Horner: "Natuurlijk houden we ontwikkeling Honda in de gaten"

Gepubliceerd op 12 jan 2018 12:12
image

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner is er zeker van dat hij straks uit meer dan één optie kan kiezen wat betreft de motorleverancier voor zijn renstal voor 2019. Het contract met huidige partner Renault loopt na dit jaar af en de Franse autofabrikant zou Red Bull al medegedeeld hebben niet van plan te zijn om Red Bull Racing ook na 2018 van motoren te voorzien.

Dat zou betekenen dat de Oostenrijkse renstal op zoek moet naar een andere motorleverancier en de meest logische optie zou Honda zijn. Het Japanse automerk bundelt komend seizoen al de krachten met Scuderia Toro Rosso, het opleidingsteam van Red Bull. De leiding van Red Bull krijgt dit jaar dus mooi inzicht in de ontwikkeling van de aandrijflijn van Honda.

Horner vertelde daarover aan RACER: "Ja, natuurlijk zullen we de vorderingen van Honda scherp in de gaten houden. Het is een geweldige deal voor Toro Rosso. Honda heeft een schitterende staat van dienst in de Formule 1. Ze zijn tot op het bot gemotiveerd en hebben ambities. Als zusterteam van Toro Rosso zullen wij de progressie van Honda uiteraard met meer dan gemiddelde belangstelling volgen."

De teambaas van Red Bull Racing is er echter van overtuigd dat zich ook andere mogelijke motorenpartners zullen aandienen, al laat Horner in het midden welke dat zouden zijn. "Het mooie is dat we opties hebben en dat is een situatie die we niet eerder meegemaakt hebben. We nemen onze tijd om alle opties te evalueren en dan hakken we gedurende het seizoen de knoop door aan de hand van de informatie die we tot onze beschikking hebben."



Reacties (47)
Avatar
Posts: 4709
Ben erg benieuwd wat de andere opties zijn Mr Horner.
Avatar
Posts: 500
Cosworth met Aston Martin label
NL dutchiceman 12 jan 2018 12:580
Avatar
Posts: 1204
Ja maar 2019 gaat het om..
NL Pietje Bell 12 jan 2018 13:01+1
Posts: 2593
Horner heeft het in het interview niet over meer dan twee opties.
Hij heeft het over dat ze nu wèl een keus hebben itt tot eerdere jaren.
Het gaat alleen over Renault en Honda.

"I think the great thing for us is that we have options which is a situation we haven't been in previously,"
Avatar
Posts: 2065
@Taures Cosworth heeft al aangegeven geen kans te zien in de stappen in de F1, hooguit vanaf 2021, en zelfs dan hebben ze de support nodig van een kapitaalkrachtige partij, en ik weet niet of RBR zo veel geld wil uitgeven dat ze ook de eigen motoren plus alles wat er bij hoort willen gaan betalen.
NL Larry Perkins 13 jan 2018 01:27+2
Avatar
Posts: 16123
Precies @Pietje. Het gerucht – “Het contract met huidige partner Renault loopt na dit jaar af en de Franse autofabrikant zou Red Bull al medegedeeld hebben niet van plan te zijn om Red Bull Racing ook na 2018 van motoren te voorzien.” – wordt wederom niet bevestigd.

Renault en Honda dus.
 
NL Hika Makkinen 12 jan 2018 12:500
Posts: 283
De categorie open deuren is ook weer geopend.
NL Larry Perkins 13 jan 2018 18:220
Avatar
Posts: 16123
De open deuren gaan pas op 22 maart dicht @Hika, tenminste, als er dan geen komkommer tussen zit.
 
NL Hika Makkinen 12 jan 2018 12:53+1
Posts: 283
OT: Heb net een reisje naar de wintertest in Barcelona geboekt. Ben er vorig jaar ook geweest, is echt een aanrader voor de die hard fans!
ES Darlos Cainz 12 jan 2018 13:23+3
Avatar
Posts: 4330
Zolang die Halo er op zit besteed ik geen euro's meer aan F1...blijf wel kijken maar ga niet meer naar circuits toe om F1 te kijken totdat deze schande is uitgewist.
NL Hika Makkinen 12 jan 2018 13:29+2
Posts: 283
Dat zal ze leren Darlos! Dat zal de reden zijn om die foeilelijke dingen er weer snel af te halen :-)
Avatar
Posts: 2606
Je zal node gemist worden Darlos.
NL Larry Perkins 13 jan 2018 01:280
Avatar
Posts: 16123
Als daar 10.000 @Darlossen kwamen kijken merken ze het verschil echt wel...
 
NL Commando 12 jan 2018 12:54+1
Avatar
Posts: 1230
Ik gok Mercedes Martin voor 2019.
Posts: 82
Ik schat de kans Mercedes zelfs hoger in dan Renault of Ferrari voor 2019...
Als de Honda na 6 races niet loopt, zal me niets verbazen dat de Mercedes Aston deal rond gaat komen. Ferrari is nog een kleine kans door de STR en Italie link. Renault lijkt me echt over voor 2019...
ES Darlos Cainz 12 jan 2018 13:240
Avatar
Posts: 4330
@LapTom...geef ons eens 1 goede reden waarom Mercedes via Aston RedBull nu opeens wél gaat voorzien van hun motoren...
Avatar
Posts: 2606
@Darlos

De enige reden die ik daarvoor zou kunnen verzinnen is het kweken van wat goodwill om zichzelf te versterken de huidige motorformule te behouden.

Anderzijds zie ik dat echter niet zo gauw gebeuren!
Avatar
Posts: 4565
@Darlos: Volgens mij postte iemand hier ooit eens iets over.
Ik meen dat er beweerd werd dat AMG een deal met Aston heeft over de levering van motoren voor hun productie auto’s en dat er tevens was afgesproken dat Mercedes motoren zou leveren op het moment dat Aston aan raceklasses mee zou gaan doen waarin Mercedes motoren leverde.
Dat zou betekenen dat Mercedes in de rare houding zit dat ze Aston Martin RedBull van F1 motoren moet voorzien als Aston besluit zich in te schrijven.
Zou dat de reden zijn geweest dat Max zo vlot tekende? Of heeft Toto toegestemd met leveren onder de garantie van Jos dat Max na 2020 bij Mercedes tekent? Who knows.
Ben benieuwd wat er van waar is. Maar goed, misschien heb ik het de eerste keer al niet goed gelezen/begrepen.
Avatar
Posts: 3075
´dat zou betekenen dat Mercedes in de rare houding zit dat ze Aston Martin RedBull van F1 motoren moet voorzien als Aston besluit zich in te schrijven.
Zou dat de reden zijn geweest dat Max zo vlot tekende? Of heeft Toto toegestemd met leveren onder de garantie van Jos dat Max na 2020 bij Mercedes tekent? ´

Hier zat ik ook al aan te denken, Waarom tekent max anders zo snel bij? Er zit wat achter, Kan niet anders.
ES Darlos Cainz 12 jan 2018 17:220
Avatar
Posts: 4330
Ok dank @Rimmer...who knows
Avatar
Posts: 4709
Als dat zo zou zijn @Rimmer en @Royalere, waarom tekent Ricciardo dan nog steeds niet bij?
NL Larry Perkins 13 jan 2018 01:320
Avatar
Posts: 16123
Ze vertellen zoiets alleen aan eerste rijders @Maxiaans... ;)
NL Larry Perkins 13 jan 2018 01:350
Avatar
Posts: 16123
@Rimmer. Het is een mooie theorie maar ik ben zo vrij om er geen donder van te geloven.
Avatar
Posts: 402
Ik geloof het ook niet. Niet zolang de oude motorformule geldt.
 
NL neppatsrev 12 jan 2018 13:030
Avatar
Posts: 1523
Die kunnen gewoon met Renault door, omdat de Fia verplicht het te doen. RB moet er alleen eerst een hele zaak van maken. Maar uiteindelijk kunnen ze gewoon door. Dat is de Fia verplicht, en anders trekt RB zich helemaal terug, zijn er nog maar 3 motorleveranciers. Reken maar dat RB dit voor elkaar krijgt. Ideale situatie, even meekijken, en later de knoop doorhakken. Het is alleen jammer dat ze een klantenmotor krijgen van Renault.
Avatar
Posts: 3075
Ach, over 3 jaar zit Max in een Ferrari of Mercedes. Zijn we eindelijk van dat motor gelul af.
En kunnen we gaan oogsten.
NL neppatsrev 12 jan 2018 16:210
Avatar
Posts: 1523
laten we maar oppassen dat het geen tweede Alonso gaat worden. niet dat wij daar iets aan kunnen doen, maar we moeten ons voorlopig maar concentreren op een WK. Denk dat dat al prestigieus genoeg is.
Avatar
Posts: 3075
Dat komt wel goed hoor. Als RB zeg maar de komende 2 jaar wk wordt dan blijft hij gewoon. Worden ze het niet dan kan hij overal naartoe. Komt wel goed. Voor zijn 23e is hij WK.
NL neppatsrev 12 jan 2018 22:510
Avatar
Posts: 1523
@Royale, dat is nou net wat ik bedoel.
 
Avatar
Posts: 5883
Kortom, geen nieuws van het motoren-front... Heeft die Aston Martin pipo nog niks geroepen vandaag? )- - -
NL schwantz34 12 jan 2018 13:520
Avatar
Posts: 8355
Die is druk met stickers uitdelen vandaag, misschien morgen weer? ;)
NL Larry Perkins 13 jan 2018 01:400
Avatar
Posts: 16123
Gelukkig waren die stickers nog niet gedrukt toen ik m’n haaienvin kreeg voor op mijn inmiddels roze gespoten John Deere, waarop momenteel de Red Bull-haaienvin wordt geplaatst waarmee Max twee GP’s heeft gewonnen. ;)
 
Avatar
Posts: 4251
Wat mij betreft is de ontwikkeling van Honda toch wel één van de meest spannende zaken waar ik van benieuwd ben hoe het er bij de wintertests uit zal zien.

Zelf heb ik Honda zeer kritisch bekeken afgelopen 3 jaren, behalve eind 2017 toen ik echt positief verrast was over hun prestaties en betrouwbaarheid. Natuurlijk lagen ze nog wat achter qua vermogen, maar er zaten voor de motoren 2 zware races bij met Mexico en Interlagos en daar zagen ze er zeer goed uit als je het vergelijkt met waar ze vandaan zijn gekomen eerder in het seizoen.

Ik merk dat er heel veel regeerders hier van alles en nog wat roepen over hoe waardeloos Honda al 3 jaar is, maar het leuke bij de F1 is dat je zo goed bent als na je laatste update en dat wat er daarvoor op de grid stond er dan ook niet meer toe doet. Vandaar dat ik zeer hooggespannen verwachtingen heb voor 2018, al is het maar omdat Ferrari met de hulp van Mercedes voor aanvang van 2017 aan heeft kunnen haken bij Mercedes en dat Honda nu juist weer gedurende 2017 meerdere engineers van Mercedes over heeft weten te nemen. Honda heeft de benodigde kennis over de Mercedes motoren nu dus gewoon in huis en ze hebben ook nog eens de hulp van externe partijen die vanaf media 2017 zijn aangehaakt en die volgens Honda ook in 2018 met hen samen blijven werken.

Als Honda bij de wintertests al gelijk ligt met Renault, of er zelfs al voor ligt qua presteren, dan ben ik in ieder geval niet verbaasd.
Avatar
Posts: 3075
Ik ga echt stuk als Honda sneller is als Renault over een maand. Dan kun je me oprapen hoor. Dat zou wel typisch een ''alonsootje'' weer zijn.
 
NL Tifoso-01 12 jan 2018 15:300
Posts: 521
Laptom/Royalere: Ja, het blijft een mysterie rondom de motoren en het contract van Max, vooral als je het artikel leest op raceexpress van 1-1-18 wat ook op een duitse versie heeft gestaan(interview met hem) eind december, maar speculeren blijft ook leuk.
Avatar
Posts: 3075
laptom? wiesdas?
 
Posts: 192
Ruk Honda pleur op kan toch iets beters
 
Posts: 9
Honda kan zeker een perfecte moter leveren doen ze in Amerika ook allang eerst 2018 af wachten
Avatar
Posts: 8327
Ploffer van Alonso zeker niet gezien tijdens Indy 500.....was een Honda.
NL schwantz34 12 jan 2018 23:36+3
Avatar
Posts: 8355
@Dutch En Alexander Rossi won die indy 500 met een ?
Avatar
Posts: 8327
Ja, en Honda heeft ook prijzen gewonnen in de F1.....we hebben het toch over nu.
NL Pietje Bell 13 jan 2018 10:590
Posts: 2593
Won Takuma Sato, Andretti Autosport NU de race (2017)
niet met wéér een Honda motor?
Bovendien 4 Honda motoren op plaats 1 t.m 5.
NL Larry Perkins 13 jan 2018 18:350
Avatar
Posts: 16123
Maar wat is de constatering wie de Indy 500 wint waard?
Of Honda of Chevrolet wint de legendarische race...
NL Pietje Bell 13 jan 2018 21:050
Posts: 2593
@Larry

Het gaat er in dit draadje om dat Honda ook goede motoren kan bouwen, anders zouden ze niet 4 van de vijf eerste plaatsen kunnen veroveren.
NL Larry Perkins 13 jan 2018 23:330
Avatar
Posts: 16123
Dat had ik begrepen @Pietje en Honda doet het prima in de IndyCar en Indy 500 en hebben Chevrolet duidelijk verslagen, maar buiten dat, in de Indy 500 waren er slechts twee kanshebbers op de zege: Honda en Chevrolet. Verder deden er helemaal geen motorleveranciers mee. Dat was dan weer mijn punt.
 
NL Larry Perkins 13 jan 2018 01:230
Avatar
Posts: 16123
Horner: “Natuurlijk houden we ontwikkeling Honda in de gaten.”

Joh, dus toch... ;)
 

AZ
        Grand Prix van Azerbeidzjan
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
14:10 - 16:10
 
 
Snelste ronde
14:10 - 16:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:00 - 12:30
 
 
Vrije training 2
15:00 - 16:30
 
 
 
Geef je mening
Max Verstappen eindigt komend weekend in Bakoe op het podium




Circuit Baku City Circuit
 
Circuit Baku City Circuit
Plaats AZ Bakoe, Azerbeidzjan
Website Website
 
Team profiel
Naam AT Red Bull Racing
Oprichtingsdatum 1 jan 2005