Alle ogen bij test zijn vandaag op Robert Kubica gericht

Gepubliceerd op 02 aug 2017 08:50
image

Robert Kubica keert vandaag na zes jaar afwezigheid terug in de Formule 1. De Pool werkt in Hongarije zijn eerste officiële testdag af sinds begin 2011. Iedereen is benieuwd wat de eenmalig Grand Prix-winnaar in de Renault RS17 op de Hungaroring kan laten zien. Kubica gold als een van de grootste talenten op de grid totdat een ernstig rally-ongeluk roet in het eten gooide.

Mercedes-coureur Lewis Hamilton weet nog goed hoe snel Kubica was. "Robert is een van de snelste coureurs waar ik ooit tegen geracet heb. Als hij al die jaren in de Formule 1 had kunnen blijven racen, had hij zeker aanspraak gemaakt op de titel en misschien wel een keer het kampioenschap gewonnen. Een natuurlijk talent en het is zonde dat hij geen onderdeel meer uitmaakt van de grid."

"Niet veel grote coureurs schoppen het tot de Formule 1. De spoeling is dun en je hebt sommigen die beter zijn dan de rest, maar nog steeds niet geweldig zijn. En dan heb je nog de echt speciale rijders, daar was Robert er één van. Ik vind het mooi dat hij een dag mag testen en ik ga in de gaten houden hoe hij het er vanaf brengt. Het zou prachtig zijn als hij weer met en tegen ons gaat racen, als hij er fysiek toe in staat is."

 



Reacties (36)
BE Scuderia.Maranello 02 aug 2017 09:09+2
Avatar
Posts: 1754
 
Posts: 45
Z'n eerste meter begon goed. ;-)
NL WalterWhite 02 aug 2017 09:320
Posts: 256
Nou Hulkenberg zal blij zijn... meteen zijn bord er af
Avatar
Posts: 3344
even te scherp ingestuurd, wieltje tegen de peiler
 
NL Rogier hier 02 aug 2017 09:34+2
Avatar
Posts: 3514
Mooie line-up: Hulkenberg-Kubica
NL Rogier hier 02 aug 2017 09:35+1
Avatar
Posts: 3514
The Hulk & The Handicapt
NL formulaonenl 02 aug 2017 09:39+9
Avatar
Posts: 127
@rogier waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar je reactie "the handicapt" komt erg kinderachtig over. Je wil denk ik grappig overkomen. Het komt over als of je nog een tiener bent sorry
Posts: 485
@ Formulaonenl Ik vind m ook totaal niet grappig.
BE Cavallino 02 aug 2017 10:04+1
Avatar
Posts: 1969
@Rogier: Akkoord dat je met alles moet kunnen lachen, maar deze is wel cru ;)
NL Billgates307 02 aug 2017 10:08+1
Avatar
Posts: 5456
Er zijn genoeg coureurs bekent met hun nickname;

Jenson Button JB  
Lewis Hamilton The Boss
Michael Schumacher Regenkönig" (rain king) or "Regenmeister" (rain master)
Nico Rosberg Brittany of Barbie
Sebastian Vettel The toddler
Mark Webber Webbo
Felipe Massa The Bulk of Mr Squishy
Fernando Alonso Nando of The Eyebrows
Rubens Barrichello Rubhino
Nico Hulkenberg The Hulk
Robert Kubica The Kube of Bucket
Vitantonio Liuzzi  Tonio
Jaime Alguersuari Albuquerque
Jarno Trulli The Scrumptious One and Trulli Scrumptious
Bruno Senna The Nephew
Pedro De La Rosa The Barcelona Bullet
Kamui Kobayashi Koby of Kamikazee
Timo Glock Glockdog of the Irish driver
Lucas di Grassi The Grass cutter
NL KiekisNL 02 aug 2017 10:50+1
Avatar
Posts: 932
je vergeet er 1 bill:
Danil Kyvat ak The Torpedo
NL Billgates307 02 aug 2017 10:550
Avatar
Posts: 5456
Ah natuurlijk
en Mad Max....
NL Motori-arte 02 aug 2017 11:560
Avatar
Posts: 1255
Maldonado? Sainz?
DE Feldwebel 02 aug 2017 12:070
Avatar
Posts: 81
Posts: 1081
@ROGIER HIER: ik hoop dat jij nooit wat gaat mankeren!
Posts: 2283
Maldonado: crashtor ...
Avatar
Posts: 3385
HAM = Hard Ass Motherfokker ;)
NL Rogier hier 03 aug 2017 21:06+1
Avatar
Posts: 3514
Ik gun niemand een handicap en nee ik bedoel het ook niet negatief. Ik heb heel veel respect voor Kubica hoe hij na al die jaren weer in een F1 auto zit en gewoon weer even snel is als vroeger. Ik hoop ook echt dat hij weer een plekje op de grid krijgt. Het zal extra bijzonder zijn aangezien hij de eerste F1 coureur ooit (zover ik weet) die met een (lichte weliswaar) handicap in een F1 wagen racet. Hij zal een voorbeeld en inspiratie zijn voor vele. Ik zie een nickname als 'the Handicapt' eerder als geuzenaam die hij met trots mag dragen dan als een belediging. Ook een mooie combi naast 'the Hulk'.
 
NL formulaonenl 02 aug 2017 09:42+3
Avatar
Posts: 127
Ik zag net al de eerste keer pits uitrijden dat hij het bord van Nico Hulkenberg meenam. Erg gaaf dat hij zijn meters mag maken van Renault. Ik vond hem altijd wel een snelle coureur met veel potentieel. Ik hoop stiekem op een comeback
BE Stoffelman 02 aug 2017 09:500
Avatar
Posts: 2433
Het begint in elk geval er goed uit te zien
NL Sergeant Gneisbaard 02 aug 2017 11:400
Avatar
Posts: 2660
Palmer's kwalitijden waren 1:18.655 en 1:18.415. Hopelijk mag hij nog eens Full throttle gaan.
 
NL Fred Schuit 02 aug 2017 09:50+1
Avatar
Posts: 396
Begint goed om gelijk dat bord mee te nemen, dat voorspeld niet veel goeds.
BE Stoffelman 02 aug 2017 09:580
Avatar
Posts: 2433
Alle begin is moeilijk hé.
NL Snelrondje 02 aug 2017 09:59+1
Posts: 2777
Jawel, Kubica is nog steeds erg gretig.
Avatar
Posts: 1934
Zou je het raar vinden als hij nerveus/gespannen is mischien?
Avatar
Posts: 55
Er stonden ook wel absurd veel fotografen voor de pitbox. Ik kan me voorstellen dat Kubica uit voorzorg wat scherper instuurde dan normaal om al die lui te vermijden, en daardoor met z'n achterwiel de rand van de pitbox clipte.
NL WalterWhite 02 aug 2017 10:26+2
Posts: 256
was denk ik vergeten dat de wagens tegenwoordig 20 cm breder zijn tov zijn eerdere optredens.
NL misstappen 02 aug 2017 10:270
Avatar
Posts: 1542
ik denk eerder dat het gewoon een statement was.., "hey Hulk out of my way"..
BE Stoffelman 02 aug 2017 10:270
Avatar
Posts: 2433
Ik heb er nog dat zien doen in de wintertests
 
NL driverofthedaymax33 02 aug 2017 12:04+1
Posts: 111
Het zal moeilijk worden om een complete race afstand te rijden denk ik. Maar ik hoop voor hem dat het gaat lukken.

De opmerking van ROGIER HIER is totaál niet te aanvaarden. Aan dit soort reacties kan ik me dood ergeren. Ik heb zelf een gehandicapte stiefdochter. Ik zal het maar als een grap opvatten want als het als belediging is bedoeld dan ben je echt de l*l hier op dit forum. Zo hoor je niet met gehandicapte mensen om tee gaan. Ook zij maken deel uit van onze maatschappij en zijn soms intelligenter dan menig forum deelnemer hier.

Maar goed. Kubica......Veel succes kerel. Op een snelle terugkeer naar de F1.

****GOOD LUCK MISTER KUBICA****
Posts: 2283
Inmiddels 71 ronden and counting ... Dus voor de lunch al een complete race. Fysiek zit het wel goed. Nu hopen dat hij ook nog een paar ronden echt kan knallen.

En wat betreft "ROGIER HIER": Die 'gehandicapte' presteert meer dan jij ....
Avatar
Posts: 9865
Testen kun je totaal niet vergelijken met racen....
NL Motori-arte 02 aug 2017 15:390
Avatar
Posts: 1255
Zover degene met de meeste ronden, keurig een programma afwerken. Ik hoop dat Renault zometeen de benodigde data hebben en dat ze hem wat low fuel runs geven, gewoon ff stampen voor de Fans.
NL formulaonenl 02 aug 2017 22:470
Avatar
Posts: 127
@dutch de race zelf is inderdaad anders dan testen echter bedoelen ze , wat ze ook zeggen, dat hij het aantal ronden wel kan volhouden. Fysiek zit het goed. Jij bedoelt denk ik mentaal? B.v. dat met de race druk van zijn team en gevechten op baan waar hij in betrokken gaat zijn is anders maar dat verleer je niet zomaar denk ik zo. Hij heeft tenslotte al F1 gereden en nu nog in competitie. Daarnaast rijden er nu in het huidig veld coureurs rond die niet ronde achter ronde druk van een team/ coureur aankunnen. Dit weet je alleen maar als hij weer gaat mee racen.
 
NL loutje1962 02 aug 2017 17:030
Posts: 51
Schumacher tegenwoordig : 'The Silent One'...... of 'Mr. NO Comment'......
NL formulaonenl 02 aug 2017 22:390
Avatar
Posts: 127
@loutje. Je zal dit als grappig willen overbrengen maar ook dit vind ik geen grapje. Ik vind het zelfs respectloos. Je bent als je geboortejaar klopt nu in de 50. Ook jij gedraagt je als een klein kind...
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam PL Robert Kubica
Actief Als Williams Reservecoureur in Formule 1
Geboortedatum 7 dec 1984 (33)
Gewicht 72 kg
Lengte 1,83m
Woonplaats