Renault mikt op 'comfortabele vierde plaats' in 2018

Gepubliceerd op 12 maa 2018 16:13
image

Het team van Renault moet dit jaar relatief eenvoudig als vierde in het constructeurskampioenschap kunnen eindigen. De grote drie Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing blijven vooralsnog buiten bereik, maar verder zou geen van de overige teams moeten kunnen tippen aan het fabrieksteam van de Franse autofabrikant, meent technisch directeur Bob Bell.

Hij verkondigde aan Crash.net: "Ons team wordt gemanaged voor de top op een logische en verstandige manier. Vorig jaar eindigden we als zesde, komend seizoen moeten we comfortabel als vierde kunnen eindigen. Dat is Force India ook gelukt, dan moet het ons ook kunnen lukken, aangezien we niet over minder middelen beschikken dan zij. Pas zodra wij bewijzen dat wij dat kunnen, zullen ze van hogerhand cheques voor meer mankracht en middelen uitschrijven."

"We moeten ons telkens opnieuw bewijzen. Als we deze opdracht tot een goed einde brengen, dan kunnen we kijken wat er nodig is om Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing uit te dagen. Zij zijn qua middelen van een andere planeet. Daar zijn we toe bereid, daar is Renault toe bereid, maar eerst breiden we geleidelijk uit om op vaste basis vlak achter de top drie te finishen en er te staan. Daarna wordt het tijd voor de volgende stap en een volgende discussie over de middelen."



Reacties (21)
NL Maxinmegane 12 maa 2018 16:320
Avatar
Posts: 82
Als doel lijkt het me een goede keuze. Een fabrieksteam met een goede line-up zo dit moeten kunnen halen. Makkelijk gaat het natuurlijk niet worden omdat Mclaren dezelfde motor heeft.
NL SCHOUTEN RACING FAN 12 maa 2018 17:330
Avatar
Posts: 2421
Zou moeten inderdaad. Mag verwacht worden nu. De smoesjes van overname proces lotus zijn nu wel achter de rug. We gaan het zien ik verwacht niet dat het zo eenvoudig zal gaan.
NL TylaHunter 12 maa 2018 22:300
Avatar
Posts: 719
Ze ogen solide 4de... Het grote vraagteken bij mij is Haas in de openingsfase en het effect van de ontwikkelingskrachten bij McLaren en Toro Rosso. Dat chassis van Mclaren wordt heus wel beter evenals de motor in de Toro Rosso (die weer een prima chassis hebben lijkt het)

Ongelovelijk eigenlijk hoe snel het minder kan lijken te gaan... Niemand die Force India buiten de top 10 zou noteren na afgelopen 2 jaar.
Avatar
Posts: 433
Wat is het 11e team dan?
Er doen er maar 10 mee, hoe moet FI dan buiten de top 10 komen?
Of heb ik iets gemist doet stefan gp dit jaar mee?
NL DraconianDevil 13 maa 2018 08:100
Posts: 245
@SCHOUTEN RACING FAN 12 maa 2018 17:33

Dat zijn natuurlijk geen smoesjes. Renault heeft destijd met Lotus een afgebrand dorp overgenomen waar heel veel medewerkers zijn vertrokken. Dat is niet in een paar jaar tijd weer hersteld.

De stijgende lijn moet er natuurlijk wel zijn.
 
NL Nino Farina 12 maa 2018 16:33+1
Avatar
Posts: 386
Het zag er goed uit tijdens de testweken. Ik heb nog hoop dat McLaren zich in die strijd kan mengen. En hoe snel zou de Honda zijn? Renault maakt de afgelopen jaren hun ambitie waar. Misschien ook een mooi team voor Ric.
Posts: 188
Die laatste zin...
Zou best eens kunnen..
ES Darlos Cainz 12 maa 2018 16:53+1
Avatar
Posts: 4284
RIC wil maar 1 ding en dat is voor het kamioenschap strijden. Bij Renault weet je dat dat onder de huidige regels t/m 2020 zeker niet gaat lukken. Daarnaast is het budget van Renault ook bij lange na niet groot genoeg. RIC wil daarom zsm tekenen bij Ferrari of Mercedes denk ik.
Avatar
Posts: 1608
It takes two to tango, Ricciardo kan zoveel willen. Vind 't helemaal geen slechte optie voor hem
Avatar
Posts: 471
@TIESKE73, ja lees vaak dat ie naar Mercedes of Ferrari kan.
Maar mercedes heeft met Ocon een topper voor de toekomst.
En ik weet niet in hoeverre Vettel iets te vertellen heeft bij Ferrari, maar denk zelf mocht hij dat wel hebben hij Ricciardo niet naast hem wil.
NL Tieske73 12 maa 2018 19:52+2
Avatar
Posts: 1608
Denk ik ook kortvdl. Blijft natuurlijk nog wel de meest logische optie over en dat is bijtekenen bij RB
Avatar
Posts: 392
@kortvdl
Ocon moet nog rijpen en Hamilton en riciardo samen is een mooie line-up.
Als Hamilton stopt kan een ervaren Ocon zo inspringen, lijkt mij.
 
Avatar
Posts: 786
Begin maar eerst eens met het maken van een goede PU.
NL Pietje Bell 12 maa 2018 16:56+2
Posts: 2548
Wie zegt dat die nu niet goed is?
NL TylaHunter 12 maa 2018 22:37+1
Avatar
Posts: 719
Zeer goeie vraag Pietje Bell... Na 10.000 kilometers (307 per GP) dus zon ruime 32 gp afstanden over 3 auto's en dus 10,66 per auto... heb ik geen enkel team iets horen roepen over vervangen van een motor. Dit zou inhouden dat de 3 motoren over een seizoen wel haalbaar is voor Renault en dat er dus nog marge over is voor meer preformence.

Redelijk vooruitzicht.
 
NL Snelrondje 12 maa 2018 16:540
Posts: 2044
Lijkt me een realistisch doel.
 
ES Darlos Cainz 12 maa 2018 16:56+1
Avatar
Posts: 4284
Alles minder dan de 4e plek zou beschamend zijn voor een fabrieksteam. Ze hebben 2 leerjaren erop zitten dus nu wordt het tijd om minimaal de beste van het middenveld te zijn. Vervolgens kunnen ze dan in 2019 gaan inzetten op de 3e plek alhoewel er dan veel meer budget en ontwikkeling moet komen voor de auto
 
NL schwantz34 12 maa 2018 17:01+1
Avatar
Posts: 8275
Comfortabel klinkt wat overdreven, denk dat het eerder met pijn en moeite gaat worden als ze de portomonnee niet wat verder open trekken.
 
Avatar
Posts: 1979
Ze hebben ook een prima rijdersduo.

Williams zie ik ver wegzakken helaas.
Avatar
Posts: 64
Ik gok Williams net voor Sauber, met Sauber wederom op de laatste plaats. Ik vind het erg voor het “oude” team, maar de nieuwe setting met deze coureurs kan het me niet bekoren waar ze eindigen...

Ps. politiek correct moet ik wel zeggen dat ik de resultaten van Sirotkin nog moet afwachten:)
 
Avatar
Posts: 64
Uit de racesimulaties kwamen ze ook iets beter uit dan McLaren, dus 4e. Al wil dit natuurlijk niet alles zeggen, omdat we o.a. niet van alle teams de gegevens hebben. Het zal dicht op elkaar zitten! Maakt het ook meteen een stuk spannender.

Al met al denk ik wel dat Renault 4e a 5e kan worden. Met het rijdersduo en de papieren hebben ze in theorie al die 4e a 5e plek binnen.
 

CN
        Grand Prix van China
Lokale tijd
Geef je mening
Moet Daniel Ricciardo nu na 2018 bij Red Bull Racing blijven of niet?






Circuit Shanghai International Circuit
 
Circuit Shanghai International Circuit
Plaats CN Sjanghai, China
Website Website
 
Team profiel
Naam FR Renault
Oprichtingsdatum 1 jan 1977