Brendon Hartley is in het huwelijksbootje gestapt

Gepubliceerd op 12 jan 2018 09:28
image

Scuderia Toro Rosso-coureur Brendon Hartley heeft de winterstop benut voor een feestelijke bezigheid. De Nieuw-Zeelander is woensdag in eigen land getrouwd met zijn vriendin Sarah Wilson. De twee vormen al twaalf jaar een stelletje. De trouwerij vond plaats op Waiheke Island en de bruid arriveerde in een Porsche 356 uit 1958. De felicitaties gaan uit naar het kersverse echtpaar Brendon en Sarah Hartley.

 



Reacties (26)
Avatar
Posts: 867
Goh... een Porsche 356, toevallig dat hij nog een contract heeft bij Porsche. Zal dit zo geregeld zijn ? uiteraard gaan de felicitaties uit naar Brendon Hartley en Mevrouw Hartley :)
NL dutchiceman 12 jan 2018 10:270
Avatar
Posts: 1402
Naja jij LeMans winnen, jij Porsche lenen voor bruiloft. Als dit niet door Porsche geregeld is huren ze der toch gewoon 1 ergens?
Avatar
Posts: 601
bitterballen. ik kan het me voorstellen dat hollanders vol extase zijn als ze eens een kookrecept voor een degelijke maaltijd tegenkomen op het internet, laat staan het gebruiken om zelf eens te proeven hoe een degelijke maaltijd smaakt.
 
NL Larry Perkins 12 jan 2018 09:47+2
Avatar
Posts: 16125
Wat leuk, een themabruiloft. Iedereen was in zwart of wit gekomen.
NL Jim Clark 12 jan 2018 10:030
Avatar
Posts: 2244
NL Billgates307 12 jan 2018 10:270
Avatar
Posts: 4996
Idd Larry, leuk.
Jammer van het tegenvallende weer. Helemaal grijs in Auckland.....
BE Jean Alesi 12 jan 2018 10:440
Avatar
Posts: 16995
de grijzige gezichten van de mensen doen anders vermoeden dat de saté saus niet helemaal goed gevallen is, snel een kiekje schieten voordat zowat iedereen ligt te spauwen..
NL Billgates307 12 jan 2018 10:510
Avatar
Posts: 4996
Dat viel me ook op Jean, die grijze gezichten.
Maar volgens mij komt het door de vol au vent.
BE Jean Alesi 12 jan 2018 10:590
Avatar
Posts: 16995
zou goed kunnen @Bill, zo'n pasteitje daar rammen ze van alles in tegenwoordig, aangezien Hartley nog een beetje krap bij kas zit en wilde besparen op de ragout hebben ze deze maar gemaakt van kippetjes die al een maandje of wat lagen te ontbinden in de brandende zon, merkt toch geen hond dacht Bendon nog..
NL Larry Perkins 12 jan 2018 11:56+1
Avatar
Posts: 16125
Tjonge jonge jonge... Kom op beste mensen, wat een onzin met je Vol-au-Vent, sjesus, de bruiloft was niet in Vlaanderen...

Uiteraard gingen de geliefden Sarah en Brendon voor een exclusief Nieuw-Zeelands gerecht: Gestoofde Kipfilet uit Nieuw-Zeeland, exotisch lekker!

Wij zouden wij niet zijn als wij het recept niet hadden bemachtigd.
Veel exotisch kookgenot, eet smakelijk en cheers mate!

GESTOOFDE KIPFILET UIT NIEUW ZEELAND
Nieuw-Zeeland heeft veel gelijkenissen met de Australische keuken. Ook vind je er veel Britse invloeden. Toch heeft Nieuw-Zeeland gerechten die uniek zijn.

INGREDIËNTEN 4 PERSONEN:
- 4 kipfilets (over de lengte gehalveerd)

- 4 el olijfolie

- 4 el 5-spice kruiden

- 2 rode uien (in halve ringen)
- 1 rode peper (in ringen)
3 teentjes knoflook (geperst)
- 20 gr boter

- 3 dl kippenbouillon
- 2 dl kokosmelk

- 1 grote rijpe mango (geschild en in blokjes)

- 1/2 rijpe ananas (geschild en in blokjes, ‘oogjes’ eruit gesneden)

- kokosrasp

VERDER HEB JE NODIG:
- diepe koekenpan
- snijplank
- scherp mes
- knoflookpers

VOORBEREIDING:
Marineer de kipfilets met een mengsel van 2 el olijfolie en de 5-spicekruiden en laat het een uurtje intrekken.

BEREIDINGSWIJZE
Verwarm de rest van de olie met de boter in de koekenpan en fruit hier de uien, peper en knoflook in aan.
Voeg de kipfilet toe en bak op rustig vuur, tot ze begint te kleuren.
Doe er de bouillon en kokosmelk bij en breng tegen de kook aan.
Laat een half uurtje op een suddervuurtje stoven en voeg dan de mango, ananas en kokosrasp aan toe.
Laat nog een minuut of 10 doorwarmen en dan bestrooien met de fijngesneden koriander en direct serveren.
Eat well, enjoy your diner oftewel eet smakelijk!

RIJST
Rijst moet gekookt worden. Dit doet u in een grote, zware pan. Tijdens het koken moet het deksel op de pan gehouden worden. De kooktijd hangt van de rijstsoort af.
Rijst heeft ruim water nodig. De korrels nemen het water op. Om de juiste verhouding water te krijgen kunt u tegenover een kopje rijst een anderhalve kop water gebruiken. Gekookte rijst roert u even door en laat u even uitwasemen.
et is belangrijk dat de rijst goed gaar is. Onvoldoende gaargekookte rijst veroorzaakt een opgeblazen gevoel.
Rijst is een prima basis voor de exotische lekkere gestoofde kipfilet.

SERVEERTIP
Oh en een groot glas - pint - beer erbij, klaar...
Cheers mate!
Avatar
Posts: 867
Ik had nooit verwacht op een F1 forum een recept te vinden over gestoofde kip, weer een nieuwe ervaring
NL Larry Perkins 12 jan 2018 12:290
Avatar
Posts: 16125
@Madmax. Niet zomaar gestoofde kip maar Gestoofde Kipfilet uit Nieuw-Zeeland, exotisch lekker!
BE Jean Alesi 12 jan 2018 13:100
Avatar
Posts: 16995
"Onvoldoende gaargekookte rijst veroorzaakt een opgeblazen gevoel."

Aha! daar was het dus fout gegaan bij Brendons bruiloft...
NL Larry Perkins 12 jan 2018 13:340
Avatar
Posts: 16125
Vlak voordat Brendon moest ovegeven vanwege het opgeblazen gevoel zei hij nog: “M’n maag voelt als een Honda-motor.”
BE Jean Alesi 12 jan 2018 13:420
Avatar
Posts: 16995
klopt, arme Brendon zat de hele huwelijksnacht al sputterend aan de pot gekluisterd, "GP2 engine, GP2 engine" schreeuwde hij nog......
NL Larry Perkins 12 jan 2018 13:530
Avatar
Posts: 16125
Bruidje Hartley zat er naast op een klapstoeltje.
NL Billgates307 12 jan 2018 14:100
Avatar
Posts: 4996
Sarah was ook aan de race
NL Billgates307 12 jan 2018 14:120
Avatar
Posts: 4996
Is het al 26 februari? :-(
BE Jean Alesi 12 jan 2018 14:160
Avatar
Posts: 16995
heb ik ook gehoord @Bill, nadat het kersverse koppel de huwelijksnacht op het kleinste kamertje heeft doorgebracht hebben ze de volgende dag een paar Poolse jongens (kennissen van Robert Kubica) moeten regelen om de boel weer op te knappen en te verven, was een regelrechte ravage geworden...
NL Billgates307 12 jan 2018 16:420
Avatar
Posts: 4996
Wat voor kleur Jean?
BE Jean Alesi 12 jan 2018 16:460
Avatar
Posts: 16995
RAL8002, ze wilde eerst wit maar dan moesten ze teveel lagen erop zetten om de vlekken van dat verkeerd gevallen stoofkipje te camoufleren
NL Larry Perkins 12 jan 2018 18:370
Avatar
Posts: 16125
In ieder geval zullen ze nooit meer vergeten dat de rijst goed gaar moet zijn. Da’s toch een wijze les voor een geslaagd huwelijk.

Als Hartley in Nieuw-Zeeland razend populair is geworden, wordt ’t daar een nieuwe trend om zo je huwelijksnacht te beleven.

Cheers mate!
 
ES Darlos Cainz 12 jan 2018 10:200
Avatar
Posts: 4776
Gefeliciteerd! Tip: Indien jullie aan kinderen beginnen: voed ze niet genderneutraal op...hebben ze later alleen maar last van.
NL De Zeswieler 12 jan 2018 10:430
Avatar
Posts: 4867
ik hoop dat ze ff inloggen Darlos en dat ze het goed vanuit t nederlands weten te vertalen!
NL schwantz34 12 jan 2018 14:160
Avatar
Posts: 9627
Tip 2: pas op met wat je op social media pleurt, en hang losslingerende jurken veilig in een kast zodat je er niet je nek over kan breken.
 
Avatar
Posts: 1816
Daarbij mag Honda niet ontbreken.....

Hondahuwlijksbootje:-)
 

DE
        Grand Prix van Duitsland
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:10 - 14:10
 
 
Kwalificatie
16:10 - 17:10
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:40 - 13:10
 
 
Vrije training 2
15:40 - 17:10
 
 
 
Geef je mening
De strijd om de titel gaat door tot aan de laatste race van het seizoen






Coureursprofiel
Naam NZ Brendon Hartley
Actief Als Toro Rosso Coureur in Formule 1
Geboortedatum 10 nov 1989 (28)
Gewicht 67 kg
Lengte 1,84m
Woonplaats