Officieel: Toro Rosso voor 2018 in zee met Honda

Gepubliceerd op 15 sep 2017 12:46
image

Scuderia Toro Rosso en Honda hebben de cirkel rond gemaakt door te bevestigen dat zij na dit seizoen met elkaar zullen samenwerken. Honda is afkomstig van McLaren en moet bij Toro Rosso de leegte opvullen die motorleverancier Renault achterlaat.

Toro Rosso-teambaas Franz Tost: "Iedereen binnen ons team kijkt uit naar de samenwerking met Honda. Sinds oprichter Soichiro Honda zich inschreef voor motorraces, heeft auto- en motorsport altijd centraal gestaan binnen de organisatie van Honda. Dit is een opwindende uitdaging en ik hoop dat beide partijen de vruchten zullen plukken van deze relatie."

Takahiro Hachigo van Honda: "Toro Rosso is een ervaren Formule 1-team met een jeugdige uitstraling en een geschiedenis van het opleiden van sterren voor de toekomst. Iedereen binnen Honda verheugt zich op de samenwerking met Toro Rosso. We willen de FIA en Liberty bedanken voor hun hulp bij de realisatie van dit akkoord."



Reacties (52)
Avatar
Posts: 155
Leuke marker voor RBR om te kijken of 2019 iets wordt :). Honda kan het, ze hebben het laten zien... 2018 zal wel te vroeg zijn, hopelijk in 2019 wel.
Posts: 74
Honda geef ik pas een kans in 2021
Avatar
Posts: 1204
2018 is niet te vroeg vergeet niet dat ze al 3 jaar bezig zijn om een fatsoenlijke motor te bouwen. tel daarbij de eer van de samoerai cultuur op dan verwacht ik volgend jaar vuurwerk van Honda. en in 2019 voor de titel met redbull racing.
Avatar
Posts: 155
Dat is inderdaad afwachten, daarom is 2018 al een aardige marker voor 2019 denk ik.
NL DutchTreath 15 sep 2017 13:070
Avatar
Posts: 5058
Ik heb goede hoop voor Honda. Vooral omdat Ilmor is ingeschakeld ter ondersteuning voor Honda. Ik denk dat we volgend seizoen een veel betrouwbaarder torretje op de baan zien met meer pk's. ;)
ES Darlos Cainz 15 sep 2017 13:29+1
Avatar
Posts: 5665
Wel knap hoe velen van jullie hier steeds torenhoge verwachtingen van Honda terwijl Honda voor het laatst in 1991 kampioen werd in de Formule 1 (met name dankzij Senna en de onbetrouwbare versnellingsbak van Williams). Maar ja, dromen mag.
Avatar
Posts: 1204
@darlos, in het verleden behaalde resultaat bieden geen garantie voor de toekomst.
NL Rogier hier 15 sep 2017 13:310
Avatar
Posts: 3771
@DutchTreath: heeft McLaren niet aangedrongen op de hulp van Ilmor? En blijft Ilmor wel hulp bieden nu ze naar STR gaan?
NL Larry Perkins 15 sep 2017 13:44+3
Avatar
Posts: 16125
@Snellius. Zo te zien heb je te lang naar de avatar van @Blackpix en @Billgates gekeken. ;)
ES Darlos Cainz 15 sep 2017 15:090
Avatar
Posts: 5665
@petertje het beste kun je voor je verwachtingen uitgaan van een recente trend. Honda is sinds 2014 huilen met de pet op. Wonderen bestaan niet in de F1 anno 2017. Iedereen die denkt dat Honda in 2018 op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid opeens kan meekomen met de rest is op zn zachst gezegd zwaar naïef. 2019 wordt zelfs al moeilijk.
NL DutchTreath 16 sep 2017 11:570
Avatar
Posts: 5058
@Rogier hier

De connectie Ilmor en RB is nog steeds goed te noemen. Ik ga er van uit dat Ilmor Honda zal blijven bijstaan, mits Honda dat zelf wil natuurlijk.
 
Avatar
Posts: 130
Nu nog coureurs zoeken die willen instappen... ;)
Avatar
Posts: 121
NL Rogier hier 15 sep 2017 13:330
Avatar
Posts: 3771
@Rem: bij STR? Get real...

Ik gok op een line-up Gasly-Nobarhu Hatsjie (of hoe de goede man ook heten mag...) voor 2018 mits die laatste een licentie krijgt. Anders kan Kvyat nog wel eens geluk hebben en mag hij nog een jaartje laten zien dat hij een F1 mislukkeling is die niet thuis hoort in de hoogste klasse van de autosport
 
NL Damon Hill 15 sep 2017 12:510
Posts: 11169
Allemaal al te verwachten maar toch leuk dat als ik de site open er ineens 4 officiële meldingen zijn.

En welke coureurs worden het? Hopelijk toch echt geen Matushitsa.

Ik hoop echt op een come back van Buemi. En Gasly verdient ook wel zijn debuut.
NL DJJeffHax 15 sep 2017 14:070
Avatar
Posts: 408
STR met Kvyat en Gasly (Matushitsa reserve rijder)
Gaan geruchten Buemi misschien bij Williams als vervanger van Massa.
 
Avatar
Posts: 5786
Leuk om eens terug te zoeken wie nu als eerste kwam met dit scenario...
NL Larry Perkins 15 sep 2017 13:550
Avatar
Posts: 16125
Zoeken is niet nodig, iemand met een Spaanse of Mexicaanse naam en een avatar van James Hunt in een Heskeh in 1975 kwam er als eerste mee, maar ik dacht het als eerste. ;)
NL DJJeffHax 15 sep 2017 14:080
Avatar
Posts: 408
Steekt zijn glazen bolletje in de lucht....
 
NL Minimaal Verstappen 15 sep 2017 12:520
Avatar
Posts: 671
Honda gaat het niet voorelkaar krijgen.
NL Damon Hill 15 sep 2017 12:540
Posts: 11169
Fijn dat jij een glazen bol hebt. Kunnen we meteen bij de bookmakers dikke bedragen tegen Honda inzetten komende jaren met gegarandeerde winst.
NL Jan Almere 15 sep 2017 12:550
Avatar
Posts: 2873
Honda gaat het voor elkaar krijgen.
NL Jan Almere 15 sep 2017 12:57+1
Avatar
Posts: 2873
Slaat ook nergens op.
NL DutchTreath 15 sep 2017 13:100
Avatar
Posts: 5058
Ilmor is er nu bij betrokken waar het om de doorontwikkeling van de Honda motor gaat. Dus ik denk persoonlijk dat je in 2018 een heel andere motor aan het werk ziet dan nu. ;-)
Avatar
Posts: 10409
Honda gaat het idd niet voor elkaar krijgen.
De afgelopen 3 jaar is het alleen maar slechter geworden. Kijk maar naar het aantal punten dit jaar t.o.v. vorig jaar.
En dan denken mensen opeens dat bij STR beter gaat. Dat geloof je zelf toch niet he.
NL Sergeant Gneisbaard 15 sep 2017 13:44+1
Avatar
Posts: 2774
@Dutchtreath: Ilmor is al betrokken geweest bij de updates die zo jammerlijk hebben gefaald en tot deze breuk hebben geleid, dus ik vraag het me af ;)
BE Stoffelman 15 sep 2017 14:050
Avatar
Posts: 2876
HET probleem is dus niet de motor van Honda, wel de MGU-K en MGU-H
Daar ligt het kalf gebonden
 
NL Richardt. 15 sep 2017 12:530
Posts: 1531
Ik hoop van harte dat Honda de stijgende lijn door kan zetten. Goed test jaar voor Toro Rosso waarbij Red Bull natuurlijk prima een kijkje in de keuken kan nemen en dan in 2019 ook Honda blokken achterin de Red Bull om weer een gooi te doen naar de titel.

Wishfull thinking? Wellicht, maar ik ben heel benieuwd hoe dit zich ontvouwt.
 
Avatar
Posts: 8050
Als Honda geen houvast , een lichtpuntje, zou zien geloof ik dat ze de stekker er wel uit zouden trekken.. Die zijn allang bezig met 2018, en blijkbaar gaat het nog steeds de goede kant op... Kan me toch niet voorstellen dat ze tot 2021 doormodderen op het huidige niveau...
 
NL Larry Perkins 15 sep 2017 12:56+3
Avatar
Posts: 16125
OFFICIEEL: De vier officiële berichten hadden makkelijk in één bericht gepast. ;)
Avatar
Posts: 8050
Mwahaha, Maar de vier officiële berichten besparen wel honderden onzin berichten... Win win... :)
NL Wouter666 15 sep 2017 13:000
Avatar
Posts: 1873
Verbaast me dat ze op kwantiteitToday er geen 13 berichten van gemaakt hebben.
Avatar
Posts: 8050
Schijnt nog een officieel bericht van Palmer te komen,daarna nog het management van Sainz ,en ook Gasly....
NL Larry Perkins 15 sep 2017 14:000
Avatar
Posts: 16125
@Bschuit. Vlak ook pa Sainz niet uit.
 
Avatar
Posts: 1561
Honda zint op wraak en bouwen een fantastische moter waarmee TR voor Mclaren eindigt en zo al het gezemer van de afgelopen jaren bij Woking in de schoenen schuift

Zou mooi zijn
NL Larry Perkins 15 sep 2017 14:020
Avatar
Posts: 16125
De eerste kamikazepiloten zijn al boven Woking gesignaleerd.
 
Avatar
Posts: 8050
Denk dat heel veel mensen daar op hopen, Honda volgend jaar Mercedes niveau, bloedsnel ,oerdegelijk.. ha ha
 
NL schwantz34 15 sep 2017 13:110
Avatar
Posts: 11954
Honda krijgt de kans en tijd bij TR om hun motor voor elkaar te krijgen in 2018. Als ze dat lukt dan zal RBR daar wel de vruchten van willen plukken in 2019.
 
Posts: 89
Tis natuurlijk wel zo dat Honda in de 1e jaren gegijzeld was door het token systeem waardoor ontwikkeling van de motor nihil kon zijn. Dit jaar zie je toch dat de performance een stukkie beter is. Nu de betrouwbaarheid nog en ze kunnen denk ik in de toekomst wel competitief zijn.
 
Avatar
Posts: 128
Vraag me af hoe het financieel in elkaar steekt. Honda stopte er nogal wat centjes in bij McLaren, betaalde de salarissen van Button en Alonso.. Gaan ze die centen nu in de ontwikkeling van het torretje stoppen? En STR krijgt gratis motoren voor het Honda logo op de neus?
NL Larry Perkins 15 sep 2017 14:060
Avatar
Posts: 16125
Dat werd wel gezegd en zelfs de versnellingsbak zou mee verhuizen van McLaren naar Toto Rosso. Weet niet of dat inclusief salarissen van de coureurs is.
FR Cyril Ratatouille 15 sep 2017 14:15+1
Avatar
Posts: 566
Ik vind vooral dit wel interessant: "We willen de FIA en Liberty bedanken voor hun hulp bij de realisatie van dit akkoord."

Dit lees ik als: dit akkoord is een geste van Red Bull richting Liberty, de FIA en Honda. Hier zal zeker iets tegenover staan en ik ben heel benieuwd wat.
 
NL Larry Perkins 15 sep 2017 13:420
Avatar
Posts: 16125
Sinds wanneer staat bij Honda auto- en motorsport centraal en niet meer hun faxapparaten?
 
Avatar
Posts: 970
sins ilmor bij honda mee kijkt gaat het al veel beter , vergeet niet dat diezelfde gasten ook bij merc aan de motor hebben gewerkt jaren terug .
samen met rbr denk ik dat honda snel een goede krachtbron kan leveren , er is ze ook alles aan gelegen te bewijzen dat honda het wel kan wand zo het nu gaat verliezen ze gezicht en dat kan niet in japan
 
Posts: 13
Heb nog wel een 1.6 blok uit 1991 voor ze.
 
NL DJJeffHax 15 sep 2017 14:04+1
Avatar
Posts: 408
en 4-0 :)

Nu nog de voorspellingen:
2019 RBR - Honda
2019 RIC - Ferrari (indien hij niet voor de titel kan strijden in 2018)
2019 VER - Mercedes (indien het pakket met Honda er niet veelbelovend uit gaat zien en hij niet mee kan strijden om de Titel)
Avatar
Posts: 5777
Hey een zielsmaat, Dit roep ik ook al een jaar. Blij dat er nog verstandige mensen zijn;)
 
GB NEXT SPARE VAMP 15 sep 2017 14:560
Avatar
Posts: 1874
Officieel: ik ben niet verbaasd.
 
Avatar
Posts: 345
ben benieuwd of ze volgend jaar wel normale motoren kunnen bouwen
Avatar
Posts: 5777
Waarom niet? Zijn dezelfde motoren.
 
NL FastRickey 15 sep 2017 23:210
Avatar
Posts: 1453
Voel me aan de zijlijn ook winnaar. Zo benieuwd hoe de verhoudingen 2018 gaan uitpakken en of Honda met Toro Rosso verrassend kan uitpakken.
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
14:10 - 16:10
 
 
Snelste ronde
14:10 - 16:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
11:00 - 12:00
 
 
Kwalificatie
14:00 - 15:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
10:00 - 11:30
 
 
Vrije training 2
14:00 - 15:30
 
 
 
Geef je mening
Gaat Kimi Raikkonen volgend jaar een podium scoren met Sauber?






Circuit Yas Marina Circuit
 
Circuit Yas Marina Circuit
Plaats AE Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
Website Website
 
Team profiel
Naam IT Scuderia Toro Rosso
Oprichtingsdatum 1 jan 2006