Streamingdienst Formule 1 kost 8 dollar per maand

Gepubliceerd op 12 feb 2018 15:44
image

De kosten voor een abonnement op de online streamingdienst die de Formule 1 gaat lanceren, zullen 8 dollar per maand bedragen. Dat bericht brengt Pitpass.com aan de hand van een rapport van de bank Morgan Stanley, dat eerder ook al voorspellingen deed over de televisie-inkomsten.

Grote twijfels over groei televisie-inkomsten F1

Het aanbieden van online streams om sessies van Grands Prix te volgen en van exclusieve content vertegenwoordigt niet direct een impuls voor de inkomstenkant van het verhaal, maar is wel belangrijk met het oog op de lange termijn, beweert Morgan Stanley.

De bank gaat voor het eerste jaar uit van zo'n 104.000 abonnees tegen een prijs van 8 dollar per maand, waardoor het op jaarbasis ongeveer 7,5 miljoen dollar op moet leveren. Morgan Stanley denkt dat het zeker zeven jaar gaat duren voordat het aantal abonnees boven de miljoen uitkomt.

Lees hier meer over de ontwikkelingen in het medialandschap rondom de Formule 1.



Reacties (76)
Posts: 1125
8 dollar per maand, lijkt me persoonlijk sterk, maar wie weet.
Avatar
Posts: 1417
Puur voor one sided content? Is zelfs behoorlijk hoog. Netflix is zo duur omdat ze de markt hebben. Prime toont aan dat het ook goedkoper kan. Wel minder kwaliteit, maar wel goedkoper. De stream van de Formule 1 is alleen Formule 1. Dus dan is 8 dollar best een hoge prijs.
NL aceofspades 12 feb 2018 20:240
Avatar
Posts: 216
Een koopje vergeleken bij MotoGP videopass. Daarbij komt dat ik het niet erg vind om voor kwaliteit te betalen. Een heel jaar F1 zonder Olav Mol en kornuiten, en dat voor minder dan wat je kwijt bent aan een avondje stappen. Sign me up!!!
Avatar
Posts: 1489
Geen geld. Vergelijk maar met wat de betaalde kanalen nu kosten, ziggo sport, ere div en derg.
Zo lang het onder de 15 euro blijft lijkt het me heel schappelijk.
Avatar
Posts: 326
@Beri, netflix duur? Ik betaal 2.80 per maand voor mn abbo. Het is maar wat je duur vind ;-)
NL Distortion 12 feb 2018 23:070
Avatar
Posts: 1403
Zeker als dat met commentaar van Sky is ga ik het zeker overwegen in ieder geval..
 
NL aceofspades 12 feb 2018 16:04+1
Avatar
Posts: 216
Prima prijs.

Doei Ziggo.
BE Jean Alesi 12 feb 2018 16:08+6
Avatar
Posts: 15689
ja maar....maar.....maar dan heb je geen geweldige analyses meer van Tom Coronel en Bobby "Dildo" D...
NL schwantz34 12 feb 2018 16:25+10
Avatar
Posts: 7259
Ziggo heeft buiten de F1 gewoon een enorm goed pakket voor de autosportliefhebber, dus dat gaat hier over mijn lijk never nooit de deur uit ;)
Avatar
Posts: 1758
Ik kijk altijd alleen de race en het podium. Ik kan zelf wel analyseren. Uiteraard kijk ik ook altijd elke vrije training en quali.
BE Jean Alesi 12 feb 2018 17:07+1
Avatar
Posts: 15689
pfff hoe hou je het vol, vrije trainingen en de kwali kijk ik al jaren niet meer..
Enkel de race, en meestal haak ik voor de podiumceremonie al af..
Sterker nog, vaak halverwege de race al
Avatar
Posts: 1417
Wat onze dongel al zegt; het aanbod van Ziggo buiten de formule 1 is bijzonder goed te noemen. Dus eerder dat deze streamingdienst er naast wordt genomen dan dat Ziggo er uit gaat bij mij.
NL ROYALERE 12 feb 2018 17:35+2
Avatar
Posts: 1758
Je wordt oud Jean.
Avatar
Posts: 192
Het is nog maar de vraag of dat content hier ook ontvangen / bekeken kan worden.
Het is immers geen gewone site waar je bij een Europese blokkade wel via-via-via incognito op kan komen.
Mocht dit in Europa niet verschijnen en je als Nederlander dat Amerikaanse pakket wel kunnen bestellen , dan komt dit er zeker naast het ziggo pakket wel bij, schermpje meer of minder maakt mij dan ook niets uit ....
Ik had alleen begrepen dat de data content achteraf in te zien was , ik begreep niet dat dit live te volgen zou zijn....
Als het niet ook live te zien is dan weet ik het nog niet, nah... eens om de proberen misschien , om te zien of ik er iets van kan of ga snappen....
NL M@ximumOverdrive 12 feb 2018 19:210
Avatar
Posts: 252
@ jean
Buiten de doornbos dildo man om is het tenenkrommend om de voor en nabeschouwingen te zien ..
Ik word bijna hyper als ik 5 minuten naar tom luister , en dan die kamphuus die van toeten noch blazen weet

