Williams op zijn hoede voor sterker McLaren in 2018

Gepubliceerd op 12 jan 2018 16:14
image

Het liefst zou Williams komend seizoen weer aansluiting bij de top drie vinden, maar de kans is groter dat de Britse renstal onder druk komt te staan van teams die het vorig jaar nog achter zich wist te houden. Dat tekende F1i.com op uit de mond van Paddy Lowe. McLaren ruilde deze winter de motoren van Honda in voor krachtbronnen van Renault.

De verwachting is dat het voormalige topteam daardoor wel een sprongetje voorwaarts zal maken. Lowe vreest voorzichtig voor de positie van Williams, dat afgelopen seizoen als vijfde eindigde in het kampioenschap voor constructeurs. "Honda oogde eind vorig seizoen redelijk sterk, dus het wordt interessant om te zien welke stap McLaren met Renault zet. Ze zijn een tegenstander die je niet mag onderschatten, we zijn zeker op onze hoede voor hen."

En terecht, merkte McLaren-directeur Zak Brown op in gesprek met Reuters. "We kunnen niet wachten op de Australische Grand Prix. We hadden de afgelopen jaren duidelijk een achterstand op gebied van motorisch vermogen, maar wij geloven dat Renault dit op gaat lossen voor ons. Dat moet ons helpen om terug te keren in de voorhoede."

"Waar precies, dat is op dit moment moeilijk te zeggen, maar we zouden terug moeten keren aan het front. Afgelopen seizoen hadden we een heel sterk chassis. Het merendeel van wat we vorig jaar met het chassis geprobeerd hebben werkte en kwam overeen met de data uit de windtunnel. Onze vooruitgang gedurende het seizoen was vooral toe te schrijven aan de ontwikkeling van het chassis."

Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing eisten in 2017 alle podiumplekken op één na voor zich op. Williams was met Lance Stroll in Azerbeidzjan de enige vreemde eend in de bijt. McLaren wil daar in 2018 verandering in brengen. Brown: "We denken dat we volgend jaar op het podium kunnen eindigen, maar het wordt zwaar."



Reacties (33)
Avatar
Posts: 619
Williams zal steeds meer afzakken, spijtig maar helaas, Massa was al over de datum, maar pakte toch nog wat punten, ze gaan richting niveau Sauber.
Posts: 1619
Ach die kunnen toch al tijden niet meer meedoen, ik snap niet waarom ze het altijd hebben over terugkeren naar de top. Ze vergelijken zichzelf met McLaren, maar McLaren is ze (afgezien van de Honda periode) al bijna 20 jaar de baas. Kijk naar het budget, het bedrijf, de faciliteiten, de werknemers, er is geen enkel punt waar Williams beter scoort.
ES Darlos Cainz 12 jan 2018 21:350
Avatar
Posts: 5665
Eens @Dale...met 2 losers als coureurs (Stroll en Sirotkin) zullen ze zelfs moeite gaan krijgen om regelmatig punten te scoren verwacht ik. Ik zie ze zelfs ingehaald worden door Sauber als ze niet oppassen.
NL Larry Perkins 13 jan 2018 02:12+1
Avatar
Posts: 16125
Zou Lowe (even) vergeten zijn met welke coureurs hij het in 2018 moet doen?
Avatar
Posts: 753
Sirotkin is afwachten, maar doe droll ja dat is niet best.
 
Posts: 5833
of voor een zwakkere williams? naast de opstelling die volgend jaar waarschijnlijk erg weinig ervaring heeft... Of ze moeten opeens met de verassing komen van Paul di Resta. Maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Posts: 2389
Paul di Wie ????
NL Larry Perkins 13 jan 2018 02:140
Avatar
Posts: 16125
Nee, Paul di Resta.
 
Posts: 5833
ze gaan spijt krijgen dat ze Massa hebben laten gaan als ze naast Stroll nog iemand krijgen met geen f1 ervaring en al helemaal niet iemand die hem kan helpen want Stroll weet amper wat hij zelf doet..
Posts: 2389
Alsof Flipje nog zoveel bracht... ze hadden een goede vervanger moeten zoeken en niet iemand die misschien veel geld meeneemt
Posts: 5833
Meer dan diegene die ze er nu in gaan doen en hebben...
Avatar
Posts: 2400
Gelukkig komt die Kubica niet terug in de F1... Enige juiste keuze van Williams team. Verder droevig hoe ze afzakken. En dat ze Mc Laren hoog inschatten is nergens op gebaseerd....
NL Larry Perkins 13 jan 2018 20:040
Avatar
Posts: 16125
@Ray. Kubica wordt waarschijnlijk reservecoureur bij Williams...
 
Posts: 1613
Zolang Williams niet alle aspecten probeert te verbeteren en McLaren wel, dan kun je het resultaat wel raden. Ook is duidelijk welk team het meest wanhopig zoekt naar inkomsten.

Imago van Williams gaat er inmiddels ook aan. Sauber II
 
Avatar
Posts: 5786
'Op je hoede zijn' of 'rekening houden met' betekent meer dan een verwachting uitspreken - namelijk dat je ook handelt naar die verwachting. Met andere woorden, dat je tijdig tegenmaatregelen neemt waarvan je verwacht dat die voldoende zijn. Maar daarover geen letter in dit stuk. Dus wat is hier nu fout, de kop of het artikel?
NL Larry Perkins 13 jan 2018 02:180
Avatar
Posts: 16125
Caramba. Denk dat het ‘rekening houden met’ betekent.

Zoals ik het lees zulen ze goed op de blauwe vlaggen letten. ;)
 
Posts: 675
Denk dat Williams de rode lantaarn drager wordt in 2018. McLaren zal met Renault echt een stuk sterker voor de dag komen. Sauber zal ook een stap voorwaarts gaan maken. Jammer trouwens, vond Williams altijd een mooi team, zeker in de BWM en Montoya dagen.
Avatar
Posts: 4790
Eens, denk zelfs dat TR een kans maakt om zo nu en dan voor Williams te zitten.
Posts: 2389
Verwacht van die STR rijders ook niet te veel eigenlijk
 
NL schwantz34 12 jan 2018 17:100
Avatar
Posts: 11954
Dat ze bij Williams op hun hoede moeten zijn voor Haas lijkt mij realistischer, Mclaren en Renault zullen echt een maatje te groot zijn volgend seizoen.
Avatar
Posts: 5777
Eerst zien dan geloven.
NL Snelrondje 12 jan 2018 22:570
Posts: 3225
McLaren, ja. Renault? Die liggen nog wel een stuk achter bij McLaren en komen dichter in de buurt bij Williams?
 
NL ROYALERE 12 jan 2018 17:44+1
Avatar
Posts: 5777
''"Waar precies, dat is op dit moment moeilijk te zeggen, maar we zouden terug moeten keren aan het front. ''

RBR bouwt al 10 jaar betere wagens als Mclaren en komen zelfs te kort. Ja Mclaren lepelt er even snel een Renault in en ze gaan meedoen? Sorry hoor maar dit is gelul. Ze mogen al blij zijn als ze het fabrieksteam van Renault kunnen verslaan. Echt ik snap dit niet.

Dan heb je ook nog FI waar ze rekening mee moeten houden. Tel daar bij op dat Williams altijd sterk begint en dan moet je gewoon blij zijn met puntjes. Mclaren gaat echt niet in de buurt komen van RB hoor. Die Hebben speciale brandstof ontwikkeld voor die motor en heel die wagen loopt al een jaar voor etc etc...


Waar komt die waanzin vandaan dat Mclaren gelijk iedereen verslaat? Het slaat nergens op en over 2 maandjes gaat dat ook duidelijk worden. Kom op nou.
Avatar
Posts: 2077
Kom op nou...
Er zijn meer dingen waar je de ballen verstand van hebt RBR freak:-)
Avatar
Posts: 930
McLaren heeft zeker dezelfde middelen om een wagen te ontwikkelen als RBR. De vraag is alleen hoe snel ze de wagen en Renault-motor goed kunnen laten samenwerken. Dan kunnen we pas zeggen welke wagen beter is.

Daarnaast pakte een McLaren coureur de titel in 2008, zeggen dat de RBR wagen al 10 jaar beter is slaat dus nergens op.
Avatar
Posts: 663
Ik proef gewoon een beetje angst, Royalere :-)
Avatar
Posts: 5777
Angst? Eerder realiteitszin. En ik fan van RB?? Ik ben fan van Max, Al rijdt hij in een suzuki alto. Ik geef niks om teams.
 
NL Appie Happie 12 jan 2018 20:080
Avatar
Posts: 406
Nou schat ik Paddy Lowe best wel hoog in maar met waarschijnlijk 2 paydrivers zonder ervaring verwacht ik wel problemen. Alhoewel Williams net als FI wel met een Mercedes rijden. Sorry, maar ik heb Mercedes wel iets hoger staan dan Mc.Laren met Renault. Voorlopig heeft Mc.Laren zich al 3 jaar verstopt achter die slechte motor van Honda. Afgelopen jaar je vleugel zo zwaar zetten dat de wagen als een blok beton op de weg lag was misschien goed voor eventueel nieuwe sponsors maar was niet best voor de zogenaamde snelheid van de Honda-motor. Laat die Zak van Brown eerst maar eens bewijzen dat dat chassis zo goed is als Mc.Laren beweert. Voorlopig ben ik er nog niet mee weg.
GB VeerTheMan 12 jan 2018 20:25+1
Avatar
Posts: 849
Wel leuke mening van je @Appie. Ik heb ook een probleem met de uitspraken van die blaaskaak Zak. En Alonso gelooft hem. En dan weten wij hoe goed de keuzes van Alolonso uitpakken.
Avatar
Posts: 3016
Grappig dat je juist het omgekeerde beweert van wat de realiteit is.
Juist om het schrijnende gebrek aan topsnelheid te compenseren reed McLaren altijd met weinig vleugel. Anders zou die McLaren met Honda motor op het rechte stuk helemaal niet vooruit te branden zijn geweest.
Moet je nagaan als er een keer een fatsoenlijke PU achter in die McLaren zou liggen, dan kunnen ze met meer vleugel rijden en gaan ze nog sneller door de bochten.
NL Appie Happie 12 jan 2018 22:460
Avatar
Posts: 406
@veertheman, of Zak gelooft teveel van Alonso. De keuzes van Alonso zijn inderdaad bekend. @bschuit, nou ben ik best ruimdenkend maar Stroll kan volgens mij niet sturen en de gedoodverfde 2de coureur(blijkbaar Sirotkin) heeft blijkbaar geld maar of hij kan sturen? Ik wens Williams oprecht het beste, maar.........
NL Appie Happie 12 jan 2018 23:020
Avatar
Posts: 406
@politik, ik weet niet wat jouw realiteit is maar ongeveer driekwart van de wereld kon het gewoon aanschouwen dat Mc.Laren dat heeft gedaan. Maar, even goede vrienden. We zullen zien of jij nou gelijk had of ik. Groetjes.
 
Avatar
Posts: 8051
Mm, goede coureur(s) aannemen? Niet zelden behoorde de Williams afgelopen seizoen tot de top,,,, in het lijstje met hoogste topsnelheid... Nu dus nog iemand die fatsoenlijk kan sturen....
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
14:10 - 16:10
 
 
Snelste ronde
14:10 - 16:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
11:00 - 12:00
 
 
Kwalificatie
14:00 - 15:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
10:00 - 11:30
 
 
Vrije training 2
14:00 - 15:30
 
 
 
Geef je mening
Gaat Kimi Raikkonen volgend jaar een podium scoren met Sauber?






Circuit Yas Marina Circuit
 
Circuit Yas Marina Circuit
Plaats AE Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
Website Website
 
Team profiel
Naam GB Williams
Oprichtingsdatum 1 jan 1967