Officieel: Sirotkin in 2018 naast Stroll bij Williams

Gepubliceerd op 16 jan 2018 12:31
image

Het team van Williams heeft de line-up voor komend seizoen rond. Zoals verwacht is Sergey Sirotkin aangesteld als de nieuwe teamgenoot van Lance Stroll voor 2018. Sirotkin testte vorig jaar in Abu Dhabi samen met Robert Kubica voor Williams. De Rus liet daarbij een betere indruk achter dan zijn concurrent en verzekerde zich zo van een debuut in de Formule 1 voor dit jaar.

Sirotkin eindigde in 2015 en 2016 als derde in het GP2-kampioenschap. De Rus geniet de steun van SMP Bank en beschikte zodoende over een budget van meer dan 15 miljoen euro voor een stoeltje bij Williams. Het afgelopen seizoen bracht de Rus door als test- en reserverijder bij het team van Renault. In maart zal hij in Australië voor het eerst aan de start van een Grand Prix staan.

"Om nu te zeggen dat ik blij en trots ben om voor een team als Williams te mogen rijden is nog zwak uitgedrukt", stamelde Sirotkin. "Ik heb hard gewerkt en een lange weg afgelegd om hier te komen. Ik ben door het dolle heen en ik wil iedereen die dit mede mogelijk heeft gemaakt bedanken. Met dank aan onze inspanningen gaat mijn droom in vervulling en het team kan ervan op aan dat ik elke weekend alles zal geven."

Claire Williams, vice-teambaas bij Williams, over de line-up voor 2018: "Na een uitvoerig evaluatieproces doet het me deugd om ons rijdersduo voor komend seizoen te presenteren en ik ben opgewonden over wat komend seizoen ons zal brengen. We hebben de tijd genomen om alle opties de revue te laten passeren en ik heb het volste vertrouwen in Lance en Sergey. Onze filosofie is altijd geweest om jonge coureurs voor de leeuwen te gooien en onze keuze voor Sirotkin sluit daar naadloos op aan."



Reacties (123)
NL Erwinnaar 16 jan 2018 12:32+13
Avatar
Posts: 4386
Gecondoleerd Williams.
Avatar
Posts: 1947
Gecondoleerd met de beste keuze die Williams kon maken met de rijders die het tot haar beschikking had? Sirotkin neemt zelfs nog een paar centjes mee. Dus ik zou eerder gefeliciteerd zeggen.
Avatar
Posts: 9844
Amen @Beri
NL Erwinnaar 16 jan 2018 13:05+2
Avatar
Posts: 4386
Die man kwam out of the blue met een zak geld hoor. Men wist al langer dat Massa een keer zou ophouden. Met die wetenschap had men al lang een anders kunnen volgen en in een programma zetten om klaar te stomen voor het echte werk.
Nee, dit is een armoedige gang van zaken en Williams onwaardig. Twee dik betalende rijders voor het eerst in hun bestaan...echt te triest voor woorden voor zo'n roemrucht team.
BE Jean Alesi 16 jan 2018 13:10+2
Avatar
Posts: 17403
Het is geen slechte coureur hoor maar puur op basis van talent lijkt het me niet dat ze hem zouden selecteren. In het verleden was hij ook alleen maar in the picture vanwege een flinke zak geld (waarmee hij toen niet over de brug kwam). Maar goed, Williams is allang niet meer het toonaangevende team van vroeger, dit rijdersduo past wel een beetje in die lijn. Mijn verwachtingen vwb Williams zijn niet erg hooggespannen
NL Wouter666 16 jan 2018 13:13+2
Avatar
Posts: 1724
Dat wordt de laatste plaats in het WK in 2018, nog achter Alfa Romeo Sauber.
Avatar
Posts: 1947
Jean, mijn verwachtingen zijn al jaren niet meer hooggespannen voor het team dat ik al sinds de lengte van dagen volg. Maar als er gewoon een degelijk seizoen uit voort komt, dan ben ik al tevreden. Strijden om plek 5 moet kunnen. Zeker met de eerste auto onder leiding van De Beer en Lowe.
NL Ouw-sjagerijn 16 jan 2018 13:39+1
Avatar
Posts: 1660
Ik zie het toch positiever in , Williams maakt een dijk van een auto , Mercedes blok en twee jonge honden erin en hoppa........we worden allemaal verrast .
Avatar
Posts: 2116
gelukkig geen Kubica... dat lachwekkende is bespaard gebleven. Prima keuze.
NL Erik FW34 16 jan 2018 13:55+2
Avatar
Posts: 2848
Ik hoef niks meer te posten. Alles wat ik denk wordt overal in dit topic netjes weergegeven door Beri :-)
Avatar
Posts: 441
Strijden om plek 5 met Stroll?? Tegenover FI met een betere auto en veel betere coureurs? Reneault dat vrijwel zeker weer een grote stap maakt en als rijders Hulk en Sainz heeft. Veel succes, zie het niet gebeuren. Vergane glorie.
NL De Zeswieler 16 jan 2018 15:28+1
Avatar
Posts: 4965
Na het zien vd Williams documentaire kijk ik heel anders tegen dit team aan. Natuurlijk is het niet meer dat team dat het ooit was qua prestaties en 'toonaangeving.'
Maar ik denk dat dit de beste keuze is voor de voortgang en toekomst vh team..
De gunfactor voor dit team is gewoon enorm bij mij. Ik vond ze wat flets geworden, met de saaie Bottas en de saaie Massa en die net niet prestaties. Maar ik ben na deze docu weer echt van het team gaan houden en wil het graag positief inzien. Ondanks dat Stroll en Sirotkin geen tot de verbeelding sprekende coureurs zijn, gun ik Williams geregeld de weg naar t podium!
NL Rogier hier 16 jan 2018 15:33+1
Avatar
Posts: 3509
Er zijn voorstanders en tegenstanders voor de keuze voor Sirotkin, dat begrijp ik. Ik vind het een zwakke keuze. Zoals eerder genoemd wist men al sinds het vertrek van Bottas dat er een permanente oplossing moest komen voor pensionado Massa. Dus men had meer dan een jaar de tijd om een goede coureur elders los te weken voor het team. Bijvoorbeeld Alonso, Perez of Hulkenberg. De keuze voor Sirotkin is puur een financiele. De Rus kan best een aardig potje sturen, maar is geen topper en zeker geen goede mentor voor Stroll. Williams kan wel roepen dat ze ‘jonge talenten altijd een kans geven’, maar successen behaal je het beste met ervaring in combinatie met jong talent. We gaan afwachten, maar ze gaan het moeilijk krijgen om die 5e plek te consolideren. Renault en McLaren zullen oprukken en Force India zal alles doen om hun 4e plek te verdedigen. Ik vermoed dat ze zullen afzakken (afglijden?) richting niveau Sauber en moeten aanhaken in het gevecht van de achterhoede samen met Torro Rosso en Haas. Jammer...
NL Erik FW34 16 jan 2018 15:50+1
Avatar
Posts: 2848
Serieus Rogier?

Wie van deze 3 denk je dat serieus voor Williams wilt rijden?

"Bijvoorbeeld Alonso, Perez of Hulkenberg."

We doen net of iedereen staat te springen om bij Williams te rijden, dat is al een tijdje geleden hoor ;-)

Misschien net als 6wieler ook de docu nog maar eens kijken ;-)
BE Runningupthathill 16 jan 2018 16:55+1
Avatar
Posts: 12961
Alsof één van de namen die jij opnoemt zou tekenen voor Williams. Laat staan dat Williams het geld heeft om Alonso te betalen. Er waren gewoon weinig goede opties. Uit het rijtje Di Resta - Kvyat - Sirotkin - Kubica hebben ze in mijn ogen de beste keuze gemaakt. Evt andere mogelijkheid was misschien nog Palmer, maar die moet ik zeker niet terug hebben.
NL Pietje2013 16 jan 2018 18:110
Avatar
Posts: 6842
Als jullie klaar zijn kijk dan ook even de docu over Bruce McLaren van 2016 :-)
NL Rogier hier 16 jan 2018 21:10+1
Avatar
Posts: 3509
Mijn punt is dat Williams te lang gewacht heeft met het scoren van een rijder. Ik noemde 3 voorbeelden die met het juiste budget en een goede visie en een weg omhoog wellicht te overtuigen zijn, maar er waren nog vele andere potentiele toppers die ze hadden kunnen benaderen. Met Paddy Lowe had ik hoop op een kwalitatieve opleving bij Williams, maar helaas. Ze zakken verder weg.
BE Runningupthathill 17 jan 2018 23:520
Avatar
Posts: 12961
Zoals wie? De drie namen zitten bij betere (of fabrieks-) teams en gaan dus niet veranderen voor Williams. Verder was alleen Werhlein een optie die mogelijk beter was.

Met het juiste budget stond Manor nu nog op de grid, met een nog juister budget scoorden ze wekelijks punten. Dat kan je niet zomaar wegschrappen.
 
Avatar
Posts: 2450
Dat is jammer, maar wel begrijpelijk. Verkoop die tent gewoon, het is de naam Williams bijna niet meer waard :(
Avatar
Posts: 4662
Lijkt mij het beste ja, zo door gaan bezoedeld de naam die Williams vroeger had.
NL neppatsrev 16 jan 2018 13:080
Avatar
Posts: 3217
Dat wordt de volgende aankondiging...
NL Sergeant Gneisbaard 16 jan 2018 14:440
Avatar
Posts: 2660
Rosneft SMP Racing o.i.d?
NL jeroennn04 17 jan 2018 13:540
Posts: 137
Goed idee - jammer dat ze zich zo moeten richten op dit type coureurs.. Terwijl ze naar mijn idee prima winst maken.
 
NL Maxiaans 16 jan 2018 12:33+1
Avatar
Posts: 6050
15.000.000$
Avatar
Posts: 1947
Dat zijn aardig wat centjes voor een rijder die echt wel getalenteerd is. Goede keuze dus!
Avatar
Posts: 9844
En die gewoon sneller is...
Avatar
Posts: 6050
Prima toch...
BE Jean Alesi 16 jan 2018 13:110
Avatar
Posts: 17403
da's gvd goei eten voor Claire...
AU Mag Verslappen 16 jan 2018 13:41+1
Avatar
Posts: 2116
Hoop voor Williams dat het al op de rekening staat en niet dat ze er na 3 races achterkomen dat het geld nergens vandaan gaat komen...

Zie Kubica nog wel instappen halverwege het seizoen.
Avatar
Posts: 604
Pay-driver bestaat niet meer, slechte coureur wel.
 
Avatar
Posts: 4662
Van 2013 tot en met 2016 WSR 3.5 en GP2 gereden en in die 4 jaren 75 races maar "slechts" 4 overwinningen terwijl hij bij goed teams zat.

Succes ermee Williams!
Avatar
Posts: 1947
Noem die goede teams eens? Fortec in de WSR is het enige goede team waar hij gereden heeft. Rapax is middelmaat en ART kon niks beginnen tegen Prema dat jaar dat Sirotkin er reed.

Sirotkin is sneller dan menigeen denkt.
Avatar
Posts: 9844
@Beri...hier overheerst vooral het sentiment naar Kubica.
Avatar
Posts: 4662
@Beri,

Ik draai 'm om, uit welke prestaties van Sirotkin moet volgens jou blijken dat hij in de F1 meer kan brengen dan veldvulling?

In al die jaren dat ik races in de verschillende klasses heb gezien waar hij ook in meereed vond ik hem nooit meer dan een aardige subtopper, niets bijzonders. Prima als dat voldoende is voor Williams, maar het zou mij ten zeerste verbazen als hij in de F1 ineens 2 niveaus hoger kan presteren.
Avatar
Posts: 7673
@Maximo,
Misschien gewoon afwachten hoe hij het gaat doen?
Hij kan gerust wel wat, dus laten we eerst een paar races afwachten, en dan oordelen of het een goede keus was of niet.
Om nu al alles volledig af te branden slaat ook nergens op.
Ik snap dat velen graag Kubica hadden gezien, en dan was het allemaal geweldig natuurlijk. Maar ook daarvan zouden we eerst ook nog maar moeten zien of dat een goede keuze was geweest.
Avatar
Posts: 1947
Dat het sentiment overheerst snap ik Dutch. Maar dat mag geen excuus zijn blind te zijn voor het feit dat Sirotkin echt geen pannenkoek is. In mijn ogen is Sirotkin vele malen verder en klaar voor zijn debuut als je het afspiegelt tegen zijn teamgenoot Stroll.
En Maximo, welke prestaties waren dusdanig uitmuntend dat er een rijder nu zijn 8e seizoen in de Formule 1 in gaat? Perez was precies hetzelfde verhaal. Niet spectaculair in de junior klassen, maar heeft zich in de Formule 1 goed staande gehouden. Ik zie Sirotkin hetzelfde. Nee hij is geen toekomstig wereldkampioen. Maar voor een team als Williams moet je getalenteerde jonge rijders hebben. The cream of the crop komt toch niet naar Williams. Dus moet je het doen met coureurs als Sirotkin. Wat mij betreft een prima keuze.
Avatar
Posts: 9844
@Beri, ben het ook met je eens hoor..
NL Sergeant Gneisbaard 16 jan 2018 14:460
Avatar
Posts: 2660
Een pannekoek was hij niet, maar hij heeft geen geduld. Zowel in de WSR als in de GP2 lag hij vaker in zeer kansrijke positie (2e of 3e) maar wou hij toch per se een onmogelijke inhaalpoging doen, dat kostte hem veel punten in het begin van het seizoen en op het einde verloor hij daardoor de aansluiting. Ik hoop dat hij niet meteen teveel wil, want anders gaat Williams zn roebels hard nodig hebben voor alles wat stuk gaat.
NL Erik FW34 16 jan 2018 15:12+1
Avatar
Posts: 2848
SG,

dat riep iedereen ook over Stroll. Kan mij niet herinneren dat Rookie Stroll een Williams op eigen kracht plat heeft gereden. Eigenlijk heeft hij nergens gekke dingen gedaan of andere uitgeschakeld (ik kan het mij in iedere geval niet herinneren). Dat hij na de zomer niet echt doorontwikkeld is dat baart mij wel beetje zorgen.
 
Avatar
Posts: 881
Wat gebeurd er toch met dat mooie team van weleer.
Avatar
Posts: 561
Hetzelfde als toen ze met Bruno Senna en Pastor Maldonado reden.
BE Jean Alesi 16 jan 2018 13:12+2
Avatar
Posts: 17403
geen woord verkeerd over Maldonado aub, die zorgde voor de 'fun factor', ik mis hem nog altijd, was een van m'n favoriete racers..
NL Senninha1981 16 jan 2018 13:15+4
Avatar
Posts: 1009
Maldonado is wel de rijder die de laatste overwinning scoorde voor Williams ;)
NL De Zeswieler 16 jan 2018 15:310
Avatar
Posts: 4965
Ik was ook voor Maldonado! Ik mis dergelijk coureur op de grid! Eentje met die knikker in t hoofd, zoals Montoya ook wel eens had.
NL Pietje2013 16 jan 2018 18:150
Avatar
Posts: 6842
We hebben altijd nog Vettel rondrijden. Knikkeren of curling, het maakt hem niets uit.
NL RJHvandaag 16 jan 2018 23:360
Avatar
Posts: 1826
Sirotkin is een kamikaze-Rus net als Kvyat. Ook een knikker los, dus.
Daar gaat Williams nog een hoop aandacht mee trekken... en een hoop rekeningen voor betalen, natuur.ijk.
NL Larry Perkins 17 jan 2018 02:190
Avatar
Posts: 16125
Kan zo triest worden van dit soort berichten, melancholiek ook, dan denk ik, de F1 sterft elke dag een beetje verder...
Maar dan opeens veer ik weer op en denk, wat zeur je nou sentimentele ouwe ... zo erg is het allemaal toch ook weer niet, er zijn veel grotere problemen in de wereld, die halo is veel erger!
NL Freek-Willem 17 jan 2018 07:440
Avatar
Posts: 1120
Klopt Larry. Sirotkin zit alleen in de Williams. Die halo zit op elke auto.
 
NL first place 16 jan 2018 12:34+1
Avatar
Posts: 346
Ziel verkocht :-(

Maar ik zal niet over Sirotkin oordelen totdat hij wat meters in beeld heeft gereden
Posts: 1080
Ze zijn gewoon voor de poen gegaan, en dat is logisch want veel geld hebben ze niet. Maar het wordt natuurlijk wel heel leuk als die Rus dat mannetje Stroll helemaal zoek rijdt. Ben benieuwd wat papa Stroll dan gaat doen...
Avatar
Posts: 9844
Doe je indirect natuurlijk wel...
 
Posts: 2283
een betere financiele indruk zullen we maar zeggen
Avatar
Posts: 9844
Een optel som eerder.
Avatar
Posts: 1380
En daarnaast was hij op de baan sneller dan Kubica
 
Avatar
Posts: 7673
Niet verrassend, feitelijk wisten we het al een paar weken.
Ik ben benieuwd of hij sneller zal zijn dan Stroll.
De soap is dan nu dan eindelijk tot een einde gekomen.
Ben benieuwd naar de reacties uit het Williams kamp.;)
BE Jean Alesi 16 jan 2018 13:140
Avatar
Posts: 17403
Claire; "wij van het Williams team zijn verguld om met een groot talent als Sirotkin te mogen samenwerken, en....."
Avatar
Posts: 7673
Ja zoiets zal het wel worden @Jean....maar wie weet.
 
Avatar
Posts: 268
Diep diep Triest !
NL De Zeswieler 16 jan 2018 15:33+2
Avatar
Posts: 4965
Puur je onderbuik dat spreekt. Wat moet Williams dan? Zij zijn gewoon afhankelijk van deze kapitaalinjectie. Dont blame Williams, blame the system als je dat triest vindt.
Laten we eerst maar eens kijken hoe hij t gaat doen, ook met Stroll als referentiekader.
 
NL PrinsJ65 16 jan 2018 12:39+3
Posts: 12
Rustig blijven en afwachten wat hij kan! Is niet 1e de beste en denk dat Stroll zijn handen vol aan hem heeft. En Roebels zijn welkom bij Williams.
NL Nino Farina 16 jan 2018 12:530
Avatar
Posts: 882
Sirotkin is dertien in een dozijn. Grijze middelmaat. Helemaal niets bijzonders. Je weet in ieder geval een ding zeker met deze line up. Je hebt geen idee wat er mogelijk is in een Williams. Ik zeg middelmaat, en dat is al heel positief naar Sirotkin toe.
BE Jean Alesi 16 jan 2018 13:15+2
Avatar
Posts: 17403
Sirotkin heeft ergens best talent, hij is alleen wisselvallig, Kvyat zou dan een betere keuze zijn geweest want die heeft iig recente f1 ervaring, maar z'n zakske roebels zal wat kleiner geweest zijn...
NL Freek-Willem 17 jan 2018 07:480
Avatar
Posts: 1120
Jean, de zak is net zo groot. Maar daar zaten alleen maar lege Red Bull blikjes in. En gezien de prijs voor oud ijzer niet hoger is dan de stand van de roebel is wat dat betreft de keus logisch.
 
NL first place 16 jan 2018 12:400
Avatar
Posts: 346
Kubica aangetrokken als ontwikkelingscoureur zoals ook al was verwacht
 
Posts: 5792
Was leuk je gekent te hebben Williams... Zelfs als jullie een snelle wagen hebben zul je er niks van merken... Je hebt een rookie en 1 die duidelijk niet in f1 thuis hoort... Goed bezig.... Gaan nog spijt krijgen dat Massa er niet meer is dan... Had geprobeerd Kyvat bijv. te krijgen... beter optie dan dit..
NL Maxiaans 16 jan 2018 12:44+8
Avatar
Posts: 6050
Wat doe je tijdens de puntenpauze?.. @Jermaine.;)
Posts: 5792
puntenpauze?
NL De Zeswieler 16 jan 2018 15:340
Avatar
Posts: 4965
tussen je zinnen pauzeer je. Dat geef je aan met de drie puntjes...
Dat bedoelt ie. ;-)
 
NL Erik FW34 16 jan 2018 12:41+1
Avatar
Posts: 2848
Enige betere optie in mijn ogen was Kyvat of Wehrlein.
Kubica is reserver rijder en ontwikkelingscoureur.
Indien Sirotkin (of misschien zelfs Stroll) tegenvalt kan het goed dat ze Kubica wedstrijdje gaan geven einde seizoen.
Avatar
Posts: 7673
Ik denk niet dat pa Stroll dat toelaat.;)
NL Erik FW34 16 jan 2018 12:46+1
Avatar
Posts: 2848
Ik denk dat Frank nog steeds bepaald wat er gebeurd en niet Pa Stroll ;-)
Avatar
Posts: 7673
Nou dat weet ik nog niet zo zeker, financieel is Williams behoorlijk afhankelijk van hem.
Je wil natuurlijk geen ruzie met je suikeroom.;)
Avatar
Posts: 1947
Eens Erik. Pa Stroll wordt opgehemeld alsof hij alles bepaald, maar tot op heden heeft hij enkel zijn zoon in dat stoeltje gekregen en thats it.
Posts: 1080
@ERIK FW34: Frank W. heeft de dagelijkse leiding al sinds een paar jaar bij dochter Claire gelegd. Maar goed, die is net moeder geworden, dus wie gaat er dan leiding geven?
NL Erwinnaar 16 jan 2018 13:210
Avatar
Posts: 4386
Frankie junior? Hoe heet dat kindje? Die kan niet anders dan met zijn babyvingertje naar een plaatje gewezen hebben met foto's van Sirotkin en Kubica. Zoiets zal het gegaan zijn. Die doen jochie? Ok, mammie zal ff bellen.
NL Erik FW34 16 jan 2018 13:27+1
Avatar
Posts: 2848
Arie,

klopt, dagelijkse gang van zaken maar ik denk toch echt dat Frank bepaald wie er rijdt ;-)
Avatar
Posts: 1947
Arie, Frank is gewoon nog degene die alles bepalend is. Claire of Paddy handelen de weekenden af op het circuit en Frank woont op de fabriek tegenwoordig en geeft daar leiding.
BE Jean Alesi 16 jan 2018 14:010
Avatar
Posts: 17403
Lawrence Stroll is niet alleen sponsor, maar ook aandeelhouder van Williams (vraag me niet hoeveel aandeel), hij zal zich niet met de dagelijkse gang van zaken bezighouden maar zal best een aardige stem hebben binnen dat team, met genoeg geld is alles te koop. Ik geloof best dat Williams hem een evt rijder eerst even voorlegt alvorens deze te contracteren
 
NL Spielberg 16 jan 2018 12:43+1
Avatar
Posts: 2522
Ik denk dat sir Frank Williams vrijwillig in zijn graf gaat liggen en zich dan nog één keer omdraait en zegt " Het is nu genoeg geweest" .
NL Erik FW34 16 jan 2018 12:47+1
Avatar
Posts: 2848
Ik denk dat de keuze van het juist de Frank is (Sirotkin )

Paddy, naar ik begreep, wilde graag Kubica
 
Avatar
Posts: 1523
Gefeliciteerd Sergey, ik ben benieuwd of je aan kunt tonen dat Stroll (op dit moment) F1-onwaardig is.
 
NL dutchiceman 16 jan 2018 12:45+4
Avatar
Posts: 1661
Of we wachten ff aantal racejes af voordat we beide heren beoordelen;)
Avatar
Posts: 7673
Precies...
Posts: 1371
Hoop dat hij wat meevalt. Maar jammer om te zien dat het gewoon puur van het geld afhing. Enige reden dat we zolang hebben moeten wachten op bevestiging was omdat Williams bevestiging wou over de miljoenen die sirotkin meebrengt. Jammer dat het gewoon helemaal niet om het talent van de rijder in kwestie gaat. Ik hoop wel dat hij sneller is dan stroll, dan verliest papa stroll ook meteen zijn geloofwaardigheid.
Avatar
Posts: 6050
Vooruit dan maar.
NL schwantz34 16 jan 2018 13:350
Avatar
Posts: 10960
Ben bang dat we geen andere keus hebben, maar het gaat wel interessant zijn om te volgen.
NL dutchiceman 16 jan 2018 14:080
Avatar
Posts: 1661
Mijn gedachte van mijn reactie heeft vooral te maken met de middelen die Stroll heeft om te trainen en te oefenen. Sirotkin weet ik gewoon simeplweg niet.
NL Larry Perkins 17 jan 2018 02:280
Avatar
Posts: 16125
Okay @Dutchiceman. Zal pas na Baku zeggen dat ze allebei waardeloos zijn. ;)
 
BE Cavallino 16 jan 2018 12:490
Avatar
Posts: 1958
"Onze filosofie is altijd geweest om jonge coureurs voor de leeuwen te gooien en onze keuze voor Sirotkin sluit daar naadloos op aan."

...Really?

Zeer bedenkelijke keuze van Williams.
2018 zal het uitwijzen of het überhaupt iets positiefs opbrengt, naast de vele €...
NL Erwinnaar 16 jan 2018 12:560
Avatar
Posts: 4386
Dan is dat sinds Claire er zich mee bemoeit wat filosofie betreft.
In die zin waait er een frisse en vooral gure wind waarin Massa de laatste is geweest met enige staat van dienst dacht ik zo. Hill was niet een jonge hond destijds, Prost ook niet en Senna ook niet evenmin Mansell. Wurz, Webber? Nee ook niet. Oei oei, wat een namen noem ik daar toch op..

Jonge honden? Misschien destijds Rosberg in 2006 waar wat van te verwachten was?
Avatar
Posts: 3317
Misschien dat mijn geheugen me daar in de steek laat, maar ik kan me niet herinneren dat Wurz voor Williams gereden heeft.
NL Erwinnaar 16 jan 2018 13:230
Avatar
Posts: 4386
Die debuteerde destijds in Australië voor het team en Coulthard vond het wel even interessant om nader kennis te maken van dichtbij......remember?
NL Starscreamer 16 jan 2018 13:270
Avatar
Posts: 467
MOJITO in 2006 heeft hij daar gereden ;)
NL Erwinnaar 16 jan 2018 13:350
Avatar
Posts: 4386
2007 ;-). Wurz-Rosberg

In 2006 waren het Webber en Rosberg.
Avatar
Posts: 3317
Inderdaad!

Benadrukt nog maar weer eens dat ik oud begin te worden. ;)

Aan de andere kant kan het ook wat zeggen over de 'indrukwekkende' prestaties dat ik me er weinig van herinner.
BE Runningupthathill 16 jan 2018 16:590
Avatar
Posts: 12961
Williams gooide toch net regelmatig nieuwe namen in hun wagen? Hill, Villeneuve, Montoya, Rosberg, Nakajima, Hulkenberg, Maldonado, Stroll, Bottas om er maar een aantal in te gooien.
 
NL Maxiaans 16 jan 2018 12:52+2
Avatar
Posts: 6050
Ik ben bang dat de leeuwen gaan winnen Claire..
 
NL Wingleader 16 jan 2018 13:010
Avatar
Posts: 1516
Beetje jammer dit, wel begrijpelijk. Ik had graag een ervaren coureur gezien naast Stroll, en dan praat ik niet over Massa, laat dat duidelijk zijn. Nee een Wehrlein of Kvyat had mijn voorkeur. We gaan het zien.
Avatar
Posts: 3317
Ik had nog liever Masss een jaar langer in die kar, dan dit.
 
NL Flying Dutchman 16 jan 2018 13:020
Avatar
Posts: 585
Het is nou niet zo dat Sirotkin all opstapklasses op weg naar F1 gewonnen heeft maar dat had Kobayashi ook niet. Wil niet gelijk negatief zijn en eerst maar eens kijken naar 1e helft van seizoen. Puur op gevoel op dit moment denk ik dat een Wehrlein of Ocon(als ie weg te krijgen was) beter(e optie) zouden zijn maar aan de andere kant, als 2018 saai begint te worden dan zullen we waarschijnlijk wat spannende momentjes(lees: beginnersfouten) door zo'n rookie beleven.
NL Flying Dutchman 16 jan 2018 13:030
Avatar
Posts: 585
 
Avatar
Posts: 3317
Tsjonge zeg.... waar Claire al opgewonden van raakt.
 
NL Madmax33 16 jan 2018 13:12+1
Avatar
Posts: 1043
Heb Sirotkin nooit ergens echt overtuigend gevonden in een Raceklasse, maar ja, we zien het wel
 
NL Starscreamer 16 jan 2018 13:19+1
Avatar
Posts: 467
Van een team waarvoor ik veel sympatie had is het veranderd na een k*t team. R.i.p. race team. Racen helaas niet meer met hun hart.
 
NL schwantz34 16 jan 2018 13:250
Avatar
Posts: 10960
Ben benieuwd hoe Stroll met de druk omgaat nu hij de "ervaren" rijder is.
 
Avatar
Posts: 5576
Eigenlijk al lang oud nieuws, maar wie was nu eigenlijk de eerste die met enige zekerheid wist te melden dat het Sirotkin ging worden?
Avatar
Posts: 5576
Op 5 jan maakte de BBC er al melding van.
Iemand eerdere bronnen?
NL tracklimits 16 jan 2018 13:33+1
Avatar
Posts: 246
Larry Perkins natuurlijk...
Avatar
Posts: 9844
Iedereen die het niet zag zitten in Kubica.
NL Larry Perkins 17 jan 2018 02:090
Avatar
Posts: 16125
Wat @Tracklimits zegt...
 
NL Getuige X 16 jan 2018 13:410
Posts: 1991
Op zich wel slim....goed cashen en als resultaten tegenvallen Kubica als Back-Up hebben....het is helaas voor Williams noodzakelijk.
 
Avatar
Posts: 172
Zoals verwacht 2 pannenkoeken in de williams. Wordt lachen dit jaar, lekker vechten met de Saubers voor de laatste plek.
 
Avatar
Posts: 39
Nakajima, Maldonado, Bruno Senna, Stroll en Sirotkin een illuster rijtje namen, allemaal William onwaardig in vergelijking met Rosberg sr., Piquet sr., Prost, Mansell, Senna, Hill, Villeneuve.
NL Erik FW34 16 jan 2018 17:030
Avatar
Posts: 2848
Lekker vergelijk ook. Iedereen wilde destijds voor Williams tijden M113.
Avatar
Posts: 39
Dat niemand meer voor Williams wil rijden begint met het aantrekken van dergelijke rijders. Deze mannen ontwikkelen je steek verder om weer bij te top te komen. Men draait zich in een neergaande spiraal met deze gasten.
Ooit had men de durf om bijvoorbeeld Couldhard als Rookie te laten starten op basis van kwaliteit en niet op basis van een dikke portemonnee.
BE Runningupthathill 16 jan 2018 21:15+1
Avatar
Posts: 12961
Zowel Hill als Villeneuve waren (zo goed als) rookies toen ze instapte. Villeneuve won na Williams zelfs nooit nog een GP. Dus hoezo zijn zij een illuster rijtje namen? Omdat ze in een dominante wagen wereldkampioen werden?

Rosberg sr, Piquet sr, Prost, Mansell en Senna waren in tijden dat de Williams veruit de beste of bij de beste wagens hoorden, die mannen wilden daar rijden, dat is wat anders dan nu. Situaties zijn krom vergelijk. Enkele jaren geleden reden ze nog met Hulkenberg en Barrichello, een groot talent en een ervaren rot, was één van hun slechtste seizoenen.

Coulthard is nog zo een slecht voorbeeld. In het begin reed die ook gewoon niet goed. Beetje vergelijkbaar met Stroll. Niet op de pace van Hill terwijl Senna gewoon pakken sneller was en regelmatig stomme fouten. Alleen had Coulthard inderdaad niet zo een portemonee en werd die dan ook gewoon weer op de reservebank gezet toen ze een intussen dikkere Mansell weer een contract konden geven. Na een hele hoop testen hebben ze hem in 95 dan maar een herkansing gegeven, toen ie toch al bijna op het niveau van Hill kon rijden.
 
NL Andre Janssen 16 jan 2018 15:14+1
Avatar
Posts: 423
Laten we eerst maar eens afwachten of de russen wel op tijd de beloofde roebeltjes overmaken. Daar schijnen ze nogal eens wat laks mee te zijn.
 
Avatar
Posts: 8168
Verrek, lees het net pas. Wat een fantastisch nieuws! Met Sirotkin hebben ze een zeer getalenteerd coureur in huis gehaald en nog beter, hij komt uit Rusland. Ik adviseer het team dan ook een mooie naamswijziging: Утюг сильный Racing

Ze zullen in 2018 ijzersterk aan de start verschijnen.
 
NL Fireblade 16 jan 2018 18:560
Avatar
Posts: 775
Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar ik heb vanaf de allereerste berichten over Kubica al voorspeld dat hij het niet zou redden om een comeback te maken in de F1 en ik heb daar nooit aan getwijfeld, zelfs niet toen de halve wereld al dacht dat alles al in kannen en kruiken was

Leuk stukje aandacht (en dus reclame) voor Williams, maar ik ben van mening dat ze op voorhand al wisten dat de keus niet op Kubica zou vallen en dat is maar goed ook!

Met alle respect voor Kubica, hij heeft mooie dingen laten zien vroeger, maar als zelfs iemand met 1,5 arm Formule1 coureur kan worden, dan moet je je afvragen of je de Koningsklasse van de autosport nog wel serieus moet nemen.
 
GB VeerTheMan 16 jan 2018 19:330
Avatar
Posts: 803
Money, money, money.....and a rubbish CV make the difference: Goodbye Williams!

The rubbish CV:
Sergey Sirotkin's CV at a glance

2011 - Crowned champion in Formula Abarth Euroseries with five wins

2012 - Finishes third in the AutoGP World Series and fifth in Italian F3 championship

2013 - Finishes ninth in Formula Renault 3.5 Series and later signed to development role by Sauber

2014 - Makes F1 weekend debut with Sauber in Russia and finishes fifth in Formula Renault 3.5 Series

2015 - Scores one victory and five podiums as he finishes third in GP2 Series

2016 - Picks up two wins en route to another third place finish in GP2 Series, whilst also making two Friday appearances for Renault

2017 - Drives in another four Friday practice sessions as Renault reserve, before testing for Williams at end-of-season test in Abu Dhabi
 
Avatar
Posts: 340
Prima keuze! Beter dan torpe.....euh..Kvyat
 
NL erikworld 16 jan 2018 22:110
Avatar
Posts: 752
Het is net als Villeneuve zei, ze hebben bij Williams een langzamere rijder nodig dan Stroll om Stroll goed te laten lijken.
 
NL SennaDaSilva 16 jan 2018 23:170
Avatar
Posts: 3405
Om te huilen ...
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam RU Sergey Sirotkin
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 27 aug 1995 (23)
Gewicht 71 kg
Lengte 1,84m
Woonplaats