Teambazen rangschikken Max Verstappen als tweede

Gepubliceerd op 07 dec 2017 11:49
image

De teambazen in de Formule 1 hebben Mercedes-coureur en kampioen Lewis Hamilton uitgeroepen tot beste rijder van dit seizoen. Op de tweede plaats staat Max Verstappen van Red Bull Racing. Dat blijkt uit een rondgang van Autosport langs de bazen van de tien Formule 1-teams.

Autosport stelt jaarlijks op basis van de lijstjes van de teambazen een rangschikking van Formule 1-coureurs samen. Daarbij maken ze gebruik als dezelfde puntentelling als voor de races; 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. De teambazen krijgen de vraag om de tien beste rijders van het seizoen door te geven en na het optellen van alle punten komt daar dan een classificatie uitgerold.

Verstappen legde daarin net als in 2016 beslag op de tweede plaats, achter Hamilton. Sebastian Vettel klimt twee plaatsjes ten opzichte van vorig jaar en completeert de top drie. Daniel Ricciardo bezet opnieuw de vierde plaats en Force India-coureur Esteban Ocon is de hoogste nieuwe binnenkomer op plek vijf. Opvallend is ook de tiende positie van Valtteri Bottas.

Hieronder de tien beste Formule 1-rijders van 2017 volgens de teambazen:

Coureur Punten
1. Lewis Hamilton 233 punten
2. Max Verstappen 143 punten
3. Sebastian Vettel 141 punten
4. Daniel Ricciardo 112 punten
5. Esteban Ocon 73 punten
6. Fernando Alonso 65 punten
6. Kimi Raikkonen 65 punten
8. Carlos Sainz 49 punten
9. Nico Hülkenberg 47 punten
10. Valtteri Bottas 39 punten


Reacties (115)
NL Rogier hier 07 dec 2017 11:490
Avatar
Posts: 2036
Daar zal Vettel blij mee zijn...
NL Speedpuppet 07 dec 2017 12:48+5
Avatar
Posts: 6849
Dat denk ik wel, ondanks een blooper en een fout nog 3e.
Avatar
Posts: 3881
Het enige dat ik niet kan rijmen is dat Ocon hier op 5 staat en Perez niet in het rijtje voorkomt. Perez heeft Ocon zowel op de baan als in de kwalificatie verslagen. Dat slaat dus nergens op.
NL JohnNada 07 dec 2017 13:20+2
Avatar
Posts: 703
Maar Perez rijdt ook al langer in de Formule 1 en bij Force India, Ocon was de rookie dit jaar en kon hem toch het vuur goed aan de schenen leggen. Het is echt niet alsof Ocon is weggereden door Perez, dus het is nog altijd een erg knappe prestatie wat hij gedaan heeft. In mijn ogen slaat het zeker wel ergens op Stitch.
NL Montfort 07 dec 2017 13:33+4
Avatar
Posts: 130
Tjonge, wat een Max fanboys allemaal die teambazen!
Zomaar iemand die nog niets bewezen heeft hoger inschatten dan wereldkampioenen. Ze zijn vast allemaal pas teambaas geworden toen Max met rijden begon. En ze hebben ook helemaal geen verstand van de F1....
NL Speedpuppet 07 dec 2017 14:14+1
Avatar
Posts: 6849
Hoezo hoger inschatten???? Wat is dit voor gebazel, het gaat over hoe ze het seizoen hebben gereden...
Avatar
Posts: 853
die twee Ferrari mannen staat te hoog, vooral Kimi die heeft toch ondermaats gepresenteerd met dit materiaal tot zijn beschikking. Bottas beter op zijn plaats.
Posts: 247
Raikkonen bizar idd, had ik niet in top 10 verwacht
 
Avatar
Posts: 1060
Bottas , auw!
NL poedersuiker 07 dec 2017 12:03+2
Avatar
Posts: 548
Reken maar uit. Toto geeft Lewis 25pt en Bottas 18pt.

