Toro Rosso start STR13 met Honda V6 voor het eerst op

Gepubliceerd op 14 feb 2018 15:44
image

Scuderia Toro Rosso heeft de nieuwe STR13 en de Honda RA618H-krachtbron bij elkaar gebracht in de fabriek in Faenza en vervolgens de motor van Japanse makelij aangezwengeld. Zo'n fire-up is altijd weer een spannend moment en een mijlpaal voor de teams. Toro Rosso heeft die nu in elk geval achter de rug. Het opleidingsteam van Red Bull zal de auto voor 2018 pas op de ochtend van de eerste testdag - 26 februari - op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona presenteren. Luister hier alvast naar de Honda V6:

 



Reacties (60)
NL BrRacing 14 feb 2018 15:50+5
Avatar
Posts: 7856
Holy shit, ik hoor het meteen! Dit klinkt als een winnende motor! Durf wel een voorspelling te doen, Max kampioen met Honda in 2019:-)
NL BrRacing 14 feb 2018 15:52+2
Avatar
Posts: 7856
@Rimmer zal jullie het haarfijn uitleggen..
Avatar
Posts: 1266
Gewoon starten lopen he!!
NL Commando 14 feb 2018 18:56+8
Avatar
Posts: 1160
Het filmpje is trouwens al 42 duizend keer bekeken door Alonso... die kan het nog steeds niet geloven...
Avatar
Posts: 3846
Honda had al het mooiste geluid, hopelijk gaan de prestaties nu dezelfde kant op.
NL brickvanboxtel 15 feb 2018 08:150
Avatar
Posts: 30
Max kan het ook met een goede renault motor, let maar op!
 
NL schwantz34 14 feb 2018 15:550
Avatar
Posts: 7249
Wat een beest, TR gaat zeker meedoen voor de 3e plaats!
Avatar
Posts: 1176
Ja , hallo, achteraan sluiten hè... !!!
 
AU Mag Verslappen 14 feb 2018 15:55+4
Avatar
Posts: 2006
En doet 'ie het nog?
Avatar
Posts: 845
Hij loopt nog steeds 😁
 
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 15:55+12
Avatar
Posts: 2011
STR13: unlucky for some....
 
Avatar
Posts: 575
Klinkt zoals altijd weer geweldig Honda :)
NL dutchiceman 14 feb 2018 17:240
Avatar
Posts: 1062
Die pit limited was altijd zo awesome he
 
NL _Firebeats_ 14 feb 2018 16:070
Avatar
Posts: 836
Vreselijk, maar goed, ik hoop dat ze goed gaan presteren dit jaar
 
NL Larry Perkins 14 feb 2018 16:09+4
Avatar
Posts: 16123
“Toro Rosso start STR13 met Honda V6 voor het eerst op.”

En het bleef nog lang stil in Faenza...
NL Pietje2013 14 feb 2018 17:320
Avatar
Posts: 6200
Vorig jaar 1e startup in Woking. Iedereen staat om de auto heen, zwaar gespannen. Het was al uitgesteld want Honda wou de allernieuwste software gebruiken. Het moment is eindelijk aangebroken en wat denk je? klik. Meer niet. Was starten via de MGU-K.

Bovenstaande is te zien in de serie Grand Prix Driver.
 
Avatar
Posts: 575
Haas heeft net hun F1 auto gepresenteerd
NL schwantz34 14 feb 2018 16:140
Avatar
Posts: 7249
16.13 Unlucky for so(me)
NL dollebrekel 14 feb 2018 16:20+1
Avatar
Posts: 304
Wauw wel mooi z'n halo
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 16:430
Avatar
Posts: 2011
op zich wel verstandig die Halo zwart te maken (ha!)... dan valt het niet zo op.
 
NL schwantz34 14 feb 2018 16:130
Avatar
Posts: 7249
Haas heeft hun nieuwe auto ook online gezet, ben niet echt wild van geworden van de liverey.
Avatar
Posts: 575
Bijna exact hetzelfde als begin vorig jaar
NL Tifoso-01 14 feb 2018 16:170
Posts: 367
Ook al niet veel verschil behalve dat het grijs wat witter is geworden.
Laten we hopen dat er nou eens een team is met wel een spectaculair andere livery zoals TR vorig jaar en dan denk ik voor dit jaar aan Sauber.
 
Avatar
Posts: 451
Lach me suf als ze dit jaar genoeg hebben aan 3 motoren
 
NL Damon Hill 14 feb 2018 16:22+2
Posts: 9482
Ik geloof nog steeds niet dat Honda "ineens" een klap beter zal zijn. Natuurlijk zullen ze progressie hebben geboekt in zowel snelheid als betrouwbaarheid, maar ik verwacht geen verrassingen.

Daarnaast vind ik het rijdersduo een beetje matig. 2 onervaren rijders hebben is niet erg maar Gasly en Hartley hebben mij nog niet omver weten te blazen. Red Bull heeft bijna geen talenten meer en deze rijderskeuze voelt een beetje als "gebrek aan beter".

Dat alles samen bij elkaar genomen denk ik dat STR samen met Sauber en misschien Haas gaat vechten om de rode lantaarn. Wellicht voegt Williams zich daar eind 2019 aan toe, die beginnen vaak sterk om in het jaar zelf weg te zakken.
Avatar
Posts: 542
Let op na zomerstop heeft Honda een prima motor!
NL AlonsoSF 14 feb 2018 19:44+3
Avatar
Posts: 1740
Na de zomerstop van 2026?
Avatar
Posts: 4268
Hartley heeft wel veel ervaring met hybride motoren maar of dat ook een voordeel of reden kan zijn geweest weet ik niet.
Avatar
Posts: 733
@rimmer, zou me niets verbazen, hij heeft wat ik overal lees ook heel goed ontwikkelings werk voor Porsche gedaan en die techniek lijkt veel op die van de F1.

om een goede ontwikkelaar te zijn hoef je nog geen ster coureur te zijn en denk dat ze dat dit jaar voor ogen hebben met STR.
zoveel mogenlijk performance en betrouwbaarheid in de honda stoppen zodat volgend jaar RBR er mee voor depodiums en hopelijk het kampioenschap kan gaan strijden.
 
Avatar
Posts: 1139
Made in Japan.... is ook te horen ook als je doof of slechthorend bent dan hoef je ook niet met je ogen te luisteren en te zien dat de ziel van deze motor het begeeft na enkele races.
Posts: 692
Alle race motoren begeven het na enkele races.
Avatar
Posts: 845
Hij gaat je verrassen in positieve zin !
NL Ouw-sjagerijn 14 feb 2018 18:490
Avatar
Posts: 1257
Made in Japan , mmmmm waar heb ik dat eerder gehoord ?
Ja , ik weet het weer , een of ander bandje uit Engeland had een LP met de zelfde naam .
NL Larry Perkins 14 feb 2018 23:11+1
Avatar
Posts: 16123
Als je goed luistert hoor je tevens de Kegonwaterval.

Dat is een waterval in het Japanse Nationaal Park Nikko vlak bij de stad Nikko in de prefectuur Tochigi.
De waterval, gelegen aan het Chuzenjimeer, behoort met een hoogte van 97 meter tot de drie hoogste watervallen van Japan. ;)
 
NL Damon Hill 14 feb 2018 16:270
Posts: 9482
Off-topic: Haas heeft zojuist (zonder aankondiging) de nieuwe dagen gepresenteerd. Mooie kleurstelling, alleen die Halo..... tja.
Avatar
Posts: 4469
Damon uit je winterslaap gekomen? Welkom terug kerel!
NL Damon Hill 14 feb 2018 16:400
Posts: 9482
Jezus wat is die winter saai zeg. Continu dezelfde nieuwsberichten en hetzelfde gejank. Kunnen we weer gaan racen? :)
BE Jean Alesi 14 feb 2018 16:480
Avatar
Posts: 15681
Heb m zojuist bekeken die Haas.
De Halo verpest alles wel dus daar hoeven we het niet lang over te hebben..

Kleurenstelling ziet er saai uit zoals gewoonlijk, geen toonaangevende bekende multinationals uit de US, zoals die wél volop vertegenwoordigd zijn in Nascar en Indycar, wat tevens zorgt voor diverse iconische liveries.
Ik zag dat team graag komen en ze leken voortvarend van start te gaan, nu we een paar jaar later zijn vind ik het net niet met hen, geen leuke coureurs, qua team geen échte Amerikaanse uitstraling cq identiteit...
Avatar
Posts: 4469
Ik heb me prima vermaakt met nutteloze kreten van zowel mezelf als medeforummers. Ik denk zelfs dat ik een vriend in de persoon van Maximo bij heb gekregen. Nee, dat racen mag van mij nog even op zich laten wachten, dat is bijzaak geworden.
BE Jean Alesi 14 feb 2018 16:530
Avatar
Posts: 15681
we hielden ons aardig bezig met grid girls enzo, jammer dat je dat gemist hebt @Damon :P

Hoe sta jij daarin? Denk erom dat je tegen het besluit van Liberty bent hé! ;)
NL Larry Perkins 14 feb 2018 23:130
Avatar
Posts: 16123
En vind je ook dat men nou eens mooet ophouden om die dikke Fin van Mercedes te ‘bashen’?
 
Posts: 13
Dat is gewoon de 2017 versie.
Posts: 13
Staat: RA617H
ES Verstoppen 14 feb 2018 16:360
Avatar
Posts: 1018
Klopt: staat rechtsonderin aan het einde van de video.
Avatar
Posts: 4469
Door de vibraties bleef de 2018 versie niet bij elkaar.
 
Avatar
Posts: 845
vette shit.... Echt gaaf....
 
NL flyingfokker 14 feb 2018 17:010
Avatar
Posts: 944
Hopen dat dat ding als de brandweer gaat dit jaar, fingers crossed.
Avatar
Posts: 4469
"als de brandweer gaan" bedoel je dat letterlijk of figuurlijk?
NL flyingfokker 14 feb 2018 21:250
Avatar
Posts: 944
@mr. Marley, vrij voor interpretatie.
 
Posts: 692
hoeveel technologie kan er in een motor zitten!!! Is wat anders als mijn b16 honda open te draaien.
 
Avatar
Posts: 256
Mooiste is nog als je naar dat plaatje van de 2017 Honda kijkt, ziet hoe ongelooflijk geavanceerd het er uit ziet en je dan beseft dat dit gewoon nog wel de slechtste motor van het jaar was uiteindelijk. De huidige F1 is echt onwijs geavanceerd, maar zoals al eerder aangegeven. Als het een beetje meezit en de updates werken kan Honda in ieder geval Renault voorbij dit jaar, waarmee het voor Red Bull de beste optie wordt. Laat het racen maar weer beginnen ;)
 
Posts: 425
Leuk filmpje, TR meets RA618H. Is het niemand opgevallen dat onder het filmpje staat Honda 2017 RA617H??? Kijk op tijdlijn +/- 1:18
GB VeerTheMan 14 feb 2018 18:210
Avatar
Posts: 622
Idd, dat is het eerste wat mij opviel. Dus we hebben het weer over “fake news”. ;)
Avatar
Posts: 98
@Daarom
Kan blijkbaar de link niet plaatsen, maar TR heeft nog een leuke tweet de wereld in gestuurd waarin ze het hier over hebben.
 
Avatar
Posts: 98
Tweet?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fen.f1i.com%2Fnews%2F292091-toro-rosso-honda-derides-doubters.html

Deze tweet vind ik leuker.
NL Larry Perkins 14 feb 2018 23:170
Avatar
Posts: 16123
Thanx @Murph, funny tweet!
 
BE f1 benelux 14 feb 2018 23:020
Posts: 939
Dit is toch de motor voor de grasmaaierrace hoop ik? De pruttel zit er nog net zo in als vorig seizoen. Ik zal er verder niet op ingaan.. ;)
 
Avatar
Posts: 836
Aan het filmpje is iig met voldoende aandacht gewerkt.
 
NL brickvanboxtel 15 feb 2018 08:140
Avatar
Posts: 30
wat een beest!!!
 
Avatar
Posts: 939
Ik gun het dit team zo dat ze positief verassen
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Circuit Albert Park
 
Circuit Albert Park
Plaats AU Melbourne, Australië
Website Website
 
Team profiel
Naam IT Scuderia Toro Rosso
Oprichtingsdatum 1 jan 2006