McLaren kijkt met interesse naar contractbesprekingen Hamilton en Mercedes

Gepubliceerd op 09 feb 2018 11:28
image

McLaren bekijkt de situatie rondom het contract van Lewis Hamilton bij Mercedes met veel interesse, ondanks dat de viervoudig wereldkampioen en Mercedes al uitgesproken hebben dat ze graag met elkaar verder willen.

Hamilton heeft momenteel nog een contract voor slechts één seizoen bij Mercedes, maar er wordt verwacht dat een verlenging met meerdere jaren een formaliteit is. Momenteel lijkt er echter nog niets in kannen en kruiken, wat onder andere Zak Brown van McLaren laat spelen met de gedachte om hem na dit seizoen aan te trekken. Dat meldt Reuters. "Ik denk niet dat er een team in de paddock is dat niet geïnteresseerd is in de mogelijkheid dat Lewis voor ze rijdt, inclusief ons. Het is geweldig voor ons team als we Lewis weer terug kunnen halen. Hij heeft hier een geweldige geschiedenis en is erg vriendschappelijk met de aandeelhouders."

Hamilton gaf afgelopen november al aan dat een langer verblijf bij Mercedes er wel zou komen. De contractonderhandelingen zouden daarbij weinig problemen opleveren, zo meldde de Brit, die in 2008 met McLaren wereldkampioen werd. Toto Wolff, teambaas van Mercedes, was het daarmee eens. "Lewis is binnen ons team zo'n belangrijke steunpilaar geworden, dat het heel logisch is om met elkaar door te zullen gaan."

Dat er nu nog geen bevestiging van een nieuw contract naar buiten gebracht is, wijt Brown eerder aan Hamilton zelf dan aan Mercedes. "Ik gok dat hij afweegt hoe lang hij nog door wil gaan. Als je in de positie van Lewis zou zitten en bekijkt wat hij met Mercedes gedaan heeft, dan zou je je contract verlengen. Hij heeft echter al gesproken over wanneer hij gaat stoppen, dus dat is mijn gok. Ik kan me niet voorstellen dat het om geld of de kwaliteit van het team gaat. Hij zal misschien denken: 'eens zien hoe dit jaar gaat, waarom zou ik haast hebben? Ze gaat het stoeltje toch niet voor mijn neus aan iemand anders geven'. Dat is mijn verwachting. Het kan echter ook zo zijn dat ze al getekend hebben, maar het ons niet vertellen."



Reacties (38)
Avatar
Posts: 2976
Hamilton terug naar McLaren zou ik toejuichen, mits ze wel een goede auto hebben voor Hammie. Ook zal dan denk ik Alonso wel eerst weg moeten ;)
Avatar
Posts: 243
We mogen er toch wel stiekem vanuit gaan dat dit het laatste jaar van Alonso is
NL AlonsoSF 09 feb 2018 12:15+3
Avatar
Posts: 1832
Ik denk stiekem van niet. ;)
BE Zambiorix 09 feb 2018 12:230
Avatar
Posts: 799
Niet het laatste jaar van Alonso in de F1, maar dacht ook al dat hij niet erg lang meer bij McLaren zou blijven. Wat hij allemaal on-the-side gaat doen dit jaar, ik kan me niet voorstellen dat McLaren daar nu écht happy van wordt. Mocht Vandoorne minstens zijn gelijke zijn dit jaar, dan mag hij volgens mij beschikken.
Mocht Fernando LeMans winnen dan gaat hij zich daarna concentreren op de Indy500 denk ik.
Posts: 1613
Hamilton blijft lekker aan Mercedes verbonden (tegen een mooi salaris) en gaat na z'n carrière lekker z'n andere hobbies uitoefenen.
 
NL schwantz34 09 feb 2018 11:51+6
Avatar
Posts: 9216
Alsof Hamilton het beste fabrieksteam gaat verlaten om bij klantenteam Mclaren met een Renaultmotor rond te tuffen.
NL Maxiaans 09 feb 2018 11:55+4
Avatar
Posts: 5233
Rijdt hij niet al z'n hele carrière met een Mercedes?..
Avatar
Posts: 2443
@Maxiaans, hangt er vanaf wat je met carrière bedoelt. Hamilton heeft Formule Renault UK gereden en met een Renault (Mécachrome) motor in de GP2. In de F1 heeft hij inderdaad alleen met een Mercedes motor gereden
NL Pietje2013 09 feb 2018 13:46+1
Avatar
Posts: 6579
Schwantz

Niemand verwachtte dat hij van een winnende auto naar een auto ging die met moeite Q3 haalde. Er speelt vaak meer dan wat wij op het eerste gezicht een logische keuze vinden.

Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
NL Tifoso-01 09 feb 2018 14:060
Posts: 727
Precies zeg, alsof hij denkt dat met zulke grootspraak ook nog sponsors aan te trekken zijn.
Er gaat geen dag voorbij of er staan op alle sites meerder topics over heer Brown.
Dan liever de media stilte bij RB deze winter (net als Ferrari vorig jaar)
NL hondamp4/4 09 feb 2018 14:460
Avatar
Posts: 891
@Pietje2013: Toen Hamilton vertrok bij McLaren was het verval al zichtbaar en wetende dat Mercedes al jaren met de nieuwe motorformule bezig was en de fabriekssteun van McLaren op de tocht stond was het niet gek om een overstap naar Mercedes te maken.
NL Formula One Fan 09 feb 2018 15:14+2
Avatar
Posts: 159
@HondaMP4/4 Dat zeg jij nu jaa. In 2012 werd Hamilton voor gek verklaard en Hamilton zou nooit meer een podium halen laat staan een overwinning etc, het zou alleen om geld bla bla bla, niemand had vertrouwen in Mercedes en alle ogen waren op RBR en Ferrari gericht en niet Mercedes omdat Renault pushte voor deze motor formule en niet Mercedes.
NL Pietje2013 09 feb 2018 15:190
Avatar
Posts: 6579
Dat zeg ik Honda. Er speelt meer dan wat wij op het eerste gezicht zien.
Posts: 1613
+Rest van z'n leven Mercedes ambassadeur (nooit meer zorgen maken)
NL Larry Perkins 10 feb 2018 02:220
Avatar
Posts: 16125
@Schwantz heeft gelijk. Vermoed dat het ondertekenen van zijn contract binnenkort een feit zal zijn of al is, zoals die kletskous van McLaren al aangaf.
Die klerenontwerper Tommy Hilfigers kwam dacht ik ook mede vanwege Hamilton bij Mercedes terecht, da’s nog een duidelijke signaal.

@Maxiaans. Nee niet alleen met een Mercedes.
Had ’m een tijdje terug aan de lijn omdat hij me afdvies vroeg in de ‘jurk-affaire’ en toen zat Lewis net op zijn Honda-grasmaaier.
“M’n motor heeft last van vibraties”, zei hij nog...
 
NL Snelrondje 09 feb 2018 11:52+1
Posts: 2297
De kans dat Hamilton ineen McLaren-Renault de strijd aan zal gaan met Mercedes, Ferrari en Red Bull lijkt me niet waarschijnlijk. Als dat hiet goed uitpakt, worden zijn titels met Mercedes aan een superieure auto in plaats van zijn persoonlijke kwaliteiten toegeschreven.
NL dutchiceman 09 feb 2018 12:00+4
Avatar
Posts: 1325
Die superieure auto zijn gewoon onderdeel geweest van die titels hoor...
NL Snelrondje 09 feb 2018 13:07+1
Posts: 2297
Dat is bekend @Dutchiceman. Mensen vergeten snel. Als Hamilton op zijn top stopt, vertrekt hij als een kampioen. Als hij in een mindere auto stapt, het seizoen tegenvalt, dan stopt hij volgens veel mensen als een sportman die te lang is doorgegaan. Dat geeft een heel ander image.
NL AlonsoSF 09 feb 2018 13:49+1
Avatar
Posts: 1832
In het geval van Schumacher is dat ook niet aan de orde. Dat zal wel meevallen.
Avatar
Posts: 2976
Zo goed als elke wereldkampioen heeft dat te danken aan een combinatie van enorm talent en natuurlijk het juiste materiaal.....
NL Larry Perkins 10 feb 2018 02:380
Avatar
Posts: 16125
Eens met @Snelrondje. Als hij nu een paar jaar met die rukmotor van Renault gaat rondtoeren en hij wordt links en rechts gepasseerd door ‘snotneuzen’ als Verstappen, Ocon en misschien ook Leclerc nog dan is zijn reputatie bij de overgrote meerderheid van de buitenwacht zeker weten geschonden.

Zijn WK-titels zullen dan nog meer als het resultaat van topauto’s gezien worden en zijn inbreng als coureur zal minder gewaardeerd worden.
Daarnaast zullen er dan inderdaad geluiden klinken dat hij beter kan stoppen.
Schumacher is een ander geval.
 
NL kooleracer 09 feb 2018 11:580
Posts: 970
Ik zie Hamilton eerder naar Ferrari gaan dan naar McLaren. Maar ik denk dat Lewis voor 90% procent blijft bij Mercedes. Het is zijn team en heeft altijd met Mercedes gereden en heeft een goede relatie met Dieter Zetsche (hoogste piet van Daimler).
Avatar
Posts: 58
Waar gaat hij met de overige 10% naartoe dan?
Avatar
Posts: 1128
Ik kan me zo voorstellen dat lewis er ooit van droomt kampioen te worden met Ferrari maar of dat nu al is of later weet ik niet
NL Ferrari412T1 09 feb 2018 13:020
Avatar
Posts: 63
Zou me niets verbazen als Vettel en Hamilton switchen van team. Lijkt me overigens wel een zeer interessante switch.
Avatar
Posts: 2976
Lewis heeft juist vaak aangegeven dat hij zich niet zo tot Ferrari aangetrokken voelt.... En ik geef 'm geen ongelijk daarin.... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij die stap niet gaat maken....
Avatar
Posts: 1128
Klopt Mario maar tussen wat hij zegt en denkt zit ook vaakeen verschil
Avatar
Posts: 2976
@DBGates: Dat klopt, dat hebben we wel vaker gezien bij verschillende coureurs :)
NL Larry Perkins 10 feb 2018 02:420
Avatar
Posts: 16125
Sterker nog, wat Lewis gisteren dacht kan vandaag al weer anders zijn.
 
Avatar
Posts: 4760
Lewis tekent nog 1 of 2 jaar bij denk ik. Hij wil ook andere dingen met zijn leven en heeft tot nu toe nooit wat anders gedaan dan racen. Max en straks ook Leclerc en mis Ocon kloppen op de deur. RBR en Ferrari komen dichterbij en Mercedes kan niet nog jaren dominant blijven. Ik denk dat Lewis in of na 2020 stopt.
Avatar
Posts: 1651
Ik denk dat hij 1 jaar onder voorbehoud bij zal tekenen, als hij dit jaar kampioen kan worden heeft hij er 6!
1 erbij dan en hij staat op gelijke tred met Schumacher.
Dus ik denk dat heel veel van aankomend jaar zal afhangen.
Avatar
Posts: 2976
Avatar
Posts: 8943
Ze kunnen wel op de deur kloppen maar ze doen niet open....en waarom zou Mercedes niet nog 3 jaar dominant kunnen blijven.
NL Larry Perkins 10 feb 2018 02:480
Avatar
Posts: 16125
Denk ook dat Mercedes tot aan de nieuwe motorformule ‘benchmark’ blijft. Vermoed dat Lewis een driejarig contract tekent met evaluatiemomenten zodat hij er tussentijds mee kan kappen.
Zit hij zijn contract volledig uit dan verdient hij relatief gezien (veel) meer dan wanneer hij er na één of twee jaar al uitstapt.
Zoiets zou ik me kunnen voorstellen.
 
Avatar
Posts: 631
Heeeeeeeeel graag!!!

Dankzij McLaren en Hamilton werd ik fan van deze mooie sport. Sinds 2013 dus meer McLaren fan geworden, al staat lewis op de 2e plaats. Zou fantastisch zijn om deze twee weer verenigd te zien.
 
Posts: 129
de spoeling word aardig dun zo Vetel,Räikkönen,Alonso, Ricciardo hoe lang zullen deze mannen nog doorgaan. Straks hebben we Verstappen en Ocon in een team,Mercedes de sterkste line up, ik denk dat dat gaat gebeuren.
 
NL Flying Dutchman 09 feb 2018 13:080
Avatar
Posts: 439
Denk dat het toch 2 jaartjes bijtekenen wordt voor Lewis.
Of hij rekt de tijd voor een paar maanden om te kijken hoe McLaren het in de eerste paar races doet en daarna waarschijnlijk alsnog bij Mercedes blijft voor die paar jaartjes.
 

FR
        Grand Prix van Frankrijk
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
16:10 - 18:10
 
 
Snelste ronde
16:10 - 18:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:00 - 14:00
 
 
Kwalificatie
16:00 - 17:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
12:00 - 13:30
 
 
Vrije training 2
16:00 - 17:30
 
 
 
Geef je mening
Was het sterke weekend van Max Verstappen het keerpunt van zijn seizoen?




Coureursprofiel
Naam GB Lewis Hamilton
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 7 jan 1985 (33)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco