Williams lijkt Sirotkin kans te geven in 2018

Gepubliceerd op 03 jan 2018 14:32

Williams lijkt op korte termijn naar buiten te brengen dat Sergey Sirotkin een tweejarig contract bij het team krijgt. Dat bericht brengt Auto Bild naar buiten.

Na het vertrek van Felipe Massa, die voor de tweede keer met pensioen gaat, heeft Williams nog een stoeltje vrij naast Lance Stroll. Aanvankelijk leken Daniil Kvyat, Paul di Resta, Pascal Wehrlein en Robert Kubica allen kanshebber op het stoeltje, maar uiteindelijk had het Britse team een voorkeur voor Kubica en Sirotkin. Beiden kregen de kans om tijdens de afsluitende test in Abu Dhabi hun kunsten te vertonen en Williams lijkt nu Sirotkin, ondersteund door sponsorgeld van SMP Bank, de kans te gaan geven.

Sirotkin heeft het imago een betalende rijder te zijn en er wordt skeptisch gekeken naar zijn mogelijke komst. Felipe Massa heeft al aangegeven dat hij denkt dat 'geld regeert', terwijl enkelvoudig wereldkampioen Jacques Villeneuve ook in die richting redeneert. "Ze hebben hun ziel al verkocht aan de miljarden van Lawrence Stroll, die alleen maar iets geeft om zijn zoon. Felipe was zelfs sneller dan Lance en zijn podium in Bakoe heeft mij ook niet overtuigd, omdat het puur geluk was."



Reacties (59)
NL schwantz34 03 jan 2018 14:420
Avatar
Posts: 10995
It's all about the Benjamins bij Williams tegenwoordig, jammer van dit eens zo geweldige team en de tijd dat ze wel echt goede coureurs hadden.
Avatar
Posts: 2132
eens.... maar vind het wel goed dat het geen kobica wordt. zou toch lachwekkend zijn.
BE f1 benelux 03 jan 2018 16:53+5
Avatar
Posts: 1472
en dit niet?
NL schwantz34 03 jan 2018 17:02+2
Avatar
Posts: 10995
Bij Renault vonden ze Sirotkin ook niet goed genoeg, anders hadden ze hem met zjin zak geld wel in hun auto gezet.
NL Larry Perkins 03 jan 2018 17:570
Avatar
Posts: 16125
@Schwantz. Handiger zou dan zijn om hem eerst die zak met geld af te nemen. Scheelt gewicht en je kunt het beter vast binnen hebben. ;)

@Benelux. Dit is meer droevig dan lachwekkend. Doodzonde van zo’n team bovendien.
NL Beemerdude 04 jan 2018 11:15+1
Avatar
Posts: 3322
Ik blijf het bijzonder vinden dat Sirotkin als een soort Stroll 1.1 wordt weggezet. Want het enige probleem dat Sirotkin had/heeft is dat het af en toe misgaat in het koppie. In GP2 liet hij zien over een echt goede snelheid te beschikken en ook nog goede inhaalacties in huis te hebben. Enige waar hij wellicht een thema heeft is concentratie; maakt(e) teveel fouten terwijl hij onbedreigd in goede positie lag.
Met de juiste begeleiding op dat vlak denk ik dat Williams er wel degelijk een prima coureur aan kan hebben. Snel is ie in ieder geval.
Williams kan zich denk ik beter focussen op hun auto; als je ziet dat er vorig jaar werkelijk geen enkele progressie inzat is dat iets om je serieus zorgen over te maken. Het leek wel een good old Volvo T5R; snel rechtuit, maar niet thuis als er bochten kwamen...
 
NL Richardt. 03 jan 2018 14:450
Posts: 1527
Het was al weer een week of twee erg rustig omtrent de stoeltjes soap van Williams, nu dus een spectaculair vervolg.

Het zal allemaal wel, verbaas mij eigenlijk alleen over een contract voor twee jaar. Zal hij echt zoveel geld meebrengen?
Posts: 155
15 miljoen per jaar. En Lance Stroll 40 miljoen. En nog komen ze geld tekort volgens Auto Bild.
 
