Verstappen voorzichtig over 2018: "Gaat goede kant op"

Gepubliceerd op 09 nov 2017 11:17
image

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen weigert zich te veel mee te laten slepen door de huidige vorm waarin zijn werkgever verkeert. De Oostenrijkse renstal begon het seizoen 2017 met een fikse achterstand op concurrenten Mercedes en Ferrari, maar dat gat is gedurende het jaar vrijwel geheel ongedaan gemaakt. Red Bull Racing strijdt nu mee om de overwinningen.

Maar vooruitkijken naar hoe 2018 kan verlopen als het team deze vorm door weet te trekken naar volgend jaar, dat is aan Verstappen niet besteed. "Ik blijf altijd een beetje voorzichtig, maar het gaat in elk geval de goede kant op. Je weet nooit wat de overige teams nog uit de hoge hoed toveren. Ik wil me in de resterende twee races van dit seizoen zoveel mogelijk vermaken en dan zien we volgend jaar wel weer wat er dan gebeurt."

De stormachtige ontwikkeling van Red Bull Racing heeft hem wel doen besluiten om bij te tekenen, zo liet vader Jos Verstappen aan Autosport weten. "Ik heb het gevoel dat Max meer en meer vertrouwen krijgt. Hij kan zelfs een beetje spelen met zijn tegenstanders. Dat is geweldig, dat is wat we willen zien. Dat is ook de reden waarom hij zijn contract verlengd heeft. Hoe Red Bull Racing het tij heeft weten te keren dit seizoen, dat is gewoon super!"

Max Verstappen ligt nu tot en met 2020 vast bij Red Bull Racing. Hoe goed de Renault-motor volgend jaar zal zijn, dat kan de jonge Nederlander nog niet echt inschatten. "Ik vind het moeilijk om die vraag op dit moment te beantwoorden. Dat zien we volgend seizoen wel."



Reacties (56)
Avatar
Posts: 7261
Ja hoor, volgendjaar ,zelfde tijd , weten we vast wel iets meer....
 
NL Rogier hier 09 nov 2017 11:220
Avatar
Posts: 3512
Het blijft toch een Renault motor...
Avatar
Posts: 116
Yep. Een motor van een fabrikant die in het verleden HEEL betrouwbaar bleek te zijn. Renault heeft toch wel wat Wereldtitels (12)binnengehaald.

Ik snap het gejammer op Renault daarom niet. Maar blijkbaar hebben velen de zin: "in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor resultaten in de toekomst" erg goed geadopteerd.
NL perestijn 09 nov 2017 13:06+1
Avatar
Posts: 1422
Als je nog maar een aantal jaren kijkt weet je niet beter 😂😂😂
NL Fangio196 09 nov 2017 14:300
Avatar
Posts: 7
@ALEXVB: ook een motor die in het heden niet zo betrouwbaar is gebleken. Die uitdrukking bestaat niet voor niets. Dat maakt in die zin dus niet uit of je al langer de F1 volgt of niet.

Daarbij moet ik zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb dat er betere tijden aan zitten te komen wat de Renault motor betreft.
Posts: 248
"Maar blijkbaar hebben velen de zin: "in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor resultaten in de toekomst" erg goed geadopteerd."

Ja. Maar dat is toch ook gewoon de realiteit? Anno 2017 is het niet relevant wat er jaren geleden is gebeurd. Andere motor, ander tijdperk, andere regels, alles was anders.

Ik snap op mijn beurt niet het eindeloze vertrouwen van sommigen in Renault en Honda omdat ze in het verleden wel hebben gescoort, het is simpelweg niet van belang.
 
NL Raket Beest 14 09 nov 2017 11:220
Avatar
Posts: 924
Max weet heel goed hoe het team zich in dienst van hem stelt en dankzij zijn input kunnen ze een WK auto bouwen voor 2018. Het enige probleem is de motor en nog steeds de achilleshiel en dan vooral de betrouwbaarheid. Zonder motorproblemen in 2018 kan Max zelfs met een inferieure krachtbron WK te worden puur op talent en chassis compleet voor hem gebouwd door de allerbeste engineers ter wereld.
BE Stoffelman 09 nov 2017 11:30+18
Avatar
Posts: 2430
Dat is wat Vlamingen noemen "redeneren zonder vel op uwen buik"
NL Billgates307 09 nov 2017 11:40+20
Avatar
Posts: 5456
@Stoffelman,
Bij ons heet dat roeptoeteren.
NL FastRickey 09 nov 2017 11:44+3
Avatar
Posts: 1149
Hoop doet leven en dat is ook echt het enige dat we nu zinvol kunnen roepen (en hopen)
McLaren denkt beter te worden dan RBR, Ferrari zint op revanche en Mercedes op continuering. Outsider Renault wilt verrassen evenals Williams (met wie?) en Force India wilt ook de 4e plaats behouden. Toro Rosso gaat 2018 als testteam voor Honda fungeren en Haas ... blijven rijdende chicanes?
Oja, er is ook nog Sauber, die zal wel niet willen continueren waar ze nu staan ;-)
NL DutchTreath 09 nov 2017 11:490
Avatar
Posts: 5024
Veel zal ook afhangen hoe de diverse teams omgaan met het Halo verhaal. Wie weet aerodynamisch de Halo het best te integreren in het chassis.😉
NL BrRacing 09 nov 2017 12:06+7
Avatar
Posts: 8168
Klopt helemaal wat je zegt Raket, sterker nog, Max heeft grotendeels het ontwerp van de RB14 voor zijn rekening genomen. Samen met Adrian Newey heeft hij uren en uren achter de tekentafel gezeten en in de winter helpt hij tevens de engineers om de WK auto voor 2018 in elkaar te zetten. Uiteraard assisteren de engineers hem in de proces, gezien Max heel goed weet hoe hij het team in zijn dienst stel. Hij is dus nog veel groter en beter dan jij het nu voorstelt.
Avatar
Posts: 1524
Haha BRracing. Ik zie het helemaal voor me, Max achter een computer met vijf engineers om hem heen terwijl hij even uitlegt hoe je CAD-tekeningen maakt.
NL tracklimits 09 nov 2017 12:32+1
Avatar
Posts: 246
Max achter de tekentafel! Haha
Waarop Max zich op een geven moment irriteert aan Newey en dan zegt ga jij maar even koffie halen. :)
NL flyingfokker 09 nov 2017 13:02+3
Avatar
Posts: 1542
Ik heb het ook gehoord, Newey is aan de kant gezet ten faveure van Max.
Ook heb ik gehoord dat Autocad aangepast word aan de wensen van Max, zodat hij tijdens het rijden dingen kan veranderen in het ontwerp. Realtime Design of zoiets geloof ik.
NL perestijn 09 nov 2017 13:14+2
Avatar
Posts: 1422
@flyingfikker, ik heb gehoord dat jij nog in je bed plast en onzin loopt rond te bazuinen. 😀
IT mr.Monza 09 nov 2017 13:52+2
Avatar
Posts: 5436
@FlyingFokker,
Hij kan toch al tijdens het rijden dingen veranderen, zoals de rijhoogte bijvoorbeeld ;))
Avatar
Posts: 589
En jos die de Renault krachtbron prepareert, tuurlijk!
De verstappens kunnen bijna hun eigen team beginnen.
NL Larry Perkins 10 nov 2017 06:530
Avatar
Posts: 16125
Durf ’m wel aan: zonder vel op uwen buik kunt u niet roeptoeteren.
 
NL schwantz34 09 nov 2017 11:24+13
Avatar
Posts: 10978
Max "De illegale updates werken als een malle" ;)
Avatar
Posts: 1366
het is pas illegaal wanneer Ferrari uhh ik bedoel FIA zegt dat het illegaal is
NL Andre Janssen 09 nov 2017 11:330
Avatar
Posts: 423
Die zijn nog niet in de race "getest", daar valt dus nog weinig over te zeggen.
Avatar
Posts: 731
Precies niet in race gebruikt dus niets iligaals concurrentie word gewoon bang dat ze verslagen worden! Laten we maar vast gaan janken dan staan we 1-0 voor!
Avatar
Posts: 5436
@Aap,
Ruilen tegen een vloertje ? ;)
 
ES Darlos Cainz 09 nov 2017 11:250
Avatar
Posts: 5337
Elke keer als ik aan 2018 denk dan zie ik die donkere HALO wolk boven onze mooie sport hangen...ben bang dat we hier minimaal 2 a 3 jaar aan vast zitten totdat er een elegantere oplossing voor de auto's bedacht wordt.
NL Formule 1 MSC F1 09 nov 2017 11:350
Avatar
Posts: 1489
De halo wordt totaal anders dan dat hij nu is.
NL FastRickey 09 nov 2017 11:460
Avatar
Posts: 1149
@Formule 1 MSC F1: Vertel?
NL Formule 1 MSC F1 09 nov 2017 12:030
Avatar
Posts: 1489
Dit is een prototype er komt een andere design en de team mogen kleine vleugels aan brengen.
Avatar
Posts: 1524
En toch blijft de basis hetzelfde als wat wij tot nu toe gezien hebben.
NL laagvliegerT 09 nov 2017 12:33+1
Avatar
Posts: 1269
Vergeet niet dat ze het fantastische plan hebben de leider in het WK een gele Halo te geven.
ES Darlos Cainz 09 nov 2017 12:50+2
Avatar
Posts: 5337
nou...een HALO met vleugeltjes wordt al helemaal gruwelijk lelijk ben ik bang...maar goed afwachten inderdaad.

Overigens blijf ik van mening dat de verantwoordelijken voor de in voering van de HALO in een diepe kerker gegooid moeten worden.
NL Formule 1 MSC F1 09 nov 2017 12:580
Avatar
Posts: 1489
En hij wordt vol geplakt met stickers.
Avatar
Posts: 3382
Dit zou er al een stuk beter uitzien dan wat we tot nu toe gezien hebben....
Nog steeds een gedrocht zo'n teenslipper.... Wie weet kunnen sommige teams er toch nog iets van maken zodat het het minst opvalt....

media.nu.nl/m/bp7x(...)1-auto-halo-concept
ES Darlos Cainz 09 nov 2017 14:230
Avatar
Posts: 5337
Dat ziet er inderdaad beter uit @Mario maar naar ik heb begrepen wordt de HALO geleverd door 1 leverancier...ziet er dus naar uit dat de iedereen zon lompe standaard versie krijgt waarvan we de plaatjes al van kennen.
Avatar
Posts: 976
Formuke 1 MSC F1, HALO blijft HALO. Dat ding is ontzettend lelijk en het basisontwerp blijft hetzelfde. De veranderingen waar ze het over hadden was om de HALO buizen wellicht iets dunner te maken etc. Die hoepel blijf je gewoon zien.

Overigens eens met Darlos, soms verheug ik me onbewust op 2018 (niet alleen F1, ook F2 hopende dat de Vries nog een kans krijgt!) en dan is er de realisatie dat die verrekte HALO wordt geïntroduceerd!
Posts: 4649
@DARLOS CAINZ Waar heb je dat begrepen? Ik heb nooit iets gelezen over een "leverancier" van een halo. Volgens mij moeten de teams hem gewoon zelf maken binnen de opgestelde regels...
NL Carrinthe 09 nov 2017 15:510
Avatar
Posts: 539
Het is gewoon echt KUT. Als ik over jaren na nu de legendarische beelden van het eerste wk voor Max start, word mijn pret weer verpest door dat gedrocht.
NL Formule 1 MSC F1 09 nov 2017 16:340
Avatar
Posts: 1489
D@nny ik vind het ook afschuwelijk die halo.
ES Darlos Cainz 09 nov 2017 17:110
Avatar
Posts: 5337
@Remedy ik zat net te Googelen maar kan er niets over terugvinden. Ik hoop wel dat je gelijk hebt en dat we verschillende ontwerpen gaan zien.
NL Larry Perkins 10 nov 2017 07:070
Avatar
Posts: 16125
De halo lijkt ook wel een beetje op een string van de achterkant gezien.

Misschien kunnen ze wat pikante lingerie-items in de halo verwerken, van kant bijvoorbeeld.
 
Avatar
Posts: 1366
2018 zal wel een redelijk tot goed en misschien wel fantastisch jaar worden voor max

maar ik hou mijn hard vast voor 2019 omdat dan hoogstwaarschijnlijk geen Renault maar een Honda in die bak ligt. hopelijk verlengen ze hun contract met Renault tot 2021
NL Esdamion 09 nov 2017 11:39+1
Avatar
Posts: 740
Ik ook, maar Honda gaat het gat uiteindelijk ook wel behoorlijk verkleinen ga ik vanuit, en de betrouwbaarheid is al een stuk verbeterd.
NL MaxiDaans 09 nov 2017 11:43+2
Posts: 128
Enige wat het kan redden denk ik is dat de Renault motor in 2018 betrouwbaar is, Ricciardo blijft en Sainz dus bij Renault kan blijven in ruil voor de motoren. En anders hoop ik dat Honda echt een ontzettend grote stap maakt!
Avatar
Posts: 1366
denk ik ook

Sainz wordt straks gebruikt voor de contractverlenging van de motor
NL FastRickey 09 nov 2017 11:490
Avatar
Posts: 1149
Ik verwacht dat McLaren wel een stuk beter met de Renault uit de voeten komt, maar zeker ook dat Honda gaat presteren. Of dat zichtbaar zal zijn (voor ons) in de Toro Rosso weet ik niet, maar wel de RBR (en andere teams) dat uit de data kunnen vissen. Als Honda echt gaat boosten kan dat in 2019 nog wel eens het WK gaan opleveren - in een RBR dus.
Avatar
Posts: 1366
kan...

zou leuk zijn voor alo

komt hij erachter dat hij WEER een verkeerde keuze heeft gemaakt
NL SolarCell 09 nov 2017 12:580
Avatar
Posts: 980
Je houdt jouw hard vast... AAP?
Avatar
Posts: 1366
aan mijn worst
Avatar
Posts: 589
Ik hou mijn hart ook hard vast.
 
NL neppatsrev 09 nov 2017 11:590
Avatar
Posts: 3221
We weten het pas na tests. Max ook.
Avatar
Posts: 1555
Dan weet je nog niet echt wat. Na de 3e race zie je beter de verhoudingen.
NL FastRickey 09 nov 2017 13:35+1
Avatar
Posts: 1149
En op eind van het seizoen heb je een compeet beeld ;-)
NL neppatsrev 09 nov 2017 14:41+1
Avatar
Posts: 3221
@sanderf1, vorig jaar wist Max ook na de tests dat het hem niet ging worden..
NL Larry Perkins 10 nov 2017 07:170
Avatar
Posts: 16125
Inderdaad, als het ver uit elkaar ligt zoals aan het begin van dit seizoen, dan weet je het meteen al.
Als het dicht bij elkaar ligt kom je er pas tijdens het seizoen achter en misschien verschilt het wel per race wie de beste bolide heeft.
 
Posts: 1524
Nou, als ik de foto zie, hahaha, ..........laat maar:-)
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco