McLaren reserveert eerste testdag MCL33 voor Alonso

Gepubliceerd op 12 feb 2018 12:45
image

Fernando Alonso krijgt de eer om op 26 februari als eerste met de nieuwe bolide van McLaren te rijden, meldt Autosport. De Britse renstal presenteert de auto voor 2018 - de MCL33 - een paar dagen voor aanvang van de eerste wintertest op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona, op 23 februari om precies te zijn.

Vervolgens neemt Alonso de eerste dag van de eerste testweek voor zijn rekening. Op 27 februari is het de beurt aan zijn teamgenoot Stoffel Vandoorne voor een eerste kennismaking met de MCL33. Eerder maakten Scuderia Toro Rosso en Haas F1 Team bekend dat respectievelijk Brendon Hartley en Romain Grosjean op de eerste testdag in actie zullen komen.



Reacties (26)
NL Maxiaans 12 feb 2018 12:56+1
Avatar
Posts: 4011
Alonso heeft Brown in z'n Zak...;)
NL schwantz34 12 feb 2018 13:03+2
Avatar
Posts: 7259
Ik verwacht een zeer gemotiveerde Alonso, die er stevig aan gaat trekken dit seizoen.
Avatar
Posts: 550
@schwantz, eerste paar races ja, als Mclaren dan niet de winnende auto heeft dan is het: " THIS IS A F2 CAR!!!"
BE Jean Alesi 12 feb 2018 13:22+2
Avatar
Posts: 15689
Vorig seizoen heeft Alonso er anders ook stevig aan getrokken..

Hij moest ook wel ergens zijn voldoening uithalen aangezien het racen dankzij Honda flut was
SE ScaniaV8 12 feb 2018 15:53+2
Avatar
Posts: 58
@schantz34, hij zal er wel stevig aan moeten trekken dit seizoen, nu de gridgirls er niet meer zijn... ;-D
NL Larry Perkins 12 feb 2018 20:02+1
Avatar
Posts: 16123
Vandaar dat Alonso zo moeilijk loopt, valt ook niet mee zo’n dikke, vette prop mee te zeulen.
 
Avatar
Posts: 1160
Na de eerste test dag wordt het van.. licht optimistisch over volgend jaar.. zal toch moeilijk woden.. bla bla bla.
NL Pietje2013 12 feb 2018 13:11+2
Avatar
Posts: 6204
Volgend jaar? Heb nog niemand over 2019 gehoord.
 
NL Dailyflatsix 12 feb 2018 12:590
Avatar
Posts: 39
Alonso ?
Komt uit Spanje zegt u ?

Even denken hoor, momentje.


Nee, zegt mij niks, sorry.
NL MoetDatNou 12 feb 2018 13:220
Avatar
Posts: 282
Zegt denk ik meer over jouw dan over Alonso
BE Jean Alesi 12 feb 2018 13:250
Avatar
Posts: 15689
El Matador behoeft geen nadere introductie lijkt mij, samen met de Iceman stamt hij uit de tijden dat F1 nog de top van de autosport was, vroegah toen alles beter was en ze nog met oorverdovende V10 motoren reden
Avatar
Posts: 554
Konden we maar terug :( @Jean
Avatar
Posts: 275
Ik mag dan nog niet heel oud zijn, maar ik mag blij zijn dat ik als klein jochie naar schreeuwende v10's mocht luisteren met als meest heldere herinnering van die tijd alonso, schumi, raikkonen en coulthard (vanwege zijn kin toen)
 
NL MS for ever 12 feb 2018 13:50+1
Posts: 51
Hoop dat ze een aardig pakket hebben, zodat nog een team om podium plaatsen kan vechten. En we dus meer strijd aan de kop krijgen. Dat is toch wat we willen ??

Ben geen Alonso fan maar dat hij nog steeds een potje kan sturen dat heeft hij wel bewezen.
In een indy 500 auto stappen en meevechten voor het podium.
Afgelopen jaar toch even een MV en Hamilton achter zich kunnen houden.
Helaas werkte de Honda motor niet mee.

Ben benieuwd.... laat het F1 circus maar weer beginnen.šŸ˜Ž
NL Larry Perkins 12 feb 2018 20:090
Avatar
Posts: 16123
@MS. “Hoop dat ze een aardig pakket hebben, zodat nog een team om podium plaatsen kan vechten.”

Maakt ’t je ook nog uit welk team? ;)
 
Avatar
Posts: 1197
wel fijn, dan kan alonso al direkt de auto afstellen voor stoffel
NL schwantz34 12 feb 2018 14:07+2
Avatar
Posts: 7259
Dat is nu eenmaal de taak van een eerste coureur @Bengelke ;)
Avatar
Posts: 590
Dus dat moet Alonso er ook nog bij doen? Wordt toch tijd dat die Stoffel daar zelf wat inzicht in krijgt......;)
NL alonso fan 12 feb 2018 16:500
Avatar
Posts: 7775
Straks moet hij zijn bips ook nog vege....
NL Larry Perkins 12 feb 2018 20:180
Avatar
Posts: 16123
Flinke miskleun @Ploerteke. Wel scherp blijven hè, anders is er voor ons ook niks meer aan...
 
NL Ouw-sjagerijn 12 feb 2018 17:560
Avatar
Posts: 1257
Jullie doen het niet , dus maak ik hem .

" heeft ie daar wel tijd voor "? Of moeten ze de boel even omgooien , dat doen ze wel even voor hem ....
NL Larry Perkins 12 feb 2018 20:110
Avatar
Posts: 16123
Maar goed dat jij ’m gemaakt hebt @OW want een ander had het vast niet gedaan...
 
NL Larry Perkins 12 feb 2018 20:070
Avatar
Posts: 16123
”Fernando Alonso krijgt de eer om op 26 februari als eerste met de nieuwe bolide van McLaren te rijden.”

Laat Stoffel zich nu alweer piepelen? ;)
 
BE f1 benelux 12 feb 2018 20:100
Posts: 954
Lijkt me logisch met meer ervaring.
 
Avatar
Posts: 230
wat een idiote reacties alweer hier. Veel leden hier lijken wel kinderen.
Heb het ooit anders aangevoeld hier.
On Topic ....logische keuze dat de meest ervaren rijder testdag 1 krijgt.
NL brabham-bt50 13 feb 2018 07:24+1
Avatar
Posts: 7145
Dat t nog kinders zijn is niet zo erg, maar zo onintelligent vooral ;) Dat was ooit anders. Niet eens zo heel lang geleden..
Lijkt mij ook
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van AustraliĆ«
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam ES Fernando Alonso
Actief Als McLaren Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 jul 1981 (36)
Gewicht 68 kg
Lengte 1,71m
Woonplaats Oviedo