NL Erwinnaar 03 jan 2018 14:54+2
Avatar
Posts: 4387
Williams heeft helaas zijn ziel moeten verkopen om mee te kunnen blijven doen. Hulde dan aan McLaren en ForceIndia. Deze hebben talentvolle rijders in dienst, Perez kan je daar ook toe rekenen ondanks sponsoren in zijn kielzog en verkopen hun ziel nog niet.
Sauber heeft uit noodzaak dit ook al jaren moeten doen. Williams heeft dat stokje overgenomen en als enig team twee dik betalende krachten in dienst moeten nemen. Eeuwig sonde en hopend op beter (ondanks vijfde plek in wk).
Posts: 155
Sauber heeft nog steeds twee dik betalende coureurs in dienst. Of denk je dat Leclerc voor niets instapt? Daarvoor heeft Ferrari (in de vorm van Alfa Romeo sponsoring) diep in de buidel moeten tasten.
NL Spielberg 03 jan 2018 17:080
Avatar
Posts: 2524
@ERWINNAAR , Monisha en Claire ?
NL Erwinnaar 03 jan 2018 17:180
Avatar
Posts: 4387
Wat is daarmee?
NL Erwinnaar 03 jan 2018 17:19+1
Avatar
Posts: 4387
Vrouwenkwaaltje? (is wel opvallend detail trouwens).
Bij Sauber is er weer een meneer aan het roer en zie daar: roer is omgegaan...
Dus Claire maar wippen dan?
NL Spielberg 03 jan 2018 17:280
Avatar
Posts: 2524
Claire is te doen , maar dan ben ik wel benieuwd wie Monisha gewipt heeft . ;-)
Avatar
Posts: 1477
Ach Force India heeft ook gewoon 2 paydrivers, alleen een beetje meer geluk dat er nog goede coureurs op de markt waren, Williams zal het dit jaar gewoon met en afdankertje moeten doen!
GB VeerTheMan 03 jan 2018 18:420
Avatar
Posts: 803
Paydriver contracten zijn normaal inclusief de wip heb ik begrepen.
BE Jean Alesi 04 jan 2018 09:380
Avatar
Posts: 17436
Ik zie toch wel een groot verschil tussen de FI coureurs en de coureurs van Williams (uitgaande van Sirotkin), daar waar de FI rijders naast steun ook beschikken over een flinke portie talent (ook Perez dus, is gwn een zeer goede rijder), verkopen ze de Williams stoeltjes gewoon aan de hoogste bieder. Neem nou die Stroll, ja hij is jong en mss snel gebracht in de F1, maar hij had ook een uitgebreid testprogramma waar andere coureurs met F1 ambities alleen maar van kunnen dromen...
Stroll heeft geen moment écht kunnen overtuigen, mss Monza, podium Baku was een mazzeltje..
Achteraf bezien heeft gekke Sjakie V. gewoon keihard gelijk gehad over zijn landgenoot! Uit eerbetoon zet ik z'n album Private Paradise nog maar eens op...
Avatar
Posts: 977
@Jean Alesi, Je bedoelt die Sjakie V die eerst zijn mening heeft moeten bijdraaien over Stroll?

Ach, beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald of zoiets...
 
NL neppatsrev 03 jan 2018 15:180
Avatar
Posts: 3229
Aangezien Mgp graag een tweede team wil, en in mijn ogen Williams, is het slim om dan ook maar meteen al het geld binnen te harken.
Avatar
Posts: 1383
Williams moet nog even in waarde dalen zodat mercedes het weer goedkoop kan opbouwen
 
NL Larry Perkins 03 jan 2018 15:25+1
Avatar
Posts: 16125
Een bericht uit Auto Bild waarin nog niet eens nepnieuws staat...
Dit is tot nu toe onbetwist de komkommer van het jaar.

Daarmee is Massa (Mercedes gaat voor Hamilton) van de eerste plaats verdrongen.

Gelukkig is 2018 nog maar net begonnen, tijd genoeg voor Felipe om ook wat dit betreft nog een comeback te maken...
NL Pietje Bell 03 jan 2018 15:53+2
Posts: 3615
Dit is geen nep nieuws: Zak Brown zegt dat hun team voldoende geld
krijgt door sponsoren. Lees echter net dat Johnnie Walker,
Santander, CNN, Star Sports India, Michael Kors and GREAT Britain
zijn afgehaakt. Verlies aan inkomsten: dikke 21 miljoen bovenop
het verlies van de Honda miljoenen. Ze krijgen in totaal nog maar
18 miljoen aan sponsor geld binnen.
Maar..... Zak zegt dat alles voor de wind gaat. :-)
NL Larry Perkins 03 jan 2018 16:150
Avatar
Posts: 16125
Dat zou inderdaad opmekelijk zijn @Pietje, temeer omdat McLaren eerder meldde dat – nu ze Renault als motorleverancier hebben – zij makkeljker sponsors binnen konden hengelen.
Posts: 1613
McLaren wilde nog wel de haaienvin behouden... en nu is er geen sponsor die erop wil?
Avatar
Posts: 650
Je vergeet er wel even bij te zeggen dat de aandeelhouders van mclaren garant staan de komende 2 seizoenen.. @PietjeBell
NL Remedy81 04 jan 2018 07:46+1
Posts: 4650
@RICKF1 McLaren wilde er juist vanaf... De haaienvin is in de regels afgedicht alleen als de teams unaniem voor het behoud waren was de regel aangepast. McLaren wou als enige daar niet in mee en heeft tegen de haaienvin gestemd (en pas op het laatste moment). Hou het wel even bij de feiten ;)
NL Pietje Bell 04 jan 2018 09:560
Posts: 3615
@NIIEK

Mijn post gaat over Zak Brown die enorm vlot van de tongriem gesneden is en alles altijd zeer positief brengt. "Alles gaat voor de wind" lijkt me niet op z'n plaats als net 6 sponsoren voor in totaal 21 miljoen zijn afgehaakt en er nog maar 18 miljoen sponsorgeld overblijft.
Hij had het niet over de aandeelhouders, dus ik ook niet, maar goed dat je het nog even hier hebt geplaatst voor de weinigen die dat nog niet bekend was.
Posts: 1613
@Remedy81
"alleen als de teams unaniem voor het behoud waren was de regel aangepast". Dit begrijp ik dan niet. Dus als iedereen voor een regel is, dan gaan we de regel veranderen?
Posts: 4650
@RICKF1 Als je de media gevolgd had dan was het heel simpel geweest...

Begin dit jaar door de nieuwe regels is de haaienvin terug gekomen... Omdat iedereen het ding in het begin oer lelijk vond zijn de regels voor 2018 zo aangepast dat de haaienvin niet meer toegestaan is. Nu blijkt later in het seizoen dat de teams hem graag willen houden. De FIA heeft de mogelijkheid gegeven de regelwijziging van 2018 terug te draaien wanneer alle teams unaniem daar voor waren. Dat leek een kwestie van een formaliteit maar toen puntje bij paaltje kwam was McLaren opeens tegen het terugdraaien van de gewijzigde regel. Resultaat de haaienvin is aankomend jaar verboden door de regels. McLaren heeft hier een vuil spelletje gespeeld door eerst net te doen of ze de regel wijziging ook terug wilde draaien maar achter de schermen een auto ontwikkelen zonder haaienvin en dan op het alle laatste moment de keutel in te trekken en tegen het terug draaien te stemmen.

Snap je het verhaal nu?
Posts: 1613
@Remedy81
Thx!

Ik was het een beetje kwijt idd.

Dat McLaren spelletje is een poging om voorsprong te verkrijgen. Vraag mij af of dat echt zoveel zoden aan de dijk zet. We gaan het komend jaar zien.
 
NL Wouter666 03 jan 2018 15:25+1
Avatar
Posts: 1733
Als dit doorgaat, dan gun ik Williams in 2018 keihard de laatste plek in het constructeurskampioenschap. Zelfs het rijderspaar van Sauber is overall gezien beter (ondanks Ericsson). Treurig, van een team met ooit rijders als Mansell, Prost en Senna naar een team wat alleen maar naar €€€ kijkt en 2 kansloze paydrivers aanstelt. Bah.
BE Jean Alesi 04 jan 2018 09:400
Avatar
Posts: 17436
grotendeels mee eens, op Ericsson na, ik schat Marcus toch wel een stukje hoger in dan Lance..
 
NL Breakaway 03 jan 2018 15:270
Avatar
Posts: 182
Mischien moeten ze meer bezig zijn met knappe auto bouwen..
 
Avatar
Posts: 589
Ik heb ook. Nog een vacature uitstaan voor ongedierte bestrijder, ik zit te wachten tot er iemand komt die voor zijn baan wil betalen.
NL Spielberg 03 jan 2018 17:200
Avatar
Posts: 2524
Als ik dan met een AK -47 onbeperkt op muizen mag schieten dan ga ik er serieus over nadenken .
GB VeerTheMan 03 jan 2018 18:440
Avatar
Posts: 803
Hm...hier worden wel bijzondere contracten besproken. Is een F16 ook een optie?
Avatar
Posts: 589
Helaas schieten we niet met zulk zwaar geschut.
 
Avatar
Posts: 2058
Frank draait zich om in zijn rolstoel. Zoveel legendarische namen hebben voor Williams gereden en het draait allemaal uit op eenzelfde drama als bij Sauber. Misschien moet Van Der Garde maar even kijken wat er volgend jaar mogelijk is.
Avatar
Posts: 3344
Je omdraaien in een rolstoel, hoe doe je dat?
BE Zambiorix 03 jan 2018 17:59+1
Avatar
Posts: 1037
@ MOJITO

Het ene wiel rol je vooruit, het andere gelijktijdig achteruit.
NL Larry Perkins 03 jan 2018 18:04+1
Avatar
Posts: 16125
Even geduld nog @Mojito, Van der Garde gaat volgend jaar kijken hoe dat mogelijk is...
Avatar
Posts: 3344
@zambiorix

Nee, dat is je omdraaien MET je rolstoel.
BE Zambiorix 04 jan 2018 00:20+1
Avatar
Posts: 1037
@ MOJITO
Ik dacht nog: zou ik er nog een knipoog achter zetten of niet...
 
Avatar
Posts: 3089
Realistisch gezien lijkt het de juiste keuze, want hij is snel en brengt geld mee wat ze bij Williams goed kunnen gebruiken. Ik had liever gezien dat ze voor Kubica hadden gekozen, maar hoe snel zou hij in wedstrijden zijn geweest? Fit zijn is een, maar je moet wel ook meekunnen tegenover de rest. Kubica heeft niet genoeg laten zien, anders had hij wel een kans gekregen.
NL Ouw-sjagerijn 03 jan 2018 18:26+1
Avatar
Posts: 1660
Ik ben het totaal niet met je eens over Kubica . Hij kan mss wel fit en snel zijn , maar je gaat geen kreupele ( sorry ) in de koningsklasse zetten .
Avatar
Posts: 2132
Precies.... Ouw-.
Zo denk ik ook. Een kreupele 30plusser hoort niet in de F1
 
Avatar
Posts: 2132
gelukkig maar.... logisch ook.
 
Posts: 8
Williams kan natuurlijk ook nog de auto van Massa te koop aanbieden;
Te Koop, mooie auto,
Alleen in het weekend gebruikt,van oude man geweest,nooit mee geraced!!!
Avatar
Posts: 324
Haha wat een geweldige opmerking, kan zo op Auto Trader.
 
Avatar
Posts: 324
Als dit echt gaat gebeuren doet Williams een serieuze gooi naar de laatste plaats. Ontwikkeling van de wagen zal ook zo goed als stil komen te liggen, deze coureurs zijn namelijk totaal geen benchmark en vooral Stroll is zo wisselvallig dat je nooit van een update het effect te weten zal komen. Misschien kan Williams beter gewoon stoppen met racen dan en alleen nog de F1 experiences gaan verzorgen, iedereen met een zak roebels of Canadese dollars kan dan zichzelf ondanks gebrek aan talent toch even F1 coureur voelen. Ik hoop nog steeds dat het een grote grap is en dit ooit zo mooie team zich niet zo ver af laat glijden.
 
NL Jermaine 03 jan 2018 20:58+1
Posts: 5792
hem een kans of zijn geld?
 
Avatar
Posts: 4664
LOL de lamme en de blinde in hun wagens.... Jezus wat is dit team afgezakt zeg.

Ze gaan gewoon Sauber achterna, met waardeloze coureurs genereer je geen geld en geen sponsoren. Het begint allemaal met goede coureurs, niet eerst met de centen.
Avatar
Posts: 324
Exact en aangezien Sauber komend jaar door de steun van Alfa Romeo ook geld en wel een talentvolle coureur heeft, durf ik de weddenschap wel aan dat zelfs Sauber ze gewoon voorbij gaat.
 
DK BENNY DONKER 03 jan 2018 23:340
Posts: 1976
En morgen natuurlijk een bericht dat het misschien toch wel Kubica wordt. Vrijdag dan een bericht dat Wehrlein nog kans hoopt te maken, zaterdag een bericht dat het er voor di Resta echt niet meer in zit, op zondag een bericht dat Kvyat hoopt zijn loopbaan in de F1 nog voort te kunnen zetten en op maandag dan is Sirotkin weer aan de beurt.

Noteren jullie deze dienstregeling even? Dan weten we waar we de komende weken aan toe zijn.
NL Spielberg 04 jan 2018 00:080
Avatar
Posts: 2524
Geduld is een schone zaak. Een contract afsluiten voor 1 of 2 jaar met een bepaald iemand doe je niet even op vrijdagmiddag tussen neus en lippen door.
De kleine lettertjes zijn vaak het belangrijkste om te lezen/bestuderen. Dat geldt zowel voor een team als een coureur .
NL Larry Perkins 04 jan 2018 00:390
Avatar
Posts: 16125
@Benny. Noteer jij ff dat je Palmer, Maldonado, Gutierrez, Haryanto en toch ook Massa bent vergeten? ;)
 
NL jopaprovoost 04 jan 2018 09:250
Posts: 11
De racekunsten van de rijders ligt m.i. niet ver uit elkaar. Logisch dat geld dan de doorslag geeft. Dat is in andere levensdomeinen toch ook zo? En is daar iets verkeerd aan dan ?
 
NL SennaDaSilva 04 jan 2018 12:370
Avatar
Posts: 3405
Ik krijg bij Sirotkon altijd een nare bijsmaak.
Zijn roebels zorgte ervoor dat Robin Frijns kon inpakken bij Sauber. Frijns zou een jaar testen en eventueel aanspraak maken op een racezitje het jaar erna, athans zo was het hem voorgehouden. Maar toen Monisha plots merkte dat er Sirotkin flink wat roebels kon meebrengen, liet ze Frijns keihard vallen.
Overigens werdt Sirotkin net zo hard genaaid door Monisha even later.

Sindsdien heeft Sirotkin jaren lang betaald om testrijder te mogen spelen in F1. De man kan sturen, maar geen groot F1 talent. Zonder geld zou hij uberhaupt niet zover zijn gekomen. En dan nu een racestoeltje bij Williams? Wat een grap wordt dat team zeg.

Ik blijf hopen op een complot. Dat ze bij Williams schermen met Sirotkin om bij de sponsors van zijn landgenoot Kvyat meer geld los te weken. Een beetje een Coronel-Verstappen spel zoals men dat deed bij Arrows destijds. Kvyat is in elk geval een groter talent dan Sirotkin, zou het team beter mee af zijn ...
 
Avatar
Posts: 5584
Wat een soap. Volgens de laatste berichten komen Sirotkins sponsors helemaal niet over de brug en is Williams weer terug op square one.
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam RU Daniil Kvyat
Actief Als Ferrari Ontwikkelingscoureur in Formule 1
Geboortedatum 28 apr 1994 (24)
Gewicht 58 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Rome