Massa: "Financiële beweegredenen achter keuzes Williams"

Gepubliceerd op 15 dec 2017 13:15
image

Felipe Massa staat er niet van te kijken dat Robert Kubica achter het net dreigt te vissen wat betreft het tweede stoeltje bij Williams voor 2018. De Britse renstal lijkt de voorkeur te geven aan Sergey Sirotkin. De Rus is bereid om 17 miljoen euro te betalen voor een seizoen Formule 1.

Dat bedrag is een bepalende factor voor Williams, verzucht Massa tegenover Autosport. "De beweegredenen achter de keuzes van het team zijn van financiële aard en zo kijken ze ook naar Robert Kubica, dus het verbaast me niets dat dat hij buiten de boot dreigt te vallen."

De gestopte Braziliaan vervolgt: "Maar ik weet niet wat er gaat gebeuren, ik volg het team nu niet meer. Mijn gedachten gaan naar andere dingen uit, bijvoorbeeld naar wat ik vanaf nu ga doen. De Formule 1 beheerst mijn leven niet meer."

Eerder claimde Massa nog wel te weten wat Williams ging doen. Lance Stroll blijft sowieso bij de Britse renstal, de vraag is alleen nog wie hem gezelschap zal houden. In eerste instantie leek Kubica de belangrijkste gegadigde, maar deze week kwam Sirotkin bovendrijven als favoriet.



Reacties (28)
Avatar
Posts: 8224
Kunnen beter die hele tent aan Strullovitch verkopen... Strolliams... Leuk speeltje voor zoonlief...
Avatar
Posts: 651
Jammer van zo'n mooie team.
 
NL poedersuiker 15 dec 2017 13:31+1
Avatar
Posts: 605
Ah, het natrappen door gefrustreerde ex-werknemers is begonnen...
Avatar
Posts: 8224
Welk natrappen?
BE Jean Alesi 15 dec 2017 13:34+4
Avatar
Posts: 17675
deze gefrustreerde ex werknemer heeft anders wel een goed punt
Posts: 1614
hoezo ? Kubica zou anders ook een flinke zak sponsorgeld meenemen, (ook iets van 15 miljoen.. ) Kubica heeft het gewoon niet meer..
NL Larry Perkins 15 dec 2017 13:490
Avatar
Posts: 16125
Sympathieke gast die Felipe en wat racen betreft nog altijd in de bloei van zijn carrière. Mis die kleine grootse kanjer nu al.
BE Jean Alesi 15 dec 2017 13:52+2
Avatar
Posts: 17675
mee eens, Felipe kan nog best een aantal jaren mee, hij deed het toch niet onverdienstelijk

ik heb het al die tijd niet goed gezien :/
NL Jim Clark 15 dec 2017 14:250
Avatar
Posts: 2416
Bij Williams zijn ze nu ook tot dat inzicht gekomen en achter de schermen wordt nog steeds geprobeerd hem over te halen om voor nog een jaar bij te tekenen.
Als om drie uur vanmiddag het niet gelukt is wordt om 16.00 een persconferentie belegd waarin Nyck de Vries als teamgenoot van Lance wordt gepresenteerd.
NL Beemerdude 15 dec 2017 15:03+2
Avatar
Posts: 3509
Ach, als Sirotkin er voor zorgt dat ie in z'n bovenkamer wat minder kortsluiting heeft vind ik het niet eens een hele gekke keuze. Want die gozer kan echt wel een potje sturen hoor, hij verkloot het alleen veel te vaak in goede positie door dommigheid. Als ie dat blijft doen hebben ze die 17 miljoen nog voor de zomer op....
 
NL neppatsrev 15 dec 2017 13:410
Avatar
Posts: 3601
wat kostte Massa eigenlijk per jaar? 8 miljoen, kan dat kloppen?
Avatar
Posts: 2217
@NEPPATSREV

Volgens TotalSportek $3,5 miljoen in 2017
GB VeerTheMan 15 dec 2017 19:350
Avatar
Posts: 857
@Kobus: foutje, dat betaalde Massa aan Williams om nog een jaartje te mogen racen toen Bottas vertrok. Nu vroeg Williams het dubbele en dat kon hij niet betalen. ;)
 
NL Tinus Tussengas 15 dec 2017 13:410
Avatar
Posts: 555
Zal vader Stroll de keuze van Williams extra motiveren ten voordelen van Sirotkin? wie weet is hij (vader Stroll) bang voor Kubica dat zijn zoon zoek wordt gereden volgend jaar.

Misschien wordt er onder de tafel wel met veel miljoenen geschoven naar Sirotkin om dat stoeltje te claimen.

Alu-hoedjes en komkommers :)
NL neppatsrev 15 dec 2017 13:420
Avatar
Posts: 3601
wat zou hij daar mee opschieten?
NL Jim Clark 15 dec 2017 14:51+2
Avatar
Posts: 2416
Ik geloof er ook geen reet van dat papa Stroll een zwakke teamgenoot zou willen.
Die man is schathemelrijk geworden en dat gebeurt niet als je dat soort zwakke deals zou maken om je zoon er beter uit te laten zien.
NL neppatsrev 15 dec 2017 17:12+1
Avatar
Posts: 3601
precies, feit is dat Stroll best kan sturen, maar nog veel te onervaren en te jong. Feit is ook dat geld hem op die plek heeft gekregen, maar pappa gaat geen sprookjes maken om zijn zoon goed voor de dag te laten komen. die weet ook wel dat het uitkomt. En volgens mij windt hij er ook geen doekjes om als Stroll slecht presteert.
NL Larry Perkins 16 dec 2017 00:310
Avatar
Posts: 16125
Geloof ook niet dat daddy zover gaat of dat Claire zo diep gezonken is.

Wel wil hij zijn zoons (of zijn eigen?) sprookje zover beïnvloeden dat hij de pegels flink laat rollen door bijvoorbeeld circuits af te huren en het Williams-testteam extra werk te bezorgen.
 
NL weeterniksvan 15 dec 2017 13:420
Avatar
Posts: 1161
We zien je wel weer in maart Massa, in de Williams en met een zak geld om te komen rijden.
 
NL Larry Perkins 15 dec 2017 13:460
Avatar
Posts: 16125
Zou er vandaag nog een persbericht van Williams komen over het tweede stoeltje? That’s the question!
NL Pietje Bell 15 dec 2017 13:570
Posts: 4174
Even hun Twitteraccount in de gaten houden Larry.
Daar wordt het als eerste gepubliceerd.
NL Larry Perkins 16 dec 2017 00:320
Avatar
Posts: 16125
Hoop eerlijk gezegd dat het pas half januari komt...
 
Avatar
Posts: 186
Zoveel mensen zoveel meningen. Maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit niet de beste beslissing is voor Williams. Vanaf 2014 leek Williams de weg naar de top weer gevonden te hebben, goede rijders, goed team en een goede auto met een grote sponsor. Helaas lijkt daar niks meer van over te zijn. Ik ben ook wel benieuwd hoe Martini hierover denkt. Zij zullen ook geen twee tientjes aan sponsorgeld betalen lijkt mij. Martini wil toch ook zoveel mogelijk in beeld komen (en dan niet ergens in de bandenstapel).
Martini toch ook meer eisen stellen behalve leeftijd denk ik dan. Of zou het salaris van Claire en Paddy zo hoog zijn dat ze twee goed betalende rijders nodig hebben?

Rijders mogen dan volgens Frank Williams niet het belangrijkste zijn en daar heeft hij dit jaar zeker gelijk in. Met twee goede rijders hadden ze wellicht dichterbij Force India gezeten maar niet verslagen (denk ik), dus dit jaar maximaal gepresteerd. Volgend jaar gaan Renault en McLaren zo goed als zeker voorbij Williams en Force India blijft er ook wel voor zitten. Volgend jaar moet Williams dus voor een Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India, Renault en een McLaren zien te eindigen om een punt te scoren. Met $troll en $irotkin zie ik dat niet snel gebeuren. Met iemand als Wehrlein bijvoorbeeld is de kans een heel stuk groter. Die punten kunnen aan het eind van het seizoen heel belangrijk zijn.

Hoe dan ook vind ik het spijtig om te zien dat een team met zo'n mooie historie zwicht voor het grote geld. Geef een jong talent een kans en durf een risico te nemen. Voor Williams lijkt meedoen belangrijker dan winnen maar als raceteam moet je meedoen om te winnen lijkt mij. Of in ieder geval er alles aan doen en uitstralen dat je wilt winnen.
 
NL dumdumdum 15 dec 2017 15:330
Posts: 1899
Met het geld van de pay drivers kunnen ze zich het wel veroorloven dat ze 4 posities lager eindigen volgend jaar. Uitzingen tot 2021 en dan met de nieuwe regels goed voor de dag zien te komen.
 
Posts: 1600
Wat als die rus sneller blijkt te zijn als stroll? Is het dan einde carrière van stroll?
Avatar
Posts: 6031
Neuh, Dan gooit papa er gewoon weer even 10 miljoen tegenaan, En gaan ze op zoek naar een nog slechtere rijder.
Posts: 1600
Dan is zijn geloofwaardigheid helemaal weg :)
 
Avatar
Posts: 2079
De F1 beheerst mijn leven niet meer... Massa je bent bij Williams te licht bevonden je accu is leeg Massa. Nu gaan we de roddels van Flipje en Sjaak continu horen over Williams!!
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Coureursprofiel
Naam RU Sergey Sirotkin
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 27 aug 1995 (23)
Gewicht 71 kg
Lengte 1,84m
Woonplaats