'Met Raikkonen kun je de constructeurstitel niet winnen'

Gepubliceerd op 25 okt 2017 13:39
image

Flavio Briatore heeft vraagtekens geplaatst bij de beslissing van Ferrari om voor 2018 door te gaan met Kimi Raikkonen. Volgens de flamboyante oud-teambaas van Renault heeft de Fin zijn beste tijd gehad. Met Raikkonen aan boord maakt Ferrari aanzienlijk minder kans op de constructeurstitel.

Althans, dat is de mening van Briatore. De Italiaan betoogt in Marca: "Je maakt het jezelf als Ferrari zijnde erg moeilijk om het kampioenschap voor constructeurs te winnen door Raikkonen te behouden. Om te winnen heb je twee competitieve coureurs nodig en dan identificeer je gedurende het seizoen wie de titel bij de rijders op moet eisen."

Ferrari moest de eer dit jaar weer laten aan Mercedes. Bij de coureurs kan Lewis Hamilton de titel bijna niet meer ontgaan. Briatore: "Je wint en verliest races, maar het kampioenschap is als de Giro d'Italia. Lewis en Mercedes zijn over het hele jaar gezien de sterkste geweest, ook al deed Ferrari het in het begin goed. Mercedes heeft zich alleen beter ontwikkeld."



Reacties (112)
NL Madmax33 25 okt 2017 13:41+4
Avatar
Posts: 1243
Blijkbaar is vettel pleasen belangrijker dan kampioen worden bij ferrari
FR Cyril Ratatouille 25 okt 2017 14:05+6
Avatar
Posts: 583
Vettel heeft anders zelf zijn titel verspeeld. Of op z'n minst zijn reële kans op het winnen ervan. Lewis was dit seizoen vooral mentaal veel sterker.
NL ScuderiaVettel#5 25 okt 2017 14:16+6
Avatar
Posts: 2226
Ja inderdaad, die jongen had niet die twee motoren stuk moeten rijden!
DK BENNY DONKER 25 okt 2017 14:220
Posts: 1976
@ MadMax33: dat is toch de taak van Vettels vrouw?
NL Montfort 25 okt 2017 14:33+2
Avatar
Posts: 375
Kimi is anders wel de laatste wel de laatste persoon die Ferrari kampioen heeft gemaakt (2007).

Zal volgens mij ook nog even zo blijven zolang ze VET als eerste rijder aanhouden en geen auto kunnen bouwen die overtuigend sneller is dan die van de concurentie...
FR Cyril Ratatouille 25 okt 2017 15:19+4
Avatar
Posts: 583
@Scuderiavettel

Daar kan hij misschien niet veel aan doen, maar wie beweert dat Vettel zijn hoofd koel heeft gehouden en foutloos was dit seizoen, heeft volgens mij slecht opgelet. Ik vind zijn gedrag en foutjes dit jaar gewoon beneden het niveau van een waardig kampioen en dus gun ik Hamilton voor het eerst een titel. Ik ben namelijk van beide heren geen fan (ik ben van niemand 'fan'). Ik hoop dat de persoon die het 't meest verdient, omdat hij het best is, wint. Dat is Vettel dit seizoen in ieder geval onder geen enkel beding.
FR Cyril Ratatouille 25 okt 2017 15:220
Avatar
Posts: 583
Het is bovendien een teamsport en hij maakt ook deel uit van dat team, van het geheel. Het valt dus ook hem mede aan te rekenen dat het team niet optimaal functioneert. Dat kan in ieder geval niet zomaar 'blind' bij engineers worden neergelegd. Ik denk dat Ferrai het gewoon allemaal nog niet op de rit heeft en Vettel duidelijk niet.
NL Formule 1 MSC F1 25 okt 2017 15:52+3
Avatar
Posts: 1489
Enige fout die Vettel heeft gemaakt en punten heeft verspild was in Baku. Voor de rest was het gewoon botte pech.
FR Cyril Ratatouille 25 okt 2017 17:030
Avatar
Posts: 583
Nee hoor. Hij is ook gewoon niet goed genoeg gebleken, vind ik. Als Red Bull en z'n zaakjes komend seizoen definitief op orde krijgt en Mercedes blijft zo'n geoliede machine, kan het nog lang gaan duren eer er ooit weer eens een titel naar Maranello gaat.
NL ScuderiaVettel#5 25 okt 2017 17:05+2
Avatar
Posts: 2226
Ben het niet helemaal met je eens, ik ben het er wel mee eens dat Hamilton de titel verdient heeft. Het totaalpakket van Mercedes is op dit moment gewoon beter.
Avatar
Posts: 3883
En jij noemt veel van ons een Max fanboy @formule1 msc f1, laten we zeggen dat iedereen die fan is van iemand in de verdediging schiet als het over zijn idool gaat, en dan niet meer objectief reageerd.
NL Formule 1 MSC F1 25 okt 2017 21:370
Avatar
Posts: 1489
Pipo
Ik ben geen fan van Ferrari of Vettel als je dat soms denkt. Vettel heeft gewoon dit jaar weinig fout gedaan. In Baku ging er een stekje los bij hem. In Singapore was het een ongelukkige loop van omstandigheden.
 
Avatar
Posts: 10465
Heeft denk ik niets met Kimi te maken maar met het beleid bij Ferrari.
Posts: 1127
Hoe bedoel je dat Dutch? Ik volg je ff niet, volgens mij wordt Kimi behoorlijk zoek gereden.
BE Jean Alesi 25 okt 2017 13:53+2
Avatar
Posts: 17675
Dat Vettel bij Ferrari de voorkeur geniet is geen geheim, maar het zal vast niet de achterliggende gedachte van het beleid zijn dat het onderlinge verschil in punten tussen Kimi en Vettel maar liefst 102 ptn bedraagt.
Kimi laat gewoon te weinig zien.
Ik kan Briatore wel volgen, en zou graag zien wat bijvoorbeeld een Perez kan laten zien in die No. 2 Ferrari.
Avatar
Posts: 2852
De betrouwbaarheid viel wel eens tegen, en dat heeft het team in de hand niet Kimi.
Mb kan wel met bottas kampioen worden maar Ferrari niet met kimi? Is bottas zoveel beter dan? Valt wel mee lijkt me.
BE Jean Alesi 25 okt 2017 13:580
Avatar
Posts: 17675
@Manuel, Bottas heeft wel 2 races gewonnen, en het onderlinge verschil in punten bij Mercedes bedraagt 87. Ik vind Bottas zeker niet zoveel beter. Kimi is te wisselvallig.
DK BENNY DONKER 25 okt 2017 14:240
Posts: 1976
Kimi is inderdaad de enige coureur bij een van de drie topteams die droog staat qua overwinningen.
Avatar
Posts: 10465
Klopt, maar dat kun je hem eigenlijk niet aanrekenen. Hij is niet meer in zijn topdagen en Ferrari heeft daar kennelijk geen probleem mee en geeft hem een contract.
NL Larry Perkins 25 okt 2017 14:370
Avatar
Posts: 16125
Twee dingen:

Ferrari durft het gewoon niet aan met types als Perez of een groot jong talent. misschien na 2018 wel met Leclerc? Hij heeft dan een jaar F1-ervaring, dat is in Ferrari-begrippen nog te weinig, maar je weet nooit...

Ferrari wacht op het aflopen van verschillende contracten eind 2018.
Posts: 33
Als we dan Bottas en Raikkonen met elkaar gaan vergelijken moeten ook niet vergeten dat Bottas verantwoordelijk is voor ten minste twee slechte resultaten van Raikonnen (Baku en Barcelona).
NL ThumbsUp 25 okt 2017 14:50+3
Avatar
Posts: 649
Niet vergeten dat Kimi niet mag winnen van Ferrari. Monaco had die gewoon gewonnen als ze Vettel er niet strategisch voor hadden gezet. Volgens mij had Kimi nog een race kunnen winnen weet alleen ff niet welke..
Avatar
Posts: 2852
Thumbsup. Heel goed punt. Het is inderdaad waar dat Kimi posities moest opgeven ten voordele van Vettel. Bovendien moest Kimi vanaf Melbourne al de tweede viool spelen en dat was met bottas niet zo.
Avatar
Posts: 419
Ach... met het beleid?
Natuurlijk heeft het daar OOK mee te maken, maar er zijn nog veel meer factoren , zoals geluk , wat al snel vergeten wordt aan het eind maar die wel degelijk meespelen.
Kimi kan het niet meer bij benen dat zien we allemaal.
Maar je moet niet alleen naar een (eind)stand kijken, ook naar hoe dit tot stand is gekomen.
Zie maar aan Max...een (in mijn ogen) veel betere rijder, maar nog steeds behoorlijk achter Kimi in punten door oorzaken waar hij zelf niets aan kon doen.
Het feit dat Riciardo al heeft aangegeven OOK geen 2de rijder te willen zijn zal overigens ook mee spelen in deze beslissing , lijkt me.
Avatar
Posts: 2081
Kimi kon bij Lotus races winnen in 2 afzonderlijke seizoenen en bij Ferrari komt het er opeens niet uit. Rara, wat is daar nou aan de hand.
NL Maximiliaan 25 okt 2017 16:220
Avatar
Posts: 2969
Kimi rijdt in dienst van Ferrari. Als Ferrari wil dat hij zijn plek afstaat aan Vettel dan gebeurd dat. 10M zorgt ervoor dat ie dat ook netjes blijft doen. Maar Kimi kan echt nog wel rijden en zeker ook races winnen. Maar bij Ferrari gaat dat niet gebeuren vrees ik.
Avatar
Posts: 3883
Bottas laat de laatste tijd ook veel te weinig zien, als je niet kan mee veranderen met de auto ben je dus geen top coureur. De eerste paar race’s paste de auto waarschijnlijk precies bij zijn rijstijl, nu de auto veranderd is in de loop van het seizoen valt hij me steeds meer tegen.
NL Formule 1 MSC F1 25 okt 2017 23:490
Avatar
Posts: 1489
Bottas zit in een dip dat kan gebeuren volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.
 
NL SCHOUTEN RACING FAN 25 okt 2017 13:46+1
Avatar
Posts: 3483
Met bottas is het mercedes toch ook gelukt.
NL Madmax33 25 okt 2017 13:47+2
Avatar
Posts: 1243
Bottas heeft 244 punten, kimi maar 163
Avatar
Posts: 766
Botstas heeft Kimi er twee keer uit gebeukt.
Posts: 275
Als t verschil van mercedes tov andere teams kleiner wordt (hegeen nu al aan de gang is), ga je het mijns inziens ook met Bottas niet redden.
NL hupholland 25 okt 2017 13:55+7
Posts: 745
Mercedes heeft gewoon een veel betere auto. Sneller en betrouwbaarder. Bottas is niks beter dan Raikkonen, eerder minder.
Avatar
Posts: 537
@Madmax, Hami heeft 331 punten, vettel maar 265
Posts: 1613
Laatste overwinning Bottas: 2017
Laatste overwinning Raikkonen: 2013

Aantal podiums Bottas 2015-2017: 13
Aantal podiums Raikkonen 2015-2017: 12
Avatar
Posts: 464
@DRUNT lees ik nu dat in 2018 RBR constructeur kampioen wordt ? Met Vallteri en met Kimi lukt het niet. Das mooi.
Avatar
Posts: 1329
@Madmax33 Bottas heeft Raikkonen 1 keer uit de race gebeukt samen met Verstappen in Spanje en 1x schade toegebracht in Baku waardoor die een slecht resultaat had. Twee keer een slecht resultaat waar die niets aan kon doen en waar Bottas door kon. En dan nog Singapore waar Vettel iets te dichtbij kwam kijken bij de auto van Verstappen en zo Raikkonen meenam in de crash. Drie races met 0 punten zonder de schuld van Kimi.
NL Larry Perkins 25 okt 2017 14:56+3
Avatar
Posts: 16125
Verder kijkend dan scorenbordjournalistiek schat ik Kimi nog wel ff wat hoger in dan Bottas.
Ga niet herhalen wat hierboven al werd opgenoemd (dnfs) maar wil nog wel ven noemen dat Valtteri succesvol was toen zijn auto optimaa was. Is dat niet het geval dan zakt hij verder weg, meer dan dat het geval bij Kimi is.
Avatar
Posts: 8460
Bottas viel overigens in Barcelona wel uit...karma?;)
Avatar
Posts: 419
Bottas is in mijn ogen zeker niks beter dan Raikkonen , maar een mindere rijder.
Hij heeft alleen wat meer geluk gehad....
Posts: 1613
@Larry Perkins

Waaruit blijkt dan dat Bottas verder wegzakt met een niet optimale auto?

Raikkonen wordt 1x 7e en 4x 5e gedurende het jaar. Bottas wordt 1x 6e en 3x 5e met het accent op de laatste races waar de opkomst van RedBull ook in zit.

Ik zie niet zoveel onderscheid tussen beide. Als Ferrari de constructeurstitel wil winnen, dan moeten ze of een nog betere auto gaan maken of een betere tweede rijder gaan halen.
Posts: 275
@farsteps als huidige verschil nog iets kleiner wordt (mn qualiboost-knopje) denk ik inderdaad dat RBR met Ric en Ver voor merc en fer gaat eindigen. Hoop doet leven :)
 
NL Race-Pace 25 okt 2017 13:46+1
Avatar
Posts: 166
Je kunt ook met Bottas kampioen worden, dus waarom niet met Kimi?
NL Patrick2289 25 okt 2017 13:580
Avatar
Posts: 899
Volg jij de Formule 1 pas dat Max meerijdt ?

Kimi is al wereldkampioen geweest met Ferrari in 2007. ;)
watch?v=WIMPjPtaPv4
Posts: 1613
Kimi heeft alleen op Monaco aanspraak gemaakt op de winst. Bottas heeft 2x gewonnen en ook beide RedBulls hebben gewonnen. Daarom dus niet met Kimi.
NL Race-Pace 25 okt 2017 14:25+6
Avatar
Posts: 166
Ik volg de F1 pas sinds gisteren. Maar dat maakt natuurlijk helemaal niets uit. Jouw reactie is minstens zo dom als ik.
Ik vind Bottas geen Ster en Kimi ook (niet) meer. Dat is het vergelijk dat ik trek. Men doet bijna voorkomen dat Kimi de oorzaak is van het niet winnen van het kampioenschap. Daar ben ik het niet mee eens.
En is het hier een ongeschreven regel dat je je mond houd als je er geen verstand van hebt of pas mee kijkt? Knurft!
NL brabham-bt50 25 okt 2017 14:33+1
Avatar
Posts: 8304
Kimi is WDC geweest in 2007, maar dat was ook met wat mazzel, en had je m het seizoen erna moeten zien. Was niet best.
Is gewoon erg wisselvallig, en werd door Alonso helemaal de vernieling in gereden.
Met Vettel is het verschil wat kleiner maar nog steeds veel te groot als je zoveel mogelijk constructeurspunten wil binnenhalen.
Nooit begrepen waarom ze die man al zo lang in dienst hebben.
NL Larry Perkins 25 okt 2017 15:20+1
Avatar
Posts: 16125
@Race-pace. Eens met je tweede post, op het laatste woordje na dan...
NL Race-Pace 25 okt 2017 15:220
Avatar
Posts: 166
Daar heb je een puntje Larry.
GB VeerTheMan 25 okt 2017 16:050
Avatar
Posts: 859
Haha...dank @Race-pace en @Larry. Ik heb weer wat geleerd. ;) Ik wist niet dat het woord knurft bestond en dan ook natuurlijk niet wat het betekent. Komt dit uit een bepaalde streek of kom ik vanonder een steen?
BE Jean Alesi 25 okt 2017 17:170
Avatar
Posts: 17675
Weet je niet wat knurft betekend? kaffer!
;)
NL Larry Perkins 25 okt 2017 18:080
Avatar
Posts: 16125
knurft zelfst.naamw.Verbuigingen: knurften (meerv.) onvolgroeid persoon, vergroeid persoon, minder slim persoon Voorbeeld: `Wat heb je dit onhandig aangepakt, je bent een echte knurft!` Synoniemen: sufferd, boerenkinkel, lomperd, knorf.
GB VeerTheMan 25 okt 2017 20:01+1
Avatar
Posts: 859
Thx Jean en Larry. Had het natuurlijk al opgezocht voordat ik de post plaatste. Ben niet helemaal dom, maar kom dus wel onder een steen vandaan. ;) @Jean, kaffer kan als synoniem gezien worden, maar is vooral een racistisch scheldwoord in Zuid-Afrika zoals je waarschijnlijk wel weet. Toch weer wat geleerd. Nooit te oud daarvoor.
Avatar
Posts: 3883
Sorry Patrick maar hier heeft Race pace natuurlijk wel gelijk. Het is natuurlijk zo klaar als een klontje dat Race pace het heeft over de Kimi die nu rondrijd en niet die van 2007. Als je dat niet snapt heb je nog veel te leren.
Avatar
Posts: 3883
Knurft kun je ook vertalen als zakhooi. Ach best netjes nog. ;)
 
NL schwantz34 25 okt 2017 13:48+2
Avatar
Posts: 12204
Klasse van Flavio dat hij Tom Dumoulin ook nog een veer in zijn achterste stopt ;)
NL Larry Perkins 25 okt 2017 15:27+1
Avatar
Posts: 16125
Tja, verder wel een vage vergelijking met het wielrennen.

Wie op de grid zou de grootste dope schuldenaar zijn?
Grosjean en Magnussen? Of is Kvyat toch uit voorzorg uit de Toro Rosso gehaald? ;)
 
Avatar
Posts: 620
Kimi heeft 1 probleem, Kimi is niet constant en daar heeft Ferrari last van, komt dit seizoen ook natuurlijk de betrouwbaarheid bij.
Avatar
Posts: 1501
Kimi heeft 2 DNFs doordat Bottas hem uit de race reed (In Baku had hij grote schade daardoor), en 1 DNF door de crash in Singapore. Neem dan nog zijn DNS in Maleisië, waar hij p2 kwalificeerde, dan zijn dit 4 nul resultaten. Buiten zijn schuld om.
Bottas heeft maar 1 nul resultaat ter vergelijking. Vettel 2. Hamilton 0.
Avatar
Posts: 6048
Waarom is (bijna) elke Belg op deze site voor Ferrari en Kimi? Is een serieuze vraag. Jullie branden alles af wat RB en Mercedes is. Maar kom je aan de Rarries dan duikt er alijt wel een Belg op hier.
Avatar
Posts: 1501
@Royalere: Ten eerste ben ik géén Ferrari fan. Enkel een Kimi fan. Ten tweede: zoek eens 1 reactie van mij waar ik RB of Mercedes afbrand. Ik ben geen fan van Lewis, maar tegen Max heb ik niets, integendeel. Gelieve dus niet te veralgemenen en niet (bijna) alle Belg over dezelfde kam te scheren Royale. Verder heb ik geen idee waarom de Belgen grotere fan zouden zijn van Ferrari. Toeval zou ik zeggen. Velen zijn toch ook fan van Max? Ik toch. Is toch leuker om voor 2 NL sprekende coureurs te supporteren dan enkel voor die van ons eigen land? :-)
 
NL F1Fan1993 25 okt 2017 13:510
Posts: 3569
Bottas doet het dit jaar beter als Kimi. Bottas heeft twee races gewonnen en Kimi geen enkele. Terwijl hij genoeg gelegenheden heeft gehad (Monaco en Budapest).
NL schwantz34 25 okt 2017 14:120
Avatar
Posts: 12204
In Hongarije was Kimi ook sneller omdat Vettel problemen had met een scheef stuurtje, maar hij mocht Vettel niet voorbij (teamorders)
Avatar
Posts: 1501
Mee eens Schwantz.
@f1fan, lees even mijn reactie die ik hierboven postte. Dan zie je onmiddellijk dat Bottas het niet zoveel beter doet, gezien Kimi 4 DNFs heeft en Bottas 1.
Avatar
Posts: 6048
En waar had Max gestaan zonder zijn DNFs Koele katje?
Avatar
Posts: 1501
Royalere, ik heb het hier enkel over Ferrari en Mercedes. Ricciardo heb ik toch ook niet genoemd? Geen idee waar Max had gestaan. Zeker hoger in het klassement, voor Ric. Of hij meer overwinningen had, in Baku wellicht wel, maar verder was de wagen de eerste helft van het jaar nog niet op dezelfde snelheid van nu. Maar podiums heeft hij zeker mislopen.
 
 
Avatar
Posts: 5786
Als je twee Vettels had (en twee Hamiltons - maar dat mag natuurlijk niet in de redenering van de flamborrupte Italiaan) zou Ferrari nog steeds niet winnen.
Avatar
Posts: 373
2 Max-en daarentegen...
Avatar
Posts: 5786
En om die pannenkoek even helemaal af te serveren: ook de combinatie Hamilton-Bottas heeft meer punten tezamen dan twee Vettels. Conclusie: Ferrari moet dus beide coureurs de laan uit sturen en bijvoorbeeld twee Maxen bestellen.
BE Jean Alesi 25 okt 2017 14:01+2
Avatar
Posts: 17675
www.orderyourmaxnow.com
NL F1Fan1993 25 okt 2017 14:040
Posts: 3569
Ik durf te wedden dat indien Vettel en Hamilton in de Ferrari reden en Kimi en Bottas in de Mercedes, de kans zeer groot is dan Ferrari beide kampioenschappen behaald hadden.
NL neppatsrev 25 okt 2017 14:080
Avatar
Posts: 3606
daarom moeten ze Ricc halen, komt Max weer in 2021 voor 50 miljoen per jaar. Wint Ferrari weer wk en ck.
BE Jean Alesi 25 okt 2017 14:140
Avatar
Posts: 17675
@NEPPATSREV, inderdaad Ricciardo vastleggen voor de toekomst, naast Vettel, Ferrari geeft ze de 1e races gelijke behandeling, wie voor staat in punten wordt dan 1e coureur, eh voila, 't is nie moeilijk
NL ScuderiaVettel#5 25 okt 2017 14:15+2
Avatar
Posts: 2226
Nee twee Maxxen is lekker dan hadden ze nu maar 246 punten gehad...
Avatar
Posts: 419
Riciardo heeft al aangegeven , net als Max, dat hij ook GEEN 2de rijder wil zijn.
Dus wie ze er verder ook in zouden zetten...is te langzaam voor RIciardo en max.
Dat zou volgend jaar dus ook geen titel opleveren.
Ik denk dat ze moeten wachten tot 2021.... nieuwe motor...vrij komende rijders.... nieuwe kansen....
Avatar
Posts: 3883
Dan moeten ze dus van een 2e rijder af. De beste in punten aantal na de zomerstop krijgt het voordeel.
 
NL MustFeed 25 okt 2017 14:09+3
Posts: 2821
Afgelopen race was Raikkonen anders sneller dan Vettel. Vettel is alleen voor Raikkonen gefinisht omdat Raikkonen constant in gevecht was met Bottas en met dank aan de teamorders bij Ferrari.

Het hele jaar rijdt Raikkonen overigens al in dienst van Vettel. Op momenten dat Raikkonen niet zwaar benadeeld wordt doet die niet veel onder voor Vettel.

Met Vettel ga je het dan ook niet winnen. Vettel komt te kort op rijders als Ricciardo, Verstappen, Hamilton en Alonso.
Posts: 7391
Ik vind Vettel echt wel een topper , Vettel/Raikkonen is een beetje hetzelfde als Alonso/Massa , de tweede rijders kunnen absoluut niet tippen aan de eerste rijder en laten we niet vergeten dat Vettel ook 4 keer wk is geworden bij Red Bull , want van Webber moesten ze het niet hebben aldaar , die won amper een race , laat staan kampioen worden...
NL MustFeed 25 okt 2017 20:20+1
Posts: 2821
2010 stond Webber tot de laatste race nog voor Vettel in het kampioenschap. Ik denk dat Webber na dit jaar mentaal gebroken was. Vettel kreeg hierna ook nog de duidelijke nummer 1 status. En met 35 jaar was Webber voorbij zijn top.

Afgelopen twee seizoenen is Raikkonen met regelmaat behoorlijk gewaagd geweest aan Vettel. Maar als Ferrari iedere keer Raikkonen op kansloze strategie zet alleen maar om Vettel te helpen dan krijg je wel een enorm verschil in de uitslagen.

Het klopt overigens wel dat Vettel beter is dan Raikkonen die al 10 jaar voorbij zijn top is. Voor wat dat dan waard is.
Avatar
Posts: 1501
Kimi is veel sneller en beter dan wij denken. Het is wat Mustfeed zegt, we krijgen een vertekend beeld door de eerste rijder strategie van Ferrari. Dat Vettel beter is zal ik niet ontkennen, Kimi is dan ook niet meer zo scherp als in zijn McLaren tijd. Maar als ze bij Ferrari het zouden aanpakken als Mercedes, dan hebben ze zeker en vast kans om het WCC te winnen. Op deze manier lukt dit uiteraard niet. En dan moet Vettel uiteraard ook zijn hoofd erbij houden. Hij heeft zijn kansen zelf verbrod.
 
Avatar
Posts: 1366
eens brillemans kan ook weg die oude garde kan goan ...Massa Kimi en Alo de glans is eraf foetsie
NL schwantz34 25 okt 2017 14:15+2
Avatar
Posts: 12204
Alons gaat volgend seizoen echt wel laten zien dat hij nog een stevig potje kan racen, die zou ik zeker nog niet afschrijven aapie ;)
NL brabham-bt50 25 okt 2017 14:37+1
Avatar
Posts: 8304
Alonso is nog steeds een topper, geen idee hoe jij erbij komt dat de glans eraf is.
Die zit nog steeds op hoog niveau, kijk maar eens wat willekeurige eerste rondes van Alonso in die rotte Mc-Honda.
Das gewoon een beest, alleen die wagen is ruk.
Avatar
Posts: 1366
ik heb hem afgeschreven dat jank en gezeur de hele tijd

en maar verkeerde keuzes ...tja
NL brabham-bt50 25 okt 2017 15:390
Avatar
Posts: 8304
Prachtig juist, geeft de teamradio nog wat glans af en toe. Als je nog de capaciteit hebt cynische grappen te maken terwijl je aan het racen bent is al wel een teken ;). Maar volgens mij gaat het bij een coureur vooral om stuurmanskunsten, en daar mankeert denk ik niks aan bij m. Marchionne had m naast Vettel in die andere wagen moeten zetten, denk dat de grootste jankerd onze Duitse vriend dan is
BE Jean Alesi 25 okt 2017 15:52+1
Avatar
Posts: 17675
Ik had met je mee willen gaan vwb Alonso @BT50, maar als een gewaardeerd forumlid als Aap aangeeft dat de glans er bij Alonso af is dan zal het wel zo zijn.
Ik zeg, inpakken samen met al het ander oud vlees (Kimi/Massa) en gelijk afvoeren, anders blijven die lui maar vegeteren in de F1 ;)
NL Larry Perkins 25 okt 2017 15:56+1
Avatar
Posts: 16125
Klopt @Brabham, en wat dat betreft kijk ik nu al zeer uit naar 2018.
Kan gaaf worden met Hamilton, Verstappen, Alonso en Vettel aan de top.
Hoop dat de auto’s aan elkaar gewaagd zullen zijn.
NL schwantz34 25 okt 2017 15:58+1
Avatar
Posts: 12204
Als Max in die Mclaren had gezeten dan was hier de pleuris uitgebroken, en waren we allang Japan binnen gevallen om de boel even te "regelen" ;)
BE Jean Alesi 25 okt 2017 16:01+1
Avatar
Posts: 17675
Als Max in die McLaren had gezeten was Jos allang op eigen houtje naar Japan afgereisd!
Avatar
Posts: 6048
Max had in die Mclaren gewoon 1 podium gepakt. Weet ik zeker. Hij is gewoon de beste rijder.

Hier ga ik nu weer zure belgen en Rarrie fans op mijn dak krijgen, Maar over 6 jaar zal je zien dat het zo is.
Avatar
Posts: 3883
@Swantz, En denk je dat ze in Spanje er niet zo over denken?
Avatar
Posts: 1501
Die McLaren is gewoon niet podium waardig. Ofja, de Honda toch. Zelfs Senna ging dit gedrocht niet naar het podium rijden. Of de motor begeeft het, of de brandstof is op. En anders is het ding te traag. Erg jammer uiteraard. Was zo'n mooi team vroeger. Gelukkig kan het niet veel slechter dan nu.
NL Larry Perkins 25 okt 2017 22:150
Avatar
Posts: 16125
Dat denk ik niet @Pipo, Spanjaarden zijn niet zo temperamentvol als Nederlanders.
Avatar
Posts: 3883
Spanjaarden zijn de Finnen van het zuiden...die zeggen een keer bwoa en dan is het goed. ;)
 
Posts: 533
Dat hebben ze maar voor één jaar gedaan en Ric wil naar Ferrari.
Die had in een Ferrari wellicht meer punt gehad dan Vettel.

De vraag is alleen of Vettel dan nog zo blij is bij Ferrari als Ric daar gaat rijden.
 
Avatar
Posts: 2060
Even checken :
Raikkonen 3 DNF (veroorzaakt door anderen) en één DNS.
Vettel 2 DNF

Hoeveel DNF hebben ze bij Mercedes? Kan mij enkel Bottas in Spanje herinneren.
DK BENNY DONKER 25 okt 2017 14:27+1
Posts: 1976
En volgens mij zijn twee van die DNF's van Kimi ook nog eens veroorzaakt door Bottas...
Avatar
Posts: 1329
Nee eentje kwam door Bottas. Kimi heeft dit jaar 2 DNF gehad en 1 DNS, Cypher heeft 1 DNF te veel geteld. Of de DNS meegeteld bij de DNF, dat kan ook.

De DNF in Spanje kwam door Bottas waarbij die zowel Raikkonen als Verstappen uit de race beukte, die andere DNF kwam door Vettel. In Baku gaf Bottas Raikkonen een beuk waardoor zijn race verpest werd omdat Kimi schade had. Bottas is daar uiteindelijk 2e geworden.
Avatar
Posts: 1501
Klopt. Heb ik daarnet ergens hierboven ook gepost. 1 DNF voor Bottas. 4 (incl DNS) voor Kimi. 2 voor Vettel en 0 voor Ham.
Avatar
Posts: 2060
@Rice,

Kimi heeft 3 DNF en 1 DNS :
- Spanje (door Bottas)
- Baku (indirect door Bottas)
- Singapore (door Vettel)
- DNS in Maleisië

Hoe dan ook, 6 uitvalbeurten van Ferrari tegenover 1 van Mercedes. Ligt meer daaraan dan aan Kimi.
Avatar
Posts: 1329
Je hebt gelijk Cypher, sommige uitslagen lijstjes tellen bij Baku een 14e plek ipv een DNF voor Raikkonen omdat ie 4 ronde voor het einde uitviel.
 
DK BENNY DONKER 25 okt 2017 14:210
Posts: 1976
Ik zeg het niet graag (omdat ik Briatore een zak vindt en Kimi juist graag mag), maar Flavio heeft in dit geval wel gelijk...
 
NL pacoramon 25 okt 2017 14:550
Avatar
Posts: 460
@Cyril.
Dat is nou ook nog eens een probleem bij Ferari. Als je echt aan de top staat met een grote voorsprong kan je wel rijden met een 1e rijder en een echte 2e. Maar nu dat niet het geval is ben je alles nodig. Vettel verspeelt zelf zijn titel? En ze hebben een 2e coureur die bij lange na niet zo goed is en dus geen back up om nog een kans te maken op de Titel. Ik blijf het maar een vreemde keus vinden om zo te werken zonder concurentie. Vettel word ook niet gepusht door zijn teamgenoot.
 
NL Larry Perkins 25 okt 2017 15:32+1
Avatar
Posts: 16125
Dat ze die crimineel Briatore nog een platform geven trouwens... Had van mij niet gehoeven: z’n straf zit erop, prima, maar verder negeren die gozert.
Avatar
Posts: 5484
Zijn straf is er ook nooit geweest, hij en Pat Symonds zijn vrijgesproken en hebben een schadevergoeding ontvangen.
 
NL first place 25 okt 2017 16:19+1
Avatar
Posts: 346
Ik vind Raikkonen dit jaar juist veel stabieler rijden dan de afgelopen 2 jaar. In de huidige vorm kun je hem er heel goed bij hebben. Is inderdaad over zijn top heen, maar zeurt niet, ondersteunt Vettel en rijdt altijd 'vooraan' mee. In zijn huidige vorm kun je Kimi erbij hebben
 
Avatar
Posts: 527
Met Raikkonen kan je helemaal niks meer winnen
NL schwantz34 25 okt 2017 17:11+1
Avatar
Posts: 12204
Jawel, troostprijzen zoals Zondag ;)
 
Posts: 440
Bij Ferrari is er nooit een equal rijder geweest altijd een nr 1 ,dus wist Kimi verdomd goed wat er te gebeuren stond,alles op een wagen gericht.Ik denk zelfs dat dit bij mercedes ook gebeurt alles wordt toegespitst op ham zie het chassis in Singapore daar hadden ze geen tijd meer om dat van bottas te veranderen,dus was enkel de nr 1 belangrijk en dat was ham denk ik ,anders kies je bottas of niet soms?
sterk nog als vettel nog zo een jaar verbrast zal Ferrari zelfs met nog een contract lopende hem wel aan de deur zetten.al die onzin die vettel al heeft uitgekraamd Door de boordradio vreten ook aan het vurige paardjes imago,bij Ferrari heft slechts succes behaald met rijders die haar op hun tanden hadden schumacher,villeneuve,lauda,die de top van Ferrari durfden zeggen waarop het stond
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Coureursprofiel
Naam FI Kimi Räikkönen
Actief Als Sauber Coureur in Formule 1
Geboortedatum 17 okt 1979 (39)
Gewicht 62 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Baar