Dan heeft Bottas totaal nog 21 punten van 9 teambazen gekregen. Dat is 2,3 punt per teambaas...
NL poedersuiker 07 dec 2017 12:06+2
Avatar
Posts: 548
Als de Hulk 25pt van zijn teambaas kreeg, kreeg hij gemiddeld 2,4pt van de andere teambazen.

Bij Verstappen is het als hij 25pt van Horner kreeg 13.1pt. per teambaas.
Avatar
Posts: 5638
Ik weet niet hoe de regels zijn, maar het zou kunnen dat een teambaas geen punten mag geven aan eigen coureurs. Zou wel zo eerlijk zijn.
NL Pietje Bell 07 dec 2017 12:53+2
Posts: 2361
Zou zeker wel zo eerlijk zijn @NICOS.
Dan had Hamilton echter 9x25 punten kunnen scoren = 225.
Hij heeft er echter 233, dus...
NL TradeMark 07 dec 2017 13:260
Avatar
Posts: 2804
Hamilton dus 8 keer 1e en een 2e en een 3e plek. Ik vermoed dat die bij Ferrari en Red Bull vandaan komen, of red Bull en Mclaren
NL TylaHunter 07 dec 2017 13:310
Avatar
Posts: 551
Teambazen geven ook punten aan hun eigen coureurs! 9x25 zou 225 punten zijn waardoor Hamilton te veel punten zou hebben gehad. dus hebben er 10 teambazen gestemd
DK BENNY DONKER 07 dec 2017 13:48+1
Posts: 1018
Als elke teambaas standaard zijn eigen coureurs de volle mep aan punten zou geven, dan had Wehrlein 25 punten gehad en Ericsson 18.

Elke teambaas had 101 punten ter beschikking. In totaal dus 10 x 101 = 1010 punten. De uiteindelijke top 10 coureurs hebben gezamenlijk 967 punten. Er zijn dus slechts 43 ounten terecht gekomen bij coureurs die niet in deze lijst staan. Conclusie: de meeste teambazen gaven niet automatisch hun eigen coureurs 25 + 18 punten. Ik denk zelfs dat toto de 18 punten aan Max heeft gegeven.
NL FastRickey 07 dec 2017 14:03+2
Avatar
Posts: 815
@Poedersuiker: Het zo zo maar eens kunnen dat ook Toto Max boven Valtteri heeft staan
 
NL Snelrondje 07 dec 2017 11:510
Posts: 1709
Waarschijnlijk maakt Bottas ook geen vreugdedansje.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 12:24+3
Avatar
Posts: 16123
Kimi boven Bottas, dat lijkt me niet helemaal correct.
Posts: 116
Jij vindt Bottas de betere coureur?
Avatar
Posts: 941
Ik vind dat kimi het niet meer heeft ja
NL Larry Perkins 07 dec 2017 13:06+5
Avatar
Posts: 16123
Bottas heeft m.i. minder slecht gepresteerd dan Kimi, met enkele overwinningen bijvoorbeeld.
NL Progames1981 07 dec 2017 13:08+1
Posts: 573
De mercedes was ook beter, dat weet nu toch wel iedereen mag ik hopen
NL Larry Perkins 07 dec 2017 13:110
Avatar
Posts: 16123
Misschien iets beter @PG, had daar al rekening mee gehouden.
Avatar
Posts: 2005
Bottas heeft overwinningen gescoord terwijl zijn teamgenoot kampioen is geworden en als beste coureur uit deze verkiezing is gekomen. Bottas>Kimi.
NL FastRickey 07 dec 2017 23:28+1
Avatar
Posts: 815
Ik acht Kimi nog steeds beter dan Valtteri, die ik echty een grijze muis vind.
Vergeet niet dat Kimi veel meer in dienst van Sebastiaan moet rijden dan Valtteri voor Lewis. En de paar overwinningen met de beste auto/motor is t.o.v. Lewis erg beschamend. Denk zelfs dat Ocon het nog beter had gedaan.
 
