Lowe: "Stroll begrijpt dat het volgend jaar beter moet"

Gepubliceerd op 28 nov 2017 11:27
image

Lance Stroll sloot zijn eerste seizoen in de Formule 1 af met een totaal van 40 punten, goed voor een klassering als twaalfde. Op zich een keurig resultaat voor een rookie, maar de prestaties van de Williams-coureur kenmerkten zich door wisselvalligheid.

Tegenover een prima podium in Bakoe stonden weekenden waarin de jonge Canadees er totaal niet aan te pas kwam, zoals bijvoorbeeld afgelopen weekend in Abu Dhabi. De ondergrens van Stroll moet omhoog, hij dient af te rekenen met die wisselvalligheid.

Dat weet hij zelf dondersgoed, geeft Williams-directeur Paddy Lowe aan. "Natuurlijk begrijpt Lance beter dan wie dan ook dat het volgend jaar beter moet. Het lukte hem op Yas Marina Circuit maar niet om de balans van de auto in het ideale raamwerk te krijgen."

Het is een kwestie van ervaring en leeftijd. Veel zal ook afhangen van wie Stroll volgend jaar als teamgenoot krijgt. "Het juiste rijdersduo formeren is altijd belangrijk, ongeacht de omstandigheden", besluit Paddy Lowe.



Reacties (63)
NL Billgates307 28 nov 2017 11:27+1
Avatar
Posts: 5456
Volgend jaar een 9.
Ik kan niet wachten....
BE Jean Alesi 28 nov 2017 11:32+5
Avatar
Posts: 17422
Stroll geeft z'n seizoen een 8,5! Een heel mooi cijfer, dus Lowe moet zijn brutale snuit houden, anders draait paps de geldkraan dicht en staat Lowe op straat...
NL Maxiaans 28 nov 2017 11:33+1
Avatar
Posts: 6051
Belachelijk dat hij zichzelf een 8.5 toedicht.... Veel beter kan hij dus niet terwijl dat wel moet@Bill, dan volstaat een 9.0 niet..
NL Billgates307 28 nov 2017 11:390
Avatar
Posts: 5456
Als Stroll volgend jaar een 11 scoort in zijn eigen opinie, zal het een redelijk seizoen worden Maxiaans. De ervaring van een volledig F1 seizoen zal hem hopelijk helpen volgend jaar.
Ik zeg hopelijk, want Williams hoort gewoon in de top 4 mee te draaien. Mooi team.
Avatar
Posts: 6051
Helemaal eens dat Williams een mooi team is en mee hoort te doen om de prijzen, maar ze hebben met het aantrekken van Stroll een heleboel credits verloren wat ik zo jammer vindt.
Dat Claire hem ophemelt om hem vertrouwen te geven begrijp ik ook nog wel maar jezelf veel te veel veren in je hol drukken getuigt van niet al te beste zelfreflectie of grootheidswaanzin... Baku was een incident en Monza is 75% rechtuit dus..

Ik kan me niet voorstellen dat Lance zich zoveel kan verbeteren, dat is meestal maar een fractie van de basis. Zijn basis is te laag imo.
Avatar
Posts: 589
Hij is al zo fantastisch bezig jongste ooit op een F1 podium.
En heel erg snel, wow ik kan me dan ook niet voorstellen dat hij zichzelf nog kan verbeteren.
Abu dhabi was een erg strakke race van onze droll, hij was de snelste van het hele veld en dan ben je een coureur hoor.
BE Jean Alesi 28 nov 2017 13:03+2
Avatar
Posts: 17422
@ZOEFROEF, okay het bochtenwerk behoeft nog wat verbetering bij Lance. Maar op de rechte stukken is hij écht snel, op sommige momenten kwam hij zelfs los van z'n schaduw..
Posts: 5792
zoef, nee dat is nog steeds max, hij is niet de jongste die een podium heeft behaald
NL Bud Rell Racing 28 nov 2017 16:170
Avatar
Posts: 10
Denk dat Lance al een tijdje niet in de spiegel heeft gekeken. Ten eerste hoefde dat niet omdat er niemand achter hem reed in Abu Dhabi. En ten tweede het feit dat hij zichzelf een 8.5 geeft. Met deze logica zullen alle middelbare scholieren die komend jaar examen gaan doen, met gemak hun diploma gaan halen.
Avatar
Posts: 1670
LOL @JA: want geldkraan dicht is zoonlief op straat... ?
Avatar
Posts: 436
@Jermaine Stroll heeft echt wel jongste podium. Jongste race winnaar kan geloof ik nog maar hij moet wel opschieten.
Avatar
Posts: 2478
Nee Farsteps:
Verstappen podium: 18 jaar 228 dagen
Stroll podium: 18 jaar 239 dagen
 
Avatar
Posts: 2478
Pas op Paddy,

pappa Stroll leest ook mee en zijn zoon heeft een volgens eigen bewoording een 8,5 gehaald dit seizoen.
Maar ja misschien was dat op een schaal van 100
NL Rogier hier 28 nov 2017 12:020
Avatar
Posts: 3512
Daar moest ik ook aan denken toen ik Stroll zijn eigen woorden en Paddy’s reactie hier las. Ik vraag me af wat Paddy kan doen als Stroll op zijn niveau van nu blijft presteren. Ontslaan? En daarmee een hoop miljoenen weg kieperen? En pa Stroll is toch deels mede eigenaar? Kunnen ze Stroll jr. wel ontslaan?
Avatar
Posts: 6051
Paddy heeft aandelen in Williams, pa Stroll (nog) niet volgens mij @Rogierhier. But correct me if i'm wrong.
NL Beemerdude 28 nov 2017 13:130
Avatar
Posts: 3321
Paddy neemt gewoon een verkapt voorschot op nog een paar tientallen miljoenen van pa Stroll. De boodschap is simpel; volgend jaar veel beter of meer aftikken😉
 
Avatar
Posts: 9862
Het is een kwestie van ervaring en leeftijd. Veel zal ook afhangen van wie Stroll volgend jaar als teamgenoot krijgt. "Het juiste rijdersduo formeren is altijd belangrijk, ongeacht de omstandigheden"
Een andere coureur naast lance doet hem niet beter rijden, evenmin als het zowat het hele jaar door trainen in de 2014 auto.....je hebt het of je hebt het niet.
Wanneer je de onboard beelden bij hem zag in de laatste race brrrr
NL Remedy81 28 nov 2017 13:44+1
Posts: 4649
Niet alleen de laatste race... Die stuur input van hem is zo onrustig niet normaal... Het ligt niet aan de Williams want Massa had het niet...
 
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 11:36+1
Posts: 1976
"Het juiste rijdersduo"

Volgend jaar gaat Kubica hem voordoen hoe je zelfs met een hand het stuur nog netjes stil kunt houden.
 
Posts: 31
Hij begrijpt het, maar kan hij het ook?
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 13:21+1
Posts: 1976
Het korte antwoord: nee
Het lange antwoord: nee, echt niet
BE Jean Alesi 28 nov 2017 13:25+1
Avatar
Posts: 17422
Korte antwoord: Nope
Lange antwoord: Nope, not a chance in hell
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 13:420
Posts: 1976
Dank voor de vertaling, Jean. :-)
NL Billgates307 28 nov 2017 13:420
Avatar
Posts: 5456
Hij begrijpt het, hij kan het, maar is het nodig?
Nee, geld zat die ouwe.... ;-)
Avatar
Posts: 701
Logica van een Miljardair : Alles is te koop
Alleen slaat deze stelling helaas voor Dhr Stroll niet op Talent.
NL Sergeant Gneisbaard 28 nov 2017 14:030
Avatar
Posts: 2660
No chance in hell is what you got.
 
NL OrangeArrows 28 nov 2017 11:450
Avatar
Posts: 1527
Waarom ging Stroll zondag 3 keer pitten? Lekke band of andere problemen?
NL misstappen 28 nov 2017 11:49+1
Avatar
Posts: 1542
hij was moe in zijn armen.
AU Mag Verslappen 28 nov 2017 12:00+2
Avatar
Posts: 2117
Waarschijnlijk had hij een paar flatspots. Als hij in beeld was was het met blokkerende wielen namelijk..
Avatar
Posts: 3341
Hij wilde de pitcrew wakker houden bij die saaie optocht.
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 13:24+4
Posts: 1976
Stroll is een killer voor de banden. Dat voortdurende geruk aan het stuur in combinatie met steeds weer te laat remmen is gewoon funest voor het rubber.

Nee, dit wordt nooit meer wat met dit kereltje. Helaas zal hij nog wel heel wat jaren een stoeltje bezet houden, dankzij pappie's centen.
 
NL Nino Farina 28 nov 2017 11:490
Avatar
Posts: 886
Stroll doet het heel erg goed. Ik geef hem ook een 8,5. En dan bedoel ik gezien zijn voorgeschiedenis en talent. Hij is veel te vroeg gebracht en is ook niet het toptalent dat zo'n vroege introductie kan rechtvaardigen ($). Toch denk ik dat wanneer hij eelt op de ziel gaat opbouwen hij prima kan presteren.

Mensen hebben gelijk die hier wat schamper over doen. Hij is niet goed genoeg op dit moment. By far.
 
