Canada tot en met 2029 verzekerd van Grand Prix

Gepubliceerd op 01 maa 2017 13:41
image

De nieuwe Formule 1-eigenaar Liberty Media laat er geen gras over groeien en is druk bezig om nieuwe contracten af te sluiten met huidige Grand Prix-locaties. Na Rusland is nu ook Canada een verlenging overeengekomen, maar liefst tot en met 2029. Dat onthulde promotor Francois Dumontier in Journal de Montreal.

"Ik heb ergens gelezen dat het nieuwe contract tot en met 2028 zou lopen, maar dat klopt niet. Het is tot en met 2029", aldus Dumontier. "Dit is echter niet nieuw, ik vertel geen nieuws." Denis Coderre, de burgemeester van Montreal, repte in januari al over een contract met de Formule 1 tot en met 2029. Dit is de definitieve bevestiging.

Dumontier sprak in Barcelona met een afvaardiging van Liberty Media. "Die vergadering is prettig verlopen. Hun visie voor de toekomst is interessant en klinkt ons als muziek in de oren. Maar we moeten ze tijd geven, deze mensen hebben een steile leercurve. Dat gezegd hebbende, ze staan in elk geval open voor discussie en zijn bereid om samen te werken met de promotors."



Reacties (21)
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 01 maa 2017 13:46+3
Posts: 13929
Mooi nieuws! Een van mijn favoriete circuits.
Avatar
Posts: 3618
Die van mij ook... goede herinnering aan met Ves Sr. en Jr.
NL Larry Perkins 01 maa 2017 13:540
Avatar
Posts: 16123
Mooi, dan wint Max daar in 2029 voor de 10e keer.
NL Larry Perkins 01 maa 2017 13:560
Avatar
Posts: 16123
Alleen maar omdat Carlos er steeds met pech uit valt uiteraard.
Posts: 1414
en is Lance 10 keer wereldkampioen :P
NL Larry Perkins 01 maa 2017 14:16+1
Avatar
Posts: 16123
Laten we wel serieus blijven JV.
Avatar
Posts: 8327
@Wibi...VER Sr. en Jr.
NL Larry Perkins 01 maa 2017 14:320
Avatar
Posts: 16123
Is er nog niet door Dutch, Verdoorne heeft bezwaar aangetekend.
;)
 
NL schwantz34 01 maa 2017 13:47+3
Avatar
Posts: 8357
Goed nieuws, gaaf circuit, leuke mensen, gave stad.
NL Larry Perkins 01 maa 2017 14:290
Avatar
Posts: 16123
Weinig Duitsers. ;)
 
NL playfast321 01 maa 2017 13:480
Avatar
Posts: 334
wel hopen dat renault in die 11 jaar betere motoren gaat maken
NL Big Daddy 01 maa 2017 13:58+3
Posts: 96
Wat heeft dat nou weer met het artikel te maken? Zo jammer weer dit!
Posts: 59
Omdat Renault gewoon niet de meest krachtige motoren maakt. En Canada een circuit heeft waar power een wezenlijk verschil maakt. Maar dat Renault er kan winnen heeft Red Bull al wel eens bewezen.

Maar bekijk de winnaars van de afgelopen paar jaar maar eens, voornamelijk Mercedes aangedreven.

Het is dus wel degelijk relevant om Renault er in deze bij te halen
 
Avatar
Posts: 4382
Fantastisch! Zeker een GP die ik eens zelf zou willen bezoeken.
 
NL Big Daddy 01 maa 2017 14:000
Posts: 96
2029!!!! Damn!!! Dat is goed nieuws. 1 van de mooiere circuits die zo lang op de kalender blijft is echt goed nieuws! Liberty media lijkt me hier toch goed bezig te zijn!
NL schwantz34 01 maa 2017 14:190
Avatar
Posts: 8357
Ross Brawn is gelukkig ook een groot voorstander voor het behouden van historische circuits op de F1 kalender. Daarom denk ik dat Silverstone ook wel op de kalender blijft staan ;)
 
Posts: 485
LibertyMedia doet het goed!
 
NL Richardt. 01 maa 2017 14:460
Posts: 1506
Goed nieuws! Mooie baan, mooi sfeertje, hoort er gewoon bij.

Volgend jaar staat een vakantie naar Canada op de planning, hopelijk vindt hij dan een paar weken later plaats vergeleken met 2017. Wellicht is het een en ander dan te combineren :)
 
NL playfast321 01 maa 2017 14:470
Avatar
Posts: 334
verstappen krijgt naamwijziging naar VER
 
Avatar
Posts: 3618
@Dutch: Ik las net dat de afkorting van Max vanaf aankomend jaar VER is ipv VES, Fia heeft het officieel goedgekeurd.
 
Avatar
Posts: 772
hoop niet dat het iets te maken heeft met crashlancealot.
 

AZ
        Grand Prix van Azerbeidzjan
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
14:10 - 16:10
 
 
Snelste ronde
14:10 - 16:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:00 - 12:30
 
 
Vrije training 2
15:00 - 16:30
 
 
 
Geef je mening
Max Verstappen eindigt komend weekend in Bakoe op het podium




Circuit Baku City Circuit
 
Circuit Baku City Circuit
Plaats AZ Bakoe, Azerbeidzjan
Website Website
 
Formule 1 kalender
Vorige Grand Prix: 15 april 2018
CN Grand Prix van China Grand Prix van China
Volgende Grand Prix: 29 april 2018
AZ Grand Prix van Azerbeidzjan Grand Prix van Azerbeidzjan