Sainz blijft stoïcijns onder geruchten over zijn toekomst

Gepubliceerd op 13 sep 2017 16:32
image

Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz probeert zichzelf zo veel mogelijk af te zonderen van de stroom aan geruchten in de pers. Voor veel internationale media staat echter al vast dat de Spanjaard naar Renault verhuist. De vraag is alleen nog wanneer; na de Grand Prix van Singapore al of deze winter pas. Het wachten is op de officiële aankondiging.

Sainz blijft stoïcijns onder alle verhalen over zijn toekomst. Na aankomst in Singapore liet hij aan Motorsport-Total.com weten: "Er is momenteel veel gaande, vooral in de media. Voor mij verandert er verder weinig. Ik ben gemotiveerd om hier zoveel mogelijk punten te scoren voor Toro Rosso. Het wemelt van de geruchten en er wordt druk gespeculeerd."

"Wat mij betreft zeg ik er het liefst zo min mogelijk over. Ten eerste omdat ik daar geen toestemming voor heb, ten tweede omdat dat de beste manier is om me voor te bereiden op komend weekend. Ik concentreer me volledig op Singapore. Ik race hier namelijk voor Toro Rosso, dat is een feit en ik ga mijn best doen om een zo goed mogelijk resultaat in de wacht te slepen."



Reacties (37)
NL Madmax33 13 sep 2017 16:38+2
Avatar
Posts: 458
Hij zegt het goed op deze manier, pers krijgt er geen woord meer uit sinds oostenrijk 😉
NL Hourpower 13 sep 2017 19:450
Avatar
Posts: 236
Hij zegt dat hij niks te zeggen heeft maar kan moeilijk niks zeggen dus praat hij maar wat om wat te zeggen?
 
NL F1Fan1993 13 sep 2017 16:42+1
Posts: 1769
Indirect zegt hij eigenlijk, dat hij dit jaar nog voor Torro Rosso rijdt.
Avatar
Posts: 219
Kan aan mij liggen, misschien ben ik naïef, maar dat lees ik er toch niet in.
ES Darlos Cainz 13 sep 2017 18:460
Avatar
Posts: 3468
@F1Fan1993 beter leren lezen joh.
NL Larry Perkins 13 sep 2017 19:270
Avatar
Posts: 11735
Direct zegt hij er eigenlijk niks over en indirect ook niet.
Posts: 963
Dat hij zegt dat hij geen toestemming heeft er iets over te zeggen vind ik wel wat zeggen. Als er niks te zeggen is dan dan is tegen Carlos zeggen dat hij niets mag zeggen ook niet nodig. Veelzeggend. Of zeg ik nu iets geks?
NL SuperSpecial 13 sep 2017 21:320
Avatar
Posts: 1353
Hij zegt eigenlijk direct iets indirects. Hij praat dus poep. Ze kunnen hem beter niet meer interviewen. Komt geen zinnig woord uit.
 
NL terazino 13 sep 2017 16:44+2
Posts: 493
Wat zal Fransie Tostie blij zijn dat deze stoorzender straks weg is. En een Glasly die moet wennen is voor Kvyat ook niet heel verkeerd.
Avatar
Posts: 1381
Zal best wel mee vallen hoor....

Bij RBR waren ze ook wel eens met Max minder blij, na zijn gp belgie 2016 uitspraak bijv.

Sainz is gewoon een redelijke coureur.
Avatar
Posts: 4280
Als "Fransie" 2 Kvyat's had gehad stond Toro Rosso nog onder McLaren...
Avatar
Posts: 146
Juist en als Renault Sainz al in t begin van t seizoen had gahad stonden ze nu 5e bij de constructeurs.
Avatar
Posts: 543
@ Terazino,weet je waar Tostie echt blij van wordt? sainz is misschien voor sommige nedelanders een stoorzender, maar hij heeft wel 2/3 van de totale aantal punten gescoord die Torro Rosso dit seizoen heeft binnengehaald. voor volgend jaar is dat maar de vraag of Gasly net zoveel kan scoren voor Torro Rosso als sainz dit jaar doet. ik denk het niet.
 
Avatar
Posts: 7112
Palmer rijd het seizoen gewoon uit bij Renault en wie daarna waar in de auto zit zien we dan wel. Het is in dit geval geen swap van het ene zuster team naar het andere....komt juridisch veel meer bij kijken dan de meesten denken.
Avatar
Posts: 1381
Dat is idd zo, tenzij Palmer ze dure punten gaat kosten tov. contruc. kampioensschap.
Avatar
Posts: 7112
Voorlopig valt Renault ook genoeg aan te rekenen in front of a judge.
Ze zingen het seizoen gewoon uit, maakt toch voor alle betrokkenen niet zoveel meer uit.
Avatar
Posts: 1381
Ik denk ook dat het weinig voor Renault uit zou maken, qua punten. Een coureur die niet lekker bezig is, of een coureur die moet wennen aan de auto en ook maar met de situatie om moet kunnen gaan. Niets ten nadele van Sainz , dat niet.
NL TylaHunter 13 sep 2017 19:130
Avatar
Posts: 224
Er zal heus wel een prestatie clausule inzitten voor het geval dat... Ik ga er vanuit dat elk team zo'n clausule in hun contracten heeft staan. T zou namelijk te vol van vertrouwen zijn voor deze miljoenen organisaties.
 
NL Tommieeee 13 sep 2017 17:02+19
Avatar
Posts: 751
Stoïsainz dus eigenlijk...
NL poedersuiker 13 sep 2017 17:290
Avatar
Posts: 503
Oehhhhhh, daar heb je vast heeeeellllll lang over nagedacht....
NL Tommieeee 13 sep 2017 18:23+6
Avatar
Posts: 751
Het zal je verbazen maar bij het lezen van de kop dacht ik het meteen. En de reden om het ook nog te posten was dat het wel een beetje humor om te lachen is en als ik sommige discussies over iemand zijn avatar vandaag las is daar wel behoefte aan op F1 Today.
BE Jean Alesi 14 sep 2017 08:230
Avatar
Posts: 14423
sh*t, net 1 min te laat en dhr Tommieeee gaat met het Stoïsainz geintje sleeën :-/
 
BE Jean Alesi 13 sep 2017 17:03+1
Avatar
Posts: 14423
Carlos is Stoïsainz

okay, flauw...
Posts: 129
nee net te laat ;)
NL Larry Perkins 13 sep 2017 19:37+1
Avatar
Posts: 11735
... maar veel beter dan Stoïverstappen.

(geloof dat Max bij dit bericht nog niet was genoemd, vandaar)
Avatar
Posts: 1674
Larry jawel hoor Roy had het over Max dus beter lezen.:-)
 
NL schwantz34 13 sep 2017 17:040
Avatar
Posts: 6123
Iets met een ezel en een steen ;)
 
Avatar
Posts: 965
Carlos begint langzaamaan te beseffen dat veldvulling zijn bestemming is in de F1. Mooi om te zien dat hij er nu zo goed mee omgaat, de eerste jaartjes had hij er nog moeilijk mee.
 
Avatar
Posts: 679
Tuurlijk blijft ie stoïcijns. Het kwartje kan in zijn geval echt nog twee kanten op vallen lijkt me.
Avatar
Posts: 1674
Of door rollen richting uitgang.:-)
 
Avatar
Posts: 861
Ik blijf het ongelofelijk vinden hoe ver dat fabrieksteam nog achterstaat op RBR. Ik zie het volgend jaar ook niet zomaar omslaan. Tja en ik heb het al vaker geroepen: Renault gaat nooit sneller worden als RBR. Simpelweg omdat RB altijd de betere wagen zal hebben. Die geven meer geld en tijd uit. Gelukkig is Max weg over 2 jaar uit dat wespenhol. Lekker naar Mercedes en zekerheid hebben.
NL TylaHunter 13 sep 2017 19:180
Avatar
Posts: 224
Omdat een fabrieksteam de motor bouwt wil niet gelijk zeggen dat een fabrieksteam de regels van het chassis direct door hebben wanneer ze later hun intrede maken. Om nog maar te zwijgen over het verschil aan geld dat Red Bull er in stopt... Dat is meer dan Williams en Renault bij elkaar... En wie zegt zozeer dat Max vertrekken wil naar Mercedes... Misschien besluit Aston Martin of Porsche zich in te kopen bij Williams of heeft Ferrari vanaf volgend jaar een mega dominante auto... Formule 1 teams zijn onvoorspelbaar in rangorde.
Posts: 108
@Royalere, teveel "back to the future" gekeken?
Vind het knap dat je nu al weet dat Mercedes over twee jaar nog steeds de beste auto/moter heeft en dat Max één van de rijders zal zijn.
Vertel me ook even de top 5 van de komende races, dan kan ik mijn vrije tijd anders besteden dan voor de buis te zitten.
Posts: 463
Het is niet zeker dat Mercedes over twee jaar nog sneller is dan Renault. Het is niet zeker dat Ferrari over twee jaar sneller is dan McLaren. Het is niet zeker dat Max Verstappen ooit voor Mercedes zal rijden. Eigenlijk is er niets zeker in de F1, behalve dan dat teams een aantal jaren aan de top staan en dan toch terugzakken en voorbij gestoken worden door weer een ander team wat dan weer een tijdlang vooraan staat. Zo is het altijd al geweest Royalere, geloof dat nou maar.
Avatar
Posts: 303
Hey is wel zeker dat Palmer voor de persconferentie is uitgenodigd. Hij kan ook hier nog crashen of een DNS krijgen. Misschien kan Carlos ook hier instappen?
 
NL RSV MILLE 14 sep 2017 00:420
Avatar
Posts: 606
Ben benieuwd of ze tegen senior hebben gezegd dat ie voorlopig ook maar niet aanwezig mag zijn en dat ie zijn mond naar de Spaanse pers op slot moet houden?
 
Posts: 312
Hij weet dus al hoe het gaat lopen.
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Is Scuderia Toro Rosso beter af met Honda dan met Renault?





Coureursprofiel
Naam ES Carlos Sainz jr
Actief Als Renault Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 sep 1994 (23)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,78m
Woonplaats Madrid