Officieel: McLaren verruilt Honda voor Renault

Gepubliceerd op 15 sep 2017 12:38
image

McLaren is officieel gescheiden van Honda en slaat voor de komende seizoenen de handen ineen met Renault. De Britse renstal heeft voor de jaren 2018, 2019 en 2020 een contract afgesloten met de Franse autofabrikant. Honda blijft actief in de Formule 1; het wachten is op de bevestiging dat de Japanners de krachten bundelen met Scuderia Toro Rosso.

Renault-directeur Cyril Abiteboul: "Het doet ons deugd om een samenwerking tussen Renault en McLaren aan te kondigen. Het is opwindend dat twee iconische merken uit de geschiedenis van de Formule 1 een avontuur aangaan. Deze overeenkomst past prima bij onze strategie voor de middellange termijn en met onze doelstelling om als team in 2020 in winnende positie te komen."

McLaren-directeur Zak Brown: "Dit nieuws geeft ons de stabiliteit waarmee we verder kunnen met ons chassis en ons technische programma voor 2018. Als organisatie heeft McLaren zich altijd sterk gemaakt voor langlopende allianties met technische partners. We zijn ervan overtuigd dat we van waarde kunnen zijn voor Renault door zij-aan-zij te werken om hun aandrijflijn te ontwikkelen naar een winnende krachtbron."



Reacties (24)
Avatar
Posts: 5884
Mooi, beetje duidelijkheid dit weekend.. Scheelt weer een hoop slap ge-OH de rest van het seizoen... Nu nog alle stoeltjes even verdelen. :)
NL Roest bak 13 15 sep 2017 13:100
Avatar
Posts: 617
Je gaat nog genieten volgend seizoen Honda heeft alle fouten kunnen en mogen maken bij McLaren en kan nu al die ervaring gebruiken om een monsterblok te bouwen voor 2018 en ze zullen daar nu ook direct mee starten.
ES Darlos Cainz 15 sep 2017 13:240
Avatar
Posts: 4330
@ROEST ik waardeer jouw optimisme maar jouw verwachting voor 2018 is totaal onrealistisch. Ferrari, Mercedes en zelfs Renault staan nu al reeds mijlenver voor op Honda,. Honda kan hoogstens hopen om het pk gat iets te verkleinen op de rest, en dan hebben we ook nog geen eens over de stap in betrouwbaarheid die ze moeten maken.
 
Avatar
Posts: 402
Alonso jongen, dit was je laatste update. Honda zit vanaf nu rest van het seizoen aan de 2018 spec te werken voor STR met de waakzame en sturende ogen van RBR. Singapore gaat nog wel goed maar verwacht laatste races P17 en P18 voor ALO en VAN
NL Pietje2013 15 sep 2017 13:20+1
Avatar
Posts: 6431
Wat een BS! P17 is nog altijd beter dan DNF. Of DNS.
BE Stoffelman 15 sep 2017 13:570
Avatar
Posts: 1428
@FARSTEPS
Heb je al eens gekeken hoeveel onderdelen Mclaren al versleten heeft?
Honda is er bijlange nog niet hoor.
 
Avatar
Posts: 205
Mooi, hopen dat we ALO weer een champagne zien spuiten ipv gal
 
Avatar
Posts: 373
Toch zwak van McLaren dat ze Honda maar 3 jaar de tijd hebben gegeven en ook dom dat Honda in die 3 jaar alleen McLaren van motoren mochten voorzien.
Hoop dat TR volgend jaar McLaren finaal aan gort rijdt.
Avatar
Posts: 247
Nou, na 3 jaar zou je toch wel wat stappen vooruit mogen verwachten, maar tevergeefs. Honda is al 3 jaar F1 onwaardig bezig.
Avatar
Posts: 8327
Zwak? Het is topsport en big business....Honda levert niet, klaar.
Avatar
Posts: 1832
Eens met Dutch. Drie jaar lang sukkelen ze al. Het is nu klaar. Honda heeft nog niets laten zien dat zij een kracht zijn om rekening mee te houden in de toekomst.
Avatar
Posts: 2607
Ik ben het wel met Elpeos eens dat het dom van McLaren geweest is exclusiviteit van Honda te eisen.

Hoe minder data je motorenpartner vergaren kan, hoe langzamer de ontwikkeling loopt.
 
NL Minimaal Verstappen 15 sep 2017 12:560
Avatar
Posts: 606
Geen winnaars hier.
NL ralph2102 15 sep 2017 13:03+1
Avatar
Posts: 627
Erwinnaar toch?
NL Erwinnaar 15 sep 2017 14:49+1
Avatar
Posts: 3995
Avatar
Posts: 1832
Minimaal anderhalve seconde winst. Grote winnaar is McLaren voorlopig.
 
Posts: 357
Wel jammer dat ze dan nog steeds niet meekunnen komen met Mercedes en Ferrari maar voor de rest is dit een gigantische stap vooruit natuurlijk.
Avatar
Posts: 8327
Ben benieuwd hoe goed de auto is van McLaren met de Renault achterin t.o.v. RB.
McLaren heeft al op de kleine circuits laten zien dat zij ondanks die Honda motor P7 konden kwalificeren.
 
 
Posts: 21
Ik ben vooral heel benieuwd hoe de McLarens zich gaan verhouden tov de Red Bulls nu ze met dezelfde krachtbron gaan rijden. Van beide teams wordt altijd gezegd dat het chassis zo goed is, hoewel er af en toe ook twijfels zijn.

Ben benieuwd of er duidelijke verschillen zullen zijn en hoe groot die dan zijn. Ik verwacht dat de auto's min of meer gelijkwaardig worden, misschien McLaren in het begin iets minder omdat ze nog wat data achterstand hebben en ervaring missen in de afstelling.

Betekent in feite dat Max (jaja ook ik ben een stiekeme fanboy) zich nu ook kan gaan meten met Alonso en Vandoorne. Ik verheug me er nu al op!
Avatar
Posts: 3075
Je loopt te hard van stapel denk ik. RB staat volgend jaar nog ver boven mclaren en Renault zelt. Je kan niet verwachten dat de clarens gelijk een wereld chassis bouwen om een nieuwe motor. Ik vind het oerstom van ze. Had nou nog even 3 jaar geduld gehad.
 
GB NEXT SPARE VAMP 15 sep 2017 14:570
Avatar
Posts: 1524
Officieel: verbaast me niks.
 
NL Carrinthe 15 sep 2017 18:01+1
Avatar
Posts: 473
Geen kans meer voor McLaren om zich achter de motor te verschuilen. De vergelijking volgend jaar met Red Bull zal laten zien of hun chassis echt zo goed is als ze zelf beweren. Ik heb daar mijn twijfels over.
 
Posts: 470
Vind het toch spijtig...en vooral gedurfd... je kan dan wel zeggen alles is beter dan nu , maar die Honda gaat zo wie zo volgende jaar beter zijn dan nu. Weinig beter ?...of veeeel beter.. afwachten dus.... zag ze ook liever als het fabrieksteam van Honda dan wat nu het geval gaat zijn.. Maar goed we zien wel.
 

AZ
        Grand Prix van Azerbeidzjan
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
14:10 - 16:10
 
 
Snelste ronde
14:10 - 16:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:00 - 12:30
 
 
Vrije training 2
15:00 - 16:30
 
 
 
Geef je mening
Max Verstappen eindigt komend weekend in Bakoe op het podium




Circuit Baku City Circuit
 
Circuit Baku City Circuit
Plaats AZ Bakoe, Azerbeidzjan
Website Website
 
Team profiel
Naam GB McLaren
Oprichtingsdatum 1 jan 1963