Daniel Ricciardo: "Met meer zelfvertrouwen naar Australië"

Gepubliceerd op 10 maa 2018 14:22
image

Red Bull Racing heeft een goede wintertest achter de rug en iedereen kijkt vol vertrouwen uit naar de eerste race en dat is, zo beseft Daniel Ricciardo, de afgelopen jaren wel eens anders geweest. 

Meer vertrouwen dan voorgaande jaren

Ricciardo: "Wij zijn er zeker beter klaar voor dan vorig jaar en waarschijnlijk ieder jaar zolang ik al bij het team ben. We hebben veel rondes kunnen rijden en de snelheid van de wagen is niet slecht, ik denk wel dat we bepaalde zaken nog kunnen verbeteren maar dat is normaal." Er is in aanloop naar zijn thuisrace ook meer vertrouwen zo zegt de Australiër: "Naar de race gaan en het vertrouwen te hebben om de wagen en de motor op zijn limiet te rijden... ja ik denk dat wij veel zelfverzekerder zijn deze keer."

Dichtbij genoeg 

De eerste testweek leek door het weer deels in het water te vallen, maar dat werd in de tweede weer goed gemaakt. Maar ondanks een goede voorbereiding denkt Ricciardo niet dat ze de snelste wagen hebben. "Ik denk dat we er goed voorstaan, maar ik denk niet dat we op dit moment de snelste wagen hebben. We moeten nog wat rondetijd kunnen vinden, maar we zitten er dichtbij genoeg om mee te strijden," aldus Ricciardo.



Reacties (29)
Avatar
Posts: 3022
Blablabla, BOEM een 1 en 2 tje in Australie. hoe mooi zou dat zijn? Newey heeft nog even op het allerlaatste moment een meesterwerk ontworpen. Pierre wordt de volgende geniale ontwerper.
NL Raket Beest 14 10 maa 2018 15:36+1
Avatar
Posts: 770
Gaat goedkomen, logisch geredeneerd heeft RB altijd de beste ontwikkeling durende het seizoen dus als ze nu er al zo dicht op zitten en dat is nu wel zeker dan gaan ze de concurrentie gaande het seizoen ver voorbij. Als ze dan de eerste helft van het seizoen niets geks doen pakken ze de tweede helft van het seizoen de winsten en de titel.
NL royalientje 10 maa 2018 17:560
Posts: 8
Zeker waar. Een top ontwerp met een coureur die Senna doet verbleken. Kampioen 2018 Max
NL Cherokee 10 maa 2018 18:31+3
Avatar
Posts: 824
Senna verbleken? Wat heb jij geslikt?
Avatar
Posts: 1031
Zei hij nou Senna verbleken............zucht
Avatar
Posts: 943
Mercedes is een stapje te groot voor Red Bull. Als je kampioen wil worden moet je vanaf het begin erbij zitten. Ik denk dat Mercedes weer met beide titels aan de haal gaat.
 
NL schwantz34 10 maa 2018 14:380
Avatar
Posts: 8303
Slechter beginnen dan vorig jaar is bekant onmogelijk voor Ric ;)
Avatar
Posts: 3022
Ook voor Max was het niet lekker hoor, Je wist al gelijk dat ze tekort kwamen. Die race was zo f saai. Als ze kunnen strijden met mer en fer zou het al heel leuk zijn.
Avatar
Posts: 150
Ik grijp in: het is bijkans
 
Posts: 156
Zou mooi zijn als er dit seizoen er weer eens, vanaf het begin tot het einde, een echte strijd om de titel zou zijn.
Avatar
Posts: 1623
Die was er vorig jaar ook
 
NL Wheel2Wheel 10 maa 2018 15:580
Posts: 113
RBR gaat op dit circuit nog geen potten breken.
NL Tinus Tussengas 10 maa 2018 16:440
Avatar
Posts: 392
Ook geen kannen en kruiken?
Posts: 78
wie dan wel je heb geen vertrouwen in red bull maar wel in merc of ferrari
is deze conclusie uit de wintertest
 
NL mud-lover 10 maa 2018 16:000
Avatar
Posts: 56
lees net op andere site; mercedes problemen met de zachtere compounds. ben benieuwd, bijna vergeten dat niet alleen de snelheid is maar ook de banden heel houden. spannend
NL Wheel2Wheel 10 maa 2018 16:040
Posts: 113
Interessant vanaf superschurk?
NL mud-lover 10 maa 2018 16:130
Avatar
Posts: 56
nog war blaren op banden zachter dan medium. mediums en harde band werken prima op de merc volgens bottas
NL mister mouse 10 maa 2018 16:180
Posts: 443
Ja maar ik heb al meer coureurs over blaren gehoord, dus ik denk dat mercedes niet de enige met die problemen is. Als niet iedereen er last van heeft.
NL mud-lover 10 maa 2018 16:230
Avatar
Posts: 56
MISTER MOUSE; kan zijn , maar bedoel niet de blaren op de kont van alonso en stoffel. dat heeft een andere oorzaak zoals binnenbrandjes en niet banden gerelateerd .
 
NL DutchTreath 10 maa 2018 16:330
Avatar
Posts: 4461
We kunnen nu allemaal wel gaan gissen, maar de werkelijke verschillen worden pas aantoonbaar in Melbourne. En zelfs dat raceweekend is nog geen duidelijke graadmeter voor de rest van het seizoen. Ik hoop (en denk het ook wel) dat RBR gelijk al het tempo van Mercedes en Ferrari kan volgen. Het allerliefst zie ik RBR maximaal maar 0.300 verliezen in Q3. Dat is voor mij het teken dat zij de goede kant opzitten.
Avatar
Posts: 1623
Gissen en slap ouwehoeren is waarom we hier zijn. Jij blijkbaar ook. Laat ons lekker speculeren. Als het je allemaal niet interesseert spreken we je over twee weken wel dan. Tot dan :)
NL DutchTreath 11 maa 2018 17:130
Avatar
Posts: 4461
Volwassen gereageerd. Weer wat geleerd.
 
NL Tinus Tussengas 10 maa 2018 16:470
Avatar
Posts: 392
Eigenlijk lees ik: De auto is snel, maar het is geen WK auto.

Ricci had al eerder voor de beste wagen willen gaan ivm zijn contract. We gaan het meemaken over een paar weekjes.
Avatar
Posts: 740
Hoeft ook niet als de rijder maar WK wordt.
Mag Mercedes genoeg punten sprokkelen om WK te worden.
Avatar
Posts: 3022
Mercedes worstelt met de banden idd, Lijkt me vol in het voordeel voor Ferrari en RB.
 
Avatar
Posts: 5841
off topic, nog wat over de filmdag uitgelekt?
Avatar
Posts: 1623
Goeie vraag. Volgens is 't redelijk strikt afgesloten van debuitenwereld
 
NL Max Verstoppen 10 maa 2018 20:410
Avatar
Posts: 81
Zegt elk jaar hetzelfde!

2017

Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo is van mening dat de achterstand van zijn werkgever op Mercedes is te overzien.
Posts: 7
Maar toen hadden ze bij de testen ook flink wat problemen. Ik verwacht dat Red bull nog wat motorvermogen tekort komt en op de minder snelle circuits dus wel kan winnen. Ik ben vooral benieuwd hoe Ferrari ervoor staat. En het middenveld kan ook nog weleens leuk worden met McLaren, Renault en FI. En ik hoop dat Torro Rosso kan verrassen.
 

CN
        Grand Prix van China
Lokale tijd
Geef je mening
Moet Daniel Ricciardo nu na 2018 bij Red Bull Racing blijven of niet?






Coureursprofiel
Naam AU Daniel Ricciardo
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 jul 1989 (28)
Gewicht 64 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco