'Jolyon Palmer maakt seizoen gewoon af voor Renault'

Gepubliceerd op 13 sep 2017 10:30
image

Carlos Sainz zal niet tussentijds de overstap maken van Scuderia Toro Rosso naar het team van Renault. Dat heeft Sky Sports F1 vernomen van bronnen. Sainz verhuist na dit jaar wel op uitleenbasis naar Renault als onderdeel van de deal tussen Renault, McLaren, Honda en Red Bull.

Dat gaat ten koste van Jolyon Palmer, maar nog niet dit seizoen. De Brit leeft in de veronderstelling dat hij zijn contract bij Renault gewoon uit mag dienen, ondanks de geruchten dat Sainz voor Maleisië al de overstap zou maken. Volgens Sky Sports F1 maakt Palmer het jaar af bij Renault.

Sky Sports F1 meldt tevens dat de breuk tussen McLaren en Honda nu echt beklonken is. Meer nieuws wordt komend weekend verwacht. McLaren stapt over naar Renault-motoren. Honda blijft behouden voor de Formule 1 door een samenwerking met Scuderia Toro Rosso aan te gaan.



Reacties (35)
NL DutchTreath 13 sep 2017 10:43+2
Avatar
Posts: 4128
Ook dit is weer een uit de lucht gegrepen verhaal. Zolang er niets bevestigt wordt door de juiste personen, staat er niets vast. Iedereen denkt het allemaal al te weten.
NL Billgates307 13 sep 2017 10:530
Avatar
Posts: 3888
Alhoewel Sky redelijk betrouwbaar is als bron.
Na alle geruchten van afgelopen weken, met meerdere bronnen zou je toch zeggen dat het gaat gebeuren. Ookal is er niets bevestigd, het klinkt iig heel logisch en niet uit de lucht gegrepen.
NL Pietje Bell 13 sep 2017 10:530
Posts: 2338
Klopt. "Sainz wordt uitgeleend, Alonso blijft nog een jaar."
Bron: Sky Sports.
Zijn gewoon aannames.
Posts: 1666
Dat is ook een aanname.
Avatar
Posts: 832
Lol Axel
Bovendien is het een aanname dat hij een aanname doet hè.
Avatar
Posts: 73
aanname...assumption (eng) assumption is the mother of all fuckups :)
NL DutchTreath 14 sep 2017 11:050
Avatar
Posts: 4128
@Axel

Je neemt iets aan (je geloofd het) van een persoon. En dat is een aanname.
Dus het heeft puur met blind vertrouwen te maken dat je Sky op zo'n moment op hun woord geloofd.

@Billgates307

Hoeveel in de media is er niet over genomen van de Spaanse media over het zgn voorcontract wat Max zou hebben gehad met Ferrari? Toen gonsde ook allerlei geruchten in de media. Je gaat mij toch niet zeggen dat je dit toen ook geloofde? Toen werd er uit monde van Skype ook aangegeven dat zo'n deal daadwerkelijk mogelijk was.
 
NL J. Villeneuve 13 sep 2017 10:580
Avatar
Posts: 1389
Zo vlak voor de gp van singapore gaan ze natuurlijk niet aankondigen dat palmer zijn laatste gp gaat rijden. De officiele bevestiging volgt natuurlijk pas na de gp in de hoop dat palmer niet voortijdig zijn kop laat hangen
Avatar
Posts: 1414
maakt dat verschil denk je?
 
Avatar
Posts: 1713
Renault zei altijd al dat Palmer dit seizoen zou afmaken, over en paar dagen zal het wel bevestigt worden hoe het werkelijke verhaal in elkaar steekt.
Avatar
Posts: 150
Ja als Renault het zegt dan zal het wel zo zijn:)
Posts: 416
De geruchten van Renault zijn net zo betrouwbaar als de motoren ^^
 
Avatar
Posts: 1422
Als dit deel van het verhaal blijkbaar niet klopt, dan wacht ik gewoon officiële bevestigingen af. Waarom zou de rest wel kloppen?

Er kunnen zoveel beren op de weg liggen. Voor zelfde geld is 1 van de geldverstrekkers (bank) van McLaren in verweer gekomen ivm terugbetaal garantie lening gebaseerd op de jaarlijkse Honda bijdrage. *Leuk dat jullie sportief succes willen, wij willen ons geld terug en die bijdrage van Honda is voor ons een grotere zekerheid*

Of een koper welke al een tijd op STR loert om op juiste prijs aan te schaffen is ingestapt om nu de aankoop te doen met volgend jaars lopend Renault contract dan over 2 jaar goedkoper (bij niet presteren Honda) maar ook veel minder WCC inkomsten in het verschiet.

Gewoon wat voorbeelden wat wachten tot officiële bevestigingen verstandig is voor conclusies te trekken.
NL Mr Marly 13 sep 2017 12:15+1
Avatar
Posts: 4463
Er zitten rijken mensen vanuit het Midden Oosten achter McLaren dus dat zal wel losloppen. McLaren is ook meer dan de F1 alleen.
 
NL Larry Perkins 13 sep 2017 11:07+4
Avatar
Posts: 16042
Morgen komt het bericht dat mocht Palmer halverwege de race in Singapore niet bij de eerste vijf rijden, hij een pitstop zal maken en dan ter plekke al wordt vervangen door Carlos.

Een rondje daarvoor zal Sainz een engine failure faken wat zijn vroege aanwezigheid in de pits zou verklaren, zonder dat het verdacht is want ach, die Renault-motor hè.

;)
NL Jim Clark 13 sep 2017 11:14+2
Avatar
Posts: 2181
....en bij Renault zijn ze zulke streken wel gewend ;)
AU Mag Verslappen 13 sep 2017 11:26+1
Avatar
Posts: 2003
Ik denk dat de Torro Rosso het beter doet in Singapore dan de Renault, dus dat zou een straf voor Carlos zijn :)
 
Avatar
Posts: 5319
Nou , Jomanda wordt ook ontslagen bij Sky... op naar de volgende roddel,, het wachten is weer op het gerucht dat het toch Kubica wordt...
 
Avatar
Posts: 1193
eigenlijk zouden ze de deal zaterdag bekend moeten maken, en dan palmer zondag de race winnen................ ;-)
NL Larry Perkins 13 sep 2017 11:32+1
Avatar
Posts: 16042
@Bengelke. Wat moeten we invullen op al die puntjes? ;)
Avatar
Posts: 308
De puntjes staan voor het aantal wagens wat voor palmer dan moet uitvallen. ;)
NL Sergeant Gneisbaard 13 sep 2017 13:32+2
Avatar
Posts: 2325
Het is een keer gebeurd met Gerhard Berger in de jaren 80. Die reed een seizoen from hell bij Bennetton 1986, en kreeg in de kwalificatie van Mexico van teambaas Peter Collins te horen dat hij zou worden ontslagen. Hij liet echter niet zijn kop hangen, maar verzon iets wat tegenwoordig niet meer mag: hij kwalificeerde zich als vierde en koos voor de race twee harde banden links en twee zachte banden. Daardoor hoefde hij tijdens de race geen pitstop te maken terwijl de andere podiumklanten (Prost en Senna)respectievelijk één en twee stops maakten. Collins bood na de race zijn verontschuldigingen aan en probeerde Berger nog tot een verlenging van zijn contract te bewegen, maar zijn overwinning leverde Berger een telefoontje van Ferrari op en hij reed in 1987 voor de Scuderia
Avatar
Posts: 856
@ Sergeant Gneisbaard, Dat soort coureurs hebben we tegenwoordig helaas ook niet meer. Lewis in Monaco wellicht met het doorrijden op wets in 2016.
ES Darlos Cainz 13 sep 2017 17:180
Avatar
Posts: 3914
@Gneisbaard bron? Ik heb het boek Grand Prix Story 1986 hier liggen van Heinz Pruller maar daar wordt geen melding gemaakt over ontslag. Sterker nog: Berger was de favoriet van BMW, was competitief bezig tov Fabi.
 
Avatar
Posts: 733
Denk dat ze vij Renault liever candaag dan morgen Sainz met Palmer vervangen.
Gezien wat ie presteerd maar dat dit niet kan vanwege een sponsor contract wat Renault met een sponsor van Palmer heeft.
NL schwantz34 13 sep 2017 14:41+1
Avatar
Posts: 7224
Pa Palmer heeft er ook een boel geld inzitten, dat hij anders graag terug zou willen zien. Renault kan al dat geld beter gebruiken om in de 2018 auto te stoppen lijkt mij.
Avatar
Posts: 733
Daarom.. die maakt het seizoen gewoon af. Anders gokken ze dadelijk dat sainz ze nog 1 of 2 plekkies omhoog helpt in de constructeurs om dat verlies van pa palmer terug te qinnen + wat extra's en als dat faalt dan kost het dubbel..
 
Posts: 423
Meer nieuws dit weekend. Dat was in het weekend van Monza al zo, toen was het nog...zondag om 18:00 komt er nieuws. Zou me niks verbazen als er nog helemaal niks wordt bevestigd.
NL Pietje2013 13 sep 2017 13:200
Avatar
Posts: 6190
We wachten ook nog steeds op het grote nieuws van Sauber.
NL Larry Perkins 13 sep 2017 17:570
Avatar
Posts: 16042
Ik weet het nieuws al @Pietje maar dan wordt het ‘Oostenrijkse circuit’ weer triest... ;)
 
NL DJJeffHax 13 sep 2017 12:180
Avatar
Posts: 218
En wat zei ik? SAI zal voor Renault rijden maar onder contract blijven bij RBR. Dit gezien het feit indien RBR volgend seizoen niet om de titel kan strijden, RIC weg gaat en SAI naar de Hoofdmacht vertrekt.
Avatar
Posts: 1422
Dan is Max ook weg denk ik.
 
Avatar
Posts: 1246
Jammer als het klopt. Zou wel leuk hebben gevonden om Hulk - Sainz te zien en Gasly in de STR.
 
NL Getuige X 13 sep 2017 15:310
Posts: 1669
Zat ik er echt ff naast mbt Kubica zeg....
Ik snap dat Renault niet met Palmer.
Dat is toch echt geen topper.
 
ES Darlos Cainz 13 sep 2017 17:130
Avatar
Posts: 3914
Grote probleem is ook dat je niet zomaar als Renault zijnde een mededeling kan doen dat Palmer de volgende grandprix vervangen gaat worden terwijl hij aankomend weekend nog moet rijden! Als een vaste coureur al vervangen wordt gedurende het seizoen dan doe je dat per direct zie ook Max vorig jaar.
 

Testsessies
AU
        Grand Prix van Australië
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
07:10 - 09:10
 
 
Snelste ronde
07:10 - 09:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
04:00 - 05:00
 
 
Kwalificatie
07:00 - 08:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
02:00 - 03:30
 
 
Vrije training 2
06:00 - 07:30
 
 
 
Geef je mening
Het is belachelijk dat het WEC de kalender aan heeft gepast voor Fernando Alonso





Circuit Albert Park
 
Circuit Albert Park
Plaats AU Melbourne, Australië
Website Website
 
Team profiel
Naam FR Renault
Oprichtingsdatum 1 jan 1977