Fernando Alonso: "Brown is niet alleen mijn baas, maar ook een vriend"

Gepubliceerd op 13 jan 2018 11:14
image

Fernando Alonso is van mening dat zijn teambaas bij McLaren, Zak Brown, geweldige dingen doet voor de sport door hem onder andere in andere raceklassen te laten rijden. 

Unieke baas

Alonso zal later deze maand zijn debuut maken in de 24 uur van Daytona als mogelijke voorbereiding op de 24 uur van Le Mans later dit jaar in juni. Dit alles om zijn droom, de tweede coureur die de Triple Crown pakt een stukje dichterbij te brengen. Vorig jaar mocht hij van Brown ook de Indy 500 rijden ondanks dat hij daardoor de Grand Prix van Monaco niet kon rijden voor het team. 

Alonso: "Hij is echt een unieke baas, hij heeft een hele brede visie op motorsport en hij is een commercieel genie. Brown heeft McLaren de laatste twee jaar enorm geholpen en nu helpt hij niet McLaren maar de motorsport in zijn geheel."

Vriendschap

De band tussen de teambaas en de tweevoudig wereldkampioen gaat verder dan collegiaal zo zegt Alonso: "Hij is niet alleen mijn baas, maar hij is ook een vriend en ik deel zijn visie volledig. Hij doet geweldige dingen voor de sport." De Spanjaard denkt dat andere coureurs niet snel die kant zullen krijgen en dat komt met name omdat McLaren het merk breder in motorsport wil gaan uitbreiden. "Voor andere coureurs in de Formule 1 zal het lastig zijn om een team met die visie te vinden", zo besluit Alonso.



Reacties (29)
Avatar
Posts: 940
F1 en vrienden....sure
NL Larry Perkins 14 jan 2018 01:27+1
Avatar
Posts: 16041
Ze gaan vast en zeker niet samen kamperen.
Avatar
Posts: 477
Precies @ LP
Als hij aantal keren WK was geworden, had je een ander verhaal.
 
Avatar
Posts: 4745
Beweringen zonder onderbouwing en details, wat moet je daarmee?
NL Maximiliaan 13 jan 2018 12:430
Avatar
Posts: 2575
Ach de titel is slechts de laatste regel uit een interview @Caramba. En zonder bron valt het ook niet goed te onderbouwen ;-)
 
NL MacGyver 13 jan 2018 12:04+1
Posts: 1768
Ach het is relatief.

Als je kijkt wat RedBull in de breedste zin van het woord doet voor sport in het algemeen valt de ambitie van Zakk Brown in het niets.

Je ziet munten van RedBull terug in Dakar, DTM, MotoGP, Motocross, World Rally Cross, v8 supercars, etc, etc.

Het is fijn voor Alonso dat hij zelf zoveel vrijheid krijgt om zijn plezier in het racen te behouden door in andere klasses wel competatief te kunnen zijn, het is nou niet dat McLaren de afgelopen 3 jaar het team to beat was zeg maar
Avatar
Posts: 1884
Red Bull doet dat niet voor de autosport maar voor hun eigen pr.
NL Socurious 13 jan 2018 20:32+1
Avatar
Posts: 18
uiteindelijk doet iedereen het voor hun eigen pr.
mercedes doet het om de auto's van oude mannen auto's naar het jonge publiek te brengen.
en ferrari voor merks bekendheid.
en ga zo maar door.
NL Larry Perkins 14 jan 2018 01:300
Avatar
Posts: 16041
Maar, maar..., zou zelfs Stroll jr. het ook voor zijn eigen pr doen? Dat zal toch niet? ;)
 
BE Cavallino 13 jan 2018 12:38+1
Avatar
Posts: 1839
Tja, zolang Alonso de vrijheden geniet die hij nu heeft is Zak een vriend.
Bij Ferrari had hij ook goede vrienden...
 
NL Go-Maximiliaan 13 jan 2018 12:420
Avatar
Posts: 19
Alonso: "Hij is echt een unieke baas, hij heeft een hele brede visie op motorsport en hij is een commercieel genie. Brown heeft McLaren de laatste twee jaar enorm geholpen en nu helpt hij niet McLaren maar de motorsport in zijn geheel."

Die laatste zin komt op mij behoorlijk arrogant over.......... Bedoelt hij nu te zeggen "wanneer ze mij (Alonso) ook andere klassen laten rijden, dan is dat goed voor de motorsport in het algemeen"??
Zo lees ik het in ieder geval wel. Mogelijk ligt dit aan mij ;-)
Avatar
Posts: 365
Ik las het precies op dezelfde manier, maar dat is eerlijk gezegd wel precies hoe ik Alonso ken (als in wat ik zie of lees van hem).
Avatar
Posts: 7662
Wat dacht je van dat jij leest wat anderen willen dat jij leest?
NL Larry Perkins 14 jan 2018 01:340
Avatar
Posts: 16041
Brown heeft de laatste tijd nogal wat algemene commerciële praatjes over de F1 geroeptoeterd.
Vermoed dat Alonso daarvan wél (hij wel) onder de indruk was en dat bedoelt.
 
Avatar
Posts: 1710
Over the top. Wordt een raikonentje.
NL schwantz34 13 jan 2018 13:18+1
Avatar
Posts: 7216
Kimi is al jaren geen topper meer helaas, en zit er nog puur door het behoudende beleid van Ferrari. Alonso is nog steeds ambitieus, en gaat zeker nog wel wat knappe staaltjes laten zien bij Mclaren.
NL Cherokee 13 jan 2018 17:54+2
Avatar
Posts: 574
Alonso is nog lang niet over de top. Hij is , samen met Hamilton, als coureur nog steeds de top. Beide zeer ervaren, extreem getalenteerd en bloedsnel.
Avatar
Posts: 1740
Max Verstappen is over the top. Wordt een Albersje.
NL Spielberg 14 jan 2018 00:020
Avatar
Posts: 2147
@Royalere , zet Kimi eens naast Lance of Marcus in dezelfde auto , ik denk dat hij die jongens op alle fronten zoek rijdt.
Misschien moeten ze de laagstgeclasseerde ccoureurs verplicht vervangen voor nieuwe talenten ?
 
NL Tifoso-01 13 jan 2018 13:230
Posts: 357
Ik begrijp wel dat er tussen hun een goede click is want ze hebben veel gemeen:
Ze zoeken beiden (bijna) dagelijks de pers op en blazen beiden hoog van de toren als het om hun team gaat, kortom, een groot ego.
 
Avatar
Posts: 1884
Als je maar zo veel mogelijk naar Alonso's pijpen danst en roept hoe goed hij wel niet is, wordt je vanzelf zijn vriend.
 
Avatar
Posts: 4250
Het is verkeerd vertaald. In een gesprek met Alonso werd er door de journalist gerefereerd aan zijn vriendschap met Brown waarna Alonso verontwaardigd en verbaasd opkeek en riep:
“Vriend? Mijn vriend is een zak!”
Dat is ff wat anders dan zak is mijn vriend.
Dus.
 
NL Ouw-sjagerijn 13 jan 2018 18:190
Avatar
Posts: 1253
Hihihihihi , Zak is mijn vriendje , hihihihihihi.
GB VeerTheMan 13 jan 2018 18:490
Avatar
Posts: 619
Hihihi is een vrouwenlach. Hahaha is een mannenlach. Dus jij bent een oud sjagrijnig wijf? Voor de genderneutralen is het hehehe.
Avatar
Posts: 1740
Rot toch op met je genderneutralen man.
NL Larry Perkins 14 jan 2018 01:390
Avatar
Posts: 16041
Een genderneutrale man?
 
NL neppatsrev 13 jan 2018 21:020
Avatar
Posts: 1082
ik vind het stil vandaag..
GB VeerTheMan 13 jan 2018 23:220
Avatar
Posts: 619
Er was ook niet veel te kopiëren. Probeer wat reuring te brengen. Maar heb pas 1 keer beet.
NL Appie Happie 13 jan 2018 23:490
Avatar
Posts: 372
Sorry, neppatsrev had een knetterende koppijn vandaag. Trouwens, er word veel te veel geouwehoerd, vandaag.. Moet ik dan met mijn geouwehoer ook nog mee gaan doen?
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Het is belachelijk dat het WEC de kalender aan heeft gepast voor Fernando Alonso





Coureursprofiel
Naam ES Fernando Alonso
Actief Als McLaren Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 jul 1981 (36)
Gewicht 68 kg
Lengte 1,71m
Woonplaats Oviedo