Paul Di Resta vervangt Felipe Massa voor de rest van het weekend

Gepubliceerd op 29 jul 2017 11:51
image

Felipe Massa zal niet de Grand Prix van Hongarije gaan rijden. Hij startte wel tijdens VT3, maar ging na een half uur terug de pits in om niet meer terug te keren. Paul Di Resta zal hem naar alle waarschijnlijkheid de rest van het weekend vervangen. 

Met nog een kwartier te gaan was in de box van Williams Racing duidelijk te zien dat het stoeltje en de pedalen van Massa's wagen vervangen werden. Zoals op Sky Sports F1 werd gezegd: de wagen werd omgebouwd van één van de kleinste Formule 1-coureurs naar één van de langste. Het wachten is op de officiële mededeling van het team. 

Update: er is inmiddels bevestiging van het team:

 



Reacties (42)
NL Madmax33 29 jul 2017 11:59+1
Avatar
Posts: 1243
Jammer dat hij in de kwalificatie pas instapt, ben blij om Di Resta weer in een F1 auto te zien
NL Spielberg 29 jul 2017 12:04+9
Avatar
Posts: 2759
Di Rest a zware klus.
Posts: 1613
idd Bijna onmogelijk voor Di Resta.

Maar wat als hij Stroll klopt?
Avatar
Posts: 5786
De opdracht zal luiden: uitrijden, geen gekke dingen doen (bv Stroll passeren)
Avatar
Posts: 5786
Klein lichtpuntje voor Massa: zelfs ziek (en met maar een half uur trainingstijd) is ie nog sneller dan Stroll.
Posts: 1524
@caramba
Di Resta heeft zoveel ervaring, dat hij zelf heel goed zijn beperkingen kent, met een onbekende afstelling, slechts data kan hem daar enigszins bij helpen.
NL DutchTreath 29 jul 2017 12:320
Avatar
Posts: 5058
Verschil Di Resta - Stroll. Di Resta haalt op zeker punten binnen voor Williams. Maar ik houd mijn hart vast voor de conditie van Di Resta. Als je in deze wagens nog geen complete race afstand hebt gereden, dan is op papier de Hugaroring 1 van de zwaarste van het seizoen.
Posts: 2821
Nagenoeg onmogelijke opgave voor Di Resta. Het is niet alleen dat hij een aantal jaar geen F1 gereden heeft. Hij stapt ook nog eens midden in een seizoen in en mist nu zelfs de vrije trainingen. Hij heeft ook alleen maar Q1 om aan de auto te wennen, dat zijn slechts een paar rondjes!

Ik verwacht er niet veel van in de kwalificatie.
Avatar
Posts: 2400
Kan die Stroll ook een keer sneller zijn in de kwalificatie..... wat als hij ook nog eens verliest van di resta dan kom ik echt niet meer bij.
NL Larry Perkins 29 jul 2017 14:020
Avatar
Posts: 16125
“Helaas ben ik verhinderd voor Boedapest,” aldus Mansell.
 
NL Raikkonen-FAN 29 jul 2017 12:03+1
Avatar
Posts: 10088
Scherpe Ted zat er bovenop!
Posts: 1613
Na 2 minuten pedalen wisselen en stoeltje er al uit, met Massa niet in de garage.
 
NL Minimaal Verstappen 29 jul 2017 12:120
Avatar
Posts: 671
Beter WEH erin zetten als Mercedes Junior.
Posts: 1613
Had Mercedes dat in het contract moeten zetten. Williams is gelukkig nog onafhankelijk. Want als elk niet-fabrieksteam aan de leidraad van de fabrikant moet lopen, dan zijn er dus feitelijk maar 4 teams die om de prijzen strijden.
NL Remedy81 29 jul 2017 12:35+1
Posts: 4878
en dan je reserver coureur links laten liggen... gelukkig heeft Williams nog respect voor contracten. sky heeft nu wel een probleem met een zieke en een afwezige verslaggever
Posts: 2821
En wie rijdt dan de kwalificatie voor Sauber? Ik denk dat Wehrlein dit ook niet moet willen. De Williams op deze baan is niet heel veel beter en nog net even voor de kwalificatie van team wisselen komt je resultaat ook niet ten goede.
Posts: 1613
@Remedy81
Misschien is Massa fit genoeg om voor Di Resta in te vallen bij Sky.
NL schwantz34 29 jul 2017 12:540
Avatar
Posts: 12203
Williams onafhankelijk? Daar denkt pappa Stro$$ heel anders over.
Avatar
Posts: 2400
WEH !!! Maar me niet lachen die heeft al zoveel moeite met zijn eigen teamgenoot. Een overschat en arrogant talent..
Posts: 1613
@schwantz34
Ja, denkt pa Stroll dan dat Mercedes de baas is bij Williams?
 
Posts: 109
Heerlijk. For sure even eruit. Nu kijken of di resta stroll een mentale tik kan uitdelen.
 
NL TheBoss1998 29 jul 2017 12:22+1
Avatar
Posts: 555
Ik ben echt blij, om Paul Di Resta weer terug te zien, hij verdient het wel
 
NL jvans1979 29 jul 2017 12:23+1
Posts: 9
Van de commentaarbox in een F1 auto!!! Haha!
Posts: 1613
"Wat, geen touchscreen op het stuurtje???"
Posts: 1616
Nu nog commentaar geven vanuit de auto :P
 
Posts: 48
Di resta was toch al de vervanger van brundle bij sky.... Gaat hij commentaar vanuit de auto geven.

Vreemd overigens dat ze voor Di Resta kiezen... Dinsdag rijd Paffett en woensdag Ghiotto.... Of WEH en dan GIO in de sauber, kan die nog een auto in de prak rijden
Avatar
Posts: 450
Di Resta is de reserverijder bij Williams dus zo raar is dat niet
NL DutchTreath 29 jul 2017 12:340
Avatar
Posts: 5058
Er stapt wel iemand in met veel F1 ervaring, dat weegt zwaarder dan een rookie in te laten stappen.
Posts: 4878
wat is het nut van een 3e rijder als je hem niet laat rijden?
NL Tinus Tussengas 29 jul 2017 12:480
Avatar
Posts: 555
De 3e rijder is ook ziek
 
Avatar
Posts: 3699
Gaat ie dan nog tussen de kwalificatiesessie ook weer snel verslag doen??? ;)
 
ES Donky gottu 29 jul 2017 12:28+1
Posts: 121
Dus de commentator is ziek en de inval commentator moet invallen als coureur
 
NL Carrinthe 29 jul 2017 12:30+1
Avatar
Posts: 585
Wow wat een zware uitdaging voor Paul. In een onbekende auto direct en een niet geoptimaliseerde setup de kwalificatie in. Heftig. Ik hoop en gun het hem dat hij het goed gaat doen. Komt op me over als een sympathieke vent.
NL DutchTreath 29 jul 2017 12:35+1
Avatar
Posts: 5058
Ik zou het halen van Q2 al knap vinden.
 
Avatar
Posts: 1482
Ach, hij heeft 5 weken geleden nog gewonnen op dit circuit, dus dat zit hem nog vers in het geheugen. Alleen tja, voor het eerst in een 2017 bolide? Ik wens hem succes!
Avatar
Posts: 814
Dat kunstje wordt lastig herhalen, maar ik hoop dat hij Stroll wel achter zich laat. Hij heeft vast voldoende in de sim gezeten en zal fit zijn.
 
Posts: 5840
als paul nu ook nog beter gaat dan Stroll... Auw xD
 
NL Jochen Rindt 29 jul 2017 13:130
Avatar
Posts: 261
Dit kan heel pijnlijk worden.
voor stroll, Di Resta heeft niets te verliezen. Ben erg benieuwd.
Posts: 1613
Of juist niet... Als Di Resta de auto niet onder controle kan houden. Dan hebben we gelijk meer begrip voor Stroll's problemen in het begin van het seizoen.
 
NL VapourInTheAlley 29 jul 2017 13:240
Posts: 2
Een kadootje dat we ons allemaal zouden wensen. Sterke keuze van Massa om niet te starten. Di Resta heeft zo'n hart voor de sport. Het is hem gegund.
 
Posts: 1375
Ik wens Massa het beste en wie weet rijdt Di Resta die Stroll wel helemaal zoek...
 
Avatar
Posts: 150
Belachelijk dat een reserve coureur zomaar voor het laatst in 2013 in een auto gezeten kan hebben. Er moet meer getest worden.
 

AE
        Grand Prix van Abu Dhabi
Lokale tijd
Geef je mening
Robert Kubica gaat volgend jaar indruk maken in de Formule 1






Circuit Yas Marina Circuit
 
Circuit Yas Marina Circuit
Plaats AE Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
Website Website
 
Team profiel
Naam GB Williams
Oprichtingsdatum 1 jan 1967