Daniel Ricciardo wil in Australië op het podium eindigen

Gepubliceerd op 12 feb 2018 13:25
image

Er is nog geen meter met de bolides voor 2018 gereden, maar Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo trekt zich daar niets van aan en formuleert reeds doelstellingen voor de opening van het nieuwe Formule 1-seizoen. De Australiër wil in eigen land op het podium eindigen. De Australische Grand Prix op het circuit van Albert Park in Melbourne staat voor 25 maart op het programma.

Een top drie-notering zou een prima start van het seizoen betekenen, stelt Daniel Ricciardo tegenover Motorsport-Total.com. "Vorig jaar beseften we tijdens de wintertests al dat we achter lagen op Mercedes en Ferrari. We willen nu beter uit de startblokken schieten, we willen in de eerste race van het seizoen op het podium finishen."

De voortekenen zijn goed, verklaart Ricciardo. "Wat de motor betreft lijken we er op gebied van betrouwbaarheid beter voor te staan. Qua aerodynamica liggen we ook op schema. Als de auto doet wat de simulaties tot nu toe voorspellen, dan zouden we in een goede uitgangspositie naar Melbourne af kunnen reizen. En dan doe je mee om de podiumplekken."

Over het duel met teamgenoot Max Verstappen zegt Ricciardo: "Over Max bestaan allang geen twijfels meer. Ik verheug me op ons duel. Want als je de ander verslaat, weet je dat je het goed hebt gedaan."



Reacties (40)
NL Palpatine63 12 feb 2018 13:31+1
Avatar
Posts: 119
Verrassend ... Dat had ik nou echt niet van hem gedacht.
Avatar
Posts: 480
Veel keus heeft hij ook niet, daar wordt hij voor betaald om te winnen...
NL Larry Perkins 12 feb 2018 17:070
Avatar
Posts: 16123
Daniël heeft het niet over winnen.
Avatar
Posts: 480
@LP
Alleen als je voor de winst gaat kan je podium halen!
Anders ben je geen top coureur.
 
NL Billgates307 12 feb 2018 13:35+1
Avatar
Posts: 3905
Op het podium finishen? Gaan we stalorders krijgen dan? :-P
NL Benno329 12 feb 2018 14:27+3
Avatar
Posts: 1836
Je kan beter op de baan finishen. ;)
Posts: 1463
Ik neem ook aan dat Max' doelstelling de overwinning is. Podium, zeker plek 3, zou niet de ideale start van het jaar betekenen.
 
NL poedersuiker 12 feb 2018 13:36+1
Avatar
Posts: 544
En zijn 19 collega's ook...
Avatar
Posts: 5594
En toch denk ik dat er 17 coureurs zijn die het podium niet gaan halen.;)
US World Traveller 12 feb 2018 14:210
Avatar
Posts: 129
En nog minder coureurs halen überhaupt de finish ;-)
Avatar
Posts: 5594
Minder dan 17???
Nou dat belooft wat...;)
Avatar
Posts: 542
Ik ook!!!!
NL Larry Perkins 12 feb 2018 16:450
Avatar
Posts: 16123
Iedereen die écht wil kan op het poium terecht komen...
NL Larry Perkins 12 feb 2018 16:470
Avatar
Posts: 16123
... neem bijvoorbeeld Alonso en Button in Brazilië 2015...
NL Larry Perkins 12 feb 2018 16:500
Avatar
Posts: 16123
Wil iemand die ‘d’ weer terugzetten?

*podium
 
Avatar
Posts: 845
De auto de RB14 schijnt erg goed in de windtunnel te zijn. De Renault heeft de motor goed aangeleverd. Het chassis schijnt zeer goed te zijn, maar dat werk ook een Topper aan. Benieuwd voor over 2 weken.... Kom maar op met test in Barcelona
BE Jean Alesi 12 feb 2018 13:50+6
Avatar
Posts: 15687
Goed om te lezen dat Renault de krachtbron goed heeft aangeleverd! Voor wat betreft die windtunnel hou ik een slag om de arm, Newey wordt ook een dagje ouder en de reden waarom ze er vorig seizoen niet goed bij zaten was omdat Adrian de windtunnel verkeerdom had laten draaien, dan krijg je allemaal hele gekke waardes, sloeg echt nergens op..
Enfin, we gaan het zien, op naar Barcelona!
AU Mag Verslappen 12 feb 2018 14:06+2
Avatar
Posts: 2007
Inderdaad, maar toen ze daar achter kwamen draaiden ze het chassis gewoon om en voila het werkte opeens als een trein! Kwestie van stuur en pedalen wisselen van kant, meer was het niet.
BE Jean Alesi 12 feb 2018 14:14+1
Avatar
Posts: 15687
Ze hadden in de fabriek de 380V aansluiting van de windtunnel aan flarden gereden, een of andere minkukel had het met wat prullen aan elkaar gemaakt met kroonsteentjes (precies verkeerd om).
Adrian staat er bekend om dat hij de windtunnel modellen zo zonder tekeningen uit de losse pols van klei boetseert, bij het draaien van de windtunnel werd het model zo de ventilator in gezogen die als een shredder werkte en de stukjes er aan de andere kant uit kwamen..
Die blik op het gezicht van Newey ha ha, "asjemenou??" mooi was dat..
AU Mag Verslappen 12 feb 2018 15:000
Avatar
Posts: 2007
En die stukjes hebben ze toen maar gebruikt om de auto van Torro Rosso mee te ontwerpen.
Avatar
Posts: 4268
Dit jaar heeft RBR het helemaal anders gedaan!
Alle onderdelen dus incl chassisdelen, bodywork, vleugels etc zijn nu op een speciale unieke manier geconstrueerd. Dit is in de geschiedenis van de F1 nog nooit voorgekomen!
Het idee had Newey “als kind al opgedaan” maar het lukte nooit om het in werkelijkheid te brengen.
Nu is het dus gelukt. Voortaan kunnen ze de auto’s in elke gewenste configuratie opbouwen en afbreken en dat in minder dan 1 uur. Waanzin.
GB zoefroef 12 feb 2018 15:47+1
Avatar
Posts: 379
Technisch lego?
NL Larry Perkins 12 feb 2018 17:030
Avatar
Posts: 16123
Ik kan jullie serieus niet nemen. ;)


(en gelukkig maar!)
Avatar
Posts: 1236
Vorig seizoen had RB alle onderdelen apart getest in de windtunnel. Newey had nl. gezegd dat op die manier te doen. Hij was vergeten te vermelden dat die onderdelen eerst op de auto gemonteerd hadden moeten worden. Daar kwamen ze in april pas achter. Nu doen ze eerst de auto, monteren dan de onderdelen en testen dat nog een keer. Tot grote verbazing van iedereen levert dat een veel zuiverder beeld op.
Avatar
Posts: 1236
En dit is echt zo gebeurd! Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat RB echt zo testte. #zijlstrawaserbij
 
Avatar
Posts: 2299
Net een twitter bericht van Red Bull

RB14 19-02-18
 
NL schwantz34 12 feb 2018 14:10+2
Avatar
Posts: 7255
RBR presenteerd de RB14 online op 19 Februari, die zijn er vroeg bij dit jaar ;)
NL Larry Perkins 12 feb 2018 17:340
Avatar
Posts: 16123
Sauber was er vorig jaar vroeg bij...

;)
 
Posts: 37
Hij mag wat mij betreft op het podium eindigen. Dat gun ik hem. En dan Max nog voor hem eindigen, ben ik helemaal gelukkig.
 
Avatar
Posts: 1741
Zeg gewoon dat je vol voor de winst gaat. 3e plaats is ook ruk als je kampioen wilt worden. Gelijk die pole en de winst 1/2 pakken samen met Max. Alleen dan gaan ze broekpoepen in silverstone en italie. Voor minder moet je niet gaan.
Avatar
Posts: 4268
Als hij dat zegt ben jij de eerste om hem daarop aan te vallen en te stellen dat ze dat vorig jaar ook dachten.
Uit angst voor die vileine reactie is Daniël nu wat voorzichtiger. Dat krijg je ervan Royalere als je je woorden hier niet op een schaaltje weegt.
NL Speedpuppet 12 feb 2018 16:440
Avatar
Posts: 6847
Ze hebben een renault achterin liggen. Dus voot de winst gaan ze alleen met veel geluk
Avatar
Posts: 1741
Ja dat gaan we zien RIMMER. Het is Februari. Tijd om weer te gaan bluffen nu. En nu maar hopen dat het wel goed gaat:p
NL Larry Perkins 12 feb 2018 17:200
Avatar
Posts: 16123
De overwinning kunnen Ricciardo, Hamilton, Vettel en Verstappen sowieso wel op hun buik schrijven nu Brendon Hartley voor Australië zijn stoeltje heeft overgedragen aan zijn landgenoot Ken Smith.
 
Avatar
Posts: 5341
Wordt eentonig, zij hij vorigjaar ook al
 
Avatar
Posts: 4469
Heeft Ricciardo eigenlijk al eens op het podium gestaan in zijn thuis grand prix? Kan me nog wel een podium finish van hem herinneren aldaar alleen was dat van zeer korte duur want toen volgde een diskwalificatie (feul meter).
BE Runningupthathill 12 feb 2018 16:580
Avatar
Posts: 12342
Inderdaad, hij stond er al op, maar werd gediskwalificeerd in 2014, daarna en daarvoor niet.
 
BE f1 benelux 12 feb 2018 20:110
Posts: 939
"Want als je de ander verslaat, weet je dat je het goed hebt gedaan." .. Yep, maar da's geen garantie vertelde Wehrlein me net! ;)
 
Avatar
Posts: 894
Laat maar eens eerst 2 RB14 aan de start staan. De laatste seizoenen heeft er steeds een RB1x de start niet gehaald.
 
NL Tifoso-01 12 feb 2018 22:570
Posts: 367
Wie gunt het hem nou niet in zijn thuis GP na dat debacle van vorig jaar , anders ik wel !
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam AU Daniel Ricciardo
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 jul 1989 (28)
Gewicht 64 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco