Formule 1 kondigt 'Pirelli Hot Laps'-programma aan

Gepubliceerd op 14 feb 2018 15:30
image

De Formule 1 heeft voor het komende seizoen een nieuw concept omarmd. De koningsklasse van de autosport gaat fans, beroemdheden en gasten de kans geven om een rondje op de passagiersstoel van een supercar naast een van de huidige Formule 1-coureurs te rijden. Bandenleverancier Pirelli heeft de naam aan dit initiatief verbonden, de Pirelli Hot Laps.

Komend seizoen staat dit concept bij tien Grands Prix in het voorprogramma, te beginnen in Bahrein. Aston Martin en McLaren hebben in elk geval hun medewerking toegezegd. Aston Martin levert een Vantage met een 4.0 liter V8-motor, met Max Verstappen en Daniel Ricciardo als mogelijke chauffeurs. McLaren stelt een 720S beschikbaar, terwijl de passagier plaatsneemt naast Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne of Mika Hakkinen.

Sean Bratches, commercieel directeur van de Formule 1, betoogt: "Het Pirelli Hot Laps-programma vertegenwoordigt een nieuwe mogelijkheid om de Formule 1-fans dichter in de buurt te brengen van de werkelijke ervaring. Het is een unieke ervaring om op snelheid met een van coureur mee te rijden over een van de iconische circuits op onze kalender. De fans staan bij ons op de eerste plaats en dit is daar een nieuw voorbeeld van. Dit is ook een bewijs van hoe we van meer waarde kunnen zijn voor gewaardeerde partners als Pirelli en de Formule 1-teams."



Reacties (22)
NL Spielberg 14 feb 2018 15:51+1
Avatar
Posts: 2150
Dat zullen denk ik voornamelijk beroemdheden en gasten zijn .
De fans langs de baan hebben waarschijnlijk weinig kans op zo'n ritje.
NL brickvanboxtel 15 feb 2018 08:160
Avatar
Posts: 30
Misschien komt er ooit een actie..., maar je hebt sowieso maar weinig plekken dus de kans was al klein...
 
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 15:540
Avatar
Posts: 2011
Max: "Jongens, ik geef nog een rondje!"
 
NL xaMVerstappen 14 feb 2018 16:000
Avatar
Posts: 767
Klinkt allemaal leuk, maar hoe kom je daarvoor in aanmerking?
Moet je dan een ticket kopen ter waarde van 200 euro en dan gaat je naam in een tombola?
Dan is de F1 nog altijd de lachende 2de
Avatar
Posts: 1043
Ik denk niet dat ze een pay to win systeem gebruiken en het biedt gewoon veel kansen om meer mensen naar de circuits te lokken of iets te doen wat formule 1 gerelateerd is?
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 16:46+1
Avatar
Posts: 2011
Neem je zoontje mee en laat hem op tv janken als z'n favo coureur uitvalt, dan maak je kansen.
NL schwantz34 14 feb 2018 18:410
Avatar
Posts: 7255
Waarschijnlijk moet je de barcode van de nieuwe iediebiediemegavette ceedee van Justin Bibber opsturen, en dan maar hopen en bidden dat je zal worden uitgeloot.
NL Spielberg 14 feb 2018 21:44+3
Avatar
Posts: 2150
@JASVERSTOPPEN , zit ik daar een uur lang met m'n zoontje (1,92 m) op de arm en alsnog niet worden uitgenodigd.šŸ˜ 

Mag hij me van het circuit afdragen.
NL Larry Perkins 14 feb 2018 23:430
Avatar
Posts: 16123
Als je als fan wint, zit Snorremans voorin naast de chauffeur naar ‘zijn’ publiek te zwaaien en jij mag achterin zitten (als at niet kan op de trekhaak) en moet je mond houden...
 
ES Verstoppen 14 feb 2018 16:380
Avatar
Posts: 1018
Verrek, heb nu al zo'n hot lap gewonnen! Yeeehaaaaaa!!!!
Posts: 519
Hoezo, lap dance van je Liefje gehad?
NL brickvanboxtel 15 feb 2018 08:170
Avatar
Posts: 30
Leuke valentijn gehad, zeker?
 
NL Jimi Hendrix 14 feb 2018 17:110
Avatar
Posts: 248
Waarom niet een race organiseren waarbij alle coureurs inc. passagier in dezelfde auto rijden? Zoals ooit bij de opening van het Nürburgring GP Circuit met de 190 E. Zou tof zijn!
NL Larry Perkins 14 feb 2018 23:45+1
Avatar
Posts: 16123
Dan zijn er vast een paar coureurs die geen passagier kunnen krijgen...
 
Posts: 320
Dat is wel lachen. Oke geen Valkery....maar goed voor een begin. Dan krijgen we later dus een Merc en een Ferrari etc. erbij. En voor je het weet heb je een nieuwe competitie.
Avatar
Posts: 368
wie het eerst zijn beroemdheid kotsend de auto uit krijgt? Of wie zijn beroemdheid het eerst honderdtien db laat gillen?
 
Avatar
Posts: 1740
Wel met caravan erachter dan.
GB VeerTheMan 14 feb 2018 18:30+1
Avatar
Posts: 622
Ja, maar dan wel met de passagier in de caravan, en hopen dat Max niet rijdt.
 
NL Larry Perkins 14 feb 2018 23:470
Avatar
Posts: 16123
De fans bestaan uit beroemde fans en speciale gasten die fan van auto’s zijn...
NL brickvanboxtel 15 feb 2018 08:170
Avatar
Posts: 30
 
Posts: 519
Zijn dus 2 auto's, dus met pak 'm beet 50.000 toeschouwers heb je een microscopische kans om te winnen.
NL brickvanboxtel 15 feb 2018 08:170
Avatar
Posts: 30
Goede berekening ja...
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van AustraliĆ«
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco