Enthousiasme Red Bull verraadt kansen voor Singapore

Gepubliceerd op 13 sep 2017 14:27
image

Dat Red Bull Racing zo optimistisch toeleeft naar de Grand Prix van Singapore van komend weekend geeft aan dat de Oostenrijkse echt kansen ziet voor een mooi resultaat op het stratencircuit. Dat stelt oud Formule 1-coureur Jan Lammers in het AD. Eindigen Max Verstappen en Daniel Ricciardo in Singapore op het podium?

Lammers: "Het team is dit seizoen steeds heel terughoudend met het uitspreken van hoge verwachtingen. Dus juist als ze enthousiast zijn, zoals nu, mag je ervan uitgaan dat die podiumkans reëel is. Ze hebben vast positieve informatie over die update uit de windtunnel of anderszins. En Red Bull deed het inderdaad vaak goed daar."

"Aan de andere kant: het is geen business as usual, het is niet zo dat Red Bull Racing het wel eventjes doet, het moet eerst nog gebeuren. En ik zou er niet gek van staan te kijken als zich een vreemde eend gaat mengen om de plekken bij de eerste zes. McLaren bijvoorbeeld."

Overdreven

Lammers vindt de treurnis onder Nederlandse fans over het huidige seizoen van Verstappen soms wel wat overdreven. "Ik heb al vaker gezegd: we moeten het niet overdrijven. We maken er in Nederland een drama van, maar een minuut stilte voor Max is nog niet nodig. Schumacher, Senna en Alonso hebben ook wel eens lopen tobben."

"Zo'n seizoen kun je gewoon een keer hebben. Het is Max altijd voor de wind gegaan, nu ziet hij een keer de andere kant van de medaille. Dat draagt als het goed is alleen maar bij aan zijn ervaring en maakt hem straks eventueel een mooiere wereldkampioen."



Reacties (50)
NL Tinus Tussengas 13 sep 2017 14:34+5
Avatar
Posts: 310
Lammers: "Het team is dit seizoen steeds heel terughoudend met het uitspreken van hoge verwachtingen... "

Wat??? Volgens bepaalde personen zou de RB13 dit seizoen een wk auto zijn.
NL dutchiceman 13 sep 2017 14:570
Avatar
Posts: 929
Precies mijn gedachte toen ik dat las...
NL Larry Perkins 13 sep 2017 15:23+2
Avatar
Posts: 11701
Klopt, maar dit keer ziet Verstappen een podiumplaats – onder voorbehoud – ook wel zitten en hij is doorgaans zeer realistisch in zijn verwachtingen.
Avatar
Posts: 837
RB13.....................unlucky for some...........
 
NL Wouter666 13 sep 2017 14:44+1
Avatar
Posts: 1355
Max gaat gewoon winnen dit weekend. Ik heb zo'n voorgevoel!
NL jaapdeaap 13 sep 2017 14:580
Posts: 420
En hopelijk valt ricciardo eens een keertje uit en kan Max met de overwinning gaan lopen. Wat punten goed maken in de stand van het wk.
NL Bonelezz 13 sep 2017 15:01+5
Posts: 34
@JAAPDEAAP
We hopen allebei dat Max er met de overwinning vandoor zal gaan, maar ik vind het bijzonder onsportief van je dat je Ricciardo een uitvalbeurt gunt. Alsof die jongen schuld heeft aan de pech van Max...
NL jaapdeaap 13 sep 2017 15:05+1
Posts: 420
hopen dat iemand uitvalt is toch niets mis mee? is onderdeel van de sport, iemand een crash of ongeval toewensen is veel erger. Gewoon een motortje dat ermee stopt of een bougie met kuren is voldoende ;-)
NL Larry Perkins 13 sep 2017 15:28+10
Avatar
Posts: 11701
Dat je kunt uitvallen hoort bij de (mechanische) sport.
Dat je iemand dat toewenst is onsportief.
Iemand op waarde kloppen in een race is het meest glorieus en daar hoopt iedere F1-coureur op.
Avatar
Posts: 1039
Helemaal eens LP
BE Jean Alesi 13 sep 2017 15:480
Avatar
Posts: 14410
en als ik het Ericsson toewens, is het dan ook onsportief @Larry?
Avatar
Posts: 837
Nee joh, dan niet natuurlijk ;)
NL Hooligans Racing 13 sep 2017 17:130
Avatar
Posts: 570
updates als een 3-staps raket .. update aan de auto zelf .. vooral de zijkant (bargeboards etc) heb ik begrepen .. daarnaast een update van de motor en ze krijgen een update van de brandstof van hun partner Total wat ook weer tijd op moet leveren! Ben echt benieuwd :)
NL Larry Perkins 13 sep 2017 18:510
Avatar
Posts: 11701
@Jean. Als dat ook de wens van Ericsson zelf is, is dat natuurlijk prima.

Overigens heb ik tijdens de race vaak het idee dat Ericsson niet is uitgevallen, maar niet eens van start is gegaan.
Sterker nog, bestaat er wel een Ericsson in de F1? Of alleen op papier om de kosten bij Sauber te drukken?

En dat geldt ook voor Marcus. ;)
Posts: 1680
Levert total de esso vloeistoffen voor de auto?

Betaalt Esso de rekeningen van total en mogen zij met de eer strijken over een nieuwe benzine of olie formule?
NL Formule 1 MSC F1 13 sep 2017 23:240
Avatar
Posts: 1406
Als toch een Redbull moet winnen hoop ik echt dat Ricciardo hem pakt.
NL MaxiDaans 14 sep 2017 10:150
Posts: 108
Laat Ricciardo Bottas maar passeren in punten dit Seizoen, zou laten zien hoe een goede rijder Ricciardo eigenlijk is!
 
NL erikworld 13 sep 2017 14:45+1
Avatar
Posts: 608
Ik ging gisteren met een koffer in de bus naar Schiphol. Ik zeg tegen de chauffeur met enige trots: ik ga Max kijken in Singapore. Zegt de chauffeur: dat is een end vliegen voor twee rondjes. Het cinisme zit op het niveau van Jos en de eeuwige grindbak zo langzamerhand. Maar wat wil je als je om de twee weken om kwart over twee de TV uit kan zetten omdat Max er weer uit ligt. Moet ik de rest van de zondagmiddag met de vrouw in het bos wandelen.
NL alonso fan 13 sep 2017 14:46+5
Avatar
Posts: 7644
Een echte F1 fan zo te lezen...
NL schwantz34 13 sep 2017 14:49+6
Avatar
Posts: 6104
Gister bij de Jumbo

Kassiere tegen klant "Spaart u zegels voor de auto van Max"
Klant "Nee dank je, die is na 2 minuten alweer kapot"
NL dutchiceman 13 sep 2017 14:580
Avatar
Posts: 929
Ajo. Het is onderhand gewend geworden en we mogen er grapjes over maken toch? Houd het toch nog een beetje leuk.
Avatar
Posts: 4611
Want zonder Max is er natuurlijk geen race meer...
NL jaapdeaap 13 sep 2017 15:10+3
Posts: 420
Vergelijk het met een sex film, eens je klaargekomen bent kijk je de rest van de film toch ook niet meer verder...
NL TylaHunter 13 sep 2017 15:31+3
Avatar
Posts: 224
Dit jaar is het gevecht met Vettel en Hamilton toch echt het meest sensationele dat je kan zien.... voor de laatste punten zijn er vaak ook geweldige gevechten te zien... Een beetje jammer dat sommigen zich "Fan" van Max Verstappen noemen wanneer ze de sport op zichzelf niet eens weten te waarderen...
NL Larry Perkins 13 sep 2017 15:330
Avatar
Posts: 11701
@Erikworld. Hoop dat je de Hollandse satésaus mee hebt genomen want die kennen/lusten ze daar niet. ;)
BE Jean Alesi 13 sep 2017 15:45+2
Avatar
Posts: 14410
die kijk ik altijd voor de verhaallijn @JAAPDEAAP
Posts: 139
Ik kijk de race altijd af, maar ik moet wel toegeven dat ik inmiddels bij elke start een slecht gevoel heb over de afloop van de beginfase van de race .. =(
NL Snelrondje 13 sep 2017 15:530
Posts: 1278
Veel plezier in Singapore, @Ericworld. Hopelijk zie je een Wereldrace!
 
NL alonso fan 13 sep 2017 14:450
Avatar
Posts: 7644
Hou toch op dit lees ik elke race ook in de kranten.
 
Avatar
Posts: 4169
Een minuut stilte vind ik helemaal niet zo gek. Ik ga het m'n vriendin voorleggen. Weet je wat, maak er twee van.
 
NL RSV MILLE 13 sep 2017 14:560
Avatar
Posts: 606
Nou wordt er iedere dag een beetje regen verwacht, dan mag iedereen dus optimistisch zijn, vraag dat maar aan Olivier Panis die ooit in Monaco won...
We gaan het verder wel zien of de verwachte updates hun werk goed doen.
BE Jean Alesi 13 sep 2017 15:460
Avatar
Posts: 14410
Maar in 96 was de betrouwbaarheid ook nog een belangrijke factor, écht gekke races zoals toen zie je bijna niet meer
Avatar
Posts: 619
Jean klopt komt jammer genoeg doordat de motoren lsnger dan een race mee morten gaan. toen gad je nog trainibgs, kwalificatie en race motoren geloif ik
Avatar
Posts: 146
Jazeker en als ze hem in de eerste bocht in de kreukels reden en der een paar meenamen rende ze snel terug naar de pits om in de T-Car te stappen voorde herstart
NL alonso fan 13 sep 2017 20:590
Avatar
Posts: 7644
@KiekisNL Heb je gezopen? :)
 
Avatar
Posts: 4904
Ha ha ha ha ha ... Arme Max... na ja, ik heb het bij zn Pa jaren volgehouden, elk race weekend weer vol goede moed en hopen op dat wondertje, al zat je na een tijdje allang niet meer op een podiumplek te rekenen maar schold je op Jos als hij kans op een mooie P 5 finish verknoeide door weer net even teveel te willen... Voorlopig kunnen we een podium van Max niet als een verassing zien , maar moet/mag het wel is pechvrij...
NL Spielberg 13 sep 2017 15:180
Avatar
Posts: 1862
Wij hadden in de tijd van Jos een poule ; hoeveel plaatsen wint Jos met de start en welke ronde valt hij uit ;-)
NL petertje 13 sep 2017 18:34+1
Avatar
Posts: 543
ik vind het debutjaar van max nog het meest constant qua rijgedrag. toen hoeft hij het nog niet zo, forceert niet, kies zijn momenten. het was toen immers nog een leerjaar, maar sinds hij naar redbull is verhuisd en vooral na zijn overwinning in spanje heeft hij een andere status gekregen. ik heb het gevoel dat hij steeds meer de limiet opzocht en soms overheen schiet om zijn status als wonderkind eer aan te doen. maar vooral de strijd niet willen verliezen met ricciardo maakt hem minder gebalanceerd. dit jaar speelt vooral pech in zijn nadeel waardoor hij nog meer wil bewijzen wat hij waard is. daardoor neemt hij steeds grotere risico en steeds minder geduld in de races.
 
NL schwantz34 13 sep 2017 15:030
Avatar
Posts: 6104
RBR komt met een nieuwe voorvleugel, en side skirts voor extra downforce. En ExxonMobil heeft een nieuwe brandstof ontwikkeld voor iets meer vermogen.
NL Formule 1 MSC F1 13 sep 2017 23:280
Avatar
Posts: 1406
Nieuwe Brandstof voor 0.002 winst.
 
Avatar
Posts: 433
Zou leuk zijn als Red Bull en McLaren zich beide kunnen mengen in de Mercedes/Ferrari strijd!
 
Avatar
Posts: 703
het is soms diep treurig hoe [fans] reageren , duidelijk is wel dat deze er geen snars van snappen .
ook jos had daar last van ik hoop wel op een p1 van max en 2 vettel 3 ricardo want als hij uitvalt heeft max zijn maatje niet op de baan verslagen
 
NL JohnNada 13 sep 2017 16:11+1
Avatar
Posts: 650
Was RedBull niet ook al positief voor bijvoorbeeld Monaco en Hongarije? Ik vind het een vreemd bericht op dat vlak.
 
Avatar
Posts: 679
Ik heb al iets te vaak gehoord "Dit circuit ligt ons niet. Dit circuit is geschikt voor onze auto".
En allemaal bleek het waterverf.
Zorg eerst maar eens dat je finished en een beetje serieus vooraan meedoet voordat je je lot tart.
 
NL RobVerstappen 13 sep 2017 17:370
Posts: 76
Ik hoor hier mensen over sportief en onsportief.
Waar staat dan geschreven dat je sportief moet zijn !?!?
We leven natuurlijk in een samenleving waarin het ons door de strot geduwd word om politiek correct te zijn!
Dit creëert alleen maar een hele grote groep farizeeërs die hierin meegaan.
Als we terugkijken op de fantastische carrière van Michael Schumacher weten we natuurlijk heel goed dat Michael ook niet altijd even sportief was op het circuit,en dan druk ik me zachtjes uit !
Dus al dat correcte gelul hier over sportiviteit, lik me reet !
Wees gewoon realistisch, de aardkloot is geen Utopia, al creëren mensenmassa''s dat wel in hun bolletje
 
Avatar
Posts: 412
* Kop van item klinkt leuk
* Niet tussen 'haakjes'
* Lees eerste 2 regels
* Mees mening van een buitenstaander
* Stop met lezen
* Ga naar een fatsoenlijke site
NL Formule 1 MSC F1 13 sep 2017 23:300
Avatar
Posts: 1406
Welke site is goed dan naja bijna alle site's zijn beter dan dit.
 
Avatar
Posts: 1360
het hele jaar waren mijn verwachtingen ZEER HOOG

nu zijn mijn verwachtingen ZEER LAAG

(???? hey wacht eens....)

zal MAX nu dan wel winnen
 
NL ScuderiaSjonno 13 sep 2017 20:290
Avatar
Posts: 1320
Unlucky for some, werd er beweerd toen de RB13 gelauncht werd, ze hadden vast niet gehoopt dat het hun eigen rijder is, die met 20 nummers meer op de auto heeft staan :P
 
NL moustache 14 sep 2017 15:190
Posts: 43
Red Bull heeft al zoveel gezegd het moet wel van de rijders en de motor komen.
Als daar iets niet mee in orde is kunnen ze het vergeten.
Ze weten daar ook allang dat ze veel te kort komen met de motor , maar ze kunnen niet anders.
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Is Scuderia Toro Rosso beter af met Honda dan met Renault?





Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco