Toto Wolff verwacht serieuze concurrentie van Renault en McLaren

Gepubliceerd op 18 feb 2018 14:35
image

Mercedes-teambaas Toto Wolff is van mening dat de concurrentie voor de wereldtitel een stuk sterker is geworden dan voorgaande jaren. Mercedes zal het uiterste uit de coureurs en de wagens moeten halen om de wereldtitel te kunnen prolongeren. 

Allemaal concurrenten

Wolff zegt tegen Autosport.com: "Wij nemen Ferrari, wij nemen Red Bull, wij nemen McLaren en wij nemen Renault erg serieus. Zij kunnen allemaal meestrijden om het kampioenschap en daarnaast zullen sommige anderen wellicht nog voor een verrassing zorgen."

Maar ondanks deze concurrentie denkt hij dat Mercedes goede kans maakt de wereldtitel te prolongeren. De Oostenrijker zegt: "Ik wil vooral nederig blijven, maar als wij alle puntjes met elkaar kunnen verbinden zoals vorig jaar dan gaan wij weer races winnen en dan vechten we om de titel. Als we dat niet doen, dan zijn we niet goed genoeg geweest."

Stopwatch liegt niet

Ferrari lijkt op basis van vorig seizoen de grootste concurrent voor Mercedes en Wolff geeft aan dat Italiaanse renstal vorige winter de grootste sprong van allemaal maakte. Hij kan het echter niet laten om de feiten even aan te halen: "Wij hadden een recordaantal van elf overwinningen versus de vijf van Ferrari. En de stopwatch liegt nooit."



Reacties (14)
Posts: 1407
zou leuk zijn, hoe meer er aan de top meedoen hoe beter :) (een seizoen als in 2012 zou top zijn :) )
NL Mr Marly 18 feb 2018 15:09+1
Avatar
Posts: 4649
2012 was alleen in het begin leuk omdat er een paar verschillende winaars waren. 2010 vond ik op het eind spannender met mathematische 5 titel kandidaten de laatste race (in volgorde Webber, Alonso, Vettel, Hamilton en Button al was de kans van de laatste 2 zeer minimaal).
NL Damon Hill 19 feb 2018 09:240
Posts: 9679
Alleen in begin leuk? De titel werd in de allerlaatste race beslist, dat vind ik toch wel mooi.

Daarnaast deed Hamilton ook nog een tijd mee voor de titel.
 
NL Spielberg 18 feb 2018 15:130
Avatar
Posts: 2281
Het klinkt bijna als een verontschuldiging richting fans .

Ik denk dat ze gewoon weer het team to beat zijn straks , doch ik hoop dat ze met de nieuwe motor ook wat aanloopproblemen hebben . Dat zal het kampioenschap ten goede komen.
NL SCHOUTEN RACING FAN 18 feb 2018 15:310
Avatar
Posts: 2423
Avatar
Posts: 8283
Eigenlijk bedoel je....Ik hoop dat die anderen nou eens beter hun huiswerk hebben gemaakt.
Posts: 996
Ze hebben nu al zeker de beste fuel efficiency dus kunnen ze al weer langer als de rest met meer vermogen rijden of minder brandstof aan boord nemen.
 
NL Rogier hier 18 feb 2018 16:030
Avatar
Posts: 2190
En Sauber, Haas, Williams en Torro Rosso-Honda dan? Toch ook allemaal kanshebbers? Althans volgens zichzelf wel...
 
NL Tifoso-01 18 feb 2018 16:120
Posts: 495
Hoeveel jaar achter elkaar horen we deze geluiden nu al uit de mond van Toto of "der schleicher" zoals Larry hem noemt.
 
Avatar
Posts: 64
Zou zeker leuk zijn, hoe meer zielen hoe meer vreugd! En misschien zien we dan wel vaker het "vuistje" van Toto op de tafel slaan! Levert prachtige remixes op..
 
NL schwantz34 18 feb 2018 19:350
Avatar
Posts: 8279
Vorig jaar kwam Ferrari dicht in de buurt idd. Maar ik ben bang dat Mercedes door hun jarenlange dominantie alle tijd heeft kunnen nemen om achter de schermen een nog veel betere en lichtere nieuwe motor te ontwikkelen dan ze al hadden.
 
Posts: 353
Tja maar dan moet je ook de coureurs hebben. Ja Alonso ja Vettel Ja Hamilton ja Veestallen ja Ricciardo maar Sainz en Hulkenberg?

Dat wordt las wat als Alonso teruggaat naar Renault of dat Ricciardo voor Renault kiest.
NL Pietje2013 18 feb 2018 20:310
Avatar
Posts: 6420
BE Runningupthathill 18 feb 2018 20:560
Avatar
Posts: 12442
Verstappen zijn nieuwe koosnaampje ;)
 

CN
        Grand Prix van China
Lokale tijd
Geef je mening
Moet Daniel Ricciardo nu na 2018 bij Red Bull Racing blijven of niet?






Circuit Shanghai International Circuit
 
Circuit Shanghai International Circuit
Plaats CN Sjanghai, China
Website Website
 
Team profiel
Naam IT Ferrari
Oprichtingsdatum 1 jan 1929