Ik zou die 8 dollar er wel voor over hebben , maar ik ben bang dat ze snel met 'extra' premnium dingetjes komen wat meer kost etc
Posts: 56
Zeg @Alesi,..wil je mn hond BOBBY niet zo beledigen met "Dildo"er achter te noemen,......
anders laatikm in uw "FLikker"bijten........wat betreft die analyses, daar mis je niks aan,..ken jezelf ook wel bedenken,...als die doornbosch een rondje circuit meerijd,zit ie tevens opt stuurtje mee te kijken wat betreft de versnelling ze door een bocht gaan,....jah dah ken ik ook wel zien.....hebbik doornbosch nie voor nodig,.........zoals @Royalere al zegt.......echt een popyjopy die doornbosch,....gheghe,...zelfs alonso kende hem niet,....wie is die "acteur"........naw dah zegtal genoeg over doorbosch,....zag je die uitdrukking opt gezicht,...kwam overeen met een dildo jah
NL aceofspades 12 feb 2018 20:000
Avatar
Posts: 216
Ziggo heeft een enorm goed pakket... lichtelijk overdreven, maar veel belangrijker, helaas op z'n Ziggo's gebracht. Dus een beetje als een heerlijke slagroomtaart met grote drol erop. Maar grote bewondering voor jouw volharding en doorzettingsvermogen. Wat voor de een een feest is, is voor de ander een martelgang blijkt maar weer eens. Of kijk je toevallig met het geluid uit? Kan niet wachten totdat ik Ziggo alleen nog maar voor internet hoef te gebruiken.
NL elflitso 12 feb 2018 20:32+1
Posts: 88
Vergeet dat maar AceOfSpades, neem van mij aan dat live streaming alleen gaat gelden voor landen waar geen F1 uitzendrechten zijn. Immers heeft Ziggo de uitzendrechten voor NL En zal de live streaming geblokkeerd worden voor een NL ip. Natuurlijk is dat wel weer te omzeilen. :-)))
NL aceofspades 12 feb 2018 20:430
Avatar
Posts: 216
Pure aannames. MotoGP videopass is ook wereldwijd verkrijgbaar, ongeacht een land de uitzendrechten heeft of niet.
Posts: 140
Heb het volgens recent ergens gelezen dat juist Nederland tot de landen behoort die de stream mogelijkheid krijgen. Onze internet infra is er naar, goede dekking van breedband en relatief veel interesse in streaming diensten.
NL ScuderiaVettel#5 12 feb 2018 23:590
Avatar
Posts: 1772
Moet je niet werken of naar school ofzo Royalere? Kwali kijk ik vaak ook niet als ik moet werken of met vrienden ben, trainingen moet ik me wel bes aardig vervelen.
Avatar
Posts: 538
Elflitso, kort geleden is naar buiten gekomen dat NL juist wel de stream gaat krijgen zoals Larry aangeeft. :)
Posts: 88
Als de Brexit een feit is dan kunnen we mss, tegen betaling, een SkyF1 stream abo afsluiten.:-)
 
Avatar
Posts: 4763
Maar ik kijk alleen in het weekend. Is omgerekend 53 cent. Nou daar wil ik het wel voor doen.
 
NL brabham-bt50 12 feb 2018 16:090
Avatar
Posts: 7145
Das een mooie prijs!
 
GB Arrows F1 12 feb 2018 16:230
Avatar
Posts: 822
Ook voor de gehele race live? Durven voor de live timing app aardig wat te vragen...

Als het 8 USD voor een redelijke kwaliteit stream 360-480P zou ik het zeker doen, woon in Kenia waar Sky sport voor 90 USD in een tv pakket zit.
Avatar
Posts: 293
Ik zou toch wel graag op zijn minst HD zien, dus 720p of hoger.
GB Arrows F1 12 feb 2018 16:580
Avatar
Posts: 822
Hier is de verbinding ook niet altijd super, op tv wel Full HD via de schotel en mooi beeld. Op de laptop voor mij is 480P genoeg, 720 natuurlijk altijd beter:)
Avatar
Posts: 1066
480p dat is echt ruk. Denk dat je bij de promille hoort die dit inderdaad acceptabel vind.
Avatar
Posts: 192
Als ik het zo lees zit daar de live race natuurlijk ook bij...maar wel met hoogtepunten van de race TIJDENS die live uitzending...en daar heb ik wel een beetje een hekel aan....

Ik beslis liever zelf of ik een herhaling wil zien en vooral wanneer...(als ik weer afgekoeld ben bijvoorbeeld , zoals na de beruchte sandwich, die heb ik dus echt maar een keer WILLEN zien op dat moment.
Als je naar een gratis zender kijkt heb je daar weinig mening over te hebben (vind ik) ....maar als betalende kijker.... wil ik voor mijn geld dan ook wel ongestoord die race zien, van begin tot het eind...

Herhalingen van de hoogtepunten kan ik later zelf ook wel bekijken, zo vaak als ik wil , wanneer ik wil en ook de dingen die IK een hoogtepunt vind.
In menig tv kastje zit immers een harde schijf, of men gebruikt de pc of oude video recorder... kwestie van opnemen....iets wat menig echte F1 liefhebber wel doet ... denk ik
 
NL MAXNietVerslappen! 12 feb 2018 16:270
Avatar
Posts: 5
8 Dollar!! dat is 6,5 EUROOOOOO!!! PER MAAND!! DOEIIIIIIIII ZIGGO!!!!!!!! LALALLALALALALLALLAALALLAL L LA LALALA L AL
Avatar
Posts: 1417
Wauw jij kunt rekenen! Knap hoor!
NL dutchiceman 12 feb 2018 18:010
Avatar
Posts: 1065
Moet je aandacht of is je Capslock stuk?
Avatar
Posts: 834
Top eerste reactie, doei.
NL MAXNietVerslappen! 13 feb 2018 14:510
Avatar
Posts: 5
 
Avatar
Posts: 542
Moet nog zien dat dat goed gaat komen denk hoop afhakers, die dan via andere streams gaan kijken!
Hoelang gaat ziggo hier nog mee door?
NL schwantz34 12 feb 2018 16:390
Avatar
Posts: 7259
Zolang Max meedoet sowieso, de kip met de gouden eieren gaan ze niet slachten natuurlijk.
Avatar
Posts: 293
Zolang er een Nederlander mee doet voor de prijzen zie ik ziggo er niet mee stoppen, tenzij na de zoveelste wereldtitel de spanning eraf raakt.
NL aceofspades 12 feb 2018 20:360
Avatar
Posts: 216
Ik mag hopen dat het de doodsteek is voor F1 op Ziggo. Weg met die brontosaurussen! Hoogtijd dat er plaats gemaakt word nieuwe gezichten met talent, die wel weten hoe je moete becommentariëren, interviewen en nabeschouwen. De fik erin!!!
NL JeroenF1 12 feb 2018 21:09+1
Posts: 140
Aceofspades ..hoe eens op met dat geroeptoeter en doe het dan gewoon zelf beter....oh wacht..
NL brabham-bt50 12 feb 2018 21:37+1
Avatar
Posts: 7145
Ziggo levert hier verder gewoon een prima product. Goed breedband en digitale tv voor een ok prijs. Over een telefoonlijn ga ik die snelheid nooit halen. Die F1 krijg je er gratis bij, dus zie niet in waarom ik daar zou opstappen. Mol trek ik niet zo dus voor die paar euro extra kan je m mooi ontlopen. Dan ga ik dus niet ingewikkeld doen en helemaal weg bij ziggo en een andere provider zoeken. Snap die logica niet zo.
Avatar
Posts: 5604
@Ace,
Dat jij geen Ziggo wil kijken is jou goedrecht, echter snap ik niet waarom dit de doodsteek moet zijn van jou.
Omdat jij het niets vind moet het maar weg?
Rare gedachtengang hou jij er op na.....
 
Posts: 1670
Voor men gaat juichen, eerst maar eens kijken wat je er voor terugkrijgt.
 
NL Fortynine 12 feb 2018 16:53+2
Avatar
Posts: 54
Ik betaal hier €8,- voor een vodafone-ziggo abbo waarbij je een tv pakket erbij krijgt......
Daar stap ik niet voor over ............ En trouwens, bij Ziggo krijg je nog veel meer sport dan Formula Halo alleen...... Ik blijf nog wel ff
 
Avatar
Posts: 806
Goede prijs. Hopelijk ook meer diepgang...net als bv Skysports. Gaat Ziggo veel klanten kosten denk. Tenzij je je vodafone abb combineer met ziggo ben je op deze manier altijd goedkoper uit!!!!
Posts: 140
Ziggo is meer dan F1. Ik zal dit er hoogstwaarschijnlijk wel bikkelen, maar zeg mijn Ziggo er niet voor op. Ik denk dat het aantal klanten dat Ziggo opzegt voor een F1 stream op 1 hand te tellen is.
NL ScuderiaVettel#5 13 feb 2018 00:02+1
Avatar
Posts: 1772
Zeker waar jeroen maar als je hoofdzakelijk geïnteresseerd bent in F1 dan is ziggo toch erg duur en het commentaar voor na en tijdens de race matig tot slecht.
 
CA James Raven 12 feb 2018 17:010
Posts: 1041
Als dat voor de training, kwalificatie en de race is lijkt mij 104.000 een lage inschatting. Ben benieuwd.

Zal ook veel afhangen van wie de presentatie en analyses doen. Als het zo'n Amerikaans panel wordt zal dat pijnlijk worden om te kijken. Als ze wat presentatoren uit F1 landen (dus niet Amerika) en oud coureurs weten te strikken ben ik om.
Avatar
Posts: 275
Ze willen volgensmij het commentaar van brundle en croft
CA James Raven 12 feb 2018 20:510
Posts: 1041
Dat is dan niet slecht. Ze zullen ook wat minder Brits rapporteren dus voldoende voor mij.
NL Patrick_St 12 feb 2018 21:020
Avatar
Posts: 69
Brundle en Crofty voor 8 dollar per maand zou mooi zijn. Kost 40 pond in de UK dacht ik. Ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren.
Avatar
Posts: 580
@Patrick_St je kan tegenwoordig aparte Sky sport kanalen kopen. Dus bv alleen F1 en geen voetbal etc. F1 kost nog altijd £18 per maand dus heb ik niet gedaan, veels te duur voor 10 races. De andere 10 kan ik immers live zien op Channel 4. De rest zie ik wel via een dodgy link of een Now TV Sports pas voor £8 per dag. Geeft je toegang tot alle SkySport kanalen voor 24 uur.
 
NL Pino_666 12 feb 2018 17:02+1
Avatar
Posts: 20
Ik ben benieuwd wat je voor die 8 euro krijgt. Meerdere HD kanalen? Pre- & post analyses ala Sky? Toegang tot live timing stats?
Posts: 520
Ik hoef alleen de race, de rest interesseert mij niet. Maar zoals ik al eerder opmerkte, zo lang als de (illegale) Sky stream werkt....
 
Avatar
Posts: 806
Gaat Ziggo veel klanten kosten. Scheelt ruim de helft. Hopelijk zit er ook nog meer diepgang in...zie Skysports.
Avatar
Posts: 1417
Bij SkySports zitten vaak tot aan de oksels in de aarsjes van hetzelfde vastgekliekte zooitje ongeregeld. Jordan, Croft, Kravitz, Brundle, Hill en dan alles wat Engels is de hemel in prijzen want er is nooit een betere coureur geweest dan Hamilton en de formule 1 is nooit mooier geweest dan nu. Het is naar mijn smaak allemaal teveel Brits en teveel hallelujah. Wat dat aangaat, puur op commentaar, is er helemaal niks af te dingen op Mol. Die is tenminste wel objectief. Ongeacht wat er met Max in een race gebeurt, zal Mol nooit het oog verliezen op de nummer 10 van de race die op nieuwe banden een 10e sneller was dan de nummer 7 en dat terwijl de nummer 1 en 2 in de race elkaar er uit rijden. Om maar even te overdrijven. Dat zijn kliekje om hem heen in die studio al nat worden als ze de naam Max alleen al horen, daar kan Olav niks aan doen. En dat hij wel eens dingen mist, sja.. risico van het vak als je maar een commentator hebt in plaats van twee. Maar voor mij is Olav Mol de perfecte commentator voor de Formule 1. Beter krijg je bijna niet.
Avatar
Posts: 5604
De vraag is krijg je meer dan alleen F1 op de stream.
Bij Ziggo betaal je wel meer, maar krijg je ook meer.
Indycar
DTM
Formule2
GP3
F3
FE
NASCAR
V8 Supercars
WRX
WEC samenvatting
Daarnaast ook nog leuke programma’s als Insideline en GP Confidetial.
Als je nog voetbal liefhebber bent (wat ik ook ben) is er Spaans en Engels voetbal.
Dus heel wat meer, dus nee, die stream geloof ik wel.
Avatar
Posts: 806
Je hebt zeker een punt...maar voor vele is de rest niet interessant genoeg om te kijken (mezelf niet meegerekend trouwens).
Avatar
Posts: 1604
Nicos

Het is natuurlijk een mooie aanvulling voor de mensen die geen Ziggo kunnen ontvangen!
Kijk ik heb een Vodafone abbo en Ziggo tv.
Ik krijg elke maand 5 euro korting op mijn Vodafone abbo.
Ik krijg gratis dubbele data, en als klap op de vuurpijl,
krijg ik ook nog een zender pakket naar keuze. In mijn geval dus Sport 1.
Dus ik ga nooit mijn ziggo weg doen!!!

Maar de mensen die sport 1 apart moeten kopen voor 15 euro in de maand, die zullen flink gaan twijfelen!
Avatar
Posts: 1604
En we weten toch ook allemaal dat Ziggo en Vodafone van Liberty Media is!!
Avatar
Posts: 806
@beri: Mol en Plooij zul je mij niet overhoren. Ben ik (redelijk) tevreden over....maar dat zooitje in die studio...Bah. als er 1 een misselijk figuur is is het die Coronel wel....!! Voor hem graag 10 andere.
NL aceofspades 12 feb 2018 20:480
Avatar
Posts: 216
@NicoS De helft van wat je opnoemt word gratis op YouTube gestreamd met beter commentaar.

MotopGP videopass, WRC+ en F1 streamingservice. Meer heeft een mens niet nodig. Wel wat beters te doen dan Nascar kijken.
NL brabham-bt50 13 feb 2018 07:060
Avatar
Posts: 7145
@Beri:
Dat is nu juist wat ik wel mis mij Mol, die scherpte. Er kan er een al rondenlang rondrijden met loszittend bodywork waar door de regie steeds op wordt gelet/ingezoomd etc. en dan duurt t eeuwen voordat Mol t in de gaten heeft omdat ie zit te zwetsen over iets onbenulligs als de verjaardag van de cavia van de zoon van Massa, of iets van die strekking. Gebeurt vrij regelmatig dat dingen m ontgaan en dat stoort me.
Avatar
Posts: 5604
@Ace,
Op een grote TV met UHD kwaliteit is vele malen beter dan zo'n stream, denk je werkelijk dat ik dan nog de behoefte heb om naar een stream op een PC ga zitten kijken?
Nee, ik ben zeer tevreden met het Ziggo pakket, bovendien kan ik met de Horizon box ook nog eens kijken wanneer ik wil. Ik ben ook voetbal liefhebber, dus die 15 euro heb ik er graag voor over. En het commentaar vind ik prima, geen moeite mee.
Uiteindelijk kijken we allemaal naar dezelfde race, of je nou SKY of Ziggo hebt.
NL F1Fan1993 13 feb 2018 09:320
Posts: 1915
@Beri wat een klinklare onzin ben je hier aan het verkondigde. Het is juist Olav Mol die alles behalve objectief is bij zijn verslaggeving. Toen Hamilton kampioen was geworden gong het alleen maar over Max. Leuk dat max gewonnen had maar hrt gaat in de f1 toch echt om het kampioenschap. Daarnaast scheld Olav andere coureurs gewoon uit kn zijn commentaar. Zoals bijvoorbeeld Grosjean en Guiterez.

Sky is veel meer open en spendeerde evenveel tijd aan alle coureurs. Ik neem aan dat je nooit naar skysport kijkt en gewoonweg wat mensen na aan het praten bent.
Avatar
Posts: 5604
@F1fan,
Nee want die Engelsen zijn zeker niet op de hand van Hamilton wil je zeggen.
Ik zou het heel raar vinden als Olav geen extra aandacht aan Max zou geven, lijkt me meer dan logisch. Maar kennelijk mogen alleen buitenlanders chauvinistisch zijn.
En dat hij Grosjean een stokbrood vreter vindt als hij weer eens wat stoms doet, is misschien niet heel netjes, maar kan er de humor nog wel van inzien.
 
Avatar
Posts: 68
nou voor dat geld ga ik lid worden en kijken.
 
Avatar
Posts: 1066
Cardshare: 5 euro per maand voor Ziggo en SKY F1 + nog 3000 kanalen. Waar hebben we het over...
Avatar
Posts: 806
Hoe wat waar??? Vertel eens wat meer over aub.
NL JeroenF1 12 feb 2018 21:13+4
Posts: 140
..en illegaal..dus waar hebben we het over.
Posts: 1463
Als je steelt kun je overal gratis shoppen... Kijk je ook op de oude TV van jouw buren?
 
Posts: 7
Zou mooi zijn als ze de infrastructuur van Netflix zouden gebruiken, werkt zelfs met 3mb internet verbinding in goede kwaliteit.
 
Posts: 520
Voor 8 US$ een prima stream? En dan dus ook de race? Dat vind ik een redelijke prijs, tenzij de kwaliteit niet veel onder doet voor de gratis Ziggo en Sky streams.
 
NL SolarCell 12 feb 2018 23:290
Avatar
Posts: 958
WAT EEN ZIN!! Mijn god... "Het aanbieden van online streams om sessies van Grands Prix te volgen en van exclusieve content vertegenwoordigt niet direct een impuls voor de inkomstenkant van het verhaal, maar is wel belangrijk met het oog op de lange termijn, beweert Morgan Stanley."
 
NL poedersuiker 13 feb 2018 09:010
Avatar
Posts: 544
Ziggo sport is onder de juiste voorwaarden gratis. Ik betaal 0,00 voor mijn Ziggo sport abo.
 
Avatar
Posts: 52
Wat veel mensen niet weten is dat je voor 10 euro per maand online Ziggo kan kijken. Super relaxed en goedkoop: go.ziggosporttotaal.nl/

Chromecast eraan en gaan.
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Circuit Albert Park
 
Circuit Albert Park
Plaats AU Melbourne, Australië
Website Website
 
Formule 1 kalender
Vorige Grand Prix: 26 november 2017
AE Grand Prix van Abu Dhabi Grand Prix van Abu Dhabi
Volgende Grand Prix: 25 maart 2018
AU Grand Prix van Australië Grand Prix van Australië