Renault zwengelt de motor in RS18 voor het eerst aan

Gepubliceerd op 14 feb 2018 10:15
image

De nieuwe auto van het team van Renault is vannacht tot leven gekomen. De Franse renstal laat via social media weten dat ze vannacht om 00.30 uur de fire-up van de RS18 hebben verricht. De nieuwe krachtbron van Renault is voor het eerst aangezwengeld.

De presentatie van de Renault RS18 vindt op 20 februari plaats. Het team meldt op Twitter: "Vol trots kunnen we aankondigen dat de RS18 om 00.30 uur vanochtend tot leven is gewekt. De vele ouders van deze bolide maken het allemaal goed."

 



Reacties (96)
NL BrRacing 14 feb 2018 10:20+3
Avatar
Posts: 7856
Hmm, klinkt niet als het opstarten van een kampioenschapsmotor:-).

Jammer voor Max maar gaat hem niet worden dit jaar
Avatar
Posts: 577
de mercedes klonk veel beter
Avatar
Posts: 7856
Ja echt hé, daar hoorde je gewoon al de eerste zege ronkelen;-)
NL maxtoday2016 14 feb 2018 11:010
Avatar
Posts: 58
The sound is nog niet echt strijdlustig. Lijkt meer het geluid van de Clio 1.2
Avatar
Posts: 4268
Ik hoor de nokkenaskettingspanner rammelen en hij loopt op 5 cilinders. Daarnaast zuigt de brandstofpomp niet goed aan. Ook de koppeling lijkt te zweten maar dat weet ik pas zeker als ik tegen de banden heb kunnen trappen :)
NL Maximiliaan 14 feb 2018 13:110
Avatar
Posts: 2581
+1 @ Rimmer 😂
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:150
Avatar
Posts: 15685
@Rimmer, deze krachtbron klinkt alsof ie reeds zwaar is afgetrapt door ene Carlos Sainz in 2017..
NL Remedy81 14 feb 2018 14:22+3
Posts: 3652
@RIMMER even opletten in de F1 gebruiken ze pneumatische kleppen ;)
Posts: 692
Zwak geluid in vergelijking met de Honda. Juist of buurman zijn grasmaaier niet aan de praat krijgt.
NL Larry Perkins 15 feb 2018 02:280
Avatar
Posts: 16123
Niet zo zeuren luitjes, je hoort meteen dat de motor minstens twaalf rondjes meegaat.
 
Avatar
Posts: 577
ik vond de mercedes lekkerder klinken moet ik zeggen, maar dat kan ook liggen aan de geluidskwaliteit
ES Verstoppen 14 feb 2018 11:24+1
Avatar
Posts: 1018
Belabberde geluidskwaliteit, inderdaad. Ik denk dat ze dat doen om de concurrent nog weinig info te geven uit geluidsanalyses.
NL hondamp4/4 14 feb 2018 12:55+5
Avatar
Posts: 771
@verstoppen: geluidsanalyses, kun je daar iets meer over vertellen?
Avatar
Posts: 1266
Haha, ja Verstoppen. Enlighten us..
NL Larry Perkins 15 feb 2018 02:330
Avatar
Posts: 16123
Om een bruikbare geluidsanalyse door de concurrentie te voorkomen moet je als het ware het geluid verstoppen.

Da’s toch niet zo moeilijk te begrijpen? ;)
 
Avatar
Posts: 1740
Nu nog zorgen dat hij heel blijft. Het zou me aan me reet roesten hoe ze klinken.
NL RJHvandaag 14 feb 2018 10:460
Posts: 729
In dat kader een beetje late test. Ik weet niet of het normaal is, maar als je 2 weken vantevoren pas uitprobeert of dat ding op vol vermogen het houdt, dan is er niet veel tijd meer om nog een beetje bij te spijkeren.
Avatar
Posts: 355
Ik denk dat de testbank niet wordt meegenomen als ze het hebben over voor het eerst aanzwengelen.
Posts: 3652
@RJHVANDAAG: Kom op het is de eerste keer starten in het chassis die blokken lopen non-stop op de dyno.... Elk team brengt rond deze tijd zo'n filmpje naar buiten voor een beetje media aandacht...
 
NL Pietje Bell 14 feb 2018 10:260
Posts: 2351
Klinkt super betrouwbaar met minstens 1000 Pk's. 😂😂😂
Avatar
Posts: 7856
De motor viel wel weg bij seconden 14 van de clip:D
NL dutchiceman 14 feb 2018 11:440
Avatar
Posts: 1062
Met zo’n negatieve instelling kan je beter 2020 weer gaan beginnen met kijken;)
NL Pietje Bell 14 feb 2018 12:260
Posts: 2351
Huh dutchiceman? Bedoel je mij?
NL dutchiceman 14 feb 2018 13:000
Avatar
Posts: 1062
Ja man, we zijn beide op de sarcastische tour denk ik🤣🤣
NL Pietje Bell 14 feb 2018 13:450
Posts: 2351
Toch denk ik dat het met de betrouwbaarheid eindelijk goed zit, want daar zijn ze al heel lang mee bezig, ipv met vermogen.
In de winter nog meer vermogen erbij gevonden---> flinke stap vooruit, tenminste als ze vanaf het begin de boel gewoon gebruiken en niet terugschroeven.
 
Posts: 158
Hmm, klinkt niet als het opstarten van een kampioenschapsmotor:-).

Jammer voor Max maar gaat hem niet worden dit jaar

@ BRRACING: Het oor van een kenner...
Jij bent ook het typ die (als de motor loopt) kan voelen of de kleppen te strak of ruim staan. Jij kan horen of er 95 of 98 in zit.

De kenner...
NL BrRacing 14 feb 2018 10:37+6
Avatar
Posts: 7856
Klopt helemaal RF en jij bent vanochtend met je verkeerde been uit bed gestapt hoor ik;-)
 
NL schwantz34 14 feb 2018 10:370
Avatar
Posts: 7255
Hopelijk is de b-spec wel snel en betrouwbaar ;)
Avatar
Posts: 7856
Laten we het hopen ja..:D
 
Posts: 158
Klopt helemaal RF en jij bent vanochtend met je verkeerde been uit bed gestapt hoor ik;-)

@Nee hoor. Ik ben positief ingesteld. Als straks het tegendeel blijkt, zien we wel weer.

Ik kijk al F1 sinds de jaren 70 dus weet inmiddels hoe het daar kan fluctueren..
NL BrRacing 14 feb 2018 10:44+3
Avatar
Posts: 7856
Het was een grapje om juist even het misplaatste wantrouwen richting Renault onderuit te zwengelen. Daarom stond er ook een :-) achter.

Ik ben zelf zeer positief over de kansen van de Renault en hoop dat ze weer een stapje dichter bij zijn gekomen. Al dat gezeur op Renault kan me gestolen worden.
 
Posts: 158
Dan zijn we het eens. Mooi!
NL Pietje2013 14 feb 2018 11:43+7
Avatar
Posts: 6203
Gezien je al sinds de jaren 70 F1 volgt, en dus niet opgegroeid met internet, hieronder een tip.

Als je op iemand wil reageren, ga dan naar boven tot je voor het eerst "reageren" ziet, klik daarop en typ je reactie in het zojuist verschenen vakje. Komen de reacties onder elkaar en wordt het voor de andere lezers overzichtelijker.
Posts: 158
Mooi dank je. Handige tip die ik gewoon over het hoofd heb gezien. Blijft hetwel typisch dat je er zomaar vanuit gaat dat ik niet met internet ben opgegroeid. Maar soit..
Avatar
Posts: 4268
RF na 155 posts mogen we ervan uitgaan dat je weet hoe het werkt toch en niet als een bejaarde digibeet lukraak reacties plaatst. ;)
NL hondamp4/4 14 feb 2018 13:000
Avatar
Posts: 771
@RF: waarschijnlijk om de simpele reden dat jij in de jaren 70 bent opgegroeid en er toen geen internet voor consumenten beschikbaar was. Geen aanname dus maar een simpel feit.
NL Larry Perkins 15 feb 2018 02:410
Avatar
Posts: 16123
Ben in de jaren ’60 en ’70 opgegroeid en heb – al ruim voordat internet bestond trouwens – als eerste “reageren” geklikt! ;)
 
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 11:58+2
Avatar
Posts: 2011
Posts: 158
Ik heb de 1e pc's in de jaren 80 zien binnen dragen. Een leuke ervaring die anderen niet hebben meegemaakt. En dat neem ik ze echt niet kwalijk. En het begin van internet heb ik van zeerdichtbij (op mijn afdeling op kantoor) mogen meemaken.

Rimmer: Probeer je negatieve woorden watte temperen. Desondanks dat hoop ik dat je zelf (ondanks dat ik dat nog niet heb) ooit eens de status van een bejaarde bereikt.

Maar misschien vind je het erg stoer tov de anderen om een dergelijke reactie te geven.
Prima joh. Of moet ik vragen of je nog in de luiers hangt? Nee, laat maar...
Avatar
Posts: 271
Duidelijk technisch onderlegd RF, alleen een beetje stroef in de sociale contacten. Die combinatie komt je in deze kringen vaker tegen. Dit is niet raar, maar dat vinden wij heel bijzonder.
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 14:280
Avatar
Posts: 2011
@RF Ik dacht even dat hier een relaas ging komen over technische mankementen aan pc's in de jaren 80 gezien mijn flauwe grap maar ik begrijp dat de reactie op de verkeerde plek is terechtgekomen ;)
NL hondamp4/4 14 feb 2018 16:59+1
Avatar
Posts: 771
RF: Gefeliciteerd RF, als het je lukt de reactie onder het juiste draadje neer te plempen geloof ik direct dat jij eigenlijk al decennia ervaring hebt op het wereldwijde web hebt ;)
 
NL Bob Medley 14 feb 2018 12:090
Avatar
Posts: 111
Pfoee hij is heel gebleven :)
Avatar
Posts: 4003
Posts: 158
Nou relaas... Ik moet wel even graven...
De eerste Olivetti's hadden een harde schijf van 20 mb, sommigen maar slechts 10 mb.
En dan alleen met een DGA-kaart. Maar al snel kwamen ze met een CGA. Metdie grote 5 en een kwart inch floppy. 1 machine per kamer was al heel wat op kantoor. Nu hebben we er allemaal 1 en weten we niet beter.
Ik ken verder wel wat verhalen, maar dan wordt het wel een lang stukje...
NL Pietje Bell 14 feb 2018 15:50+3
Posts: 2351
@RF
Bijna op het juiste "reageren" woord geklikt. Bijna......

Zoals Pietje2013 schreef:

"Als je op iemand wil reageren, ga dan NAAR BOVEN tot je voor het eerst "reageren" ziet, klik daarop en typ je reactie in het zojuist verschenen vakje. Komen de reacties onder elkaar en wordt het voor de andere lezers overzichtelijker."
NL da_bartman 15 feb 2018 08:390
Posts: 10
@RF. Ik zit hier echt te grinniken. Wat een fantastische humor om die "verdwaalde reacties" zo ver door te trekken. :-)
 
NL El Salvador 14 feb 2018 12:37+2
Avatar
Posts: 1664
Goedemiddag kenners, fanaten, psychopaten en liefhebbers...........tja, knap hoor dat je kan horen of er een WCD motor klinkt zoals het zou moeten......

ik kan mij nog goed heugen dat de Honda motor van afgelopen seizoen, veruit het beste klonk van het veld.....wat is daar ook alweer vanuit gekomen?

;D ik kan jullie zeggen dat de Renault motor dit seizoen "a big step" heeft gemaakt qua performance and reliability

Fijne dag guys....see you soon
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:07+2
Avatar
Posts: 15685
Hey El, long time no see...

Natuurlijk kan een doorgewinterde F1 kenner als Jean al wel een en ander opmaken aan de hand van het geluid, en er zit een bepaald roffeltje in (als je héél goed luisterd) wat riekt naar veel uitvalbeurten, deze krachtbron gaat zichzelf nog heel wat keertjes in de safety modus zetten, vooral op een baan als Spa..
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:09+1
Avatar
Posts: 15685
Bovendien, als we de geruchten mogen geloven verwachten ze bij Red Bull ook al niet veel van de Renault PU en concentreren ze zich reeds vol op seizoen 2019 met de Honda..
Dit seizoen beschouwen ze als verloren
NL Billgates307 14 feb 2018 13:310
Avatar
Posts: 3905
Goed nieuws El, bedankt.

@Jean fuck off man!
Als je die posts van jouw heel goed leest zie je duidelijk dat dat roffeltje in jouw hoofd zit!
Ik zou als ik jou was ff naar de apotheek lopen voor een doosje Safetymoduszetpillen!
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:37+1
Avatar
Posts: 15685
Ach Bill (a.k.a. Raketbeest) jij bent gewoon zo'n over de top fanboy jonguh, altijd mara Max hier Max daar,
kruip maar snel onder je Max dekbed! Geef Max een Mercedes en 't is nog niks, net als z'n Pa!!

zou da's eruit mensen kinders..
NL Billgates307 14 feb 2018 13:450
Avatar
Posts: 3905
Stomme Belg!
Met je Ferrarishitteam!
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:48+1
Avatar
Posts: 15685
ik kots van bitterballen, is echt paupervoer!!
NL Snelrondje 14 feb 2018 13:49+1
Posts: 1700
@El Salvador, vertel eens meer? Ben heel nieuwsgierig.
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:490
Avatar
Posts: 15685
zelfs met mosterd zijn die dingen niet te knagen!
NL Billgates307 14 feb 2018 14:140
Avatar
Posts: 3905
Ga lekker gore fritten eten met je ranzige mayo en waterzooi
BE Jean Alesi 14 feb 2018 14:19+2
Avatar
Posts: 15685
mot je tegen je landgenoten zeggen joh dat de Belgische frieten goor zijn, dan staan ze tenminste niet rijendik bij 'mijn' Belgisch frietkot aan te schuiven met d'r grote bakkes!
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 14:330
Avatar
Posts: 2011
Niet alle frietekes voor jezelf houden Jean! ;-)
BE Jean Alesi 14 feb 2018 14:400
Avatar
Posts: 15685
Alle frietjes voor mezelf houden?! ik mag al in m'n handjes knijpen als ik een paar frietjes heb omdat er van die types als @Bill voor m'n neus staan, wel de Belgische frietjes smerig noemen maar ondertussen stiekem een puntzak met mayo naar binnen schuiven alsof ie Vallteri Bottas is!!
Avatar
Posts: 7856
Ik kan jullie verklappen dat ze behoorlijk zenuwachtig in de Renault fabriek zijn en ze verwachten zelfs een big step down al a Honda 2016 vs 2017. Het is gewoon goed misgegaan bij de Fransen en het code rood signaal is sinds gistermiddag in de hele fabriek actief geweest.

Maar niet gevreesd guys! Ze hebben gisterenavond wat Japanners inlaten vliegen en die zijn met man en macht bezig om het euvel (s) eruit te krijgen. Laatste nieuws is dat het dreigingsniveau naar code oranje is teruggeschakeld.

Houd moed en zie jullie snel boys!
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 14:500
Avatar
Posts: 2011
@Jean uiteraard.... heb je die dunne Nederlandse rotdingen wel eens gezien? Heel Holland bakt er niks van.
NL Billgates307 14 feb 2018 14:560
Avatar
Posts: 3905
Daar heb je BRaanderace en Jasversnipperen ook weer. Nog 2 van die klaplopers. Kan je het niet zonder je vriendjes Jeanie?
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 15:060
Avatar
Posts: 2011
Tsjonge Bill, hoe kun je nou een jas versnipperen als hij verstopt is. Maar op zich een goed idee voor een naamswijziging, zelf dacht ik aan Jus Verstippen omdat we het toch over eten hadden.

Doe me maar een bitterballetje trouwens, ben er niet vies van hoor.
NL Pietje2013 14 feb 2018 15:16+4
Avatar
Posts: 6203
Stelletje kleine kinderen hierboven..
Avatar
Posts: 4003
Ik begin me zorgen te maken @Bill en @Jean.. En dat op 14-02 💘
BE Jean Alesi 14 feb 2018 15:18+1
Avatar
Posts: 15685
Ik heb zojuist wat bitterballen gefrituurd en toen ze gereed waren heb ik ze linea recta in de vuilbak gegooid, dat zal je leren @Bill

@Pietje, ja waar moet het naartoe met ons ooit zo gezellige forum
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 15:240
Avatar
Posts: 2011
@Jean was dat nou echt nodig, ik lustte er wel een ;_;

@Pietje tsja, daar hebben de meeste vaders last van.
NL Billgates307 14 feb 2018 15:270
Avatar
Posts: 3905
Heb net m'n waterkonijn verzopen in de WC!
NL Billgates307 14 feb 2018 15:290
Avatar
Posts: 3905
En daar hebben we Maxiaans. Onze zonnende zeekomkommer. Niks beters te doen?
Droog maar goed uit.
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 15:32+2
Avatar
Posts: 2011
@Bill Ben je hier nu aan het afreageren omdat je geen Valentijnskaart hebt gehad? ;-)

p.s. Ik hoop ook dat Max wint.
NL Pietje2013 14 feb 2018 17:370
Avatar
Posts: 6203
Nu even sorry zeggen en elkaar een kusje geven. Kunnen wij we door met belangrijkere zaken.
Avatar
Posts: 1740
Ik weet niet of JEAN nou altijd extreem sarcastisch is of dat hij het ook echt meent. Volgens mij neemt tie gewoon iedereen in de zeik hoor. Hij is gewoon sarcastisch. Ik kan dat ruiken.
NL Billgates307 14 feb 2018 17:49+1
Avatar
Posts: 3905
@Royalere,
Als je dit niet ruikt, ruik je ook niks als er brand is ;-)
NL Billgates307 14 feb 2018 17:570
Avatar
Posts: 3905
Oke,

Sorry @Pietje,Mixaans,Jasverstoppen,BRRacing.
Ik liet me even gaan.
@Jean,
eerst dat aka Raketbeest terug nemen!
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 18:47+1
Avatar
Posts: 2011
ok Bill, ik ook van jou. ;-)
NL Maxiaans 14 feb 2018 18:58+2
Avatar
Posts: 4003
Neem jij dan @Mixaans terug @Bill?...
BE Jean Alesi 14 feb 2018 19:03+1
Avatar
Posts: 15685
Raketbeest terugnemen? Was veel te goed gevonden! Eerst toegeven dat Belgische frietekes jummie zijn...

okay laten deze verschrikkelijke oorlog voor wat het is, met Haas is de 1e presentatie een feit, dus hoog tijd om mn serieuze tronie op te zetten en f1 wagens te beoordelen..
NL Larry Perkins 15 feb 2018 02:580
Avatar
Posts: 16123
Jongens, joongens, jongens, laat iedereen in zijn waarde, ook in dit soort heftige discussies.
Blijf met elkaar praten zonder op de man te spelen, haal er niet halverwege andere zaken bij en verlies de inhoud niet uit het oog.

En laat ik het nog maar eens zeggen, want misschien valt dan het muntje eindelijk:
Kenners, fanaten, psychopaten en liefhebbers, ik vind jullie reacties hierboven bijzonder grof en aanmatigend en ik distantieer me hiervan!
;)
 
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:030
Avatar
Posts: 15685
o jee, klinkt dat deze krachtbron behoorlijk veel vermogen tekort komt op Ferrari en Mercedes, bovendien klinkt hij zo onbetrouwbaar als de pest.

Newey is in staat een goede bolide te bouwen hoor, maar de tekortkomingen van deze brakke Renault kan hij natuurlijk never compenseren.

Jammer, maar ach nog even geduld in 2019 gaat het gebeuren voor Max!!
Daar heb ik alle vertrouwen in
Posts: 158
Jezus wat een negatievelingen hier zeg. Of is het weer als "sarcasme" bedoelt?....
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:390
Avatar
Posts: 15685
dat ga ik niet verraden RF, dan is de lol eraf...
Avatar
Posts: 4469
@Jean, Renault laat het materiaal veel testen komend seizoen en met name door RBR, zodat zijzelf en McLaren over een brute PU beschikken voor 2019. Dus RBR en Toro Rosso zijn veredelde test teams in 2018 (respectievelijk voor Renault en Honda). ;-)
BE Jean Alesi 14 feb 2018 13:55+2
Avatar
Posts: 15685
Ah goed nieuws voor onze Stoffel!
Ik denk dat hij aan Max een goede testcoureur heeft ;)
NL JasVerstoppen 14 feb 2018 14:430
Avatar
Posts: 2011
Newey kan het echt wel hoor... als hij een goeie dag heeft en de aero is op orde dan houden ze met een Clio motor nog een Ferrari bij.
NL Speedpuppet 14 feb 2018 20:200
Avatar
Posts: 6847
Negatief of realistisch? Ik hou het op het laatste...
 
Posts: 133
V6 stofzuiger
 
NL _Firebeats_ 14 feb 2018 15:38+1
Avatar
Posts: 836
Heb zojuist de honda unit gehoord ... mij lieve help, ze mogen blij zijn dat ze finish gaan halen :o
NL schwantz34 14 feb 2018 15:51+1
Avatar
Posts: 7255
Ja die klonk nogal rammelig inderdaad, net alsof ze vergeten waren om er voldoende olie in te knikkeren haha
 
Avatar
Posts: 1144
Als ze bij Renault maar niet denken dat zij met dit geluid zo maar weg komen, de milieu goeroes staan paraat met hun decibelmeter......:-)
 
GB VeerTheMan 14 feb 2018 18:380
Avatar
Posts: 622
Die lagers klinken niet best.
 
Posts: 8
Vind deze wel heel erg “smooth” klinken hoor, hoef natuurlijk niks te betekenen maar het viel mij wel op in vergelijking met de andere “eerste start” video’s.
 
BE f1 benelux 14 feb 2018 23:160
Posts: 939
Geluid ligt puur aan de micro en voorversterker die gebruikt wordt - kan je nog niks van zeggen.
 
NL moustache 15 feb 2018 13:100
Posts: 45
Mee stoffel wordt het ook niks van dit jaar.
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Circuit Albert Park
 
Circuit Albert Park
Plaats AU Melbourne, Australië
Website Website
 
Team profiel
Naam FR Renault
Oprichtingsdatum 1 jan 1977