Robert Kubica: "Ik ben fitter dan ooit"

Gepubliceerd op 18 jun 2017 07:45
image

Na zes jaar afwezigheid keerde Robert Kubica twee weken geleden terug achter het stuur van een Formule 1-auto. De Pool zag zijn loopbaan in de Formule 1 tot een abrupt einde komen, nadat hij in de winter van 2011 zwaar gewond raakte aan zijn arm en hand tijdens een rally in Italië. Kubica reed in een oude Lotus en kwam prima voor de dag. Eerder maakte de Pool al bekend dat de test naar meer smaakt en dat hij open staan voor een comeback in de Formule 1.

De huidige generatie auto's is fysiek een stuk lastiger te besturen in vergelijking met de bolide waarmee Kubica reed. Toch voorziet Kubica geen enkel probleem met zijn fysieke gesteldheid: "Ik ben niet bang dat de huidige Formule 1-auto's fysiek te zwaar voor mij zijn. Ik train keihard en voel me fitter dan ooit. Ik zal nog iets sterker moeten worden, maar een race rijden zou geen probleem voor mij moeten zijn."

Of Kubica daadwerkelijk terugkeert in de sport is nog maar de vraag. Renault heeft een breed scala aan talenten in lagere klassen rijden en zou graag een van deze coureurs door laten stromen naar het Formule 1-team.



Reacties (25)
Avatar
Posts: 243
Ik zie Kubica graag terugkeren. Maar niet bij Renault. Daar hebben ze met Hulkenberg al een vaste waarde. Laat daar een talent instappen.

Van mij mag Kubica volgend jaar Massa vervangen.
Posts: 275
Zou cool zijn idd :)
NL Brummbär 18 jun 2017 09:24+1
Avatar
Posts: 494
Talent? welke talent?
We hebben al genoeg "Talent" rondrijden, nostalgie wil ook wat.
Ik vind het persoonlijker belangrijker dat er 12 top/semi top coureurs rondrijden met een mooie en lange f1 carriere als dat het veld alleen maar gevuld is met broekies die geen toekomst hebben in de F1 en na 1/2 jaar het veld weer ruimen.

Als ik teambaas van Renault was zat Kubica volgende race al in die auto van Palmer, veel slechter kan het niet gaan en je kan er altijd nog een Gasly of iets dergelijks in zetten mocht het echt niet gaan.
NL DutchTreath 18 jun 2017 09:27+1
Avatar
Posts: 5058
idd @RANO, daar zat ik ook aan te denken. Williams zou een prima alternatief zijn voor Kubica en Williams. Ik denk dat Kubica bereid is voor een laag bedrag in te stappen. En ik denk zelfs dat hij Williams weer op een hoger plan kan krijgen. Groot vraagteken blijft Lance Stroll.
Avatar
Posts: 230
Als Renault Robert op de vrijdagen laat rijden zal het duidelijk worden hoe goed hij is met deze auto.
Volgend jaar willen ze races kunnen winnen (met de Hulk en ? Robert of Fernando of ? )
Robert kan dan ook interessant zijn voor andere teams
Posts: 84
Ben benieuwd naar zijn Super license. Mag hij gewoon instappen? Ik weet het niet, iemand?
Posts: 3984
Goede optie, wat een coureur was hij en m.i. Moesten zijn top jaren nog komen.
Hopelijk krijgt hij nog een kans.
Avatar
Posts: 325
@44HAM ik denk dat een overwinning in de formule 1 op je CV ruim voldoende zal zijn om zijn licentie te verlengen. Daarnaast zal hij moeten aantonen dat hij fit genoeg is. Dit moet elke coureur overigens. Dit wordt getest door binnen een bepaald aantal seconden uit de auto te kunnen stappen.
 
Avatar
Posts: 2276
Ik gun hem het beste, maar ik denk dat het risico veel te groot is voor een team om hem ergens in te zetten, 32 jaar oud is hij dacht ik, ik geloof er niet in.
Posts: 2074
Misschien vervanging voor Massa bij Williams volgend seizoen ?!
 
Avatar
Posts: 637
Ik zou hem in de trainingen inzetten ipv Palmer en kijken hoe het gaat. Slechter kan het niet gaan, bij Palmer gaat het toch bergafwaarts.
Avatar
Posts: 2276
Misschien is dat inderdaad zo gek nog niet.
Posts: 2074
Dan gaat het alleen nog maar slechter met Palmer. Die moet juist kilometers maken. Alleen als je overweegt Palmer er helemaal uit te gooien, dan kun je dat doen. Maar anders: laat hem rijden.
 
NL Fred Schuit 18 jun 2017 08:52+3
Avatar
Posts: 401
Heeft zijn kans gehad!
Avatar
Posts: 5416
Klopt en die test was uitstekend. Vandaar ook dit nieuws bericht.
NL Fred Schuit 18 jun 2017 08:59+2
Avatar
Posts: 401
Test was prima staat er, das toch minder dan uitstekend.
NL Bonelezz 18 jun 2017 09:25+5
Posts: 37
Doe niet zo zuur. Die gast beschikt over een bak talent waar je U tegen zegt. Super zonde dat hij ooit uit de formule 1 is verdwenen. En als hij het fysiek aan kan hoop ik hem echt nog eens terug te zien. Ik zou er in ieder geval niet van staan te kijken als hij het goed zou doen. "Heeft zijn kans gehad" is iets dat je straks over een Palmer mag zeggen.
NL DutchTreath 18 jun 2017 09:31+2
Avatar
Posts: 5058
@Fred Schuit

Kubica was altijd 1 van de snelste coureurs op de baan. Gigantisch veel zelfvertrouwen en lef. Vergelijkbaar met Max. Als hij die snelheid nog steeds heeft (alleen Renault heeft de data) dan zou hij nog steeds een prima aanvulling kunnen zijn en veel waarde kunnen hebben voor een team. Waar talent verloochend zich niet.
 
Avatar
Posts: 56
Als Palmer voor de GP van België zijn niveau niet heeft opgekrikt dan zit Kubica in de Renault op Spa. Hij heeft dan nu 2 maanden de tijd op te trainen en in de simulator te zitten. RK geeft zelf ook teveel positieve signalen en de 'hype' rondom zijn terugkeer wordt ook teveel in leven gehouden om geen kern van waarheid te bevatten.
 
NL Veldhuis 18 jun 2017 10:34+1
Avatar
Posts: 603
Ooit is niet belangrijk. Fitter dan Palmer. Daar gaat het om.
 
NL MrStef85 18 jun 2017 11:05+1
Avatar
Posts: 1713
Mooi mooi mooi. Kom maar terug Robert!
 
NL Erwinnaar 18 jun 2017 11:08+1
Avatar
Posts: 4537
Goed nieuws. Kom maar terug. Weer een boost ook voor dat land, stond compleet op de kop (ook van de drank, maar dat is ook zonder Kubica vaak zo...) vanwege zijn deelname en prestaties.
 
Avatar
Posts: 12
Hoe zit het met zijn super licentie? Die is verlopen en heeft natuurlijk niet genoeg punten.
Hoe werkt dit dan voor hem?
Posts: 2074
Voor dit soort situaties heeft de FIA de mogelijkheid een uitzondering te maken. Hij krijgt dan een voorlopige superlicentie en moet zich bewijzen. Misschien eerst nog 300km in een auto van 2 jaar terug rijden om aan te tonen dat hij het nog/weer kan.
 
NL vectraf1 19 jun 2017 03:58+1
Avatar
Posts: 292
Ik kan het echt niet geloven en serieus nemen.
Met alle respect, dat iemand met zo'n arm het tegen die naar verluid deze winterstop zeer getrainde supersportmannen op kan nemen.
en zijn leeftijd zit ook al niet mee.
Er zal wel ergens een contractie uitrollen in een raceklasse.
Ik hoop voor hem dat ik het fout zie maar ik zie het toch als een grote publiciteitsstunt.
 

BR
        Grand Prix van Brazilië
Lokale tijd
Geef je mening
Max Verstappen wordt in 2019 wereldkampioen






Circuit Interlagos
 
Circuit Interlagos
Plaats BR São Paulo, Brazilië
Website Website
 
Team profiel
Naam GB Lotus F1
Oprichtingsdatum 1 jan 2012