Testupdate: Verstappen voorlopig vijfde, crash Vandoorne

Gepubliceerd op 29 nov 2017 11:04
image

Ferrari bepaalt ook op de tweede en laatste dag van de bandentest op Yas Marina Circuit in Abu Dhabi vooralsnog het tempo. Sebastian Vettel heeft met een 1:37.551 de snelste tijd achter zijn naam staan. Daarmee is de Duitser twee tienden sneller dan Kimi Raikkonen gisteren was.

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen is bezig aan zijn laatste dag in de RB13. Hierna volgen nog wat PR-verplichtingen en dan is het tijd voor vakantie. De Nederlander bezet op dit moment een vijfde plaats met een 1:39.616. Naast Vettel moet hij ook Esteban Ocon, Valtteri Bottas en Carlos Sainz voor zich dulden.

Williams had deze ochtend gereserveerd voor Sergey Sirotkin, die met een 1:39.947 behoorlijk sneller is dan Robert Kubica gisteren was. Kubica krijgt vanmiddag nog een nieuwe kans om een snellere tijd neer te zetten.

Pierre Gasly en Scuderia Toro Rosso staan al enige tijd in de pits, terwijl Stoffel Vandoorne gecrasht is in bocht 19. De McLaren van de Belg raakte daarbij beschadigd en dat is al de tweede keer dat een McLaren-rijder brokken maakt deze week. Fernando Alonso belandde gisteren namelijk ook in de omheining.


29 november 2017 - Bandentest - Dag 2
  Coureur Team Tijd Verschil #
1. DE Sebastian Vettel Ferrari 1:37.551 118
2. FI Valtteri Bottas Mercedes 1:38.490 +0.939 141
3. NL Max Verstappen Red Bull Racing 1:38.736 +1.185 132
4. MX Sergio Perez Force India 1:38.818 +1.267 52
5. FR Esteban Ocon Force India 1:39.148 +1.597 72
6. ES Carlos Sainz jr Renault 1:39.444 +1.893 109
7. PL Robert Kubica Williams 1:39.485 +1.934 28
8. BE Stoffel Vandoorne McLaren 1:39.762 +2.211 105
9. DK Kevin Magnussen Haas F1 1:39.810 +2.259 124
10. RU Sergey Sirotkin Williams 1:39.947 +2.396 86
11. MC Charles Leclerc Sauber 1:40.666 +3.115 148
12. GB Lando Norris McLaren 1:41.714 +4.163 118
13. NZ Brendon Hartley Toro Rosso 1:43.345 +5.794 61
14. FR Pierre Gasly Toro Rosso 1:44.827 +7.276 63
 
Bekijk alle resultaten van dit evenement

Reacties (56)
NL William-E 29 nov 2017 11:12+2
Avatar
Posts: 239
De tijden zeggen niet zo veel in de testfase.
NL Need5Speed 29 nov 2017 11:250
Avatar
Posts: 1280
Zeker niet omdat je niet weet met welke compound ze zijn gezet.
De hypersoft zal altijd sneller zijn dan de super hard, ongeacht wie je in welke wagen zet.
Avatar
Posts: 742
die zeggen niets, aangezien we niet weten met welke compounds en fuel loads ze rijden, en of ze 100% met de auto van dit jaar werken of al met onderdelen voor volgend jaar.
NL Billgates307 29 nov 2017 11:41+3
Avatar
Posts: 3940
idd.
Daarom snap ik dat zinnetje "Sergey Sirotkin, die met een 1:39.947 behoorlijk sneller is dan Robert Kubica gisteren was" niet echt.
Robbert heeft nog niet op die Hypersoft gereden...
Avatar
Posts: 275
Kubica zijn tijd was op de soft gister heb ik begrepen, de rest reed op hypers
Posts: 420
"hypers" wat nou weer?!
Avatar
Posts: 742
ja de Hypersoft (roze) band
NL Billgates307 29 nov 2017 14:09+1
Avatar
Posts: 3940
Nog wat meer details stromen nu binnen over testdag van Robbert;

Paddy Lowe was heel tevreden;
Williams' technical director Paddy Lowe felt the same way about Robert's physical condition, stating to Eleven Sports, "there is no doubt as to the physical form of Robert. He did a really good job today."

Het gerucht gaat nu ook dat Robbert al een superlicentie in zijn bezit heeft;
There was one tiny detail of Tuesday's test, overlooked by most, however. Astute fans called to attention the color of the light on the back of Kubica's car, lit red for this test, pointing out that drivers who don't possess an FIA Super License—required for those who wish to compete in F1—are equipped with green taillights, such as the one Kubica ran with during his Hungary test.

Photos of the red light on Kubica's car were shared online alongside this observation.
As of late October, word was that Kubica did not possess an FIA Super License, but the change to the light color implies he has attained one, and that someone has forked over the cash to invest in a Formula 1 future for Robert. In contrast, here is a video of Oliver Turvey's McLaren-Honda MCL32 from the same test, which blinks green rather than the red shown on Kubica's car.

Auto's met een rode achterlamp worden dus gereden door coureurs met een superlicentie.
Posts: 2001
Kubica op de supersoft 1:40:022, slechts een fractie langzamer dan die Rus op de hypersofts ...
NL MaxiDaans 29 nov 2017 14:42+1
Posts: 124
T rare vind ik echter, gisteren rode achterlamp (superlicentie), vandaag groene achterlamp?! Hoe dan?!
 
NL poedersuiker 29 nov 2017 11:15+8
Avatar
Posts: 548
Mooi van die Rus. Zien we Kubica hopelijk niet meer terug in de F1 na vanmiddag. #klaarmee
DK BENNY DONKER 29 nov 2017 11:22+3
Posts: 1018
Doe eens even normaal!
NL KiekisNL 29 nov 2017 11:36+5
Avatar
Posts: 742
De manier hoe PoederSuiker het zegt is hard, maar ben het wel met hem eens.

Kubica is goed, maar toch zie ik liever iemand anders in dat stoeltje van de nieuwe generatie.
Hij zal het best kunnen maar die arm blijft kwetsbaar en ik denk dat er betere rijders te krijgen zijn.

Neem Wherlein, die kan best een potje sturen (helemaal als je hoor dat hij dit jaar de afdankertjes van Ericson heeft gekregen), ik zou hem wel eens in een wat betere auto willen zien.
NL BrRacing 29 nov 2017 12:02+2
Avatar
Posts: 7864
Boeien dat jij er klaar mee bent;-)

De echte autosport liefhebbers staan de trappelen om deze mighty Pool weer te verwelkomen.
Avatar
Posts: 311
BRRACING, helemaal mee eens.
Avatar
Posts: 5353
Ben het helemaal met je eens....
NL Larry Perkins 29 nov 2017 12:45+1
Avatar
Posts: 16123
Hoop ook dat Kubica het stoeltje krijgt maar wat echte auto sport liefhebbers daarmee te maken heeft snap ik niet @Brracing.
Wij zien Robert graag het zitje krijgen maar anderen vanuit dezelfde liefhebberij liever een jong talent.

Als het Kubica niet wordt hoop ik vooral op Wehrlein want verder...
Die Sirotkin lijkt me geen optie, ondanks wat ze nu bij Renault roeptoeteren.
NL Nino Farina 29 nov 2017 12:51+2
Avatar
Posts: 195
Kubica is fit en snel. Dan kies ik hem iedere dag van de week en twee keer op zondag.

En Sirotkin schat ik in op het niveau Stroll / Ericsson.
Avatar
Posts: 742
Kubica kan zich alleen maar beschadigen en dan bedoel ik niet fysiek maar reputatie technische.
Of hij moet zo'n dijk van een auto hebben dat hij vooraan meedoet, maar dat zie ik niet gebeuren bij Williams.

