Hamilton: "F2-auto's klinken beter dan F1, dat kan niet"

Gepubliceerd op 06 dec 2017 14:27
image

Mercedes-coureur Lewis Hamilton doet een dringend beroep op Formule 1-eigenaar Liberty Media om het geluid en het racen in de koningsklasse van de autosport te verbeteren. Op dit moment legt de Formule 1 het op die aspecten namelijk af tegen de Formule 2, terwijl het toch andersom hoort te zijn. Hamilton sprak daar bij de BRDC Awards zijn verbazing over uit.

"Coureurs willen altijd net zo dicht achter een ander kunnen rijden als ze vroeger in de karts konden", begon de viervoudig wereldkampioen Formule 1. "Karten is nog altijd de beste vorm van racen omdat je vlak achter een andere deelnemer kunt rijden. Dat gezegd hebbende, de Formule 1-auto's van dit jaar waren de beste wagens uit de geschiedenis van de sport."

"Voor de volgende stap moeten Ross Brawn, Chase Carey en de teams ervoor zorgen dat de volgende generatie bolides voor 2021 en daarna nog meer gericht is op pure snelheid en puur racen. Ik hoop dat ze de wagens luider maken, en ze zouden bredere banden kunnen introduceren. Jackie Stewart reed vroeger met brede banden, waarom rijden wij dan met smalle bandjes? En misschien wat minder downforce, zodat we dichter achter een ander kunnen rijden."

"Er bestaat namelijk geen excuus voor dat de GP2, Formule 2 of hoe je het ook wil noemen luidere auto's heeft en beter klinkt dan de Formule 1, en de races daarin beter zijn en de coureurs daarin wel vlak achter elkaar kunnen rijden. Dat is onaanvaardbaar. Die omstandigheden moeten we in de Formule 1 zien te creëren zolang we nog sneller zijn dan de overige klasses."



Reacties (30)
NL walter33 06 dec 2017 14:35+16
Posts: 142
Hamilton is niet alleen 4 keer wereldkampioen,hij slaat ook tekens weer de spijker op de kop,klasse gozer.
ES Verstoppen 06 dec 2017 14:42+1
Avatar
Posts: 1022
Goeiemorgen! Lekker geslapen onder je Hammertime-dekbed?
Posts: 2001
Walter heeft toch gewoon gelijk!
NL Maximiliaan 06 dec 2017 14:50+1
Avatar
Posts: 2589
@verstoppen, wow, das een binnenkomer zeg, die hadden we nog niet gehad.


/sarc off
NL schwantz34 06 dec 2017 14:51+4
Avatar
Posts: 7326
Heeft niks met een Hammertime dekbed te maken. Lewis heeft gewoon gelijk qua geluid en close racing zonder je banden te slopen door een gebrek aan downforce. Ook de 3 motorenregel gaat ervoor zorgen dat er veel berekender zal worden gereden (ook in de VT's) en dat is icm met die waardeloze gridstraffen een hele slechte zaak!
NL F1over4ever 06 dec 2017 15:16+1
Posts: 286
Nou in mijn ogen spreekt hij wartaal. Lees even mee: karten is de beste vorm van racen omdat je vlak achter een een andere deelnemer kan rijden. Dat gezegd hebbende, dit jaar waren de beste F1 auto's ooit! Hebben we niet iedereen steen en been horen klagen dat je niet meer kon inhalen omdat ze niet vlak achter de tegenstander konden rijden. O ja misschien wat minder downforce en bredere banden, zodat we dichter achter een ander kunnen rijden. Hebben ze dit jaar niet al bredere banden gekregen, of was dat Lewis nog niet opgevallen? De beste F1 auto's ooit, maar de F2 auto's waren toch stiekem beter.
Avatar
Posts: 4649
Kan Hamilton wel gelijk hebben maar zijn werkgever gaat natuurlijk wel dwarsliggen
NL TradeMark 06 dec 2017 15:340
Avatar
Posts: 2805
Richten op pure snelheid en minder downforce is wel een vrij lastige combi hoor..
Avatar
Posts: 55
Inderdaad een beetje een warrig verhaal. Neemt niet weg dat hij volkomen gelijk heeft in de essentie van zijn verhaal.
NL Larry Perkins 06 dec 2017 17:16+2
Avatar
Posts: 16123
Hamilton heeft m.i. helemaal gelijk en weet steeds weer te verkondigen wat er bij de meeste F1-liefhebbers leeft.
NL TylaHunter 06 dec 2017 19:510
Avatar
Posts: 561
nou niet telkens... hij slaat m ook nog wel eens mis met een leuke tweet waarbij hij 3 jaar te laat is!
 
 
NL Erwinnaar 06 dec 2017 14:49+1
Avatar
Posts: 3843
En dat voor een FRACTIE van al het geld dat f1 teams verbranden.
Al vaker geroepen uiteraard..laat de f1 zoiets zijn als de f2 maar dan een seconde of 8 per ronde harder. Dan kun je duidelijk verschil zien.
Geluid en snelheid zijn een onlosmakelijk iets voor een mens schijnbaar.
NL Tinus Tussengas 06 dec 2017 15:000
Avatar
Posts: 330
Je discrimineerd naar de FE.. oh nee wacht, die gaan niet eens hard.
Posts: 3669
@TINUS TUSSENGAS Je bedoelt de formule eenheid AKA indycar, Formule 2, ex Renault Worldseries, etc...
Avatar
Posts: 1075
Leg dat maar uit aan de fabrikanten die andere belangen hebben. Wie betaald, bepaald. Leuk of niet...
 
Posts: 625
Ben geen Hamilton fan , maar hier slaat hij de spijker op de kop.
Avatar
Posts: 7700
Moet je dan fan zijn of niet wanneer iemand gelijk heeft...
 
NL Snelrondje 06 dec 2017 15:24+1
Posts: 1717
Hm, de kat van de buren klinkt al beter dan de F1
NL Larry Perkins 06 dec 2017 17:21+1
Avatar
Posts: 16123
Als m’n schoonmoeder kwaad is, is het net een ouwe Cosworth-motor die op ploffen staat.
NL Spielberg 06 dec 2017 20:430
Avatar
Posts: 2157
@LARRY , je weet wat je moet doen wanneer je schoonmoeder in de achtertuin staat te wankelen?
 
NL Ernie5335 06 dec 2017 15:31+1
Avatar
Posts: 812
De Golf van de buren, met een lekke pijp, klinkt ook niet slecht (komt alleen niet vooruit, maar goed)...
 
Avatar
Posts: 5366
Na ja, als hij daar nu als eerste mee kwam, heeft nu wel de indruk dat hij gewoon iedereen na praat,,, want dit vindt ook bijna iedereen ...
Avatar
Posts: 7700
Jij denkt dus dat hij gisteren heeft gezegd.....
NL Larry Perkins 06 dec 2017 17:26+3
Avatar
Posts: 16123
@Bschuit. Het is algemeen bekend wie er als eerste mee kwam...

Dank u!
 
NL Jimi Hendrix 06 dec 2017 15:330
Avatar
Posts: 253
Nog bredere banden? Daar gaat de droom Zandvoort... dan passen er helemaal geen 2 wagens meer naast elkaar... ;)
 
Avatar
Posts: 1103
Precies!! Spijker op zijn kop idd, en hopelijk word er nu niet alleen naar geluisterd maar ook naar gehandeld. Maar ik vrees het ergste als ik, ook op deze site, vandaag lees dat herr Toad 1 motor wil voor F1 en LMP1.............waar is deze man in hemelsnaam mee bezig? Daar zitten we dus nog 4 jaar aan vast, wat een horror!!
Posts: 1966
Mijnheer Todt is bezig 'zijn' FE te promoten waarbij de F1 en WEC in elkaar op moeten gaan. FE moet de koningsklasse worden in zijn optiek vrees ik. Waar het meeste geld én politiek gewin te halen is, kun je heren zoals Todt vinden.
 
NL Nino Farina 06 dec 2017 18:080
Avatar
Posts: 195
Hamilton werkt in zijn vrije tijd bij de Stichting Open Deur.
 
NL trucker0werner 06 dec 2017 21:120
Posts: 65
Doe is gek f1. Maak een electrische turbo, of supercharger
Geen gerem in de uitlaat en toch extra turbo druk
Techniek bestaan al. Maar zal voor geluid een wereld van verschil zijn.


Sterker nog de turbo is al electrisch ivm een motortje erop zit.
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam GB Lewis Hamilton
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 7 jan 1985 (33)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco