Rel over voorkeursbehandeling Max in kiem gesmoord

Gepubliceerd op 10 jan 2018 13:39
image

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner heeft contact opgenomen met coureur Daniel Ricciardo om eventuele onvrede over uitlatingen over diens stalgenoot Max Verstappen uit de wereld te helpen. Horner had zich laten ontglippen dat Verstappen na diens contractverlenging in de positie verkeert om een team om zich heen te bouwen. Dat wekte de suggestie van een vermeende voorkeursbehandeling voor de jonge Nederlander.

Ricciardo, in bezit van een na dit jaar aflopend contract, kon de opmerkingen van Horner dan ook niet op prijs stellen. "Natuurlijk is dat niet iets dat je wilt horen", verklaarde de Australiër aan Motorsport-Total.com. Zijn teambaas heeft de boel echter alweer gesust. "Hij kwam naar me toe en heeft uitgelegd wat hij bedoelde. Christian zei dat hij niet wilde dat ik zou denken dat het team zich meer voor Max inspant, ze vechten voor ons allebei."

Horner heeft wel laten weten dat zijn woorden niet uit verband zijn getrokken, maar de uitspraken zijn anders geïnterpreteerd dan de bedoeling was. Verstappen geniet intern geen bevoorrechte positie. Ricciardo laat het daarbij. "Max had in de laatste races van 2017 een nieuwere motor, dat was het enige verschil. Ik maak me geen zorgen, we hebben het reeds uitgesproken. En als ik goed genoeg ben, dan versla ik Max dit jaar sowieso."

Afgelopen seizoen scoorde Ricciardo meer punten dan Verstappen, maar de Nederlander beslechtte het kwalificatieduel in zijn voordeel en boekte meer overwinningen. De twee zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd en kunnen bovendien goed met elkaar opschieten. Volgens velen beschikt Red Bull Racing met Ricciardo en Verstappen over het beste rijdersduo in de Formule 1.



Reacties (32)
Avatar
Posts: 198
Storm in een glas water noemen we dat
Avatar
Posts: 1164
Je moet eens weten hoeveel mensen hun stoel schoon moeten maken die er van afgegleden waren. ;-)
Avatar
Posts: 3865
Tja, hier in Oostenrijk noemen ze dat de beledigde leverworst spelen om meer uit een deal te persen...
NL Larry Perkins 10 jan 2018 15:060
Avatar
Posts: 15991
“Rel in kiem gesmoord” en “had zich laten ontglippen”... Het wordt hier weer lekker aangezet, raadt aan om het originele stuk te lezen!

Het is inderdaad iets met een storm en een glas water. Of een mug en een olifant...
NL Opdeplank 11 jan 2018 09:100
Avatar
Posts: 644
Je moet toch iets, blijft komkommertijd.
 
NL neppatsrev 10 jan 2018 14:03+1
Avatar
Posts: 1082
Horner heeft letterlijk gezegd dat Max een team om zich heen kan bouwen, en dat ze met hem meerdere titels willen behalen. Hoe moet ik dat dan interpreteren?
Avatar
Posts: 3865
Gewoon zoals het er staat. Maar wel opletten dat Ricciardo het niet hoort ;-)
Avatar
Posts: 477
Juist @ Neppatsrev
Ric is heel gevoelig eenmaal van zijn stuk en er komt geen lach meer vanaf.
NL BenettonB194 10 jan 2018 17:520
Avatar
Posts: 209
Christian heeft dat 'slim' gespeeld. Toen hij de uitspraak deed wist hij dat het 2-ledig geïnterpreteerd kon worden. En dat hij er makkelijk onderuit kon naar Daniel omdat hij niet heeft gezegd dat dat een 1e coureurs titel inhoud. Echter, denk ik dat de meesten wel weten dat dat stiekem een klein beetje wel zo gaat zijn.
 
NL Stirling Boss 10 jan 2018 14:160
Avatar
Posts: 61
Natuurlijk ziet Horner in Max meer voor de toekomst dan in Ricciardo. Lijkt me ook logisch.
Je kan niet eeuwig volhouden dat ze allebei hetzelfde worden behandeld.
Zelfs ouders houden niet op dezelfde manier van al hun kinderen, ook al zeggen ze dat natuurlijk wel.
Je kan niet ''aap wat heb je een mooie jongen'' blijven spelen.
 
Avatar
Posts: 1131
Ricciardo heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt!
 
Posts: 1448
Max kan de jongste wereldkampioen ooit worden. De marketing waarde die dat voor RedBull (nu + toekomst) heeft is veel groter dan wat Ricciardo kan opbrengen.

Nu sussende woorden om Ricciardo te behouden, maar als het nodig is om Max de titel te bezorgen, dan zal de praktijk best anders kunnen zijn.
NL MoetDatNou 10 jan 2018 14:570
Avatar
Posts: 277
En hoe groot denk je zelf dat die kans is dat Max dit jaar nog kampioen word. Die Renault motor moet weer flink geknepen worden om betrouwbaarheid te krijgen.
NL Tifoso-01 10 jan 2018 15:21+1
Posts: 356
RB heeft een grote fout gemaakt door te roepen dat Max een team om zich heen kan gaan bouwen en dit heeft natuurlijk bij Ric (toen hij dat in de pers moest vernemen) tot verontwaardiging geleid en wie weet heeft deze uitspraak ook wel een grote invloed op zijn plannen voor de toekomst waar het RB betreft.
Ook ik heb zeer grote twijfels dat Max jongste kampioen ooit wordt want dat zie ik tot 2021 ook niet gebeuren en in die tussentijd zijn er meerdere jonge coureurs als Leclerc, Ocon en Norris die dit ook kunnen worden met Merc of Fer materiaal.
BE Stoffelman 10 jan 2018 15:430
Avatar
Posts: 1066
@TIFOSO 01

Horner gebruikt de lijmstok.
Posts: 1448
Teams die serieus kans maken op de rijderstitel hebben altijd 1 coureur voorgetrokken, tenzij ze inherent de snelste auto hebben en beide coureurs om de titel (mee)strijden.
BE Stoffelman 10 jan 2018 18:100
Avatar
Posts: 1066
@RICKF1

Daarom zeg ik ook dat de lijmstok gebruikt wordt.
Ricciardo is echt niet dom hoor.
Posts: 1448
@Stoffelman

Geen idee wat een lijmstok is :)
 
NL schwantz34 10 jan 2018 14:35+1
Avatar
Posts: 7211
"En als ik goed genoeg ben, dan versla ik Max dit jaar sowieso."

Precies, vecht het met gelijke behandeling maar lekker op de baan uit zoals het hoort, en hopelijk met een goede RB14 en een betrouwbare motor dit jaar.
 
Posts: 14
Het was een opzienbarende uitspraak. En verdiende zeker toelichting want je kan de woorden maar op 1 manier interpreteren.
 
Avatar
Posts: 1700
"En als ik goed genoeg ben, dan versla ik Max dit jaar sowieso."

Goed genoeg voor wat? Max verslaan? Als ze alle races hadden uitgereden dit jaar had hij denk ik maar 2 keer boven Max geeindigd.
NL schwantz34 10 jan 2018 14:480
Avatar
Posts: 7211
Das mooi, maar het gaat over dit jaar ;)
Avatar
Posts: 1700
Ja lijkt me nogal logisch, Maar gaat ric ineens zoveel beter worden in 3 maandjes?
NL neppatsrev 10 jan 2018 14:580
Avatar
Posts: 1082
Hij moest al een tandje bijzetten toen Max kwam, vorig weer één, nu nog één? Hij heeft al zoveel tanden..
 
Avatar
Posts: 5318
oud ''nieuws''
 
Posts: 264
Als je moet racen met een fiets tegen een F1 ,dan mag je een voorkeur behandeling krijgen van hier tot hongkong dan ben je nog laatste en voorlaatste
NL Larry Perkins 11 jan 2018 08:580
Avatar
Posts: 15991
Als je tegen auto’s met Honda-motoren rijdt maak je nog een vette kans...
 
Posts: 5672
dat is ook NIET cool om te zeggen van Horner... Out of context of niet je zegt dat gewoon niet vooral niet als de ander het helemaal niet slecht doet!
 
NL FormuleMax 11 jan 2018 18:230
Posts: 56
De kans is wederom aanwezig dat gelijk materiaal Max wellicht spectaculairder rijd maar Daniel wederom meer punten gaat halen. Daniel is 1 van de meest constante en betrouwbare coureurs actief in de F1 op dit moment.
Komend seizoen word cruciaal voor Verstappen, als hij de belofte in kan lossen dat hij echt kan gaan meedoen voor de 1e 3 plekken in het kampioenschap dan is een plek bij Ferrari als 1e rijder mogelijk als Vettel net zo presteert en gedraagt als afgelopen seizoen. Of misschien zelfs Mercedes als Lewis stopt na nog een kampioenschap.
Rijd hij wederom met veel pech en een paar fouten en eindigt hij achter Daniel in punten net als afgelopen seizoen dan blijft hij bij Red Bull en dan misschien met een Honda of gloednieuwe Austin Martin als leverancier rijd je achterin in 2019.
NL Larry Perkins 11 jan 2018 19:210
Avatar
Posts: 15991
Dat zou m.i. inderdaad nieuw zijn want er heeft nog nooit iemand met een Austin Martin-motor gereden...
 
NL FormuleMax 11 jan 2018 18:230
Posts: 56
De kans is wederom aanwezig dat gelijk materiaal Max wellicht spectaculairder rijd maar Daniel wederom meer punten gaat halen. Daniel is 1 van de meest constante en betrouwbare coureurs actief in de F1 op dit moment.
Komend seizoen word cruciaal voor Verstappen, als hij de belofte in kan lossen dat hij echt kan gaan meedoen voor de 1e 3 plekken in het kampioenschap dan is een plek bij Ferrari als 1e rijder mogelijk als Vettel net zo presteert en gedraagt als afgelopen seizoen. Of misschien zelfs Mercedes als Lewis stopt na nog een kampioenschap.
Rijd hij wederom met veel pech en een paar fouten en eindigt hij achter Daniel in punten net als afgelopen seizoen dan blijft hij bij Red Bull en dan misschien met een Honda of gloednieuwe Austin Martin als leverancier rijd je achterin in 2019.
NL Spielberg 13 jan 2018 00:540
Avatar
Posts: 2139
Dat zou m.i. inderdaad nieuw zijn want er heeft nog nooit iemand met een Austin Martin-motor gereden...
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Het is belachelijk dat het WEC de kalender aan heeft gepast voor Fernando Alonso





Coureursprofiel
Naam AU Daniel Ricciardo
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 jul 1989 (28)
Gewicht 64 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco