Movistar+ bemachtigt uitzendrechten Formule 1 in Spanje tot 2020

Gepubliceerd op 12 jan 2018 13:16
image

Movistar+ mag tot en met 2020 in Spanje de Formule 1-wedstrijden uitzenden. De televisiezender heeft de bestaande samenwerking met de Formule 1 verlengd met drie jaar, zo meldt de sport op haar officiële website.

Movistar+ mag als enige zender in Spanje de Formule 1 uitzenden en in het nieuwe contract zijn ook de uitzendingen van vrije trainingen en kwalificaties meegenomen. Tevens heeft de zender ook enkele digitale rechten weten te bemachtigen. Ian Holmes, directeur van de Mediarechten van de Formule 1, zegt het volgende over de samenwerking: "Spanje is een van de belangrijkste Europese markten voor de Formule 1. Met dank aan deze samenwerking kunnen de Spaanse fans blijven genieten van het Formule 1-spektakel op het speciale themakanaal Movistar F1."

Die uitzendingen zouden er compleet anders uit kunnen gaan zien, zo kondigde McLaren-directeur Zak Brown aan in een artikel op de blog van James Allen. Zo heeft Liberty een innovator op het gebied van televisiesporten, David Hill, ingehuurd om het grafische pakket en de manier van uitzenden van de races te overzien. "Er zullen significante veranderingen komen bij de uitzendingen, de grafische vormgeving en de storytelling", zei Brown daarover.



NL Larry Perkins 12 jan 2018 13:590
Avatar
Posts: 16123
“Movistar+ bemachtigt uitzendrechten in Spanje.”

Stoffel: “In Spanje gaan we niet in een treintje rijden maar in een waaier...”
NL neppatsrev 12 jan 2018 21:550
Avatar
Posts: 1717
NL Larry Perkins 12 jan 2018 23:060
Avatar
Posts: 16123
was
er
koffie
!
 
NL Richardt. 12 jan 2018 14:030
Posts: 1508
Nou, mooi toch! Weet ik dat in elk geval als ik de komende drie jaren weer eens in Spanje ben.

Weet iemand ook wie de TV rechten in Azerbedjan heeft? Of Noord Korea?
ES Darlos Cainz 12 jan 2018 14:490
Avatar
Posts: 4505
Azerbeidzjan geen idee maar ALS de F1 überhaupt in beeld wordt gebracht op de Noord-Koreaanse televisie dan zal dat de nationale staatszender zijn...bij gebrek aan concurrenten ;)
NL Larry Perkins 12 jan 2018 18:53+1
Avatar
Posts: 16123
@Richard. In Azerbeidzjan hoeft niemand tv-rechten want voordat je bij je AB bent is je tv al gejat.
In Noord-Korea heeft niemand rechten dus ook geen tv-rechten.
ES Verstoppen 12 jan 2018 19:150
Avatar
Posts: 1123
Artikel is speciaal voor mij en @Darlos Cainz geschreven. Dank, redactie! Maar ondanks de uitstekende analysten (waaronder Pedro de la Rosa) hou ik het toch liever bij Sky Sports F1.
 
NL Erwinnaar 12 jan 2018 21:140
Avatar
Posts: 4036
Haha die Larry.
 

MC
        Grand Prix van Monaco
11:15
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
 
Geef je mening
Wie was schuldig aan de aanrijding tussen beide Red Bull-coureurs in Bakoe?





Circuit Monte Carlo
 
Circuit Monte Carlo
Plaats MC Monte-Carlo, Monaco
Website Website
 
Team profiel
Naam GB McLaren
Oprichtingsdatum 1 jan 1963