GB zoefroef 07 dec 2017 11:53+1
Avatar
Posts: 379
Bottas en alonso ja tis niet beter.
ik mis stroll in dit lijstje.
 
Posts: 39
Auw Perez
 
ES Verstoppen 07 dec 2017 11:59+2
Avatar
Posts: 1022
Opsteker voor Ocon....voor mij toch wel de beste rijder van het seizoen, als we even niet naar het materiaal kijken.
NL FastRickey 07 dec 2017 14:140
Avatar
Posts: 815
@Verstoppen: Waarom?
Ik vind Perez zeker niet slechter
NL schwantz34 07 dec 2017 16:43+1
Avatar
Posts: 7304
Ocon is nog jong en had nog niet eens op alle circuits gereden, hij laat duidelijk een stijgende lijn zien en is hard op weg om een topper te worden.
 
Avatar
Posts: 1842
Bijzonder goed voor de marktwaarde van Lewis en ook van Max. Iets minder voor Seb.
NL Ramshoek2 07 dec 2017 12:13+1
Avatar
Posts: 1361
In dat licht bezien, denk ik dat Toto/Lauda aan Max 0 punten hebben toegekend. Dat drukt de prijs wanneer ze hem over een paar jaar in dienst nemen... ;-)
NL Larry Perkins 07 dec 2017 12:22+3
Avatar
Posts: 16123
Dat zal Lauda werkelijk worst wezen @Ramshoek, die heeft Verstappen gewoon 18 punten gegeven.

Van dat andere figuur kun je inderdaad van alles verwachten...
NL Ramshoek2 07 dec 2017 12:380
Avatar
Posts: 1361
Daar heb je wel weer gelijk in Larry. Lauda doet niet aan politiek. Ik mag dat wel !
NL Speedpuppet 07 dec 2017 12:490
Avatar
Posts: 6849
Hoezo iets minder voor Seb? 2 punten achter Max...
NL ScuderiaVettel#5 07 dec 2017 12:590
Avatar
Posts: 1775
Lauda is helaas alleen geen teambaas...
NL Larry Perkins 07 dec 2017 13:090
Avatar
Posts: 16123
Het was ff hypothetisch @SV5.
Ons is overigens ook bekend dat Marko geen teambaas is... ;)
 
NL Tifoso-01 07 dec 2017 12:11+3
Posts: 377
2e plaats en de derde best betaalde rijder na Lewis en Seb schrijft de BBC vandaag.
AU Mag Verslappen 07 dec 2017 12:230
Avatar
Posts: 2015
Dat lijkt me sterk. Alonso, Kimi en Ricciardo zullen toch wel meer verdienen?
Avatar
Posts: 1842
BBC bedoelt waarschijnlijk dat Max het meeste verdient... ;)
NL Ramshoek2 07 dec 2017 12:39+1
Avatar
Posts: 1361
Artikel staat (nu) bovenaan op de BBC F1 site.
Leuk om te lezen (niet zijn inkomsten, maar hoe ze over Max denken).
Avatar
Posts: 2687
@Mag Verslappen: Krijgen is iets anders dan verdienen ;)
NL TradeMark 07 dec 2017 13:280
Avatar
Posts: 2804
@ Mag Verslappen: dan heb je de geruchten over zijn nieuwe salaris gemist
NL Pietje Bell 07 dec 2017 13:480
Posts: 2361
@TRADEMARK.
Volgens de geruchten verdienen Ricciardo en Alonso meer
dan Max gaat verdienen. Kimi verdient minder dan Max.
(Daar komen nog bonussen boven op.)
DK BENNY DONKER 07 dec 2017 13:52+1
Posts: 1018
Je verdient niet wat je verdient en wat je verdient verdien je niet. ;-)
 
Avatar
Posts: 1469
Volgens de teambazen heeft Red Bull dus inderdaad de beste driver line-up en zal Mercedes een flinke stap maken als ze Bottas na 2018 vervangen door Ocon.

Bottas wordt duidelijk als matige coureur gezien. Lijkt me geen lekker signaal voor hem.
 
NL Bud Rell Racing 07 dec 2017 12:14+1
Avatar
Posts: 10
Huh? Waar staat Lance nou met zijn eigen gegeven 8.5?
NL Snelrondje 07 dec 2017 13:360
Posts: 1709
Komt vanzelf. Papa is nog geen teambaas en kan dus niet stemmen.
BE Jean Alesi 07 dec 2017 13:410
Avatar
Posts: 15750
Tja, Pa Stroll is vergeten éérst met een grote zak geld langs de teambazen te gaan om zo stemmen voor zoonlief te kopen, gemiste kans...
 
NL F1Fan1993 07 dec 2017 12:170
Posts: 1916
Hoe Kun je in hemelsnaam Kimi en Hulkenberg boven Perez plaatsen?
DK BENNY DONKER 07 dec 2017 13:520
Posts: 1018
Perez is passé!
NL Larry Perkins 07 dec 2017 19:380
Avatar
Posts: 16123
Je bent de knipoog vergeten @Benny...

Zeker in vergelijking met Kimi is Sergio absoluut niet passé, maar waarschijnlijk heeft hij niet het talent van de jonge Ocon. Dat de Mexicaan niet zeker minder is dan Hulkenberg is de laatste jaren wel gebleken.
 
NL Billgates307 07 dec 2017 12:19+1
Avatar
Posts: 3940
De rangschikking van Esteban Ocon vind ik heel opvallend.
Niet dat ik er niet mee eens ben, maar vooral erg hoog. Boven Alonso zelfs.
 
NL neppatsrev 07 dec 2017 12:250
Avatar
Posts: 1107
Max en Vettel wisselden elkaar af op p2 en p3, alleen heeft Max 1 p2 meer dan Vettel.
 
Posts: 139
Bottas op 10 als kleurloze rijder
NL neppatsrev 07 dec 2017 12:260
Avatar
Posts: 1107
die zal hem pijn doen..
NL schwantz34 07 dec 2017 20:310
Avatar
Posts: 7304
Bottas is een 13 in een dozijn coureur die ik zeer waarschijnlijk over 15 jaar alweer kats vergeten ben.
 
NL Larry Perkins 07 dec 2017 12:270
Avatar
Posts: 16123
Eigenlijk ben ik meer benieuwd naar de motivaties van de teambazen.
Zou mooi zijn als de teambazen verdeeld over de komende weken hun lijstje in een topic toelichten.
NL Benno329 07 dec 2017 12:32+1
Avatar
Posts: 1842
Inderdaad LP. We moeten per slot nog tot eind maart ...
 
NL Snelrondje 07 dec 2017 12:28+1
Posts: 1709
Alonso op 6. Op Planet F1 tref je een interview van Alain (de bekende broer van Alan) Prost waarin Vandoorne en Alonso vergeleken worden. Prost is duidelijk gecharmeerd van Stoffel. Waarschijnlijk herkent Prost veel in zijn werkwijze.
DK BENNY DONKER 07 dec 2017 13:530
Posts: 1018
NL Freek-Willem 07 dec 2017 18:230
Avatar
Posts: 719
NL Larry Perkins 07 dec 2017 19:430
Avatar
Posts: 16123
Hier stond toch onlangs ook al een Prost-verhaal waarin hij dezelfde vergelijking onder de loupe nam?
 
Avatar
Posts: 292
Leuke lijst, beter dan die van ons gisteren.
Hier valt ook voldoende over te discussiëren hoor.
Bottas staat wel erg laag en Perez ook.
Ik zie ook wel een verschil tussen Ocon en Perez maar dit is wel erg veel.
 
NL Dexter Morgan 07 dec 2017 12:350
Posts: 102
Ik vraag me af wie Horner als 1e rangschikt.
Avatar
Posts: 5638
Waarschijnlijk Hamilton...;)
NL Larry Perkins 07 dec 2017 19:450
Avatar
Posts: 16123
Mochten ze eigenlijk ook nog op Palmer stemmen? Zie hem namelijk niet bij de top tien staan.
 
NL MustFeed 07 dec 2017 12:36+2
Posts: 2073
Wat betreft rangschikking snap ik dat Hamilton op 1 staat. Maar dat hij met een dergelijke afstand op p1 staat vind ik niet terecht. Zo is Hamilton ook een aantal keer door Bottas verslagen en had Hamilton een aantal zeer matige wedstrijden. Dat er dan bijna 200 punten verschil zit tussen Bottas en Hamilton vind ik niet juist. Ook vind ik dat Bottas het beter heeft gedaan dan Raikkonen.

Vettel wordt ook te hoog gewaardeerd. Met opnieuw een hele serie aan opmerkelijke, knullige en vooral domme fouten zie ik niet waar hij het beter heeft gedaan dan Ricciardo. Hij presteerde af en toe net wat beter dan Raikkonen die volledig in dienst van Vettel moest racen.

Sainz vind ik ook wat hoog staan hier. Naast Kvyat lijkt het goed, maar naast Hulkenberg was hij de mindere. Hulkenberg en Perez zou ik boven Sainz plaatsen.

Wat mij betreft:
1. Verstappen
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Alonso
5. Vettel
6. Hulkenberg
7. Perez
8. Ocon
9. Bottas
10. Sainz
11. Raikkonen
...
20000. Stroll

De reden dat ik Verstappen op 1 plaats is omdat Verstappen ieder weekend de snelheid had en ook niet meer fouten heeft gemaakt dan Hamilton. Hamilton heeft daarintegen ook duidelijk mindere races gehad.
NL F1Fan1993 07 dec 2017 13:59+5
Posts: 1916
Als je Verstappen al boven Hamilton zet Kun je de rest van het rijtje ook niet meer serieus nemen. Verstappen heeft wel degelijk fouten gemaakt.
NL MustFeed 07 dec 2017 14:40+2
Posts: 2073
Hamilton heeft ook wel degelijk fouten gemaakt. Maar het is jammer dat je iemand zijn mening niet serieus neemt omdat die niet volledig overeenkomt met je eigen mening.
GB VeerTheMan 10 dec 2017 18:150
Avatar
Posts: 631
Als je als “fanboy” wordt beschouwd hier dan kan het gebeuren dat je niet serieus genomen wordt. Maar kritiek moet je wel kunnen accepteren als je met je eigen lijstje komt waarom niemand vraagt.
GB VeerTheMan 10 dec 2017 18:190
Avatar
Posts: 631
Nog even ter aanvulling: vind je dat je serieus genomen moet worden als je Stroll als nr. 2000 plaatst terwijl er geloof ik 22 coureurs actief geweest zijn?
 
Avatar
Posts: 62
Lewis dus 90 punten los van de nummer 2. Minimaal verschil tussen Max en Seb.
Maar het meest opvallende is toch wel dat alleen de twee rijders van RB dicht bij elkaar zitten. 31 punten verschil.
Tussen de Ferrari rijders zit 76 punten, en bij McLaren is het verschil nog veel groter.
 
Avatar
Posts: 1813
Pas maar op er lopen er hier nogal wat rond die het beter weten als de teambazen.
NL Snelrondje 07 dec 2017 13:38+2
Posts: 1709
Gelukkig wel. Anders werd het forum te saai. Lol!
NL Larry Perkins 07 dec 2017 19:510
Avatar
Posts: 16123
@Royalere. Als de teambazen hierover onderling een boom opzetten zijn ze er na een week ook nog niet uit.
 
Avatar
Posts: 1887
Volgens mij zet je boven de kop van een artikel wie de winnaar is en in het artikel wie tweede is. Niet andersom.
Deze website begint dus ook al Ziggo kuren te vertonen.
NL ROYALERE 07 dec 2017 14:48+3
Avatar
Posts: 1813
Ohjeezus, zakdoekje nodig?
Avatar
Posts: 1887
Nee die heb je zelf nodig natuurlijk nu Max volgens jou zwaar onterecht tweede is geworden.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 19:540
Avatar
Posts: 16123
De nummer één was al bekend, de nummer twee was nog spannend. ;)

Bedoel, je hebt gelijk @Politik, maar er staat denk ik nergens dat dit een neutrale site is en als het wel ergens te lezen is kunnen ze dat het beste snel weghalen.
Avatar
Posts: 1887
@Larry , hell they do:)
 
BE Jean Alesi 07 dec 2017 13:120
Avatar
Posts: 15750
Top 3 kan ik me sowieso in vinden, Hamilton was op alle fronten de beste, Max met veel pech toch weer wat indrukwekkende optredens, en Vettel bij vlagen erg goed.
Alle 3 toch (in mijn ogen althans) de smaakmakers van de f1
NL FastRickey 07 dec 2017 23:330
Avatar
Posts: 815
Ocon boven Alonso?
Ja hij is jonger en zeker niet slecht, maar moet nog wel bewijzen dat die in de F1 ook een topper is. In voorgaande klassen wel altijd topmateriaal gehad itt zijn tegenstanders.
Ben echt benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld, maar heb af en toe het idee dat die net de finesses mist of fingerspitzengevoel.
 
DK BENNY DONKER 07 dec 2017 13:430
Posts: 1018
Opvallend is ook het ontbreken van Perez in deze top 10. Dat zal zeer doen!
De positie van Kimi vind ik overgewaardeerd. Hij is de enige coureur van een van de drie top teams die geen race wist te winnen!
NL F1Fan1993 07 dec 2017 15:370
Posts: 1916
Dat bevestigd wel dat Perez de meest ondergewaardeerde coureur is.
Posts: 387
Zonder inmenging van de teamleiding had hij Monaco en Hongarije (vanwege de pech bij Vettel in dat laatste geval) op z'n naam geschreven.
 
NL F1Fan1993 07 dec 2017 14:03+2
Posts: 1916
8 teambazen hebben Hamilton op p1 gezet
1 teambaas heeft Hamilton op p2 gezet
1 teambaas heeft Hamilton op p3 gezet.

= 233 punten
NL F1Fan1993 07 dec 2017 15:36+2
Posts: 1916
Dus niks gewoon ter info.
DK BENNY DONKER 07 dec 2017 16:390
Posts: 1018
Dus F1Fan1993 aast op zo'n baantje als wiskundige die de startgrid mag vaststellen. ;-)
NL Speedpuppet 08 dec 2017 09:290
Avatar
Posts: 6849
Oké, maar dat was ook wel duidelijk dit seizoen toch, net wat beter dan Vettel door iets minder fouten te maken.
 
Avatar
Posts: 241
Arme Sainz 😂🙄
BE Jean Alesi 07 dec 2017 14:22+1
Avatar
Posts: 15750
hoe bedoel je? Is lang niet slecht in mijn ogen.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 20:03+1
Avatar
Posts: 16123
Carlos staat m.i. keurig waar hij staat.
Avatar
Posts: 241
Zeker Larry, maar laat het Sainz - als max Senna is, wie ben ik dan wel niet - Carlos niet horen. 😂😂
 
Avatar
Posts: 4766
Kan me hier heel goed in vinden, al vind ik een gedeelde 7e plaats voor de onderkant ook goed.
 
Avatar
Posts: 924
Het is weer komkommertijd in de F1. Dat het maar snel maart mag worden.....
Avatar
Posts: 4766
Dan weet ik nog wel een leuke. Begin maart deden diverse forummers een voorspelling over het seizoen. Wat is daarvan uitgekomen? Dit was mijn rijtje van 14 mrt:
1 Ferrari
2 Red Bull Racing
3 Mercedes
4 Force India
5 Toro Rosso
6 Williams
7 Haas F1
8 Renault
9 McLaren
10 Sauber

Samengevat: 3 teams op de juiste plaats en een gemiddelde afwijking van 1,0. M.a.w. per team zit ik er ongeveer 1 positie naast. Zo waar niet slecht, toch? Dit zegt overigens meer over de voorspelbaarheid van F1 dan over mijn geheime capaciteiten.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 20:14+1
Avatar
Posts: 16123
Dit was mijn lijstje voorafgaand aan Melbourne, met daarachter een g0kje over het aantal punten dat de coureurs zouden kunnen halen.

Heb nog niet bekeken waar de afwijkingen zitten met de daadwerkelijke eindstand.

1. Lewis Hamilton, Mercedes, 363
2. Sebastian Vettel, Ferrari, 317
3. Valtteri Bottas, Mercedes , 305
4. Kimi Räikkönen, Ferrari, 205
5. Daniel Ricciardo, Red Bull, 200
6. Max Verstappen, Red Bull, 168
7. Sergio Perez, Force India, 00
8. Esteban Ocon, Force India, 87
9. Carlos Sainz, Toro Rosso/Renault, 54
10. Nico Hülkenberg, Renault, 43
Avatar
Posts: 4766
Kunt u dat bewijzen, meneer Perkins?
NL Billgates307 07 dec 2017 21:260
Avatar
Posts: 3940
@Larry
Kijk jij wel eens op Unibet?
Zo niet, snel doen! ;-)
NL Billgates307 07 dec 2017 21:280
Avatar
Posts: 3940
@Larry
wel knap trouwens van Perez.
00 punten en toch 7e
NL Larry Perkins 07 dec 2017 23:300
Avatar
Posts: 16123
Zit in één van m’n eerste 5.000 posts @Caramba. Om je het zoeken te vergemakkelijken, ik was ook de eerste die het zei, dus zou gewoon vooraan beginnen als ik jou was. ;)
NL FastRickey 07 dec 2017 23:370
Avatar
Posts: 815
Knap van je Larry dat je al voorzag in een overstap van Sainz naar Renault
NL FastRickey 07 dec 2017 23:380
Avatar
Posts: 815
@Larry: Als je zo goed bent in voorspellen - doe dat nu even voor 2018. Ik zal die wel opslaan en exact een jaar later hier publiceren.
NL Larry Perkins 08 dec 2017 01:430
Avatar
Posts: 16123
Ik goed in voorspellen? Had ik er aardig wat goed dan?
GB VeerTheMan 10 dec 2017 18:500
Avatar
Posts: 631
Gaat je behandeling goed Larry? ;)
 
NL tapmeester 07 dec 2017 17:440
Posts: 14
Verstappen is beter als Hamilton!!! Dat gaan we zien in 2020!!!!!
NL Larry Perkins 08 dec 2017 07:200
Avatar
Posts: 16123
Met zoveel uitroeptekens moet het wel lukken @Tapmeester. ;)
NL Speedpuppet 08 dec 2017 09:28+1
Avatar
Posts: 6849
Dat is fijn!!! Het gaat over dit seizoen, niet ergens in 2020!!!!
 
Avatar
Posts: 1900
Ik denk dat Bottas beter is dan Kimi en Perez beter dan Hulkenberg.
 
ES Darlos Cainz 08 dec 2017 14:520
Avatar
Posts: 3941
Raikkonen 6e???? Eerder 16e.....
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco