Officieel: Pirelli bevestigt komst zesde droogweer compound

Gepubliceerd op 12 nov 2017 20:15
image

Pirelli heeft zojuist bevestigt dat er met ingang van 2018 een zesde bandencompound bij gaat komen voor droog weer. Naast de harde, medium, zachte, superzachte en ultrazachte band maakt een nog zachtere band haar intrede in de sport vanaf volgend seizoen.

Met de komst van een nog zachtere compound dan de ultrazachte band reageert Pirelli op de kritiek die het dit jaar kreeg op de hardheid en levensduur van de banden. De meeste races dit jaar kenden maar een pitstops en Pirelli lijkt door de introductie van nog zachter rubber gehoor te geven aan meer spektakel op bandengebied tijdens de races.

Een naam heeft de nieuwe band nog niet, Pirelli roept fans via Twitter op te kiezen uit de volgende opties: megasoft, extremesoft of hypersoft. De kleur van de nieuwe band is al wel bekend, Pirelli kiest voor een roze kleur. In de Grand Prix van Amerika werden de ultrazachte banden eenmalig roze gekleurd om aandacht te geven aan borstkanker.
 



 



Reacties (52)
Avatar
Posts: 2400
Antwoord voor mij is B.....😊
NL poedersuiker 12 nov 2017 21:080
Avatar
Posts: 599
Ik zeg D. Max Soft
Avatar
Posts: 2400
😂😂😂 ook top idee..
NL iOosterbaan 12 nov 2017 21:300
Avatar
Posts: 813
Maximum Attack dan....
NL Stingray1971 12 nov 2017 23:03+1
Avatar
Posts: 180
Ik mis robijntjeszacht.
NL Stingray1971 12 nov 2017 23:06+1
Avatar
Posts: 180
Maar ff serieus. Wat heeft het in godsnaam voor zin om nog een andere bandensoort te introduceren. Ga er eerst eens voor zorgen dat het onderlinge verschil van de huidige compounds groter wordt.
NL Larry Perkins 13 nov 2017 04:100
Avatar
Posts: 16125
Moet je morgen even naar de Jumbo @Stingray om nieuwe Robijn te kopen.
Kan @Stingray nog voor iemand iets meenemen? Want als hij toch gaat...
Avatar
Posts: 294
BBS band (Baby Billetjes Soft)
 
Avatar
Posts: 8032
verwacht voor 2019 De Pirelli cinturato f1 liquid rubber...
 
NL Formule 1 MSC F1 12 nov 2017 20:300
Avatar
Posts: 1489
Ik heb een goede naam
Supermegaextremehyperultrasoft.
Avatar
Posts: 58
Supercalifragilisticexpialisoftious
Avatar
Posts: 10405
Stroopband? Weet alleen niet hoe je dit in het Engels verwoord.
DK BENNY DONKER 12 nov 2017 21:300
Posts: 1976
Syrupsoft wordt het dan.
Avatar
Posts: 1554
NL Larry Perkins 13 nov 2017 04:050
Avatar
Posts: 16125
 
Avatar
Posts: 313
B of C... Megasoft klinkt mijn inziens niet extremer dan De Ultrasoft.. 🤔
 
NL OfficialPradero 12 nov 2017 20:350
Avatar
Posts: 470
Meer banden om te vernietigen aan het eind van een race weekend dus, gaat dit niet in strijd met de milieu sparende ontwikkelingen ? De huidige banden gewoon sneller laten slijten en een dikke v8/v10 in die wagens....Dat is wat ze moeten doen :-(

Ik ga voor B.
Posts: 4827
Wat een onzin!!! Er wordt net als nu door het team aangegeven welke banden ze voor een weekend willen hebben... die worden geproduceerd meer niet. Is niet anders als nu. Begrijpend lezen en regels doorgronden lijkt voor sommige mensen niet te doen...
Posts: 4827
En een dikke V8 of v10 met amper vermogen en geen koppel dat is de oplossing... op het geluid na zijn deze motors met het hoge koppel een genot... je ziet auto’s weer power slides maken... dat is met een atmosferische motor bijna onmogelijk..:
NL Larry Perkins 13 nov 2017 04:33+1
Avatar
Posts: 16125
En bovendien zijn voetbalclubs dol op dat giftige afvalrubber. ;)
NL OfficialPradero 13 nov 2017 15:070
Avatar
Posts: 470
@Remedy alle banden die mee genomen worden voor de race ( inclusief regenbanden )worden na de race gewoon vernietigd. Hoezo ONZIN ?
NL Remedy81 13 nov 2017 15:37+1
Posts: 4827
@OFFICIALPRADERO: De coureurs moeten voor de race aangeven hoeveel setjes van de compounds ze willen hebben. Ze hebben de keuze uit 3 soorten voor een bepaalde race en mogen 13 setjes droog kiezen. Voorbeeld voor race x kunnen ze kiezen uit SS, S, M dus doen ze 8x SS, 4 X, 1 X M of elke willekeurige combinatie. voor race y kunnen ze kiezen uit de nieuwe extreme soft, US, SS en dan mogen ze er weer 13 setjes van uitkiezen. Het aantal setjes geproduceerde banden blijft dus EXACT gelijk dus het aantal setjes wat vernietigd wordt ook!!!

Denk je echt dat ze alle soorten banden elk weekend bij zich hebben? Dan heb je echt niet opgelet de laatste jaren...
 
Posts: 2844
De namen worden er niet beter erop...
Misschien is het een idee om wat nu Hard is niet meer te gebruiken, wat nu Medium is Ultra Hard te gaan noemen, Soft noem je dan Hard, Super Soft wordt dan Medium en tot slot Ultra Soft kan je gewoon Soft noemen.
Vervolgens kan je deze dan weer Ultra soft gaan noemen, waardoor je misschien niet 6 compounds hebt maar wel betere namen. En ja, de naam Super Soft verdwijnt wat mij betreft.
Avatar
Posts: 230
Wat nu de zachtste is hard gaan noemen en de rest niet meer maken.
Posts: 1613
Eens. Laten we volgend jaar een turven hoe vaak hard wordt gebruikt.
Posts: 4827
Waarom gebruiken ze niet voor de kijkers Soft, Medium, Hard... Wat dan de samenstelling van het rubber voor elke race is boeit niet voor de kijker...
 
Avatar
Posts: 746
Ik ga voor B, mijns inziens moeten ze geen extra compound brengen. Maar gewoon de huidige allemaal een plekje op laten schuiven kwa naam. Deze nieuwe is dan gewoon de US.
Posts: 4827
Ze krijgen de keus uit drie sets per weekend net als nu... wat maakt het dan uit hoe groot de pool is waar deze drie uit gekozen worden?
 
Avatar
Posts: 4797
Als ik aan soft denk,denk ik aan Massa dus noem die band gewoon na deze gestopte Braziliaan.
Avatar
Posts: 4797
De Massa-soft 5 rondjes snel en kakt daarna in,precies hoe Massa is.
NL Larry Perkins 13 nov 2017 04:51+1
Avatar
Posts: 16125
Neeeeehhh, dan roeptoetert die Braziliaanse tuinkabouter straks na elke GP dat men dankzij hem gewonnen heeft.

Bedankt voor de nightmare... ;)
 
NL Opdeplank 12 nov 2017 20:59+1
Avatar
Posts: 960
Roze! Wat een softies.
DK BENNY DONKER 12 nov 2017 21:320
Posts: 1976
Oké, we noemen die band 'plopper soft'. ;-)
 
DK BENNY DONKER 12 nov 2017 21:310
Posts: 1976
Ik mis nog de optie 'Ultimatesoft'. Of willen ze die pas in 2019 introduceren?
 
NL DragonEgg75 12 nov 2017 21:34+1
Avatar
Posts: 380
I'll go for D: Fluffy
 
Avatar
Posts: 5786
Haal de harde band uit t pakket en noem deze dan de harde band, en kijk wat er gebeurt.
 
Avatar
Posts: 1021
Wat een softies, gooi dan ook de harde, medium band eruit. Of noem de soft band de harde band, de Supersoft de medium enz.
 
Avatar
Posts: 1554
Compound van de rest aanpassen daar zit te weinig verschil tussen en gaan te lang mee. Een nieuwe band brengt geen oplossing
 
Avatar
Posts: 230
Hard.
En de rest niet meer maken behalve de regen banden
 
Avatar
Posts: 2838
Ik stem voor de FIA Soft.
 
Posts: 2146
Zou logischer zijn om gewoon "hard", "superhard" te gaan noemen. De rest schuift dan mee op en zo wordt de nieuwe compound de ultrazachte band.
Hard, Medium, en dan 4 gradaties in zacht is iets te veel van het goede toch?
NL Spielberg 13 nov 2017 01:100
Avatar
Posts: 2698
Met een nieuwe zachtere compound moet er wel een groter verschil zijn dan nu tussen SS en US.
Wanneer de topteams in Q2 met een hardere band gemakkelijk Q3 kunnen halen wordt de allerzachtste band door hun alleen in Q3 gebruikt en starten ze op de band die ze in Q2 hebben gebruikt en zo langer kunnen doorrijden.
Wanneer de degradatie van de banden veel groter is kan je er voor kiezen om minder te kwalificeren en een langere eerste stint te rijden .
Als de mindere teams in Q2 op de zachtste compound sneller zijn dan de topteams op een iets hardere band , dan kan dat verrassende startopstellingen opleveren met de nieuwe motor regels (3 per seizoen )en de daar bijbehorende grid straffen.
 
NL Larry Perkins 13 nov 2017 04:190
Avatar
Posts: 16125
Ook kun je invullen hoe lang Ferrari voordeel heeft dankzij de voorkennis ontvangen van Pirelli. Je kunt kiezen uit:

[ ] A. Ferrai doet nooit iets illegaals.
[ ] B. 3 GP’s lang.
[ ] C. 6 GP’s lang.
[ ] D. 9 GP’s lang.
[ ] E. Na 10 GP’s veranderen Pirelli en Ferrari de samenstelling.

)
NL Larry Perkins 13 nov 2017 04:230
Avatar
Posts: 16125
Ferrai = Ferrari
 
NL Larry Perkins 13 nov 2017 04:460
Avatar
Posts: 16125
Wat Pirelli wel eens drie tot vijf GP’s zou moeten proberen is dat de teams een keuze mogen maken uit alle compounds die er zijn, dus dat Prirelli niet een voorselectie maakt van drie compounds.

Als Pirelli gehoor wil geven aan de oproep voor meer spektakel op bandengebied tijdens de races, zou dit m.i. een eminente vooruitgang kunnen zijn.
Avatar
Posts: 122
Is een leuke optie. Moeten wel de verschillen tussen de soorten compounds groter worden dan nu het geval is.
NL schwantz34 13 nov 2017 16:110
Avatar
Posts: 11943
Dat gaat nooit gebeuren, Pirelli is als de dood dat er door foute keuzes hun de schuld krijgen als er iets misgaat
 
Avatar
Posts: 508
Waarom deze vrouwen kleur??
Ik zou meer verwachten dat je dan een felle kleur zou gebruiken.
 
NL Fireblade 13 nov 2017 10:440
Avatar
Posts: 829
Ik zou zeggen houd alleen de ultrasoft en deze roze band, meer niet. Snellere rondetijden, meer pitstops, dus meer spanning.
NL Larry Perkins 13 nov 2017 15:260
Avatar
Posts: 16125
Meer spanning? In de pits ja, niet op de baan waar het thuishoort want dan ga je minder close racing en inhaalacties zien. Teams gaan vanachter de computer de strategie bepalen en zo regelen wie er wint. Heel slecht idee en super saai dus.
 
NL jan_doedel 13 nov 2017 15:420
Posts: 43
Ze kunnen toch zo goed voorspellen hoelang iets meegaat, Kunnen ze het volgende niet invoeren?

Hard -> Maximaal 60% van race
Medium -> Maximaal 50% van race
Soft -> Maximaal 40% van race
SuperSoft -> Maximaal 30% van race
UltraSoft -> Maximaal 25% van race

Als ze dat percantage hebben afgelegd, dropof van 5s-10s per rondje
 
NL SpaansBenauwd 14 nov 2017 02:530
Posts: 22
Mijn idee:
Huidige medium -> superhard
Huidige soft -> hard
Huidige supersoft -> medium
Huidige ultrasoft -> soft
Nieuwe zachtere banden -> supersoft
Nieuwe extreem zachte banden -> ultrasoft

En de nieuwe ultrasoft zijn kwalificatie banden. Dus goed voor max een paar rondjes. Als de mindere teams die al in q1 inzetten dan moeten de betere teams wel mee. En dan totale vrijheid in keuze voor teams.
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Max Verstappen wordt in 2019 wereldkampioen






Circuit Interlagos
 
Circuit Interlagos
Plaats BR São Paulo, Brazilië
Website Website
 
Team profiel
Naam IT Pirelli
Oprichtingsdatum 1 jan 1872