Alain Prost: "Klantenteams zullen ons mogelijk verslaan"

Gepubliceerd op 07 dec 2017 08:24
image

Alain Prost zegt dat Renault het volgend jaar lastig zal krijgen om de teams te verslaan waar het ook motoren aan levert. Volgend jaar zijn er wederom twee teams die me de Franse motoren rijden: Red Bull Racing en McLaren. 

Druk is positief

Prost, adviseur van het Renault Formule 1 team voelt de druk: "Maar wat mij betreft is die druk positief, zelfs als het erg lastig wordt. Het fabrieksteam zal het op moeten nemen tegen twee gevestigde teams  met een complete organisatie die Renault nog aan het opbouwen is. En beide teams hebben ook topcoureurs, misschien wel de beste. Op papier kunnen wij Red Bull en McLaren niet verslaan."

Betere prestaties in 2018

Afgelopen seizoen was de vijfde plaats in de stand om de constructeurstitel het doel voor Renault, maar dat werd niet gehaald. Het team werd zesde op 26 punten achterstand van Williams Racing. "Maar volgend jaar zullen we beter zijn", aldus de viervoudig wereldkampioen. "Wij zullen hier nog een lange tijd blijven, dus het is belangrijk dat wij ieder jaar vooruitgang boeken. En uiteindelijk zullen wij iedereen moeten verslaan als wij willen winnen", zo sluit Prost af. 



Reacties (41)
NL Frank-84 07 dec 2017 08:31+4
Avatar
Posts: 512
Alan Prost??? De typfouten rijzen hier echt de pan uit. Best wel een beetje beschamend.
NL Rogier hier 07 dec 2017 08:33+5
Avatar
Posts: 2040
Heb je je het niet eerder gelezen? Alan Prost, de tweelingbroer van Alain Prost is nu ook in dienst van Renault.
BE Jean Alesi 07 dec 2017 08:40+4
Avatar
Posts: 15775
klopt Rogier, Alain is 4 voudig f1 kampioen, en Alan is adviseur van Renault,
ik zie het probleem niet, is toch gwn algemeen bekend....
NL Billgates307 07 dec 2017 08:49+3
Avatar
Posts: 3953
Alain is toch die man met die grote neus?
En Alan heeft ook een grote neus maar dan met een pleister erop. Makkelijk te herkennen dus.
Avatar
Posts: 543
@fank-84 geilukkig Zwin we alemaaal niet zo geod as juo !
NL Frank-84 07 dec 2017 09:05+4
Avatar
Posts: 512
Ap, ik zeg niet dat ik zonder taalfouten typ, maar voordat je een artikel post lees je het toch even door lijkt me.
BE Jean Alesi 07 dec 2017 09:07+4
Avatar
Posts: 15775
't is toch écht Alan Prost hoor, staat er nog steeds, wie herinnert zich trouwens nog zijn vroegere rivaal Arton Senna? Mooie tijden.....
BE Jean Alesi 07 dec 2017 09:14+4
Avatar
Posts: 15775
voorspellen met Alan
Avatar
Posts: 2079
Hoe zou het met Alain McNish gaan, JEAN? ;-)
Avatar
Posts: 163
Het is " type-fouten" Frank-84
IT nove sedici 07 dec 2017 10:44+1
Avatar
Posts: 106
@Jean Alesi En jij jouw naam is in werkelijkheid toch ook gewoon Jan Alesi....
BE Jean Alesi 07 dec 2017 10:47+3
Avatar
Posts: 15775
m'n echte naam is Johnny Alesi, broer van...
Uiteindelijk heb ik het nét niet tot de f1 geschopt, Jean wel,
de hufter....
NL Beemerdude 07 dec 2017 10:510
Avatar
Posts: 2917
Ik hoorde een gerucht dat McLaren met Renoot motoren gaat rijden. Schijnt een B spec te zijn, net als in de jaren 90 met Mecachrome - Renault.
De marketing afdeling heeft uitgezocht dat Renoot voor een betere corporate identity bij de fans scoort..☺☺
NL Larry Perkins 07 dec 2017 10:55+2
Avatar
Posts: 16123
... En je bent vernoemd naar ‘onze’ Janneman Lammers. @Jean.

DaarnnaastL
- @Racekees, het is wel ‘typfouten’.
- @Frank heeft m.i. een punt. Aan een forumlid stel je minder ‘eisen’ wat taal betreft dan aan iemand van een site.
BE Jean Alesi 07 dec 2017 11:030
Avatar
Posts: 15775
goed nieuws voor de MC uit Laren..
Renoot komt er wel, Alan Prost heeft tenslotte veel ervaring met Franse krachtbronnen,
heeft vroeger zelf ook een team gehad en toen reden ze met Peusjoo motoren
NL Larry Perkins 07 dec 2017 11:040
Avatar
Posts: 16123
NL Billgates307 07 dec 2017 11:240
Avatar
Posts: 3953
Idd @Jean,
Peusjoo Talboo is nog zo'n legendarisch merk. Die hebben zoveel gewonnen in het verleden, dat ze besloten hebben nooit meer terug te keren.
IT nove sedici 07 dec 2017 12:43+1
Avatar
Posts: 106
Toch weet ik het niet met dat Peusjoo en Renoot. Raar volk die Fransen. Ik heb persoonlijk een beter gevoel bij Mietsoebiessie. Maar die doen jammer genoeg niet mee met F1. Doe dan toch maar Ferrarie
Avatar
Posts: 4771
Of Runno, oh ze hebben het al verbeterd.
 
NL Rogier hier 07 dec 2017 08:340
Avatar
Posts: 2040
Ik denk dat Renault het volgend jaar inderdaad moeilijk gaat krijgen om Red Bull voor te blijven. McLaren is een prooi die ze misschien kunnen hebben. Dit is afhankelijk van hoe goed die McLaren met Renault motor gaat zijn
NL FastRickey 07 dec 2017 23:210
Avatar
Posts: 817
Of hoe slecht materiaal ze leveren aan klanten (en zichzelf)
 
Avatar
Posts: 1894
Wel erg bescheiden hoor van Prost.
Hij doet net of Renault een groentje is binnen de f1.
Ok, ze zijn er ff uitgeweest, maar pakweg 10 jaar terug waren ze nog wel een topteam.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 11:000
Avatar
Posts: 16123
Prost zegt m.i. gewoon hoe het zit. Het verleden is het verleden.
Anno nu is Renault nog een team in opbouw naar een topteam en normaal gesproken eindigen de Fransen onder Red Bull en waarschijnlijk ook onder McLaren.
Avatar
Posts: 1894
Niet helemaal mee eens Larry; Renault bezit over voldoende expertise en ervaring, juist op basis van het verleden. Renault beschikt over een rijke historie in de F1, dat is echt wel een voordeel .
BE Stoffelman 07 dec 2017 13:450
Avatar
Posts: 1117
@POLITIK

Juist daar heb ik een raar gevoel over.
Ook Mclaren en Honda hebben jaren ervaring, toch lukte het beiden niet.
Het doet me denken aan wat Stoffel en Bottas onlangs zegden over hun zelfvertrouwen.

"Ik kan toch niet op korte tijd al mijn kennis verloren hebben"
NL Larry Perkins 07 dec 2017 18:500
Avatar
Posts: 16123
Natuurlijk zullen ze wel enigzins voordeel halen uit het verleden: ze weten nog hoe het was om een topteam te zijn en wat daar allemaal bij komt kijken, maar ondertussen is er wel heel veel veranderd.
Bovendien moesten ze ook opnieuw de echt ‘kwaliteitsmensen’ binnenhalen om alle posten te bezetten, etc.

Het komt er hoe dan ook op neer dat Renault een team in opbouw is en dat heeft serieus tijd nodig.

Tip: op AMuS staat een mooi interview met Prost waarin hij nog meer vertelt over dit onderwerp.
Avatar
Posts: 1894
Mooi post Larry, niets aan toe te voegen.

@Stoffelman, een garantie is het inderdaad nooit en zoals Larry terecht opmerkt; de F1 evolueert.
Voordeel voor Renault t.o.v jouw voorbeeld is natuurlijk wel dat team en motorfabrikant één zijn.
NL FastRickey 07 dec 2017 23:250
Avatar
Posts: 817
@Politik: Hoezo is het verleden een voordeel i.v.m. expertise en ervaring. Dan had Ferrari al minstens 3 x WK moeten zijn nadat Kimi 11 (!!!!!) jaar geleden die naar binnen harkte.
NL Larry Perkins 08 dec 2017 01:590
Avatar
Posts: 16123
@Fastrckey. Het is een voordeel maar bij lange na niet het enige dat telt.
Avatar
Posts: 1894
@Fastrickey, we hebben het over een herintredend team, niet over een team dat onafgebroken in de F1 zit.
Daarnaast hebben we het niet over WK worden, maar over het verslaan van je eigen klantenteams.
Hele andere uitgangspunten dus als in jouw voorbeeld.
 
NL Larry Perkins 07 dec 2017 11:010
Avatar
Posts: 16123
Prost: “Beide teams hebben ook topcoureurs.”

Dat worden me toch straatfeesten bij Nico en Carlos...
Avatar
Posts: 1857
Tja,Hij is gewoon eerlijk. Max en Daniel zijn ook beter dan Sainz en Hulk. Goede correurs hoor maar geen buitencategorie.
BE Jean Alesi 07 dec 2017 11:200
Avatar
Posts: 15775
Sainz en Hulkenberg zijn idd hele goede coureurs maar nét geen categorie Max/Daniël,
Ik ben benieuwd hoe dat onderlinge duel gaat verlopen, Sainz ging voortvarend van start bij Renault maar moest laatste races toch z'n meerdere erkennen in Hulk.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 11:520
Avatar
Posts: 16123
Hoe de verhoudingen liggen was uiteraard al bekend joh.

Dacht vanuit Hulkenberg en Sainz, van binnen beseffen zij waarschijnlijk ook wel hoe het zit, maar het komt toch ff anders aan als je eigen teamleiding dat in het openbaar verkondigt.
Avatar
Posts: 704
Ja maar als je naar beide klantenteams kijkt, schat ik een Hülkenberg alsook een Sainz wel hoger in dan Vandoorne. Alonso is dan weer een ander verhaal, die schat ik vooralsnog hoger in dan Ricciardo en Verstappen.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 18:370
Avatar
Posts: 16123
Denk dat we Stoffel volgend seizoen pas goed kunnen beoordelen @John, nadat hij een serie met een betrouwbare auto inclusief motor heeft gereden.
 
NL FormuleMax 07 dec 2017 11:570
Posts: 56
Waarom zijn ze een fabrieksteam gestart als ze niet mee kunnen komen, dus straks de boel lopen te flessen door de klanten teams slechter materiaal te geven om het eigen team er maar beter uit te laten zijn. Ik zie dit zo maar gebeuren komend seizoen.
Avatar
Posts: 1901
Die motoren zijn gewoon gelijk, daar valt weinig mee te sjoemelen door de opzet.

En ze willen wel meekomen natuurlijk. Ze hebben er nu gewoon de mensen niet voor.
 
Avatar
Posts: 551
Alain proest zegt dat het verschil tussen Mercedes en Renault 0.3/0.4 seconden is per rondje. Ik geloof er niks van
 
NL Frank-84 07 dec 2017 12:12+1
Avatar
Posts: 512
Nee hoor Racekees.
@Larry, bedankt voor de steun :)
NL Racekees 08 dec 2017 12:47+1
Avatar
Posts: 163
Excuses, mein vout!😯
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Circuit Albert Park
 
Circuit Albert Park
Plaats AU Melbourne, Australië
Website Website
 
Team profiel
Naam GB Williams
Oprichtingsdatum 1 jan 1967