Als hij door een rijders/stuur fout 1 of 2x een chrash zou veroorzaken word hij door de FIA uit de auto gezet als er geen technische mankement was aan de stuur inrichting.

Ik ben autosport liefhebber maar denk dat we kubica moeten herrinneren zoals we hem kenden in de F1...
Het niveau wat hij toen als rijder had (en niet de fysieke gesteldheid) zal hij nu niet meer kunnen halen ben ik bang.
Avatar
Posts: 742
Kubica moet dit zelf eigenlijk al niet eens willen buiten of hij het kan of niet.
Het kan alleen maar tegen vallen voor hem en zijn fans.

Bij Williams krijgt hij geen auto die vooraan meedoet hooguit middenveld.
Ik geloof nooit dat hij de scherpte en het reactievermogen heeft van zijn vorige periode uit de F1, hij is 32 een leeftijd waar de meeste langzaam aan aan stoppen beginnen te denken.

laten we hem nu herinneren als de coureur van voor zijn rally ongeluk.
een ongelooflijk talent wat ongelooflijk veel pech heeft gehad en dat stoeltje aan iemand geven die goed is, jong is en het op basis van zijn huidige prestaties ook verdiend.
Avatar
Posts: 742
hmm daar ging iets fout, 2x bijna het zelfde die laatste was alleen ergens anders bedoeld
Posts: 2001
#poedersuikerarmdieet #ontopic Kubica zojuist op de sopersofts 1:40,022, tegen Sirotkin 1:39,947 op de hypersofts ...
Posts: 2001
1:39,485. Dziekujemy bardzo, Panie Cukier Puder :D
 
NL kooleracer 29 nov 2017 11:170
Posts: 967
Kijken wat voor tijd Kubica kan zetten in de middag. Want dat is een rechtstreeks duel voor een plekje. Ik had eerder Artem Markelov genomen dan Sirotkin. Artem is snel een vooral goed in racen. Mijn keuze gebaseerd op logica voor Williams zou zijn:
1.Wehrlein
2.Vergne, Buemi of Di Grassi
3.Kubica
4.Markelov
5.Sirotkin
Avatar
Posts: 547
Het kan zijn dat Kubica andere banden test dan de andere coureurs natuurlijk.. Tijden zeggen ons niet veel want we weten niet op welke banden wie rijd en de hoeveelheid brandstof die ze bij zich hebben..
Avatar
Posts: 742
Buemi staat als reserve onder contract bij RedBull die kun je dus vast afschrijven.
 
NL schwantz34 29 nov 2017 11:29+2
Avatar
Posts: 7304
Alonso en Stoffel zijn duidelijk gelijkwaardig omdat ze beiden gecrasht zijn.
Avatar
Posts: 1240
Volgens mij kunnen we hieruit wel afleiden dat de eerste updates voor 2018 bij McLaren niet doen wat men daar vooraf gedacht had.
Avatar
Posts: 1221
Inderdaad, want het is wel opmerkelijk dat beide coureurs crashen.
NL Larry Perkins 29 nov 2017 12:470
Avatar
Posts: 16123
Schijnt toch dat Alonso de beste en mooiste crash had @Schwantz...
 
Posts: 2001
Welke band gebruikte Sirotkin? Als niet de medium, dan is vergelijk onzinnig. Bovendien kan Kubica een totaal ander programma hebben gehad.
 
Avatar
Posts: 1716
Wat mij opviel is dat Robert zei dat het hem zwaar zou tegen vallen als ze hem niet zouden nemen, ik zie dat eigenlijk meer als een laatste wanhoopspoging, misschien zit ik er naast.
NL misstappen 29 nov 2017 11:360
Avatar
Posts: 1302
je kan het uitleggen zoals je wilt.

ik denk overigens nog steeds dat Williams voor Sirotkin zal gaan.
1) (redelijk) snel(ler), maar vooral 2) centjes
Avatar
Posts: 742
Tuurlijk zegt Doornbosch dat (als je die robert bedoeld tenminste) hij en Kubica zijn matties
Avatar
Posts: 856
Of juist het ging zo goed en met dusdanige pace dus waarom zouden zij mij niet nemen?
Posts: 307
@Kiekis, ik neem aan dat hij Robert Kubica bedoelt...
NL Larry Perkins 29 nov 2017 13:010
Avatar
Posts: 16123
Wat Kubica bedoelde is dat Williams en hij dan voor niks een tweejarig contract hebben ondertekend...
 
Posts: 307
Ik wil wel weten op wat voor banden deze tijden zijn gezet. En bij voorkeur met hoeveel brandstof, maar dat is sowieso teveel gevraagd.
Avatar
Posts: 5638
En, niet geheel onbelangrijk, wanneer is de coureur voor het laatst wezen poepen...;)
 
Avatar
Posts: 269
5e? Nou vergeet volgend jaar maar weer. Man man man.
NL Larry Perkins 29 nov 2017 12:510
Avatar
Posts: 16123
Vettel is gewoon keurig eerste hoor. Met afstand trouwens. ;)
 
Avatar
Posts: 5353
Als je kijkt naar de kalender van het Yas marina circuit kunnen ze hier in NL jaloers op zijn, of wat van leren... bijna elke dag wel wat te doen. moet je op circuit Zandvoort komen, 300 dagen per jaar uitgestorven ...
 
Avatar
Posts: 1710
De beste staan toch steeds bovenaan!
 
NL Larry Perkins 29 nov 2017 12:550
Avatar
Posts: 16123
Max: “Het is een goede manier om het jaar af te sluiten, met een laatste dag in de RB13. Ik ben nu absoluut toe aan bitterballen en een patatje speciaal.”
NL Billgates307 29 nov 2017 13:24+1
Avatar
Posts: 3940
Klinkt leuk hoor Larry, maar Max zit volgende week gewoon weer in Monaco aan zijn chateaubriand te knagen. Niet mooier maken dan het is hé.
NL Larry Perkins 29 nov 2017 14:26+1
Avatar
Posts: 16123
Gisteren nog gelezen dat friet met biefstuk een populaire combinatie is dus dat komt wel goed @Bill. Niet zo negatief doen hé.
Bovendien is Sophie voor Max in Monaco vaak een keukenprinses.
Avatar
Posts: 5353
Zal toch wel een keer de friet , biefstuk en appelmoes ontgroeien die jonge Nederlander..... Met zijn salaris kan hij elke dag aan de gevulde hertereet en zwanehals.... LOL
NL Billgates307 29 nov 2017 15:400
Avatar
Posts: 3940
Posts: 1966
Max zal idd nooit patat zeggen maar friet. Maar dat zal hem verder een worst zijn :-p
 
NL jaapdeaap 29 nov 2017 13:460
Posts: 463
Ferrari lijkt wat gevonden te hebben met de 2018 onderdelen, jammer dat dit na de race is en niet tijdens het weekend zelf.
Geeft de neutrale fan toch wat moed als Mercedes wat minder dominant zou zijn.
Avatar
Posts: 349
Een van de grootste problemen van Ferrari is dat ze de brandstof meer moeten managen dan Mercedes. Dus dat ze nu 1 staat zegt helemaal niks. aangezien het 1.3 seconden van de pole-tijd is met (waarschijnlijk) snellere banden. 'Winnaar' van de testdag zijn is net zo veel waard als met 46 punten minder tweede worden: helemaal niks.
 
Avatar
Posts: 14
in dit nog ergens live te zien/volgen?
 
Posts: 2001
Kan nou niet zeggen dat STR een paar mega talenten aan boord heeft ....
Avatar
Posts: 5638
Hoeft ook niet, het is volgend seizoen niet meer dan een veredeld test team voor Honda en RBR.
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Wat vinden jullie van de Red Bull Racing RB14?







Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco