Verstappen verheugt zich op 'thuisrace' op Spa

Gepubliceerd op 03 aug 2016 09:59
image

Het Formule 1-seizoen 2016 wordt over ruim drie weken hervat met de Grand Prix van België. De verwachting is dat veel Nederlandse fans afreizen naar het circuit van Spa-Francorchamps om daar Max Verstappen aan te moedigen. De Red Bull Racing-coureur kan niet wachten.

Verstappen vertelde aan zijn website: "Ik geniet nu van de zomervakantie in het zuiden van Frankrijk. Het weer is geweldig hier. Om nog even terug te blikken op Hockenheim: het was een fantastisch resultaat voor het team met een dubbele podiumfinish. Het was goed om weer op het podium te staan en een hoop fans te zien. Ik heb echt genoten van het weekend. We waren het hele weekend snel onderweg. Het gaf veel voldoening om de tweede plaats in het constructeurskampioenschap te pakken, daar zijn we als team natuurlijk heel tevreden mee."

"Spa voelt voor mij als een thuisrace. Hopelijk zie ik veel fans daar. Het is één van de beste circuits ter wereld en ik hoop dat we weer een goed resultaat neer kunnen zetten. Ik kijk er erg naar uit!"



Reacties (59)
Avatar
Posts: 684
Precies Max, Dat zeg je helemaal goed. Jouw thuis race.
Avatar
Posts: 240
Is hij een belg dan
Avatar
Posts: 684
Ja, ik denk voor zo'n 70% wel. Geboren in België uit een Belgische moeder, opgeroeid en school gevolgd in België, Belgisch paspoort, maar ook Nederlands, Nederlandse vader en een Nederlandse licentie. Niets mis mee hoor, Ik ben ook een trotse Nederlander die de prestaties van Max op de voet volgt en trots is de NL vlaggen in het publiek en op het podium te zien. Maar ik ben van mening dat onze zuiderburen net zo trots mogen en kunnen zijn als wij chauvinistische Nederlanders. ;-)
Avatar
Posts: 4099
voor de helft ;-)
BE Houwimmie 03 aug 2016 10:49+3
Posts: 370
exact wat ik dacht. Hij mag dan wel half Belg zijn, in theorie, hij gedraagt zich er niet naar.
Avatar
Posts: 684
haha HOUWIMMIE, Leg dat eens uit? waarin gedraagt hij zich dan meer Nederlands als Belg?
NL perestijn 03 aug 2016 12:21+1
Avatar
Posts: 1422
@BUUTS, blijf je nu dat zelfde onzin verhaal steeds weer vertellen, ik heb het hier al eens meer verteld, Mijn vader is Nederlander, mijn moeder is Belgisch,ik heb zowat heel mijn jeugd in Knokke-Heist doorgebracht, al had ik heel mijn leven in Timboektoe gewoond dan had ik me nog voor 100% Nederlander gevoeld!
Avatar
Posts: 4099
@Houwimmie: ok, 51 procent Nederlander hij rijd immers onder de Nederlandse vlag... Nee, hou je in Wimmie. Niet gelijk vloeken ;-)
BE f1 benelux 03 aug 2016 12:51+4
Avatar
Posts: 1472
@ HOUWIMMIE : Hoe moet een Belg zich dan gedragen? Ik ben zelf een Belgische Limburger, en behoorlijk fier op dat 'jochie' uit m'n achtertuin. Ik denk zelf dat Max zich meer Nederlander voelt dan Belg, en daar is niks mis mee! :) Beoordelen doen we op talent, niet op nationaliteit!! Beoordeling : 10/10! 8-)
Footnote : Als je de familie van Max z'n moeder kent, en de voorgeschiedenis, dan weet je meteen waar Max z'n talent vandaan heeft :) -- Niks mis met Jos hoor, DE meest perfecte begeleider die Max zich kon wensen, maar onderschat mama Kumpen niet ;)
Avatar
Posts: 930
@PERESTIJN

Dan is dat duidelijk, want dat geld natuurlijk ook voor Max dan......
Avatar
Posts: 930
@F1 BENELUX

Precies zo is het............ Nederlander/Belg ....whatever, het is gewoon (wat mij betreft) genieten om dat jochie zo te zien presteren....
Brengt bij mij herinneringen op aan... euhh, andere grootheden.
Posts: 57
Nix thuisrace... Max heeft gekozen voor de Nederlandse identiteit...
Spa is Belgisch....dus....forget it...
Avatar
Posts: 103
Wat jij er van vindt PERRESTIJN interesseert me geen reet.
NL Prometheus 03 aug 2016 14:320
Avatar
Posts: 1412
@plextor idd jij begrijpt het.....maar meer dan dat Max heeft vanaf zijn 18e definitief voor het 'Nederlands' staatsburgerschap gekozen, en is daarmee formeel Nederlander (en geen Belg). Het voelt misschien voor hem als een thuisrace, maar formeel is dat niet. Max is dus 100% Nederlander, en geen belg. Hij heeft wel 50% Vlaams bloed, maar dat bepaald niet je staatsburgerschap. Deze discussie is al meerdere keren gevoerd....
BE donshere 03 aug 2016 17:57+1
Avatar
Posts: 1080
@BUUTS: om HOUWIMMIE te verduidelijken. Max heeft duidelijk een hollands karakter, arrogantie, denken slimmer en beter te zijn dan alles en iedereen. Mathieu Van der poel is ook Nederlander die ook wereldtop is, ook opgegroeid in België maar die een echt vlaams karakter heeft. Bescheiden, down to earth, oprecht en eerlijk en praat zelfs niet als een hollander. Wat wil je nog meer? :o)
Avatar
Posts: 688
Daisy, ik geef je 100pct gelijk. ;)
NL perestijn 03 aug 2016 19:450
Avatar
Posts: 1422
@DAISY, je bent zo te zien een geweldige aanwinst voor deze site. Btw mijn naam is PERESTIJN maar ook dat zal jou waarschijnlijk geen reet intreseren!
BE Houwimmie 04 aug 2016 13:190
Posts: 370
Idd DONSHERE, dat is exact wat ik bedoel!! Komt nog bij dat hij zich altijd wil laten horen, ben zijn uitspattingen via de boordradio over andere piloten ook grondig beu.
Verstappen kan een potje sturen, dat is een feit, maar sympathie kan ik niet hebben voor zulke arrogante types.
Avatar
Posts: 20
Hallo, hallo Belgkes:
Dat is nou net het verschil. Max is niet bescheiden van aard en gaat ervoor.
Neem nou jullie "rode duivels", door bescheidenheid komen jullie nooit verder dan de laatste 8 van een groot toernooi. WIJ zijn er een keer niet bij geweest kan gebeuren, maar als we erbij zijn, ja dan eindigen we gewoonlijk bij de laatste 4. Mentaliteit en bluf ......
 
NL TradeMark 03 aug 2016 10:05+1
Avatar
Posts: 3095
Op vakantie in Zuid-Frankrijk? Monaco ligt al in Zuid-Frankrijk. Is hij op fietsvakantie ofzo? :p
Avatar
Posts: 748
Monaco ligt niet in Zuid-Frankrijk, maar is een onafhankelijk vorstendom dat grenst aan Frankrijk. Het is wel zo klein dat hij al in Frankrijk kan belanden als hij zijn hond uitlaat (mocht hij een hond hebben) ;-)
NL TradeMark 03 aug 2016 10:42+1
Avatar
Posts: 3095
Dat Monaco onafhankelijk is, weet ik ook wel... Maar net zoals Vaticaanstad in Italië ligt, ligt Monaco voor mij in Zuid-Frankrijk. Als je er moeilijk over wil doen dat het officieel niet zo is, ga je gang :p
NL Opdeplank 03 aug 2016 10:52+6
Avatar
Posts: 900
Hij heet niet voor niets Atlaz!
 
ES Sjors1991 03 aug 2016 10:080
Avatar
Posts: 207
Wow, wat een gaaf nieuws zeg. Dit had niemand zien aankomen (O_o).
Posts: 37
Hoe fijn is het dan dat het hier gepost wordt :).
BE Jean Alesi 03 aug 2016 10:35+2
Avatar
Posts: 17420
ik had ook nooit verwacht dat hij nog veel zin in Spa zou hebben,
en ik meen te hebben gelezen ergens dat hij zich kapot irriteerde aan die blije fans met hun stomme vlaggetjes voor dat podium in Hockenheim, en dat hij hoopt dat ze wegblijven uit Spa.

Val mij d'r niet op aan hé, het is slechts wat ik gelezen heb.......
ES Sjors1991 03 aug 2016 11:270
Avatar
Posts: 207
Volgens mij stond inderdaad in de Speld dat Jos de Belgische GP rijdt, aangezien Max dan nog op vakantie is met zijn moeder.
 
Avatar
Posts: 215
Hopelijk kan ie een beetje meekomen, zou leuk zijn als ie voor RIC blijft het hele weekend. Ik heb meer zin in Monza aangezien ik dan live aanwezig ben :-)
 
Avatar
Posts: 2735
Vooruitblik: de maandag na de race in Spa.

La Gazzetta dello Sport

Max verstappen vince magistralmente la gara. Solo la Ferrari può ospitare fino a fare di nuovo campioni. Assicurasi che si sta andando a guidare per noi.
ES Sjors1991 03 aug 2016 10:200
Avatar
Posts: 207
Google translate:

"Max Verstappen wint op meesterlijke wijze de race. Alleen Ferrari biedt plaats aan maximaal nieuwe monsters te maken. Zorg ervoor dat je gaat rijden voor ons."
Avatar
Posts: 684
Ik hoop dat Ferrari weer snel een monster van een auto bouwt en daarna Max inhuldigen kan. Dat is mijn droom plaatje.
Avatar
Posts: 2735
Ha ha Sjors. De eerste zin klopt maar de rest niet hoor.
ES Sjors1991 03 aug 2016 11:330
Avatar
Posts: 207
Ik heb het gewoon letterlijk in google translate gezet. Ik ben waarschijnlijk een van de weinige hier die geen Italiaans spreekt. Zou je kunnen aangeven wat er dan wel staat?
Avatar
Posts: 2735
Ik spreek ook geen Italiaans joh. Daarom moest ik ook wel lache, heb het ook van translate. Google vertaalde het voor mij als volgt: Max wint op magistrale wijze de race. Alleen Max kan ons weer kampioen maken. Zorg dat hij voor ons gaat rijden.

Max is mijn favoriete coureur en Ferrari mijn favo team. Wie weet ooit in de toekomst. Maar niet om de historie etc etc, kijk`s goed naar die auto, toch echt de mooiste. Met dat witte echt prachtig. Ook al die spullen die je kan kopen van hun, italiaans design is op veel gebieden echt kunst.
 
NL dollebrekel 03 aug 2016 10:410
Avatar
Posts: 382
Geen zorgen hoor Max ik ben er sowieso bij !!
BE Houwimmie 03 aug 2016 10:540
Posts: 370
Ik dit jaar sowieso niet, teveel Nederlanders
BE Jean Alesi 03 aug 2016 11:020
Avatar
Posts: 17420
ik ben er ook bij Max, en let vooral maar niet op die Houwimmie! ;)
NL dollebrekel 03 aug 2016 11:410
Avatar
Posts: 382
Ik heb een beetje rondgekeken voor mooie staan plaatsen. HARRY(AN2) had geadviseerd om bij bocht 4, 5/6. Heb daarna gekeken en het lijkt inderdaad een mooie plaats. En heb ook gehoord bij bocht 7,8 of 9 ook een mooie plaats lijkt te zijn.
Zit te denken om bij bocht 5/6 te staan of tussen 7, 8 of 9 te staan.
Zie de bochten hier www.nikon-club-ned(...)ewtopic.php?t=57141
En ik heb ook een afbeelding waar de schermen staan zie i611.photobucket.c(...)s/acces-map-big.jpg
NL TradeMark 03 aug 2016 12:02+1
Avatar
Posts: 3095
Schandalig, het over Spa hebben en de bochten qua nummers benoemen ipv met naam!
NL dollebrekel 03 aug 2016 13:040
Avatar
Posts: 382
@Trademark voor mij is het niet een probleem. Maar het is wel duidelijker voor de meeste mensjes
NL TradeMark 03 aug 2016 13:120
Avatar
Posts: 3095
Het was ook niet al te serieus bedoeld, al heb ik zo geen idee welke bochtnummers Pouhon of Blanchimont hebben. Als je Bronze hebt, zijn de beste plekken in ieder geval wel Kemmel straight (rechte stuk na Eau Rouge) en het stuk voor Pouhon. Bus-stop is ook wel oké, maar daar zijn weinig goede plekken dus je moet er vroeg bij zijn, en je hebt meer last van de bomen omdat je daar half in het bos zit al
NL dollebrekel 03 aug 2016 13:420
Avatar
Posts: 382
@Trademark Ik heb geen bronze gewoon een staanplaats. Maar bomen is niet echt een probleem. ik ben 11 jaar militair geweest dus ik ben een met de natuur :P
NL TradeMark 03 aug 2016 13:450
Avatar
Posts: 3095
Een staanplaats is Bronze. Je zal deze week wel ergens je kaartjes gekregen hebben of krijgen, daar kun je op zien dat het Bronze genoemd wordt ;)
 
NL flowerpower 03 aug 2016 10:55+1
Avatar
Posts: 148
Ik ben er ook bij in Belgie afgelopen weekend was ik er ook bij in Hockenheim,
eerste keer dat ik 2 Formule 1 races bezoek in 1 jaar en dan ook nog 2 races achter elkaar.Was geweldig om Hockenheim er bij te zijn en Max op het podium te staan :D
 
NL complicated 03 aug 2016 11:150
Avatar
Posts: 1422
Zou zo vet zijn om die oranje-zee langs de baan te zien. En hopelijk onderaan het podium als het hem lukt daarop te komen.
 
Posts: 43
Sins wanneer licht Francorchamps in Nederland
NL TradeMark 03 aug 2016 12:440
Avatar
Posts: 3095
Oh, dat is al sinds sinds als sins gesgreven wordt en je 's avonds in je bed gaat lichen
NL Datmeenjeniet 03 aug 2016 12:49+1
Avatar
Posts: 172
Ik wil je het concept van een aanhalingsteken met alle liefde uitleggen, mocht je daar interesse in hebben.
NL perestijn 04 aug 2016 07:500
Avatar
Posts: 1422
hahahaha Belgische spelling.
 
NL Starscreamer 03 aug 2016 12:480
Avatar
Posts: 467
Ik ook! Want ik ben erbij ! :D
Zoals iedere jaar
 
BE Hunt James 03 aug 2016 12:55+1
Avatar
Posts: 2013
Om echt van een 'thuisrace' te kunnen spreken had je maar voor de Belgische nationaliteit moeten kiezen Max. :)
Dan telt jouw paspoort niet de afstand van je woonplaats naar het circuit.
ik hoop dat Vandoorne volgend jaar in Spa van een thuisrace mag praten.
Avatar
Posts: 116
Quote: ""Spa voelt voor mij als een thuisrace. Hopelijk zie ik veel fans daar. Het is één van de beste circuits ter wereld en ik hoop dat we weer een goed resultaat neer kunnen zetten. Ik kijk er erg naar uit!" UNQUOTE

Het zijn de fans die er een thuisrace voor VES maken en niet MAX. Voor hem voelt het als een thuisrace omdat hij in het Belgisch Limburg (Ze spreken hier liever van WEST-LIMBURG) geboren is en het voor de Nederlanders erg dichtbij is. Zeker voor de LIMBURGERS.. Wij zijn dan helaas op de terugweg van vakantie en moeten maar raden hoe de sfeer zal zijn..
Posts: 43
Daar moogt ge zeker van zijn .
 
Avatar
Posts: 103
Ik zou er graag heen gaan maar de ticket prijzen zijn absurd.
Avatar
Posts: 948
neem je toch staanplaatsen (125 euro)
 
Avatar
Posts: 7261
Zelfs op de ipad RR3 een lekker circuit... LOL
 
Avatar
Posts: 684
hahaha, DAISY, je hoeft het niet voor me op te nemen hoor. Ik vind de reacties hier juist lekker uit elkaar lopen. Prima! Maar ik ben het wel met je eens. wat Perestijn er van vind is voor mij ook onbelangrijk.
Avatar
Posts: 684
oeps, deze reactie had onder het eerste bericht moeten staan.
NL perestijn 03 aug 2016 19:520
Avatar
Posts: 1422
Tuurlijk, zomaar wat roepen zonder bij na te denken. Helemaal top!
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco