Verstappen de minst ingehaalde coureur van 2017

Gepubliceerd op 06 dec 2017 15:44
image

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen is het afgelopen Formule 1-seizoen slechts twee keer gepasseerd op de baan. Daarmee is de jonge Nederlander de minst ingehaalde rijder van 2017, een positie die hij overigens moet delen met wereldkampioen Lewis Hamilton.

Red Bull Racing had het meest inhalende rijdersduo van het veld. Daniel Ricciardo zorgde voor 43 geslaagde inhaalacties en Max Verstappen voegde daar 22 inhaalacties aan toe. Ricciardo is meteen ook de coureur met de meeste inhaalacties op zijn naam. Met dertien inhaalacties in de Britse Grand Prix was hij tevens degene met de meeste inhaalacties in één race.

In het rijtje van ronden aan de leiding van een race bezet Verstappen de vierde plaats. De Nederlander lag in totaal 133 ronden aan kop dit jaar. Ricciardo zag slechts 23 ronden P1 op zijn pitbord. Baas boven baas in deze statistiek is zoals eerder vermeld Hamilton, die met 527 ronden 44 procent van het totaal aantal ronden dit seizoen aan de leiding reed.



Reacties (27)
Avatar
Posts: 295
Toch wel leuk als de statistieken van afgelopen jaar!
 
Avatar
Posts: 543
Raar he ik deed niet mee!
 
NL xaMVerstappen 06 dec 2017 15:580
Avatar
Posts: 771
NL schwantz34 06 dec 2017 16:570
Avatar
Posts: 7326
Dat had Hamilton vooraf netjes met Bottas afgesproken in Abu Dhabi ;)
 
NL F1Fan1993 06 dec 2017 16:010
Posts: 1921
Lewis is toch slecht 1 keer ingehaald of ik ergens anders vernomen.
Posts: 42
2* door Max ingehaald : )

Mexico op ronde gezet en Maleisië voor p1
Avatar
Posts: 294
@prinsmp Op een ronde zetten telt niet als inhalen.

Ik meen me te herinneren dat Vettel hem in Barcelona ook voorbij is gegaan, of was dat juist andersom?
NL TradeMark 06 dec 2017 16:300
Avatar
Posts: 2805
Hamilton haalde daar Vettel in. Ik vroeg me ook al af wat de 2e was.

Welke 2 zijn van Max trouwens? Hamilton in Brazilië en what else?
Avatar
Posts: 551
In barca idd en toen daarna haalde hij vettel weer in
NL TradeMark 06 dec 2017 16:310
Avatar
Posts: 2805
De 2e van Max was dat Vettel in China? Of ging Max daar meteen de pit in en telt hij dan niet mee?
NL TradeMark 06 dec 2017 16:490
Avatar
Posts: 2805
Vettel haalde daar toch alleen Bottas in en niet Hamilton?
Avatar
Posts: 2079
Max idd ingehaald door Vettel in China en Hamilton in Brazilie.
NL hupholland 07 dec 2017 01:450
Posts: 422
en ook door Hamilton in USA, dus dat zijn er dan sowieso al 3.
Avatar
Posts: 2079
Max ingehaald door Hamilton in de V.S.???

Knap dat hij dan nog voor Hamilton heeft gereden als hij vanaf een 16e plaats gestart is.
NL F1Fan1993 07 dec 2017 12:530
Posts: 1921
Ctra hij is zeker weten door Hamilton ingehaald in de USA door zijn late pitstop.
 
NL Maximoes 06 dec 2017 16:06+2
Avatar
Posts: 98
hij heeft ook het minst aantal ronden gereden :-)
NL Larry Perkins 06 dec 2017 17:070
Avatar
Posts: 16123
Ja, steeds als Ricciardo dreigde Verstappen in te gaan halen molde Max iets aan zijn Red Bull. ;)
NL TylaHunter 06 dec 2017 18:220
Avatar
Posts: 561
Vriendelijke Larry... Heel leuk dat je fan bent of antifan maar vooral in het begin van het seizoen stond Riccardo er nog wel eens voor bij de startgrid. Na een rondje of 5 was dit vaak alweer andersom en bij ongeveer rondje nummer 15 tot 25 viel de auto dan weer stil. Max had vaak op dat moment een ruime voorsprong of 1 a 2 auto's er tussen gekregen. Van inhalen was in vele gevallen nooit sprake geweest.
NL TradeMark 06 dec 2017 18:54+4
Avatar
Posts: 2805
Lieve Tylahunter... Mogelijk is je Sarcasmespriet kapot.
Posts: 262
Sarcasmespiet is naar spanje...
Posts: 8560
@Tylahunter

Kijk je naar 1 race aan het begin van het seizoen zit je er naast, in Australië was Max sneller. Kijk je naar 4 races aan het begin dan heb je gelijk, want daarna was Ricciardo 3x sneller. Kijk je echter weer naar 6 races dan staat het weer gelijk en met 7 races staat Max weer voor.

Dus wat wil jij nu precies zeggen?
 
NL Larry Perkins 06 dec 2017 17:04+1
Avatar
Posts: 16123
Knap van Max en van Hamilton is bekend dat hij op het laatst nog van zijn lijn afwijkt, op een moment dat het eigenlijk niet meer verantoord is...
NL Stirling Boss 06 dec 2017 17:46+1
Avatar
Posts: 61
Je speelt Hamilton de zwarte Piet toe. Dat mag niet meer !!
 
NL Hooligans Racing 06 dec 2017 18:15+1
Avatar
Posts: 586
Niet zo moeilijk als je continu uitvalt .. je kan moeilijk iemand inhalen als hij uit de race ligt!
 
NL flyingfokker 06 dec 2017 20:57+1
Avatar
Posts: 980
Aan de berichten is te merken dat het seizoen er weer op zit.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 01:52+1
Avatar
Posts: 16123
Een overzicht van “De minst ingehaalde coureur van 2017” halverwege het seizoen zou ook een beetje raar zijn niet? ;)
 
NL Ernie5335 06 dec 2017 23:500
Avatar
Posts: 812
Ja, het is duidelijk F1-komkommertijd :(
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco