Wonderkind Lando Norris 'ster van de toekomst' volgens McLaren

Gepubliceerd op 04 aug 2017 14:53
image

McLaren-junior Lando Norris mocht afgelopen woensdag instappen in de McLaren MCL32 voor de laatste dag van de in-season tests. De jongeling liet een verpletterende indruk achter en verbaasde zelfs teambaas Eric Boullier, die hem tipt voor een grote toekomst.

Norris zette de tweede tijd van de dag neer, op slechts twee tienden achter kampioenschapsleider Sebastian Vettel, en voor Kimi Raikkonen. Boullier prijst de 17-jarige voor hoe snel hij zich aan wist te passen aan de auto. "Lando verbaasde ons met zijn volwassenheid, professionaliteit en snelheid en wist zich snel meester te maken van de wagen," zo liet McLarens teambaas weten aan ESPN. "Zijn feedback voor de engineers was waardevol en accuraat en hij is zeker een aanvulling voor onze groep testrijders, om nog niet te zeggen dat hij mogelijk een toekomstige ster is."

Het seizoen verloopt moeizaam voor McLaren-Honda, maar de laatste zeven dagen in Hongarije zorgen ervoor dat de eerste seizoenshelft op een positieve manier afgesloten wordt. Boullier: "We hebben veel ronden kunnen rijden zonder dat er problemen waren en we hebben veel progressie gemaakt met ons testprogramma. Om een sterk weekend in Hongarije op te volgen met twee positieve testdagen is een boost voor het hele team, zeker zo vlak voor de zomerstop. De verzamelde informatie zal erg waardevol zijn voor het ontwikkelen van ons pakket voor Spa en het latere deel van het seizoen."



Reacties (43)
NL Demachiel 04 aug 2017 14:580
Avatar
Posts: 167
Dat is slecht nieuws voor Nyck de Vries..
Posts: 1495
Vandoorne mag ook wel op gaan passen gezien zijn nationaliteit.
Avatar
Posts: 62
Denk idd ook als van Doorne aankomend seizoen niet presteert dat Norris hem gaat vervangen....die is nu nog te jong.....denk gelukkig voor Stoffel....(ik had eerlijk gezegd veel meer van hem verwacht...)
Avatar
Posts: 1486
Demachiel ; met alle respect. Maar ik vind zelf dat Nyck de vries alles behalve overtuigend bezig is/was.
NL Larry Perkins 04 aug 2017 17:460
Avatar
Posts: 16125
Het is wel slecht voor Nyck maar geen nieuws.
NL Larry Perkins 04 aug 2017 17:490
Avatar
Posts: 16125
@70kai. Vermoed eerder dat Stoffel wel gaat presteren en dat Norris naast Stoffel gaat rijden in de andere McLaren.
Avatar
Posts: 2574
@Larry, ben het met je eens dat Stoffel echt wel meer gaat presteren. Zie het alleen niet gebeuren dat McLaren twee te onervaren rookies naast elkaar gaat zetten volgend jaar.
Avatar
Posts: 421
Hij heeft 1 dagje getest. En niemand weet precies hoeveel brandstof etc men aan boord had. Dus een snelle tijd is leuk, maar tov wat? En inder welke omstandigheden.

Ik snap best de McLaren snakt naar positieve berichten in deze donkere tijden voor het team.

Maar laten we niet teveel druk op die jongen uitoefenen. En hem beoordelen op zaken die hij laat zien in kwalificaties en races.
NL Larry Perkins 04 aug 2017 18:520
Avatar
Posts: 16125
@Politik. Ik dacht ook niet aan 2018 maar eerder in 2020.
Eerst na dit jaar nog twee seizoenen opstapklassen, dat is ook wel een beetje het beleid van McLaren en mits ze hem een passend contract voorleggen zie ik deze jonge knul (hij is pas 17 jaar) er ook wel voor gaan.
NL SennaDaSilva 04 aug 2017 18:550
Avatar
Posts: 3405
Nyck moet maar eens heel actief gaan zoeken naar een ander team zolang hij het in GP2 aardig doet. Bij Mclaren zal het niet snel gebeuren.

Wellicht iets voor Williams (sponsors met NL oorsprong) of Toro Rosso (lijntje met familie Verstappen).

Echter zie ik de Vries niet echt als de next big thing uit Holland.
Uiteindelijk is Frijns dat wat betreft nog steeds. En na een poosje krijg je Verschoor en van Kalmthout. Nyck heeft nog nooit écht verbaasd en écht overtuigd. En de jongen is ook wellicht te lief en te netjes. Hij zal zich wat meer moeten verkopen (iets wat Coronel ook al eens heeft aangegeven).
 
Avatar
Posts: 7261
Alweer één... wauw..
Avatar
Posts: 373
De wonderkinderen zijn de wereld nog niet uit.
Avatar
Posts: 989
Tijd voor een junior team bij McLaren. En bij Ferrari, en bij Mercedes. En dan samen met Toro Rosso een junior wk.
 
NL Pietje Bell 04 aug 2017 15:23+3
Posts: 3604
19 en 20 augustus rijdt hij in Zandvoort, waar Max de bekers uitreikt.
Misschien dan weer zo'n foto, maar dan 4 jaar later.
Waarschijnlijk is het lengte verschil inmiddels een stuk kleiner, haha.
Tweet
NL Larry Perkins 04 aug 2017 18:04+1
Avatar
Posts: 16125
Leuke foto @Pietje.

Ook de comment daaronder van de (nep)account van Lando: “Ik maak altijd tijd vrij voor mijn fans.”
Avatar
Posts: 1205
Larry... Is gewoon officieel account van Lando... Leuke humor heeft hij :)
NL Larry Perkins 04 aug 2017 18:570
Avatar
Posts: 16125
Zolang hij het waarmaakt is het zeker leuke humor @Blackpix.
 
NL Fred Schuit 04 aug 2017 15:31+2
Avatar
Posts: 396
Hij heeft geluk gehad dat hij niet stilviel, er zat bijna geen drup brandstof in de tank en verder is hij volgens mij vederlicht scheelt toch ook weer een paar tienden.
Heeft niks met een wonder te maken.
ES Darlos Cainz 04 aug 2017 16:19+1
Avatar
Posts: 5334
Klein mormeltje van 42 kg.
NL Larry Perkins 04 aug 2017 18:07+2
Avatar
Posts: 16125
De F1 is veel te makkelijk geworden. Die kids horen diep ongelukkig door uitputting verslag van hun eerste tests te doen.

Het was vroeger in mijn tijd wel ff anders.
 
Avatar
Posts: 4414
Inderdaad een wondertalent. Is dit dan de nieuwe Lewis Hamilton, waar de F1 tien jaar op gewacht heeft?
Avatar
Posts: 4663
De nieuwe(verbeterde) ham is al 3 jaar actief in de F1. Raad zijn naam maar.

Leuk talent die Norris, Maar max reed al RB wagens zoek op zijn 17e......
 
Avatar
Posts: 1731
Dus in de tekst staat 'om nog niet te zeggen dat hij mogelijk een toekomstige ster is' en de titel is WONDERKIND NORRIS STER VAN DE TOEKOMST. Is niet de eerste keer dat de nuance in een bericht volledig wordt genegeerd in de titel.
Ik ben daar persoonlijk geen fan van.
Avatar
Posts: 2629
Ach, de kop bij berichten hier geven vaak genoeg totaal iets anders weer dan waar het betreffende nieuw daadwerkelijk om gaat.
 
NL Baksteen 04 aug 2017 16:33+1
Avatar
Posts: 606
Zeker een talent. Staat 2de in de F3 kampioenschap. Veel gewonnen op jonge leeftijd. Of hij zich kan doorontwikkelen is de 100 million dollar question. De tijden in Hongarije zijn niet 100% representabel tov een ander. Ik geloof niet dat Alonso op dezelfde testdag langzamer dan deze jongen zou zijn geweest. Onmogelijk.
NL Smurfmark 04 aug 2017 17:440
Posts: 65
@baksteen eens, tijden blijft erg gevaarlijk wat dat betreft.
NL Smurfmark 04 aug 2017 17:440
Posts: 65
NL Larry Perkins 04 aug 2017 17:45+1
Avatar
Posts: 16125
100 million dollar question is vanaf deze week zo 2016 @Baksteen, het is nu de 500 million dollar question.
Posts: 1524
Als hij sneller dan Alonso was geweest, dan was hij in zijn kampioenschap ook wel wat dominanter voor de dag gekomen, en dat is niet het geval, zou het mogelijk toch iets met weinig brandstof zijn zoals Berger suggereerde?
Alonso blijft 1 van de beste F1 coureurs van dit moment, en zal niet zomaar door een rookie met het zelfde materiaal naar huis gereden worden!
Avatar
Posts: 9848
Klopt @Vitesse, zie Stoffel, na 1 race vorig jaar dacht iedereen dat Fernando het wel moeilijk zou krijgen met hem als teamgenoot....nou dat hebben we gezien.
GB VeerTheMan 04 aug 2017 19:230
Avatar
Posts: 803
Inderdaad worden appels met peren vergeleken zoals Smurf al suggereerde. Bij dit soort tests heeft iedereen een ander doel en we hebben het niet over een kwalificatie of race. Maar toch leuk voor Lando dat hij zo snel was in de voor hem nieuwe bolide. Wonderkind? Bring them out! We love wonder kids.
Avatar
Posts: 606
@larry perkins
Het is waar alle teams naar kijken: of ze de nieuwe Max Verstappen in handen hebben. Ik denk dat die Norris wel wat heeft. Ik weet niet en noem me maar gek maar hij heeft ook wel zo een smoel. Van iemand die het ver gaat schoppen. En hij won van oudere teamgenoten al heel zijn carriere. Dat deed Max ook.
Avatar
Posts: 606
@larry
En ter toevoeging: hij heet Lando. Ik bedoel das al een naam om niet te vergeten als je van SW houdt!
NL Larry Perkins 04 aug 2017 20:540
Avatar
Posts: 16125
@Baksteen. Waar reageer jij op? Snap jouw onderste twee reacties niet. Zijn die niet voor iemand anders bedoeld?
GB VeerTheMan 04 aug 2017 21:210
Avatar
Posts: 803
Je hebt sjans Larry. ;) Of een stalker.
Avatar
Posts: 606
@larry laat maar zitte Larry. Ik reageerde op je 100 million 500 million opmerking. Via internet verloopt de communicatie soms niet helemaal gestroomlijnd
 
Posts: 1524
@Roy

De Vries is gewoon goed, heeft alleen veel pech met team/keuzes en budget en nationaliteit, ze hebben in Nederland liever een allochtoon, in plaats van een jongen van de Nederlandse school!!!
 
NL Larry Perkins 04 aug 2017 17:560
Avatar
Posts: 16125
Berger had zeker net aan de Bolle verteld dat Norris met een lege tank reed. ;)
NL Larry Perkins 04 aug 2017 18:580
Avatar
Posts: 16125
Avatar
Posts: 9848
NL Larry Perkins 04 aug 2017 20:38+1
Avatar
Posts: 16125
net niet

(moetnietaanelkaar)
Avatar
Posts: 9848
maarhetkanwel, gewoonomdathetkan, metzonderhoofdletters ;)
 
NL barbarella 04 aug 2017 20:490
Avatar
Posts: 204
F1 gaat de kant op van Arlington Park. "Geraamte" op een paard. Norris is gemiddeld 23 kilo minder zwaar als de rest van de huidige F1 coureurs. Gaat de FIA in de toekomst een grindtegel tussen de benen van Norris gooien i.v.m. gewicht compensatie?!
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam DE Sebastian Vettel
Actief Als Ferrari Coureur in Formule 1
Geboortedatum 3 jul 1987 (31)
Gewicht 58 kg
Lengte 1,76m
Woonplaats Kemmental