Ferrari ziet wangedrag van Vettel door de vingers

Gepubliceerd op 26 jun 2017 12:14
image

Bij Ferrari houden zichzelf kennelijk niet graag een spiegel voor, want net als Sebastian Vettel wijst teambaas Maurizio Arrivabene anderen aan als schuldigen voor de gebeurtenissen in de Grand Prix van Azerbeidzjan. Dat Vettel opzettelijk tegen Mercedes-rijder Lewis Hamilton aanreed, dat laat Arrivabene voor het gemak buiten beschouwing.

Liever wendt de Italiaan zich tot de wedstrijdleiding. Arrivabene: "Wat er in Bakoe is gebeurd, was voor iedereen vrij duidelijk om te zien. Eerst met Kimi Raikkonen in de eerste ronde en later met Vettel bij de herstart. We willen geen discussie op gang helpen, maar de beslissingen van de wedstrijdleiding waren niet echt in ons voordeel."

'Hij is gek'

In de rest van de paddock spreken ze wel hun afkeuren van de acties van Vettel uit. Zoals Mercedes-teampresident Niki Lauda: "Normaal gesproken is Vettel een nette en keurige kerel. Daarom begrijp ik dit ook niet. Hij is gek geworden. Het is heel vreemd. Alsof hij zijn zelfbeheersing verloor en compleet uit zijn stekker ging…"

"Kritiek op de stewards is zinloos, want zij doen wat ze doen, net als een scheidsrechter in het voetbal. Het staat buiten kijf dat ze harder in hadden kunnen grijpen. Slechter dan dit kan namelijk niet. Als je iemand inhaalt, een fout maakt en per ongeluk een ander van de baan rijdt, dat kan nog. Maar dit was met opzet, in een fase dat iedereen langzaam reed."

Rode waas

Christian Horner, de oude teambaas van Vettel bij Red Bull Racing, zegt over het incident: "Sebastian moet gedacht hebben dat Lewis hem een brake-test gaf. Daarom kreeg hij een rode waas voor zijn ogen. Een straf was onvermijdelijk. Het is logisch dat de emoties in de titelstrijd hoog oplopen. Dit heeft de rivaliteit tussen de twee verstevigd en daardoor gaat de intensiteit omhoog. Dat zijn de ingrediënten voor een prachtig kampioenschapsgevecht."



Reacties (63)
Avatar
Posts: 609
Die willen geen herrie in de tent
US ESTEBAN STROLL 26 jun 2017 12:230
Avatar
Posts: 281
doofpotje inderdaad.
BE Jean Alesi 26 jun 2017 12:43+4
Avatar
Posts: 17385
gisteren was het meer een stoofpotje.
Avatar
Posts: 9830
Typische reactie zie ook bij ouders en hun kinderen....mijn kind doet dit niet hoor.
NL Larry Perkins 26 jun 2017 13:530
Avatar
Posts: 16125
Laten we hopen dat dit echt vol-le-dig uit de hand gaat lopen, dat levert het spannendste kampioenschapsgevecht op en biedt anderen waarschijnlijk ruimte op het podium.
Avatar
Posts: 379
F1 wordt weer spannend als je op die manier potentiële kampioenen uit mag schakelen omdat je anders zelf geen kansen maakt bedoel je Larry Perkins ?
IK vind dat een waardeloze instelling en gedachte....
Avatar
Posts: 1367
Kopje water in een frituurpan gooien... Zelfde effect.. GE-WEL-DIG. Er gebeurd weer wat.
NL Larry Perkins 26 jun 2017 18:590
Avatar
Posts: 16125
Het zal me worst wezen.
GB VeerTheMan 26 jun 2017 20:040
Avatar
Posts: 803
Kan niet wachten tot de volgende race in Oostenrijk. Dan komen Ferrari en Mercedes aan de start met botsauto bumpers. Wordt lachuh.
 
Avatar
Posts: 304
Niki neemt Seb wel even bij de hand op weg richting de psychiater 😜😉
NL Pietje2013 26 jun 2017 12:330
Avatar
Posts: 6841
Vettel aan de ene hand, Max aan de andere hand
BE Jean Alesi 26 jun 2017 12:48+2
Avatar
Posts: 17385
ik denk dat Niky bij een bezoekje aan de psychiater ook niet met 5 minuten buiten staat hoor.....
NL Larry Perkins 26 jun 2017 13:42+1
Avatar
Posts: 16125
Het mooiste zou zijn als Niki de functie van Formule 1-psychiater zou krijgen. Zou prachtige races opleveren.
 
NL PeedeBee 26 jun 2017 12:23+5
Avatar
Posts: 100
Gezien de reputatieschade zou Ferrari beter een hartig woordje met Vettel kunnen spreken. Buiten Ferrari zelf spreekt iedereen over een schandalige actie van Vettel.
Avatar
Posts: 1523
Ach dat is bij Ferrari toch nooit anders geweest. Was in de tijd van Alonso hetzelfde en bij Schumacher al helemaal.
Avatar
Posts: 494
Buiten engeland en dit forum om spreekt iedereen van een achterdochtige hamilton die vermeende onschuld probeert te spelen. Ieder zn mening right? ;-)
Posts: 2753
En jij denkt dat ze hier binnenskamers niet over hebben? Waarom zou je je eigen coureur in de media op zijn plek zetten. Net als je kinderen neem je die in bescherming, maar thuis krijgt ie toch echt wel een standje.
NL RJHvandaag 26 jun 2017 13:240
Avatar
Posts: 1825
Dit incident wordt als gewoonlijk weer gigantisch opgeblazen in de pers. Iedereen weet het tegenwoordig beter, iedereen is expert, iedereen probeert controversiële uitspraken te ontlokken en smult van het mogelijke conflict wat gaat ontstaan.
Het zijn allemaal net pubers.
Dit had heel eenvoudig al snel afgedaan kunnen zijn in de media, maar waar wil men dan over praten?
Avatar
Posts: 359
Kinderen horen in het openbaar ook een standje te krijgen. Gewoon op het moment dat het gebeurt. Je laat toch niet over je heen lopen als ouder? Of als teambaas van Ferrari? Dit soort gebeuk op een ander kan ze net kampioenschap kosten en dus wat pegels. Ik zou die Vettel van onderuit geven, publiekelijk. Moet ie z'n kop er maar bij houden
Avatar
Posts: 9830
Nee ze willen zijn contract verlengen.
Avatar
Posts: 1367
Reputatieschade?? Dit is emotie pur sang en geweldige reclame. Niet alleen voor de tifosi.

Mamma mia!!
 
Posts: 615
heerlijk dit!!
NL Larry Perkins 26 jun 2017 19:160
Avatar
Posts: 16125
Zit je weer aan de appeltaart met extra slagroom @Dikkedop?
 
Avatar
Posts: 1481
Onbezonnen actie van Vettel.

Echter , meer incidentjes van dit : prima!!!!
Posts: 615
Nou inderdaad, er wordt soms net gedaan of dit nieuw is. Maar dit is in het verleden vaker gedaan (door grote kampioenen).

Ik smul er van:-)
Avatar
Posts: 1481
Dikkedop ; precies. Actie's zoals van Schumi in Monaco , toen Alonso bezig was met zijn snelle ronde. Verdiende ook niet de schoonheidsprijs. Toch is het sensatie eerste klas.
 
NL Fireblade 26 jun 2017 12:30+10
Avatar
Posts: 772
Ik houd niet van die types als Vettel. Als het hem goed gaat hangt hij altijd de clown uit en heeft hij de lachers op zijn hand, maar als het niet gaat zoals hij wil, is het een grote huilebalk. Het is een hele goede racer, en dat is natuurlijk waar het om gaat, maar daar heb je ook alles mee gezegd.
NL Fred Schuit 26 jun 2017 15:190
Avatar
Posts: 396
Ik snap Vettel wel dat hij zijn zelfbeheersing verloor, het was natuurlijk ook een vuile streek van Hamilton om op die manier te remmen, Hamilton is overigens ook een janker als het niet goed gaat.
Avatar
Posts: 700
En dan nog...

Opzettelijk iemand rammen, al was Hamilton een breaktest aan het doen, whatever, je doe je gewoon niet. Hoe irritant de ander ook is.
Heb dagelijks op de weg genoeg idioten naast me op de weg, die ik het liefst ook meteen van de weg zou rammen, en het nog zouden verdienen ook.

Toch, op moment je iemand met opzet ramt, hoe fout de ander ook is, jben jij diegene die pas echt de fout in gaat, idem in racen.
En dit was gewoon met opzet rammen, zelfs mocht hij een blinde waas van woede hebben gehad, valt het nog steeds onder opzet.

Probeer AUB het niet goed te praten, want dit is iets wat gewoon onmogelijk is om goed te praten, hoe zeer Hamilton vuile streken mag hebben uithaald.
En geloof me, ik neem het niet vaak voor Hamilton op..
 
Avatar
Posts: 2083
Toto zijn gezicht dat vond ik ook prachtig, Bottas had eigenlijk buiten de top 3 moeten vallen,
ik zie Toto al bijna 3 jaar juichen, dus mag wel eens anders zijn.
 
NL Tha Real Cuber 26 jun 2017 12:320
Posts: 223
Ferrari heeft al net zo weinig ballen als de FIA.

De FIA heeft niet ingegrepen, Ferrari had zelf moeten zeggen jongen dit kan echt niet volgende race start je niet! Je zet ons als professioneel team ongelofelijk voor joker en dat pikken we niet.

Maar nee, alles voor het kampioenschap.

Mag hopen dat Vettel nog een paar keer bezoek krijgt van vriend Karma dit jaar.
NL alonso fan 26 jun 2017 12:35+4
Avatar
Posts: 10174
Avatar
Posts: 1523
Ja en dan op het einde 5 punten tekort komen voor de titel. Natuurlijk zat Vettel hier fout, maar het zou nergens op slaan als Ferrari zelf zegt dat hij niet mag starten.
NL laagvliegerT 26 jun 2017 12:40+1
Avatar
Posts: 1268
Ja, als een 'normaal' denkend mens ben ik het volledig met je eens.

Ik heb echter ook in het 'normale' bedrijfsleven gezien dat er mensen zijn die zo enorm getalenteerd zijn of een extreem talent in de vorm van een zintuig hebben meegekregen, dat die alles kunnen doen en laten wat ze willen binnen het bedrijf. En dat gaat daar soms ook héél erg ver.
BE Scuderia.Maranello 26 jun 2017 13:02+2
Avatar
Posts: 1746
Karma is vooral veel bij Red Bull op bezoek dit jaar he?
NL Speedpuppet 26 jun 2017 13:04+2
Avatar
Posts: 7677
Dit slaat echt helemaal nergens op. Waarom zou Ferrari de leider uit het kampioenschap schorsen???
Avatar
Posts: 3379
@Speedpuppet: Misschien omdat het een gepaste straf zou zijn voor het wangedrag van Vettel. Dat hij toevallig de leider in het kampioenschap is, doet in deze niet ter zake....
NL Speedpuppet 26 jun 2017 16:340
Avatar
Posts: 7677
Ach, lachwekkend gewoon. Dat zou toch niet één team doen!
Dat de Fia hem nog achteraf zou straffen, kan ik inkomen. Maar je verwacht toch niet werkelijk dat er 1 teambaas rondloopt die dit maar zou overwegen?
NL Maximiliaan 26 jun 2017 18:250
Avatar
Posts: 2969
Als de FIA nou eens ballen had en gewoon doet wat t moet doen. Dan is het gezeik eindelijk afgelopen. Maar nee, dan durven ze niet, waarom eigenlijk niet? Owja...t moet wel spannend blijven. ( met Ferrari dan he )
 
Avatar
Posts: 2732
Ik hoop dat er nog een pittig stukje over bottas geschreven word. Dit is al de zoveelste keer dat hij een stomme actie doet. Kimi was zwaar benadeeld en geen enkele straf. Zo kun je alles wel af doen met een race incident. Hij reed dik over de kerb waar totaal geen ruimte was. En dan gek vinden dat je dan gelanceerd word en tegen Kimi knalt.
NL SolarCell 26 jun 2017 13:480
Avatar
Posts: 980
Helemaal eens, Manuel +++
Avatar
Posts: 3379
Ging dit artikel niet over Vettel en Ferrari???? Wat heeft Bottas hier mee van doen??? Misschien in een ander draadje Manuel????
NL Larry Perkins 26 jun 2017 19:220
Avatar
Posts: 16125
@Mario. Lees het stukje nog maar eens, in de tweede alinea ging het ook even over Raikkonen.
Bovendien gaat het in dit artikel ook over meten met twee maten tussen Mercedes en Ferrari.
 
NL MrStef85 26 jun 2017 12:34+1
Avatar
Posts: 1438
Vettel naar Mercedes? Ik denk het niet meer..
NL Speedpuppet 26 jun 2017 13:000
Avatar
Posts: 7677
Alsof hij daar zelf heen wil...
 
AU Mag Verslappen 26 jun 2017 12:35+1
Avatar
Posts: 2116
Kimi en Bottas gunnen elkaar het licht in de ogen niet en de 2 heertjes die om het kampioenschap vechten krijgen ook steeds minder respect voor elkaar.

Ja Horner wrijft in z'n handjes.
 
Avatar
Posts: 1170
Ik ben benieuwd uit welk interview dit komt want ik lees andere dingen uit zijn interview met Sky:

"Mercedes reageerde na afloop in felle bewoordingen over de gebeurtenissen. Ferrari weigert daarop in te gaan en stelt belangrijkere dingen aan het hoofd te hebben dan een woordenstrijd met de rivaal. Ferrari is niet van plan om de controverse na de aanrijdingen tussen de coureurs van beide teams in Baku te laten uitmonden in een publiekelijk moddergooien. Dat benadrukt teambaas Maurizio Arrivabene."

"We gaan de race analyseren maar we gaan niet klagen. Dat is niet onze stijl. Wat betreft de gebeurtenissen tussen Bottas en Raikkonen, gevolgd door het hoofdstuk Vettel: bevinden we ons in de Formule 1 of in het Colosseum? Als we in het Colosseum zijn, zeg dat dan. Dat kunnen we allemaal die lijn volgen. Dat gezegd hebbende: we hebben hard geknokt. In Oostenrijk proberen we het opnieuw, meer gedreven dan ooit tevoren. Wij praten weinig en we werken hard.”"

"Op de vraag of hij de mening van Vettel deelt dat Hamilton bestraft had moeten worden voor het langzaam rijden achter de safety car, waardoor de Duitser achterop botste, zei Arrivabene: “Kritiek uiten is vanuit ons oogpunt niet elegant ofwel het komt over als een excuus. We moeten vooruit kijken, dat is het voornaamste. Het was een schitterende demonstratie."

"Mercedes-topman Niki Lauda bekritiseerde Vettel publiekelijk. De Oostenrijker stelde dat de Ferrari-coureur op den duur zal inzien dat hij fout zat. Arrivabene wilde daar niet op reageren: “Lauda mag zeggen wat hij wil. Soms geeft hij zijn mening, soms praat hij met ons. Maar zoals ik al zei: wij zeggen niets. We werken, laat Lauda maar praten. Hij heeft zijn mening, wij hebben onze mening en we zien elkaar weer in Oostenrijk. Hij zal blijven praten, wij blijven luisteren. Perfect. Nog twaalf races te gaan.”
Avatar
Posts: 2732
Mooi stukje rice. +
NL maximist 26 jun 2017 13:00+2
Avatar
Posts: 606
Mooie CP van 365
 
Posts: 191
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden! Nu denkt Vettel dat 'ie zich elke keer kan gedragen als een verbolgen kleuter en 'wraak' kan nemen bij vermeend vuil spel. Fail voor Ferrari!
Avatar
Posts: 1367
Met 9 punten op zijn rijbewijs en bij twaalf punten 1 x raceban denk ik wel dat Vettel zich de komende heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stil gaat houden. Erg stil. Enorm stil. Formule E stil.
 
GB Kevin-R34 26 jun 2017 13:13+1
Avatar
Posts: 825
Aanpakken dat ''tuig'' in de volgende 12 races ;)Beste antwoord wat je kunt geven.
 
Avatar
Posts: 540
Dat wordt toch het Carlos Sainz syndroom genoemd? Het niet kunnen zelfreflecteren.
 
Avatar
Posts: 434
Wordt in ieder geval leuk de komende races, polemiek ferrari- mercedes, force india en uiteraard TR. No love lost there...ware aardjes van de betreffende coureurs komen naar boven...en dat heeft als gevolg onvoorspelbare resultaten als gevolg mijnsinziens. Bottas is wel kudt trouwens. Kudtas dus.
 
Avatar
Posts: 9830
HAD SEBASTIAN VETTEL ZWAARDER GESTRAFT MOETEN WORDEN VOOR ZIJN AANRIJDING MET LEWIS HAMILTON IN BAKOE?
Ja (87%)
Nee (13%)
Gelukkig toch genoeg mensen hier die het wel goed zien.
Avatar
Posts: 3379
Dus dat!!! :)
Avatar
Posts: 688
Zo Dutch, straks mooi naar bed, je zal een rustige nacht hebben straks nu je deze uitslag hebt gezien
Avatar
Posts: 9830
@V6, Daar heb ik deze uitslag niet voor nodig om een rustige nachtrust te hebben....dat doen clowns zoals jij altijd bij mij.
 
Avatar
Posts: 5571
Horner, zoals altijd weer de verstandigste van allemaal.
 
Avatar
Posts: 2104
Ferrari laat zich lijden als de slaaf van Vettel. Mooiste team om voor te mogen rijden. Zonde dat ferrari niet ingrijpt !
NL Maximiliaan 26 jun 2017 18:280
Avatar
Posts: 2969
Ik wacht nog op de momenten die gaan komen als het een paar races achter elkaar tegen gaat zitten bij Vettel, dat worden vermakelijke boordradio's ;)
 
Avatar
Posts: 755
Zeker...Mafiosi gedrag...it's a family...
 
NL Liefhebber414 26 jun 2017 23:580
Avatar
Posts: 87
Een gesprekje met Vettel lijkt me wel op zijn plaats.
De volgende "Fuck up" van Vettel kon wel eens nare gevolgen hebben.
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam DE Sebastian Vettel
Actief Als Ferrari Coureur in Formule 1
Geboortedatum 3 jul 1987 (31)
Gewicht 58 kg
Lengte 1,76m
Woonplaats Kemmental