Valentino Rossi inspiratiebron voor Daniel Ricciardo

Gepubliceerd op 12 sep 2017 16:26
image

Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo neemt een voorbeeld aan MotoGP-rijder Valtentino Rossi, die ondanks zijn leeftijd van 38 jaar nog steeds jaar in en jaar uit tot de top van de motorsport behoort. De Italiaan staat nu even aan de kant met een bij het motorcrossen opgelopen beenbreuk, maar de meervoudig wereldkampioen kan zich nog altijd meten met de jongere garde.

Dat heeft een inspirerende uitwerking op Ricciardo, zo laat de Australiër in gesprek met Autosport weten. "Voorheen was ik altijd de jonge hond die net kwam kijken, nu heb ik te maken met een veel jongere teamgenoot. En de hype rondom Max is vele malen groter dan de hype toen ik net kwam kijken. Dit is een beetje waar Valentino Rossi al tien jaar mee te maken heeft, denk ik."

Ricciardo is vastberaden om zich niet te laten kisten door het feit dat zijn jongere stalgenoot soms sneller is dan hij. "Max is dit jaar beter geworden. Dat heb ik erkend, in plaats van dat ik me ga verschuilen achter excuses." De Australiër geeft aan dat hij continu op zoek gaat naar een manier om zichzelf te verbeteren om zich te weren tegen de opkomende nieuwe generatie.

Verstappen is negen jaar jonger dan hij, maar toch zijn er ook nog elementen van de rijstijl van de Nederlander waar Ricciardo nog het een en ander van kan leren. "Ik ben soms te gevoelig. Dat is geen excuus, maar soms moet ik gewoon alles vergeten en vol ergens voor gaan. Max bezit nog niet dezelfde sensors, waardoor hij beter om sommige scenario's heen kan rijden."



Reacties (20)
NL DragonEgg75 12 sep 2017 16:40+1
Avatar
Posts: 261
kudos to Ric voor het ontwikkelen van meer zelfkennis. Is helemaal niet makkelijk, en dat doet ie toch netjes. :-)
 
NL VeerTheMan 12 sep 2017 16:400
Avatar
Posts: 357
Misschien een cursusje aanvragen bij Max. Doet hij vast graag. Altijd bereidt te helpen en te vertellen hoe Daniel opzij kan gaan als Max eraan komt. ;)
 
NL schwantz34 12 sep 2017 16:49+2
Avatar
Posts: 5002
Ik ben een groot Rossi fan, volg hem al sinds zijn EK tijd. Het was onwijs balen dat hij deze blessure heeft opgelopen en zodoende is uitgeschakeld voor de titel. Maar het goede nieuws is dat Michael van de Mark op de motor van Rossi over 1,5 week op Aragon zijn Moto GP debut maakt, gaat echt een speciaal weekend worden ;)
NL Formule 1 MSC F1 12 sep 2017 17:370
Avatar
Posts: 737
Ja ik ben niet zo'n Rossi fan maar het is wel een legende. Wel leuk voor Van de Mark een top 10 finish zou fantastisch zijn.
Posts: 261
Echt benieuwd wat Van de Mark in de motoGP kan. Fan van zijn stijl maar dit jaar valt hij toch wat tegen, ook al ligt dit ook wel aan de moto waar hij op zit.
NL Larry Perkins 12 sep 2017 21:150
Avatar
Posts: 8728
Ja, doodzonde dat Rossi er tussenuit valt, hij heeft altijd wat extra’s ook op deze leeftijd nog.

Lichtpuntje is Van der Mark zeker, hij zit de komende MotoGP-race op één van de beste motoren maar heeft nog zero ervaring op dit gebied, dus moeten ‘we’ niet te hoge verwachtingen koesteren.
NL Formule 1 MSC F1 12 sep 2017 22:050
Avatar
Posts: 737
Nee precies daarom een top 10 finish zou al fantastisch zijn
Posts: 261
Als hij kan aansluiten rond de top 10 zou al sterk zijn. Wel een goede kans om zich in de kijker te rijden. Superbike krijgt hier echt bitter weinig aandacht.
NL FerrariRules 13 sep 2017 17:450
Avatar
Posts: 2432
Was ook blij verrast dat vd Mark het stuur over neemt. Voor Rossi heel jammer inderdaad. Maar die komt wel weer terug.

On topic:
Verschil voor Ricciardo is dat Rossi die hype zelf wel geeft meegemaakt en nog steeds meemaakt. Tribunes vol met nr 46 is vaak het geval.
 
Posts: 477
Een eerlijke Ricciardo ! Mooi toch. En Rossi wat een held..... volgende race de Nederlander vd Mark op de motor van Rossi is dat ff geweldig. Als hij In de P5 rijdt gaat dak er af.....
 
NL Spielberg 12 sep 2017 16:530
Avatar
Posts: 1767
Goede inspiratiebron.
 
Avatar
Posts: 4256
Niet bij het crossen maar bij flattrack racen op zn eigen circuit bij zn motor-ranche...
 
NL Formule 1 MSC F1 12 sep 2017 17:350
Avatar
Posts: 737
Wat een top gozer is die Ricciardo.
NL Larry Perkins 12 sep 2017 21:270
Avatar
Posts: 8728
Precies @F1MSCF1. Wat een uitstekende attitude ook om het maximale uit zichzelf te halen.

Ter zijde: Daniel geeft m.i. Max hiermee bijna het fraaiste compliment wat je als teamgenoot kunt ontvangen.
 
NL Erwinnaar 12 sep 2017 17:420
Avatar
Posts: 3510
Ik hoop niet zijn leeftijd....­čść
 
Avatar
Posts: 716
Denk dat ik van het weekeind ook maar thuis blijf voordat ik haar pet van ze kop slaat.
Avatar
Posts: 716
Vraag me ook nog steeds af waarom mike is gestopt met racen 2006/2007 is de pot met geld groter dan het WK ? wie zal het zeggen
Avatar
Posts: 519
Ik heb je eerste post nu een paar keer gelezen en ik snap nog steeds niet wat je schrijft.
 
Avatar
Posts: 3723
Valentino... de Schumacher van het motorracen. 38 jaar en nog altijd enorm sterk al gebied de eerlijkheid wel te zeggen dat hij niet meer zo sterk is als 10 jaar terug. Als hij toen op 100% zat dan zal het nu 98% zijn. Nog steeds waanzinnig natuurlijk maar die 2 procent maken wel het verschil. Ik geniet nog altijd weer als ik hem zie racen en nog altijd zit ik in spanning te kijken en heb vooral oog voor 46 zoals ik ook altijd vooral oog had voor Michael of Max nu. Vale zal later dit seizoen terugkomen en er volgend seizoen nog een keertje alles uit willen persen maar ik vrees dat het daarna over is. Wat een legende. Op zijn ranch traint hij dagelijks met de jongens van zijn riders academy en Franco "Franky" Morbidelli is een nieuwe grote belofte voor de toekomst maar ook hij heeft het nog behoorlijk zwaar met Valentino. In Tavullia hangen de vlaggen van Valentino inmiddels al gebroederlijk naast die van Franky. Wat dat betreft hebben de bewoners van het dorp de nieuwe held al omarmd maar voor mij is er maar 1 eeuwige held. 46 for life bitches ;)
NL Larry Perkins 13 sep 2017 10:170
Avatar
Posts: 8728
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Wie was schuldig aan de startcrash in Singapore?






Coureursprofiel
Naam AU Daniel Ricciardo
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 jul 1989 (28)
Gewicht 64 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco