Ricciardo houdt zichzelf spiegel voor na verloren kwalificatieduel

Gepubliceerd op 09 feb 2018 14:27
image

Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo is vorig seizoen bijna tot wanhoop gedreven door zijn teamgenoot Max Verstappen. De Australiër, die een reputatie genoot als kwalificatiebeest, werd in de kwalificaties bedwongen door zijn Nederlandse stalgenoot. Het onderlinge kwalificatieduel eindigde uiteindelijk in 13-7, in het voordeel voor Verstappen.

Ricciardo: "Verstappen eerste teamgenoot die mij uitdaagt"

Op zoek naar een verklaring houdt Ricciardo zichzelf een spiegel voor. Tegenover Autosport betoogt hij: "Ik moet zeggen dat het me meer gepusht heeft dan wat dan ook. Bij sommige races, bijvoorbeeld in Hongarije, overdreef ik het zelf. Ik voelde dat er meer in zat en probeerde dat te geforceerd eruit te halen. Dat komt op mijn conto. Ik moet weten waar de limiet van de auto ligt en wat ik moet doen om een goede ronde aan elkaar te knopen. Soms ging ik daar te veel naar op jacht."

Verstappen is van mening dat hij altijd wel de bovenliggende partij is geweest. "Tot nu toe ben ik altijd in staat gebleken om mijn teamgenoot te verslaan. Dat zie je qua punten misschien niet terug, maar over het algemeen had ik telkens de overhand. Ik heb me altijd gefocust op mezelf en mezelf verbeteren."

"Ik kijk nooit echt naar hoe anderen doen. Natuurlijk, je kunt wel kijken wat ze doen, maar uiteindelijk is iedereen verschillend. Wat voor hen werkt, werkt mogelijk niet voor jou of andersom. Je kunt daarom beter je eigen weg kiezen. Ik heb me geconcentreerd op de snelst mogelijke rondetijden fabriceren. Als ik dan sneller was dan Daniel, was dat mooi meegenomen. Persoonlijk denk ik dat ik door een beetje extra ervaring ten opzichte van 2016 iets moeilijker af te stoppen was voor hem."

Hamilton

Ricciardo zou zich graag een keer willen meten met Lewis Hamilton. Niet in twee verschillende auto's, maar naast elkaar als teamgenoten. De Australiër gaf in gesprek met RACER aan: "Ik heb me nooit druk gemaakt om wat voor soort stalgenoot ik zou hebben. Het liefst heb ik een snelle teamgenoot, al zullen sommigen me nu uitmaken voor leugenaar. Je wil altijd het onderste uit de kan halen en een snelle teamgenoot is een betere graadmeter."

"Ik zit in deze sport om te winnen, maar wel winnen door de beste te zijn en niet door geluk, toeval of wat dan ook. Als ik een keer de titel verover, dan moet dat zijn omdat ik dat jaar de beste was. Om de beste te zijn moet je de besten kunnen verslaan. Met Max heb ik nu een ijzersterke teamgenoot naast me. Ik zou het graag ooit tegen Lewis op willen nemen, ongeacht de situatie van het team. Ja, dat lijkt me leuk!"



Reacties (19)
NL AlonsoSF 09 feb 2018 14:33+1
Avatar
Posts: 1740
Topvent. Meer kan ik er niet van maken.
Avatar
Posts: 851
zeker waar.... Hoop wel gewoon dat Max in 2018 zijn spoiler laat zien aan Ricciardo😁. Maar solliciteert hij ook niet open naar Mercedes ? Zijn goed recht hoor.... Blijft een toffe pik...
 
Posts: 133
Geweldige gozer en een topcoureur,vriendelijk en eerlijk,betere teammaat kan je niet hebben.
NL beamer e46 09 feb 2018 14:56+7
Avatar
Posts: 85
Alleen zo jammer dat hij begint te dementeren,of ligt dat aan deze site? tis steeds t zelfde verhaaltje.
NL ScuderiaVettel#5 09 feb 2018 15:050
Avatar
Posts: 1772
Ga er maar van uit dat dat aan deze site ligt of aan de eentonige vragen die interviewers stellen.
Posts: 133
@beamer lekker negatief over zo n goeie gast?
NL schwantz34 09 feb 2018 15:090
Avatar
Posts: 7259
Dat heet sarcasme @Walter ;)
Posts: 133
@Schwantz tja waar slaat dat op,wat doet Ricciardo nou verkeerd?Aan de reacties te merken word de toon steeds hatelijker,bah.
NL ScuderiaVettel#5 09 feb 2018 15:400
Avatar
Posts: 1772
Ik vind Ricciardo een dropje hoor ;p
NL Larry Perkins 10 feb 2018 00:500
Avatar
Posts: 16123
Yep, Ricciardo for president!

Goeie persoonlijkheid en een fantastische coureur. Helaas voor de ‘Aussie’ zit hij m.i. net een tikkie onder de ‘Grote Vier’.

Dat is nog steeds een super eervolle positie, het is echter dan wel knap lastig om WK te worden.
Avatar
Posts: 1176
Als antwoord op sommigen hierboven:
Ik denk dat het aan de kop van dit artikel ligt. Dat doet suggeren dat het over Ricciardo alleen gaat. Maar het in het midden van het artikel spreekt ineens Verstappen... Ik moest ook het midden nog eens overlezen.
Over die eentonige vragen: komt van het journaille. 1 daadwerkelijk interview geeft vaak meerdere artikelen waar de schrijver ook nog eens zijn eigen draai aan geeft.
F1Today is een vergaarbak van deze artikelen, dus dont shoot the messenger in dit geval. ;-)
 
NL BrRacing 09 feb 2018 15:11+1
Avatar
Posts: 7857
In het echt is het een enorme eikel☺
ES Verstoppen 09 feb 2018 15:400
Avatar
Posts: 1018
En in het echt ben jij eigenlijk best aardig
 
Avatar
Posts: 138
Leuk en aardig. En als je het met je teammaat goed kunt vinden, is dat mooi meegenomen. Maar als je wereldkampioen wil worden doe je dat niet met een lach en mooie woorden, dan zul je een killers mentaliteit moeten hebben.
Avatar
Posts: 1757
Idd, En hoe kut ook voor Ric maar in Hongarije zag je wel wie er over lijken gaat om te winnen. Ik weet zeker dat hij 2 jaar geleden in Maleisie als ze niet 2/3 lagen maar 1/2 en het ging om het kampioenschap hij hem of voorbij had gegaan of hem even een zetje had gegeven.
 
Avatar
Posts: 317
Max gaat hem slopen. Die grijns gaat van zijn muil. (heb ik gehoord)
 
NL DJJeffHax 09 feb 2018 18:07+1
Avatar
Posts: 218
Des te meer reden om bij te tekenen, anders is hij de uitdaging kwijt.
Als hij al moet bijbenen om Max te verslaan, dan is Lewis echt te hoog gegrepen voor hem.
 
Avatar
Posts: 5341
Hoop dat ze dit seizoen elkaar wat vaker tijdens de wedstrijd tegenkomen... was wel magertjes in 2017...
NL Larry Perkins 10 feb 2018 00:550
Avatar
Posts: 16123
Hongarije deed Max het fantastisch, alleen jammer dat die ruk-FIA met die stewards uit een land in Centraal- en Oost-Azië er niks van snapte...
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam AU Daniel Ricciardo
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 jul 1989 (28)
Gewicht 64 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco