Ferrari arriveert met nieuwe barge boards op Sepang

Gepubliceerd op 28 sep 2017 11:27
image

Het team van Ferrari heeft een aantal updates meegebracht voor de Grand Prix van Maleisië van komend weekend. Zo is de SF70-H voorzien van extra luchtinlaten aan de zijkanten van de airbox, ongetwijfeld bedoeld om in het warme Sepang genoeg koellucht te verzamelen.

De Scuderia heeft ook de barge boards onder handen genomen. De nieuwe barge boards bestaan uit twee elementen, waarbij het grootste element drie sleuven van boven naar beneden tot ongeveer halverwege heeft. Aan de voet van het kleinere element zijn allerlei kleine schuin oplopende randjes.

Ferrari is niet het enige team met nieuwe onderdelen. Scuderia Toro Rosso heeft bijvoorbeeld een nieuwe T-wing op de STR12 gemonteerd.

 



Reacties (26)
Avatar
Posts: 558
Die Airbox, tering
NL MaxiDaans 28 sep 2017 12:000
Posts: 132
Verschrikkelijk lelijk, daarbij denk ik dat het eerder afremt dan snelheid geeft. Wel zal het meer koeling geven.. hmm
Avatar
Posts: 6542
Wat ik mij dan afvraag is dat de regelementen voorschrijven dat er een maximaal aan millimeter 'opening' in airbox en sidepods mag hebben?
Of ben ik gewoon slecht geïnformeerd, heb het regelementen boek niet helemaal doorgelezen.
Avatar
Posts: 1313
@Maxidaans, een winnende formule 1 wagen moet niet mooi zijn, maar snel ;)
Posts: 84
Moet je de airbox van de Mercedes eens bekijken, die is al het jaar zo breed. Valt alleen niet op omdat er zo geen tussenstukjes inzitten. Die van de Ferrari was altijd al veel smaller, tot nu
NL Larry Perkins 29 sep 2017 03:10+1
Avatar
Posts: 16125
@Rice. Waar staat dat dat moet? Behalve dan in jouw reactie.
Misschien gaat het @Maxidaans vooral om de bekoring van pracht en praal.
;)
 
NL JohnNada 28 sep 2017 11:33+1
Avatar
Posts: 968
Met de nieuwe kunnen ze beter rammen bij de start ;)
Posts: 65
Blijkbaar hebben ze alleen bij de de Redbull van max een aanpassing gedaan:

static.blogo.it/au(...)el-spike-blades.jpg
Posts: 65
dat zal goed helpen tegen start incidenten :)
Avatar
Posts: 1366
kunnen ze beter rubber gebruiken ..botsautorubberupdate
NL JohnNada 28 sep 2017 12:53+1
Avatar
Posts: 968
Ja dan kunnen ze met die Citroën Cactus gaan rijden, die heeft het rubber al erop zitten aan de buitenkanten.
Avatar
Posts: 1366
haha ja die citroen (vrouwen auto...paaltje raken is dan niet zo erg)
 
NL Roest bak 13 28 sep 2017 11:35+1
Avatar
Posts: 617
Red Bull komt dit weekend op Suzuka met nieuwe bargeboards. Max Verstappen denkt nu definitief met de Ferraris te hebben gedicht en mikt op een tweede plek achter Lewis Hamilton.
NL Hooligans Racing 28 sep 2017 11:38+2
Avatar
Posts: 826
Van wie heb je deze informatie want ik heb het nergens gelezen?
Avatar
Posts: 122
hij schrijft dit weekend op SUZUKA!

Roest bak trolt blijkbaar erg graag.. ;)
NL Andre Janssen 28 sep 2017 11:44+2
Avatar
Posts: 434
Dit weekend op Suzuka ??? Verkeerde afslag genomen ???
NL Billgates307 28 sep 2017 11:59+1
Avatar
Posts: 5754
De nieuwe bargeboards zaten in Singapore al op de RB13 volgens mij.
Een kopietje van Ferrari.
NL Maxiaans 28 sep 2017 12:18+1
Avatar
Posts: 6542
Confirmed @Billgates, Vettel sprak over exactly the same! They copiëd us.. Honesty, Charly? Do something about these copycats! You know what Charly?... Go and **** your self, honesty.. What are we doing here, plat Ping-Pong? It's to obvious Charly, its a shame..
;)
 
Avatar
Posts: 1077
Ferrari, nog belangrijker, gooit een nieuwe spec Pu in de kofferbak.

FORZA FERRARI !!!!
NL Pietje2013 28 sep 2017 14:01+1
Avatar
Posts: 6965
Forza Bumpercars!
NL ScuderiaVettel#5 28 sep 2017 14:18+1
Avatar
Posts: 2185
NL Pietje2013 28 sep 2017 14:30+1
Avatar
Posts: 6965
Jaloers waarop?
NL ScuderiaVettel#5 29 sep 2017 20:380
Avatar
Posts: 2185
 
Avatar
Posts: 1132
Tja, de barge boards van Singapore konden ze waarschijnlijk niet meer gebruiken...