Wolff denkt dat Red Bull beter is dan ze hebben laten zien

Gepubliceerd op 03 maa 2017 10:12
image

De eerste testweek in Barcelona zal voor Formule 1-fans deels een bevestiging zijn geweest: het team van Mercedes is nog steeds de kloppen ploeg, precies zoals Lewis Hamilton eerder deze week ook al uitsprak. Voor motorsportbaas van Mercedes, Toto Wolff, is het echter veel te vroeg voor deze conclusie. 

De heersende opinie is dat Mercedes de sterkste van het veld is op dit moment, met Ferrari daar kort achter gevolgd door Red Bull Racing op plaats drie. Wolff hierover: "Met de nieuwe regels proberen de teams nu heel veel kilometers te maken om de auto beter te leren kennen." Ferrari is volgens Wolff 'erg snel' en over Red Bull zegt hij tegen Oostenrijkse media: "Wij hebben nog niet de auto gezien die zal starten in Melbourne."

Helmut Marko van Red Bull Racing zei eerder al dat de RB13 nog met conservatieve afstellingen reed de eerste dagen. Maar die geruchten doen over Mercedes ook de ronde. 

Eerder deze week reageerde Toto Wolff nog geïrriteerd over beschuldigingen van naar het schijnt Red Bull Racing aan het adres van Mercedes dat zij met een verboden brandstofmix zouden rondrijden. 

 



Reacties (59)
Avatar
Posts: 155
Tijd is alles.
Avatar
Posts: 748
'Tijd is geld' 😜
Avatar
Posts: 443
Tik tak, Tik tak....
Avatar
Posts: 109
We hebben nog ff de tijd
Avatar
Posts: 102
Tijd ... klokje tikt ... maar dat zegt niets ;)
NL OfficialPradero 03 maa 2017 12:190
Avatar
Posts: 394
komt tijd, komt raad :-)
NL Sergeant Gneisbaard 03 maa 2017 13:240
Avatar
Posts: 2556
"you're time will come!"
Avatar
Posts: 418
Pak het telraam er maar werd bij...
Avatar
Posts: 2928
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens.
NL Ouw-sjagerijn 03 maa 2017 17:100
Avatar
Posts: 1509
Zoals het klokje thuis tikt , tikt het overal
NL Larry Perkins 03 maa 2017 18:360
Avatar
Posts: 16125
Vind jullie reacties grof en aanmatigend en ik distantieer me hiervan. ;)
NL maximaalverstappen 03 maa 2017 19:010
Avatar
Posts: 3704
Als je tikker het niet meer doet,

dan


heb je een probleem
Avatar
Posts: 443
@Larry Perkins

Heb je zelf geen mooie, zoals:
Het is tijd, de hoogste tijd....

Of
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan...
NL Appelscha f1 04 maa 2017 17:370
Avatar
Posts: 2405
Of achter de wolken, schijnt de Redbull
 
Avatar
Posts: 227
prikkie prikkie prikkie:)
 
NL Billgates307 03 maa 2017 10:350
Avatar
Posts: 5030
Toto heeft natuurlijk alle data bekeken, schrok zich rot en nam meteen 2 valium.....
NL Pietje2013 03 maa 2017 10:380
Avatar
Posts: 6663
....nam meteen 2 valium.....en zei: "they will be back!"
 
Avatar
Posts: 557
Ik ben het voor het eerst met Toto eens. Red Bull is nog VEEEEEEL beter.
Avatar
Posts: 17
Denk dat ze ook veel beter zijn alleen hoop ik dat er naast RBR en Ferrari er nog een verassing tussen zit. Bij MCL hoop ik nog wel dat ze toch nog grote stappen gaan maken
 
Avatar
Posts: 1082
Natuurlijk denk hij dat omdat ze het zelf ook doen!
 
Avatar
Posts: 688
Gelukkig maar. Koren op de molens van de RedBull fans, die hier nu uitgebreid hun zegje gaan doen...
 
Avatar
Posts: 4912
Toto ligt al dagen wakker. Nadat de experts bij Mercedes hebben kunnen studeren op het ogenschijnlijk oh zo eenvoudige Newey concept raken ze er steeds meer van overtuigd dat de meester het weer geflikt heeft. Maar hoezeer Newey het bij het rechte eind heeft zal pas in een later stadium in volle omvang bekend raken. Dan is het al te laat om nog te antwoorden.
Allison is alvast aan het schetsen voor 2018.
Avatar
Posts: 9137
Denk dat er maar 1 in zijn broek schijt en dat ben jij Rimmer haha
NL Snelrondje 03 maa 2017 11:360
Posts: 2495
@Rimmer, precies. Het hele scenario van Red Bull wijst daarop. Logisch want een team dat aan de top staat zal eerder een conventieel ontwerp maken om minder risico's te nemen. Red Bull is de uitdagende partij, neemt meer risico's en gaat voor een minder conventieel ontwerp om het gat te dichten. Mercedes wordt nerveus en weet niet hoeveel winst Red Bull nog kan vinden. Hun strategie past wel bij de oude lullen bakken van Mercedes.
Posts: 292
Timmer je kraamt weer onzin man man jij schijt in je broek .
En niemand Laar de ware aard zien wat ze kunnen dat zien we allemaal in Melbourne rimmer
Avatar
Posts: 418
Ik ben ook bang dat het ware potentieel van RBR pas laat doordringt. Zelfs bij RBR zelf, dat ze het pas zien bij het opruimen in Oktober....

Ik denk dat ze Max 2 wedstrijdjes winnen helaas.
Avatar
Posts: 102
Zal wel klote zijn dat Max er 2 wint en Ricciardo de rest.
NL Larry Perkins 03 maa 2017 18:440
Avatar
Posts: 16125
Nee hoor, Jos zei dat Max er 3 of 4 ging winnen dus dat klopt niet.
NL Appelscha f1 04 maa 2017 17:430
Avatar
Posts: 2405
@ de Waal

Niet zoveel zuipen man......Dat is slecht voor je hersenen; ))
 
NL M@ximumOverdrive 03 maa 2017 10:580
Avatar
Posts: 499
Het is mij (en ik denk ook toto) opgevallen dat die topsnelheden die redbullracing nooit had , er nu wel zijn .. en dat met een afgeknepen motor

De red bull is traditioneel erg sterk in de bochten , als je deze 2 bij elkaar optelt heeft toto gewoon gelijk

Mijn verwachting = De eerste 4 races zal mercedes nog de klok slaan met miniem verschil met Red Bull en Na de renault upgrade in barcelona is het gedaan met de dominantie van mercedes
Posts: 1466
Red bull heeft natuurlijk de basis auto, zonder al die onderdelen die drag met zich meeneemt (zie andere teams wel hebben behalve Williams denk aan constructies rond de sidepods en het bardgeboard gebied )

En volgens mij rijdt alleen Honda met een geknepen motor
NL M@ximumOverdrive 03 maa 2017 11:090
Avatar
Posts: 499
Afgelopen week liet renault weten dat alle motoren maar op 69% draaien van hun capaciteit , dus voor mij is dit aardig geknepen , het is ook een hagelnieuwe motor , ze willen stapje voor stapje zonder aan betrouwbaarheid in te boeten het vermogen op 100% brengen
Avatar
Posts: 1074
Wat is je bron van die 69%?
Avatar
Posts: 111
Ik ben ook benieuwd naar de bron. Het zou betekenen dat RBR dan wel ERG goed presteert met een geknepen motor op 69%.
NL Sjaakafhaak 03 maa 2017 11:200
Posts: 666
Zou het niet zo kunnen zijn dat de topsnelheid van de auto erg hoog is doordat alle Aero onderdelen nog redelijk simpel zijn vormgegeven? Zodra ze meer turning vanes etc toe gaan voegen om te optimaliseren zal dit ten koste gaan van de topsnelheid lijkt mij.
NL Sjaakafhaak 03 maa 2017 11:21+1
Posts: 666
O niet gerefresht en JV FAN is mij voor ;-)
Avatar
Posts: 155
Renault liet dat weten... uhu!
NL schwantz34 03 maa 2017 11:400
Avatar
Posts: 9747
Haha 69% Wie is de mol binnen Renault?
NL Hooligans Racing 03 maa 2017 11:43+1
Avatar
Posts: 745
@JV FAN .. nee klopt niet .. Marko heeft al bevestigd dat Renault motor niet op full power mode stond afgelopen test. Daarnaast is de verwachting dat volgende week pas de volledige aero pakket wordt toegepast op de auto .. zoals je kon zien was de auto van RBR erg kaal t.o.v. andere teams. Hopelijk hebben ze iets briljant gevonden en dat nog niet wilden laten zien aan de andere teams zodat ze minder tijd hebben op het te kopieren :)
NL MAXimumpower 03 maa 2017 12:590
Avatar
Posts: 27
@HOOLIGANS RACING laten we het hopen :)
Avatar
Posts: 418
als ze iets briljants gevinden hebben zal het niet voor Melbourne op de auto gezet worden. Maar pas in FP1 of FP2.

En natuurlijk zal de motor nog niet op zijn Max ingestelt staan, eerst betrouwbaarheid, daarna snelheid. Maar 69% is onzin. Het zal waarschijnlijk gaan om een x aantal toeren en de duur waarin de motor per rondje maximaal belast mag worden.

Maar dat zal voor alle fabrikanten/motoren gelden behalve de 2016 Ferrari.

En dan heeft MB nog de qualify boost...
NL Larry Perkins 03 maa 2017 18:49+1
Avatar
Posts: 16125
Mercedes trekt zich na de GP van Spanje terug.
NL Appelscha f1 04 maa 2017 17:470
Avatar
Posts: 2405
Nee Larry,

Na de start heb ik gehoord; )) wij zijn er bij, dus laat maar komen.
 
Posts: 1466
Eigenlijk elk team is beter/sneller dan ze voordoen , deze week gaat het meer om , om de wagen te begrijpen , en kijken waar er wellicht nog problemen zitten
 
NL Wastegate 03 maa 2017 11:470
Avatar
Posts: 340
Misschien Toto. Ik vermoed met de data die ze nu vergaard hebben op de baan de simulator en windtunnel programmatuur aan het kalibreren zijn. En vandaar step by step gaan optimaliseren wat in de pipeline ligt aan ideeën.
 
NL Sativa Force Indica 03 maa 2017 12:470
Avatar
Posts: 144
Zowiezo. RBR zijn de meesters in verstoppertje spelen. Ferrari speelt t spelletje 'tanden laten zien'. Mercs gaa gewoon verder waar ze in 2016 gebleven waren.
NL Sativa Force Indica 03 maa 2017 12:490
Avatar
Posts: 144
Dus we weten niks! En over een week van nu nog steeds niet. Pas in Melbourne zal alles duidelijk worden. En dan nog, het kan zelfs makkelijk zo zijn, dat de top 3 in de eerste paar races niet dezelfde top3 zal zijn als wat er daarna allemaal volgt. Met andere woorden, komende maanden zal nog een hoop veranderen...
Avatar
Posts: 418
*kan er nog een hoop veranderen. Maar die kans is altijd kleiner dan de huidge top 3.

(2x MB 1x Ferrari).

Als fan van de sport boeit het me niet welk team gaat winnen, als het maar geen optochten worden en niet weer een jaar lang MB.

Als Hollander hoop ik op een stunt van Max / RBR. Maar dan spelen ze dat poker spelletje erg goed. (Iets te goed voor mijn gemoedsrust).
 
Avatar
Posts: 408
Vrijwel elk team heeft natuurlijk nog lang niet het einde van zijn tong laten zien, Behalve mischien teams die staan te springen om sponsoren zoals Sauber maar ik verdenk ook Ferrari van al wat low-fuel runs.
 
BE Ernie5335 03 maa 2017 15:130
Avatar
Posts: 1170
We zullen zien...
NL Larry Perkins 03 maa 2017 18:520
Avatar
Posts: 16125
Nee Ernie, je moet het nu zeggen anders ben je af.
NL Appelscha f1 04 maa 2017 17:490
Avatar
Posts: 2405
Ernie hoort niks....Er zitten bananen in zijn oren. Whoeiiiii
 
Posts: 78
In een interview met, ik geloof, helmut marko zei hij dat ze aan de manier van het late remmen van de ferrari konden zien hij low fuel reed. Mercedes en rb zullen zich vooral op race settings gericht hebben. Vrees weer het ergste voor ferrari..
NL Larry Perkins 03 maa 2017 18:540
Avatar
Posts: 16125
Sauber houdt de eer voor Ferrari wel hoog.
 
Avatar
Posts: 121
Zoals inmiddels wel bekend test RB met een kale auto zonder uitgebreid earo pakket.
Bovendien hebben ze de ultra soft er volgens mij nog niet eens onder gehad (misschien wel maar i.i.g. niet gezien).
Ze hebben gewoon een andere aanpak dan MB en ferrari die meer aan het testen zijn wat de auto allemaal kan, mijn indruk is dat RB meer aan het testen is waar er verbeterd kan/moet worden, gewoon een andere insteek van testen.
Heeft volgens mij niks te maken met verstoppertje spelen maar gewoon een ander testprogramma afwerken.
NL Snelrondje 04 maa 2017 09:370
Posts: 2495
Klopt @Tuftuf, en dat zou kunnen impliceren dat Red Bull in de basis een niet conventionele oplossing heeft bedacht. Dan hebben ze afgelopen week de effecten daarvan gemeten. En daarom zijn ze minder ver in het aero pakket dan Mercedes en Ferrari.
Posts: 419
Dit soort zaken maakt dat ik de wintertests (en de periode erom heen) bijna spannender vind dan het seizoen zelf.
 
NL playfast321 04 maa 2017 16:030
Avatar
Posts: 334
Wat mij betreft wordt hamilton voor de 4e kampioen, als de races maar spannend worden. Kijk naar (in mijn optiek) de spannendste races van het jaar: spanje en abu dhabi. Eentje was spannend omdat er geen Mercedessen waren en de ander omdat de mercedessen langzaam reden
NL Appelscha f1 04 maa 2017 17:540
Avatar
Posts: 2405
Vond Interlagos aardig spannend; )
 

DE
        Grand Prix van Duitsland
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
 
Geef je mening
De strijd om de titel gaat door tot aan de laatste race van het seizoen






Coureursprofiel
Naam GB Lewis Hamilton
Actief Als Mercedes Coureur in Formule 1
Geboortedatum 7 jan 1985 (33)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,75m
Woonplaats Monaco