Duitse Grand Prix juicht initiatief voor 'grid kids' toe

Gepubliceerd op 12 feb 2018 14:27
image

De organisatie van de Grand Prix van Duitsland vindt het een goed initiatief van Formule 1-eigenaar Liberty Media om voortaan geen 'grid girls' maar 'grid kids' neer te zetten op de startopstelling voor een race. Geen beeldschone vrouwen meer, maar jonge lokale karters die de kans krijgen om hun helden te ontmoeten. Een plan dat ze in Hockenheim van harte steunen.

Jorn Teske, marketingdirecteur bij de Hockenheimring, deelde aan Bild mede: "We waren vooraf geïnformeerd dat er een verandering aan zat te komen. We weten nog niet alle details van de exacte implementatie van het idee voor grid kids. En hoewel grid girls nog altijd zeer welkom zijn bij ons, heeft het plan voor grid kids zeker toegevoegde waarde. De Formule 1 heeft een nieuw en jonger publiek nodig. Als de grid kids daaraan kunnen bijdragen, dan is het een goede ontwikkeling."

Ook Mercedes-coureur Valtteri Bottas is niet rouwig om het verdwijnen van de pitspoezen. De Fin liet aan Ilta Sanomat weten: "Over het algemeen zijn grid girls altijd onderdeel geweest van de show, maar vanaf komend seizoen is daar geen sprake meer van. Door de jaren heen zijn er wel al races geweest waarbij grid girls ontbraken. Het positieve is dat we nu de dromen van kinderen om met Formule 1-coureurs op de grid te staan in vervulling laten gaan. Dat vind ik erg cool!"



Reacties (20)
NL schwantz34 12 feb 2018 14:38+2
Avatar
Posts: 9220
Bottas jonge, wat flik je me nou joh grijze muis!
BE Jean Alesi 12 feb 2018 14:450
Avatar
Posts: 16815
zelfs mooie dames loopt Vallteri niet warm voor, ergens verbaasd zijn standpunt me totaal niet..
Avatar
Posts: 768
Waar valt hij dan op? Kleine kinderen?
Posts: 223
Omdat Bottas ook niet lekker in zijn stoeltje zit,zit er ook iets dwars bij hem,wat een eikel is dat en een saaie lul.
Avatar
Posts: 6676
Nou @Jean, het moppie van Bottas mag er best wezen hoor...;)
BE Jean Alesi 12 feb 2018 15:01+1
Avatar
Posts: 16815
HET moppie, zegt ook al veel....
Een F1 coureur van zijn leeftijd moet ieder weekend een ander moppie hebben,
anders doe je iets niet goed
NL Larry Perkins 12 feb 2018 22:480
Avatar
Posts: 16125
Dat moppie @icos? Dacht eerst dat ’t mama was...
NL Larry Perkins 12 feb 2018 22:500
Avatar
Posts: 16125
orry @Nicos, arry aakte een ypfoutje.
 
Posts: 223
Ja het vaticaan ook,binnenkort de Grand Prix van Vaticaanstad,bedankt voor die Grid Kids.
 
AU Mag Verslappen 12 feb 2018 15:000
Avatar
Posts: 2076
Mag Mick Schumacher nog meedoen?
 
Posts: 1613
Mooie Duitse vrouwen zijn schaars?
Avatar
Posts: 2867
Steek de grens over en kijk eens rond.
Posts: 1613
@Mojito... Kom vaker in Colombia, dan weet je het wel :)
NL Larry Perkins 12 feb 2018 22:560
Avatar
Posts: 16125
@Rick. Misschien dat @Mojito het dan wel weet maar waarschijnlijk anderen nog niet. Dus, zijn mooie Duitse vrouwen in Colombia schaars? ;)
Posts: 1613
@Larry Gelukkig wel :)
 
Avatar
Posts: 6307
Als Bottas een mooie vrouw ziet loopt hij volgens mij heel hard weg..... Doet hem teveel aan lichamelijke inspanning denken.
 
Avatar
Posts: 413
Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij bijzonder
 
BE f1 benelux 12 feb 2018 19:370
Avatar
Posts: 1404
"De Formule 1 heeft een nieuw en jonger publiek nodig. Als de grid kids daaraan kunnen bijdragen, dan is het een goede ontwikkeling." ...

Neen heren, de formule 1 heeft een publiek nodig die centen hebben, een ticket kunnen betalen, of een abonnement bij een betaalzender kunnen aanschaffen. Mensen die merchandise kunnen betalen en dergelijke dingen.. Neen heren, F1 is een sport voor mannen, die graag snelle auto's en mooie vrouwen zien!!
 
NL Larry Perkins 12 feb 2018 23:020
Avatar
Posts: 16125
Bottas: “Doe mij die kids maar, doen het ook prima in de bediening bij McDonald’s.”
 
NL Larry Perkins 12 feb 2018 23:080
Avatar
Posts: 16125
“De Formule 1 heeft een nieuw en jonger publiek nodig.”

Dat nieuwe en jongere publiek ziet ook liever grid girls.

Grid kids is alleen leuk voor die kinderen zelf, maar geef die twintig jonge karters op de donderdag een gedegen rondleiding door de pits onder leiding van een goede gids. Daar hebben zij ook veel meer aan.
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam FI Valtteri Bottas
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 28 aug 1989 (28)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,73m
Woonplaats Monaco