Robert Kubica al geslaagd voor de 'cockpit exit'-test

Gepubliceerd op 01 aug 2017 13:41
image

Robert Kubica heeft van de internationale autosportbond FIA groen licht gekregen om morgen voor Renault te testen. De Pool heeft maandag al succesvol de 'cockpit exit'-test afgewerkt. Hij toonde aan dat hij binnen vijf seconden op eigen kracht uit zijn auto kan klimmen.

Daarmee verdiende Kubica toestemming om woensdag in de Renault RS17 te kruipen. De Pool testte begin juni voor het eerst, toen nog met een Lotus E20 uit 2012. Een maand later reed hij weer met die auto. De testdag van morgen in Hongarije betreft zijn eerste kennismaking met auto van 2017.



Reacties (39)
Avatar
Posts: 881
Ach 10 seconden was volgens de Fia ook wel goed geweest.
Avatar
Posts: 5178
Klopt, met de cockpitbrand van Jos ik gedachten een mooi rond getal. Daarnaast houden de FIA en de FOM elke kritiek toch vakkundig buiten de media. Maar ik weet wel waarom. Het was namelijk niemand minder dan Hamilton zelf die had aangegeven dat in de oudheid de heiligen werden geschilderd met een HALO om hun hoofd.
Als liefdevolle, door god persoonlijk gezonden, F1 coureur eist hij dan ook met een HALO te worden afgebeeld op officiële F1 foto's en videobeelden. Dat ging zelfs Chase Carey te ver en als gulden middenweg wordt nu de HALO als vast object aan de auto's bevestigd. Wel mag Lewis dan een gouden HALO en Bottas enkel een zilveren.
NL Larry Perkins 01 aug 2017 14:35+2
Avatar
Posts: 16125
Valt me met enige regelmaat op dat jij meestal minstens zoveel weet als Chase Carey @Rimmer.
Heb jij toevallig in ‘real life’ een grijze krulsnor, Amerikaans paspoort en een lelijke, maar tevens briljante collega die Brawn heet? ;)
 
NL Larry Perkins 01 aug 2017 13:460
Avatar
Posts: 16125
Bestaat er zoiets als Poolse champagne? ;)
Avatar
Posts: 1044
Wel poolse wodka, is dat ook goed ?
NL Larry Perkins 01 aug 2017 13:500
Avatar
Posts: 16125
Wel als dat net zo goed spuit.
Avatar
Posts: 433
Wat het ook is, je koopt het per tray bij de Lidl op de terugweg van je werk.
Avatar
Posts: 1463
Nazdrovje :-)
Posts: 2283
@cool cat: na zdrowie
Avatar
Posts: 5178
Wat coolcat zegt is wel degelijk juist! Zo wordt het namelijk uitgesproken nádat je het hebt gedronken. ;)
NL Larry Perkins 01 aug 2017 14:240
Avatar
Posts: 16125
@Aiii. Uit principiële overwegingen doe ik alleen supermarktboodschappen bij de Jumbo, uiteraard.
Verkopen ze daar goed spuitende wodka?
GB VeerTheMan 01 aug 2017 19:120
Avatar
Posts: 803
Ik kom niet vaak met een nuttige posting, maar deze is misschien wel waardevol omdat het niets met F1 te maken heeft, waar ik nix van snap. ;) Uit eigen ervaring kan ik vermelden dat "Chopin" wodka, natuurlijk uit Polen, tot een van de beste wodka's in de wereld gezien moet worden.
NL Freek-Willem 02 aug 2017 23:120
Avatar
Posts: 1121
Bedankt voor de tip VeerTheMan.
Ik houd het bij krepkaya. Is niet Pools maar wel lekker. En met 56% ook goed om te flamberen.
 
NL Larry Perkins 01 aug 2017 13:49+9
Avatar
Posts: 16125
Toch een rare test, wetende dat Kubica het liefst zo snel mogelijk weer IN de auto zit.
Avatar
Posts: 1438
Is handig als je een wind laat in de cockpit.
Posts: 45
Hahahaha, scherp Larry Perkins.
Maar Kubica is weer een stap dichter bij een come-back.
Gun het hem echt van harte, wat een talent heeft die man.
 
Avatar
Posts: 940
Hopelijk zet hij zo een goede test neer, dat Renault wel stom zou moeten zijn om die zwaar onderpresterende Palmer zijn stoeltje te laten behouden.
Avatar
Posts: 9859
Geef je op een briefje mee dat Kubica het wel beter gaat doen.....maar echt niet zoveel meer beter.
Avatar
Posts: 5178
Er gaan geruchten dat hij in de sim de tijden van Kvyat reed.
Avatar
Posts: 940
Dat verwacht ik ook, gezien wat hij reeds bewezen heeft in de F1. Iets wat Palmer nog niet heeft kunnen laten zien.
 
Posts: 2283
@Rimmer, zo spreek je het uit, alleen zo schrijf je het niet ...
 
Avatar
Posts: 5582
Zij grootste uitdaging zal zijn een race uitrijden zonder lamme schakelhand. daarmee moet ie namelijk twee keer zoveel schakelen al iedere andere coureur.
NL Sativa Force Indica 02 aug 2017 00:040
Avatar
Posts: 158
Ik snap 'm niet... hoe bedoel je?
Avatar
Posts: 5582
Hij moet zowel op- als down schakelen met dezelfde hand, terwijl andere coureurs beide handen gebruiken.
 
Avatar
Posts: 1489
Palmer is ook bezig met een Exit-F1 test.....
NL Sambalbei 01 aug 2017 18:430
Posts: 483
Hoe snel komt hij voorgoed uit zijn stoeltje ;-)
 
NL Larry Perkins 01 aug 2017 15:080
Avatar
Posts: 16125
Voor zijn superlicentie moet Robert ook nog een test afleggen van zijn F1-kennis hè. Kan snorremans Carey dat niet transparant maken door er een levendige quiz van te maken die wereldwijd wordt uitgezonden?
John de Mol heeft vast nog wel een leuk format liggen met leuke prijzen, zoals:

- Avondje stappen met Valtteri.
- Lidmaatschap boekenclub van Lewis.
- Samen met Pascal naar de pedicure.
- Koken met... Romain, uiteraard.
- IJsbolletjes likken met Kevin.
- Crashtesten met Jolyon.
- Collegaatje pesten met Max.
- Lachen als een boer met kiespijn met Daniel.
- Kletsen, kwebbelen en keuvelen met Kimi.
- Naar de camping met Fernando.
- Trio met Carlos en Daniil samen.
- Wachten en maar wachten met Stoffel.
NL Freek-Willem 02 aug 2017 23:160
Avatar
Posts: 1121
Larry, je vergeet bumpercar met Seb.
 
NL kingcreole 01 aug 2017 15:24+1
Avatar
Posts: 705
Mooi voor Kubica natuurlijk...maar iedereen denkt en vind Kubica een mega talent..alsof hij ff die Renault op het podium rijd.
Het is/was een goed coureur maar niet overdrijven
NL Fred Schuit 01 aug 2017 16:20+1
Avatar
Posts: 396
Mee eens veel overdreven reacties!
NL Larry Perkins 01 aug 2017 16:49+2
Avatar
Posts: 16125
@King. Hetwas niet de grootste topper, maar wel een echte racer die je af en toe op het puntje van de stoel liet zitten. Daar kijk i weer naar uit.
NL Sambalbei 01 aug 2017 18:47+1
Posts: 483
Wees reeel, hij zal Renault niet op het podium rijden, maar dat ligt niet aan Kubica maar aan Renault... Maar hij zal wel alles uit de renault halen wat erin zit
Avatar
Posts: 436
Kubica en de Hulk krijgen bonje 1e bocht. We zijn het onderstuur moment van Max gelijk vergeten.
Posts: 485
Ik vond hem wel een echt topcoureur!
 
BE Ernie5335 01 aug 2017 18:31+1
Avatar
Posts: 1317
Hoop dat het wat wordt met RK :)
 
NL SennaDaSilva 01 aug 2017 19:530
Avatar
Posts: 3405
Goed nieuws voor hem, zal ook een persoonlijke overwinning zijn. Het is 'm gegunt. Hoop alleen dat die verdomde HALO volgend jaar problemen gaat geven voor hem, mocht hij een racezitje bemachtigen.
 
Posts: 134
Die HALO gaat vanzelf weer weg als er eerst wat ergs gebeurd waaruit blijkt dat de veroorzaker die HALO blijkt te zijn.
 
Posts: 134
De Halo wordt volgend seizoen geïntroduceerd in de Formule 1. De spuuglelijke veiligheidstoepassing komt op de cockpit van alle F1-auto's. Vanaf de buitenkant is het al geen fraai gezicht, maar het zicht voor de coureurs wordt er niet beter op.

Dit Halo app gaat ongelukken veroorzaken. let maar op.
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam PL Robert Kubica
Actief Als Williams Reservecoureur in Formule 1
Geboortedatum 7 dec 1984 (33)
Gewicht 72 kg
Lengte 1,83m
Woonplaats