NL loutje1962 28 nov 2017 11:53+1
Posts: 51
Zolang papa Stroll er nog 30-40 miljoen per jaar in pompt hoeft Lance niet bang te zijn voor zijn zitje.... !!
NL dutchiceman 28 nov 2017 12:350
Avatar
Posts: 1662
Pa Stroll sterft van het geld dus boeien. Wat zou jij doen met zoveel geld dan? Ga je toch ook je zoon gelukkig maken door hem in te kopen in de F1?
Mijn eerste gedachte is als iemand gilt Pa Strol dit Pa Stroll dat is shut up je bent gewoon jaloers:)
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 13:250
Posts: 1976
Waarom moet iemand die veel geld heeft gehandboeid worden?
 
Posts: 2320
Ik kan me van recente jaren niet een slechtere rookie herinneren. Dit was echt heel erg dramatisch. Als je de onboard beelden ziet van Stroll dan lijkt het ook nergens op.

Hij heeft zich ook niet verbeterd gedurende het seizoen en aan zijn houding verwacht ik ook niet dat hij volgend jaar heel veel zal verbeteren.
Posts: 2031
Nou, zo slecht was het nu ook weer niet.
Ik denk dat Stroll beter was dan bijvoorbeeld Harryanto en sommige andere paydrivers die het geprobeerd hebben bij teams als Sauber, Lotus, HRT en Virgin/Marussia.
En het grote verschil: Stroll lijkt daadwerkelijk beter te willen, waarmee je hem misschien wel zelfs hoger zou kunnen inschatten als coureurs zoals Maldonado, Magnussen en Ericsson.
NL MustFeed 28 nov 2017 12:38+3
Posts: 2320
Harryanto was in kwalificatie niet veel minder dan Wehrlein. Ericsson doet het ook niet heel slecht ten opzichte van coureurs als Wehrlein en Nasr. Maldonado was ongeveer gelijk aan Bruno Senna en niet veel minder dan Grosjean alleen een stuk roekelozer.

Stroll is de laatste 4 weekenden rond een seconde per ronde langzamer in kwalificatie en race ten opzichte van Massa. Dan weet ik wel wie er hoger ingeschat moet worden.

Stroll was in de F3 ook gewoon middenmoot in een matig veld totdat in 2014 het kampioenschap werd gekocht. Middenmoot F3 zijn normaal geen coureurs die je in de F1 verwacht.

Stroll is de overtreffende trap van een pay driver. Ik noem hem dan ook liever een drive payer.
Avatar
Posts: 3341
Sorry, maar Harry deed het in de Manor nog niet eens heel onverdienstelijk.
NL Beemerdude 28 nov 2017 13:19+3
Avatar
Posts: 3321
@Big-El; je doet werkelijk elke coureur die je noemt gruwelijk tekort als je deze met Stroll vergelijkt hoor!! Ik ben nooit kapot van Lance geweest, maar na een wat stroef begin met ook wat pech dacht ik heel even dat er een licht stijgende lijn te zien was. Alleen na Canada is het bergaf gegaan met alleen nog een aardige kwali op Monza (hij kwalificeerde niet als 2e trouwens, daar mocht ie starten door RBR gridstraffen) maar Monza is eigenlijk ‘gerade aus’, een niet al te technische baan. Ik vind het stuitend te zien wat Stroll presteerde op de rijders circuits. Simpelweg totaal niet van F1 niveau. Enige wat ie aardig heeft gedaan is niet al te veel schade rijden door eigen schuld.
Avatar
Posts: 701
Stroll vind ik iemand die geen Talent heeft, maar wel iemand die weet wat hij wil, en daar alles voorover heeft, en de mazzel heeft om over bijna een ongelimiteerde geldbron te hebben (Papa Stroll).

Hij lijkt het allemaal vrij serieus te nemen, en dat hij behoorlijk hard werkt om zich te verbeteren, wat natuurlijk een lang en moeizaam proces is als je niet beschikt over natuurlijk talent zoals b.v Verstappen of Ocon, maar niet te min, moet je daar respect voor hebben.

Menig een hier zou als hij/zij de kans had en de financiele middelen hetzelfde willen doen, ondanks 99.99% van de mensen hier talent om een F1 rijder te zijn mist.
IK verwacht van Stroll dat hij zich in de komende jaren zich tot een vrij nette Middenmoter ontwikkeld, die af en toe met een beetje mazzel (Zoals Baku) een podiumpje pakt, maar nooit en te nimmer een racewinnaar of WK word, maar wel regelmatig punten pakt.

Zeker voor teams die het niet al te breed hebben, en elk miljoentje ze kunnen pakken die ze kunnen pakken, Stroll een goede 2e rijder is om te hebben, naast een talent.
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 14:180
Posts: 1976
@ Mustfeed: hoe ging dat kopen van het F3-kampioenschap in zijn werk? Betaalde papa Stroll de concurrende teams om kanshebbers slecht materiaal te geven of te ontslaan en te vervangen door mindere goden?
NL MustFeed 28 nov 2017 15:21+3
Posts: 2320
@Benny donker.

Onder andere teamorders (Prema team opgekocht), inhuren van een Ferrari monteur (Luca Baldisserri), inzetten van verschillende Williams monteurs. De Williams F1 simulator opeisen en inzetten alleen maar voor F3. Stroll schijnt enkele tientallen miljoenen in 2016 gestoken te hebben. Dergelijke bedragen die meer zijn dan het complete budget van alle overige teams worden er heus niet ingestoken als dit geen significant voordeel oplevert.

Sterker nog, er gaan verhalen dat na 2015 een hoop teams niet meer deelnamen omdat ze zichzelf kansloos zagen tegen de kapitaalinjectie van familie Stroll.

Het is dan ook niet zonder reden dat de regels in de Formule 3 na 2016 werden aangepast om dit soort praktijken te voorkomen.
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 16:540
Posts: 1976
Dank voor je toelichting!
 
Posts: 889
Ik mis bij Stroll de progressie gedurende het seizoen. Hij had de laatste races veel dichter op (of zelfs voor) Massa moeten staan. In de laatste 2 races was hij nergens te zien, terwijl Massa toch gewoon in de punten wist te rijden met dezelfde auto.
Stroll is me gedurende het seizoen twee keer in positieve zin opgevallen: Baku (maar daarvoor was ook wel wat geluk nodig) en Monza (echt sterke kwalificatie), maar de rest....

Ik krijg bij Stroll veel te veel de indruk dat hij gepusht wordt door zijn vader en dat hij daardoor niet echt geniet van de F1. Het is allemaal net nog een stapje te hoog.
Avatar
Posts: 6051
De boardradio's van Lance komen ook al zo 'paniekerig' over..
 
Avatar
Posts: 4663
Zonder zijn vader zijn geld zou deze jongen volgend jaar niet langer een zitje hebben.
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 13:27+1
Posts: 1976
En zou jij geen open deur intrappen. ;-)
Avatar
Posts: 7261
Zonder poen had hij hooguit recreatief op kartbanen rondgereden,, en dan met een trapskelter.....
BE Jean Alesi 28 nov 2017 13:320
Avatar
Posts: 17422
met zijn poen had ik nu bij Williams gereden
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 13:440
Posts: 1976
Niet gek voor een 53-jarige. :-)
 
Avatar
Posts: 7261
Wauw, dat hadden we nog niet gezien de laatste tijd...
 
Posts: 5792
weet hij dat echt of?
 
NL schwantz34 28 nov 2017 13:50+1
Avatar
Posts: 10978
Het lijkt soms wel of Stroll een ernstige vorm van wagenziekte heeft ofzo?
DK BENNY DONKER 28 nov 2017 14:310
Posts: 1976
Ik word in ieder geval misselijk als ik naar al dat geruk aan het stuur moet kijken.
 
Posts: 634
Zolang papa Stroll met geld smijt zitten ze aan de mafkees vast.
 
Posts: 2283
Ik vond Stroll helemaal niet wisselvallig, maar heel constant.

Constant slecht dan wel, met een enkele uitschieter, geholpen door de omstandigheden.
 
Avatar
Posts: 5180
Volgend jaar komt het allemaal goed.
Papa heeft alle circuits afgehuurd deze winter en Lance zal elk weekend een ander circuit aandoen en daar met de 2014 Williams een GP weekend simulatie doen.
Daarnaast heeft papa 19 andere chassis’ laten opbouwen. Daarvoor heeft hij coureurs ingehuurd die gedurende de race simulatie rondom Lance zullen gaan rijden om zoveel mogelijk waarheidsgetrouw te laten oefenen. Zelfs Massa is een van deze 19 ingehuurde coureurs.
Alle coureurs zullen dezelfde auto en kleding hebben en het vindt allemaal achter gesloten deuren plaats. Veel zullen we er dus niet over horen. Wel schijnt Lance met het cijfer 8,5 rond te gaan rijden maar dat zijn slechts geruchten. De eerste race op Melbourne staat gepland voor het weekend van 8-10 december.
BE Jean Alesi 28 nov 2017 16:080
Avatar
Posts: 17422
Klopt wat je zegt, heb ik elders ook al gelezen! Mocht er dan bij zoon Lance volgend seizoen nóg geen vooruitgang te bespeuren zijn dan is Lawrence Stroll voornemens zich in te kopen in het Mercedes team en zijn zoon daar als 1e coureur te parkeren, whatever it takes!
 
NL Erwinnaar 28 nov 2017 23:430
Avatar
Posts: 4387
Is Daniël de Jong van de formule 1 die Lance.
 
Avatar
Posts: 1312
Zullen we hem nog maar een kansje geven dan?
 
Avatar
Posts: 173
Stroll is een pannenkoek
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam CA Lance Stroll
Actief Als Williams Coureur in Formule 1
Geboortedatum 29 okt 1998 (19)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Genève