Briatore hoopt op terugkeer van Alonso op podium

Gepubliceerd op 15 jan 2018 14:52
image

Sinds zijn overstap naar McLaren in 2015 heeft Fernando Alonso niet meer op het podium gestaan. Zijn manager Flavio Briatore hoopt echter dat de Spanjaard daar in 2018 verandering in kan brengen.

Briatore was in het verleden teambaas van Benetton en Renault, totdat hij in 2009 uit de sport verbannen werd voor zijn aandeel in de crashgate. Daarbij kreeg Nelson Piquet junior in Singapore in 2008 de opdracht om zijn auto de muur in te hangen, terwijl Alonso zijn pitstop zou maken. Alonso won daardoor de race, maar na Piquets ontslag kwam de kwestie naar buiten. Tegenwoordig is Briatore actief als manager van Alonso en in die functie mede verantwoordelijk voor de (tot nu toe) slecht uitgepakte overstap van de Spanjaard naar McLaren-Honda.

McLaren heeft Honda echter gedumpt en rijdt vanaf 2018 met Renault-krachtbronnen. Mogelijk gaat dat ervoor zorgen dat Alonso terugkeert naar het podium, een plaats die hij sinds de Grand Prix van Hongarije in 2014 niet meer gezien heeft. Briatore is hoe dan ook blij dat Alonso bij de Britse renstal blijft, zo vertelde hij aan Auto Hebdo. "Dat Fernando bij McLaren blijft, geeft aan dat hij erg loyaal is aan het team. Hij verwachtte niet dat hij zoveel betrouwbaarheidsproblemen zou hebben met de Honda-motor. Drie jaar lang heeft het team last gehad van een gebrek aan prestaties, maar Fernando is gebleven. Hij kent de mensen bij Renault erg goed en hij weet wat hij van de motor kan verwachten. Ik hoop dat hij terug kan keren op het podium dit jaar."



Reacties (19)
BE Jean Alesi 15 jan 2018 15:050
Avatar
Posts: 17675
Dan zal Alonso moeten afrekenen met de Force India's en de Renaults, maar vooral het team van Red Bull wat al bakken aan ervaring heeft met Renault en waar ze wel weten hoe ze een goede bolide moeten bouwen...
Suc6 Fernando, ik hoop je op het podium te zien dit jaar, maar ik vrees dat er een 'gekke race' voor nodig is........
Avatar
Posts: 1995
Vooral Newey met 50% inzet bij RBR tonnen met ervaringen!!:-)
NL Larry Perkins 15 jan 2018 22:400
Avatar
Posts: 16125
Deel je mening @Jean maar sluit niet uit dat er na de zomer zo af en toe een podium in zal zitten. McLaren blijft een grote speler en Alonso wereldklasse, los wat men verder van hem als persoon vindt.
Posts: 1496
@jean waar ze wel weten hoe ze een goede bolide moeten bouwen??? Juist of McLaren dit niet kan! Wat een onzin!
BE Jean Alesi 16 jan 2018 09:060
Avatar
Posts: 17675
Ik schat de capaciteiten van Newey en consorten momenteel iets hoger in. En dat naast de ervaring die ze met Renault hebben.
Ze kunnen bij McLaren best een goede bolide bouwen, ik beweer ook niet het tegendeel, of ik betwijfel of ze direct RB voorbij kunnen streven en voor de podiums gaan.
Ik denk dat dit, op een uitzonderlijke race na, niet gaat lukken
Posts: 1496
Als de Ferrari en Mercedes op snelheid zijn strijd RB waarschijnlijk ook niet voor het podium met de Renault krachtbron.
 
BE Ernie5335 15 jan 2018 15:090
Avatar
Posts: 1392
Van mij mag het hoor. En daarmee is de ergste blokkade van een podium voor Fernando verdwenen :)
NL Snelrondje 15 jan 2018 16:340
Posts: 2932
Lol, er klonk een zucht van verlichting in Oviedo.
 
Avatar
Posts: 1258
briatore zal ook wel weten wa hij zegt. Hij weet dat alonso (&stoffel) tonnen ervaring hebben met een renault, en dat max daar nie ees aan kan tippe
Avatar
Posts: 1578
De laatste ervaring van Alonso met een Renault is van 2009, dus tijdens een andere motorformule. Iemand die in de jaren 80 en 90 met een BMW heeft gereden heeft qua jaren meer ervaring dan iemand die sinds 2012 met een BMW rijdt. De laatste heeft echter wel ervaring met de techniek waar ze nu mee werken..
 
Avatar
Posts: 1995
Als RBR en McLaren de zelfde Renaultmotoren geleverd worden maakt Alonso zeker een kans van 100%.
NL ROYALERE 15 jan 2018 19:09+1
Avatar
Posts: 5226
Forget it. Mclaren gaat hard tegenvallen. Vergeet niet dat RBR al deze motor helemaal met eigen brandstof en al 6 jaar heeft getest. Mclaren lapelt er een Renault in en ze gaan RB verslaan? Gaat nooit gebeuren. Sla deze reactie maar op.
 
BE Cavallino 15 jan 2018 17:41+1
Avatar
Posts: 2022
"Dat Fernando bij McLaren blijft, geeft aan dat hij erg loyaal is aan het team".

...en de centjes...
...en het gemis aan een beter alternatief...

Maar, ik wens hem idd ook een competitieve wagen toe. Altijd een leuke racer gevonden.
NL Larry Perkins 15 jan 2018 22:430
Avatar
Posts: 16125
Met name het gemis aan een beter alternatief vermoed ik @Cavallino, voor wat minder geld was hij nu vast wel overgestapt naar bijvoorbeeld Mercedes.
 
Avatar
Posts: 93
Nutteloos dit, terwijl er zoveel nieuw grut zit te wachten op een stoeltje nemen ze toch liever al de bijna bejaarde coureurs ondanks dat deze al menig kampioenschappen op hun naam hebben staan en respect hiervoor maar dan nog.......... uitzichtsloze zaak!
NL TylaHunter 15 jan 2018 23:30+2
Avatar
Posts: 1667
zoveel nieuw grut? serieus? Charles Lecler moest inderdaad door, maar ik zou niet weten welke jonge coureur nog meer echt klaar is voor F1. Lando Norris is zeker nog te jong, Ticknell nog lang niet uit ontwikkeld en de jonge fittepaldi is nog maar de vraag of die zo sterk is in hogere klassen. Er zijn meer jonkies geweest die veel belovend waren in hun opstap klasses maar door het ijs zijn gevallen. Grosjean, Magnussen, Glock, Sam Bird, Kovalainen, Palmer en Stroll zijn leuke voorbeelden. Het is ook niet zo dat Alonso om zijn oren wordt gereden tot "het" belgische talent van de eeuw. Dus Alonso staat zijn mannetje nog wel tegen hoog aangescheven jonkies.
 
NL Larry Perkins 15 jan 2018 22:480
Avatar
Posts: 16125
Walgelijke blaaskaak die Briatore, niet alleen vanwege crashgate maar bovendien vanwege het afbreken van carrières van jonge talenten.
Zie ook de reacties bij het bericht over de verjaardag van Giancarlo Fisichella van gisteren.
Zo’n gozert zou de pers moeten negeren.
NL FerrariRules 16 jan 2018 00:140
Avatar
Posts: 2664
Blijft inderdaad een raar karakter die Briatore.
NL Larry Perkins 16 jan 2018 10:060
Avatar
Posts: 16125
Dat is m.i. te aardig geformuleerd @FR, het is schorem.
 

US
        Grand Prix van de VS
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
20:10 - 22:10
 
 
Snelste ronde
20:10 - 22:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
20:00 - 21:00
 
 
Kwalificatie
23:00 - 00:00
 
 
 
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam ES Fernando Alonso
Actief Als McLaren Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 jul 1981 (37)
Gewicht 68 kg
Lengte 1,71m
Woonplaats Oviedo