Leclerc vond het moeilijk om Sauber-geheim te bewaren

Gepubliceerd op 06 dec 2017 14:08
image

Charles Leclerc wist eerder dan de buitenwereld dat hij in 2018 zijn debuut zal maken in de Formule 1. Afgelopen weekend bevestigde Sauber de Formule 2-kampioen als een van de rijders voor komend seizoen. Dat viel wel te verwachten, maar pas sinds zaterdag is het officieel.

Op de vraag van Blick of hij het moeilijk vond om dat geheim te houden, antwoordde Leclerc: "Ja, dat was vrij moeilijk! Natuurlijk hoorde ik ook alle geruchten, maar het was zenuwslopend omdat de officiële aankondiging lang op zich liet wachten. Pas na de laatste testdag in Abu Dhabi wist ik het zeker."

Sauber was in 2017 met afstand het langzaamste team, maar dat deert de jonge Monegask niet. "Ik kijk heel erg uit naar mijn eerste Formule 1-race en ik vind het ook mooi om betrokken te zijn bij de terugkeer van Alfa Romeo in deze sport. Iedereen met een passie voor de Formule 1 weet dat Alfa Romeo in het verleden mijlpalen heeft bereikt in deze sport", aldus Leclerc.

Hij mag zich volgend jaar gaan meten met teamgenoot Marcus Ericsson, het lievelingetje van Sauber-eigenaar Longbow Finance. "Ik focus me gewoon op mezelf en hetgeen ik moet doen. We krijgen de nieuwste Ferrari-motoren, dat vertegenwoordigt al een aardige stap vooruit. Hopelijk geldt voor de auto hetzelfde, dan kunnen we komend seizoen een rol van betekenis spelen", besluit Leclerc.



Reacties (10)
NL schwantz34 06 dec 2017 14:19+1
Avatar
Posts: 7326
Leclerc heeft het over de terugkeer van Alfa Romeo en de nieuwste Ferrari motoren, ik snap er niks meer van ;)
NL Ernie5335 06 dec 2017 23:430
Avatar
Posts: 812
Alfa Romeo wordt titelsponsor van Sauber, ze leveren geen motoren. Wellicht rebatchen ze Ferrari motoren en ze leveren Sauber hun technische kennis en ervaring.
NL Larry Perkins 07 dec 2017 01:060
Avatar
Posts: 16123
Wat dacht je @Ernie, ik doe net alsof ik die knipoog (van sarcasme) niet zie? ;)
Avatar
Posts: 1901
Sauber betaalt geld aan Ferrari en Ferrari brengt de motoren gratis of met korting naar Sauber in ruil voor die sticker op de auto.

Dit is hoe het gegaan is volgens Joe Saward.
 
Posts: 175
Welk geheim?
 
NL mister mouse 06 dec 2017 14:440
Posts: 356
De laatste races kon sauber al een beetje meekomen met haas en torro rosso. Dat terwijl ze de sloomste motor van het veld hebben. De nieuwe Ferrari gaat een grote stap geven en als ze met de auto ook en stap maken (wat ik verwacht), dan kunnen ze vol
NL mister mouse 06 dec 2017 14:460
Posts: 356
(oeps dat is niet de goede knop) - dan kunnen ze volgend jaar meestrijden in het middenveld. En kan leclerc mooie dingen laten zien
 
Avatar
Posts: 1845
Ik snap dat hij het graag van de daken had willen schreeuwen!
 
BE Scuderia.Maranello 06 dec 2017 17:170
Avatar
Posts: 1404
En nu eens kijken wat hij kan laten zien... een potentieel om U tegen te zeggen deze jongeman
 
NL Larry Perkins 07 dec 2017 01:090
Avatar
Posts: 16123
Leclerc: “Pas na de laatste testdag in Abu Dhabi wist ik het zeker.”

Zolang hoefde Leclerc het dus ook weer niet geheim te houden.
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam MC Charles Leclerc
Actief Als Sauber Coureur in Formule 1
Geboortedatum 16 okt 1997 (20)
Gewicht 69 kg
Lengte 1,79m
Woonplaats