Kaltenborn opgelucht nu redding Sauber nabij is

Gepubliceerd op 14 jul 2016 13:43
image

Monisha Kaltenborn kan eindelijk opgelucht ademhalen. De redding van Sauber is nabij en daarmee lijkt de toekomst in de Formule 1 van het team gewaarborgd zo vertelt de teambaas in gesprek met Autosport. 

Na maanden van onzekerheid lijkt Sauber bijna van de ondergang gered te zijn. Kaltenborn is dicht bij het sluiten van een deal met investeerders, en een bevestiging van de deal door deze investeerders wordt snel verwacht. Toen Autosport aan Kaltenborn vroeg of er een last van haar schouders viel en of er een beetje licht scheen aan het eind van de tunnel, antwoordde ze: "Meer dan een beetje zelfs!"

"Eigenlijk ben ik opgelucht want dit is een goed team, met veel kwaliteit en goede mensen. Sommige dingen hebben ons heel hard geraakt, maar dit verdient het team. Ik ga geen tijdlijn maken richting een bekendmaking, maar we hebben een oplossing en die zullen we bekendmaken als het daarvoor het juiste moment is," aldus de teambaas van Sauber.

Kaltenborn is er zeker van dat de investeerders het beste met het team voor hebben en dat ze volledig toegewijd zijn. Hoewel er in de afgelopen jaren vaker reddingspogingen mislukten bij Sauber, vreest ze niet voor een herhaling. "We zijn niet het enige team dat heeft meegemaakt dat een investeerder ineens verdwijnt als er iets gebeurt."

"Ik ben blij dat we een andere oplossing hebben. Ze zullen hier zijn om het team te steunen en ze zullen deel van het team worden. Er is geen 'wij en zij', maar we worden één. In deze wereld heb je een sterke partner nodig, en in deze tijd zeker ook iemand die gelooft in het team en het potentieel ziet."

Volgens Kaltenborn is dat altijd een sterk punt van het team geweest. "In het verleden hadden wij onder andere Red Bull en Petronas. Dat zijn sterke partners. Het gaat niet altijd om een groot bedrag aan sponsoring of iets dergelijk, maar ook om geloof. Nu is er weer een groep die in ons gelooft. BMW had ook een ander team kunnen kiezen, ze waren zelfs bij een ander team, maar ze kwamen naar ons omdat ze ons potentieel zagen."



Reacties (20)
Avatar
Posts: 621
Wacht even, BMW?? heb ik iets gemist?
NL TradeMark 14 jul 2016 14:19+1
Avatar
Posts: 3054
Jazeker. Sauber is BMW Sauber geweest. Maar het is wat ongelukkig verwoord ja ;)
Avatar
Posts: 111
Je hebt een paar jaar F1 history gemist BUUTS?
Avatar
Posts: 621
Ik lees dit.
"Nu is er weer een groep die in ons gelooft. BMW had ook een ander team kunnen kiezen, ze waren zelfs bij een ander team, maar ze kwamen naar ons omdat ze ons potentieel zagen."

NU is er weer een groep die in ons gelooft. BMW.... Is BMW nu de nieuwe geldschieter of wijst Kaltenborn terug naar verleden tijden. Ik kan het er niet echt uit opmaken
Avatar
Posts: 2384
Het verleden Buuts
Avatar
Posts: 621
Oké, jammer. Ik werd al enthousiast :-)
 
Avatar
Posts: 2384
" BMW had ook een ander team kunnen kiezen, ze waren zelfs bij een ander team, maar ze kwamen naar ons omdat ze ons potentieel zagen."

BMW had ook een ander team kunnen kiezen, ze waren zelfs bij een ander team, maar ze KOMEN naar ons omdat ze ons potentieel ZIEN.

Het verschil is 2 woordjes, maar wel het verschil tussen verleden en heden/toekomst.

Moest het zelf ook 2 keer lezen. Het staat er wat onhandig



ik moest het ook 2 keer lezen
 
NL complicated 14 jul 2016 14:33+2
Avatar
Posts: 1421
En als ze slim zijn zetten ze deze dame meteen op straat. Dat leuke Sauber team is met haar achter het stuur de afgrond in gereden.
Avatar
Posts: 656
Dat leuke team zat al in de afgrond al sinds Peter de 1e keer zijn handen had terug getrokken.. Sauber heeft met haar achter het stuur het voor elkaar gekregen uit dat dal te kruipen sinds nu bekend is dat ze wat investeerders heeft gevonden.
 
Avatar
Posts: 1922
Maar ze praat veel , en er is nog niets getekend is het wel. ze praat over nabij, bijna.
Kom met een persbericht als de deal rond is.
NL caracciola 14 jul 2016 15:080
Posts: 294
Sauber is zeker gered..., waarschijnlijk....
 
NL Starscreamer 14 jul 2016 14:430
Avatar
Posts: 441
BMW had toen niet voor Williams kunnen kiezen omdat Williams zijn team niet wilde verkopen. Ik hoop dat Sauber er volgend jaar erbij is.
 
Avatar
Posts: 1120
In haar geval is het eerst zien en dan geloven, niet andersom.
Dus voordat er een officiële verklaring is uitgegeven door Sauber EN de investeerder(s), geloof ik er niets van.
En ik ben dan ook reuze benieuwd, als die verklaring inderdaad komt, of ze haar plekje blijft houden, of dat er binnen afzienbare tijd dan een ander komt te zitten als teammanager.....ik hoop voor team Sauber het laatste eerlijk gezegd.
 
Posts: 226
Zo te lezen worden ze compleet overgenomen en komt er een andere Teamnaam
 
NL Jim Clark 14 jul 2016 15:260
Avatar
Posts: 2245
"Ik ga geen tijdlijn maken richting een bekendmaking, maar we hebben een oplossing en die zullen we bekendmaken als het daarvoor het juiste moment is."

Ik vind die berichten over Sauber zo allemachtig vaag dat ik er voorlopig nog geen euro op zet dat dit team gered wordt. Dit is toch geen professioneel managementoptreden, vréselijk gewoon!
 
NL Erwinnaar 14 jul 2016 16:040
Avatar
Posts: 4168
In het verleden hadden wij onder andere Red Bull en Petronas. Dat zijn sterke partners. Het gaat niet altijd om een groot bedrag aan sponsoring of iets dergelijk, maar ook om geloof. Nu is er weer een groep die in ons gelooft.

Dus ik zie dat er iemand komt met niet veel geld maar wel die er in gelooft? Dat deden er meer in het verleden, allemaal met de staart tussen de benen vertrokken.
Er telt maar één ding en dat zijn harde Dollars, daarmee kan je het redden.
 
NL Richardt. 14 jul 2016 16:150
Posts: 1517
Sauber is geen schim meer ten opzichte van de BMW tijd. Toen was het een team met ongelofelijk veel potentie en toe koos BMW inderdaad voor Sauber vanwege de hightech windtunnel en supercomputer die ze hadden, ik gok dat dat inmiddels allemaal wel een beetje verouderd is en niet (voldoende) is gemoderniseerd.

Al met al weer een loos bericht van mevrouw Kaltenborn en het zou mij niks verbazen als er t.z.t. een bericht volgt dat de investeerder(s) toch heeft afgehaakt, maar dat een oplossing echt aanstaande is.
 
NL Opdeplank 14 jul 2016 17:170
Avatar
Posts: 846
Zou Alfa Romeo dan toch instappen via Sauber.
Avatar
Posts: 656
Daar zat ik ook al aan te denken.. Maar ik denk niet dat Alfa halve bak in gaat stappen... áls ze betrokken willen zijn, zal dat meteen voor vol zijn. Misschien als een soort Torro Rosso-rol voor Ferrari maar zéker niet met alleen wat sponsoring/geld.
Avatar
Posts: 1927
@Opdeplank

Zou mooi zijn, maar ik denk dat die het management in één keer overgenomen zouden hebben. Nu zou er sprake zijn van een geleidelijke overgang.

Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat e.e.a. nog lang niet in kannen en kruiken is.
Een serieuze overname-kandidaat laat dit niet zolang zeuren waarbij de overgenomen partij de iedere keer het woord blijft voeren. Je wil als overnamepartij rust in de tent totdat je volledig naar buiten kunt treden.

Er wordt naar mijn mening door mevr. Kaltenborn nog te veel geroepen zonder dat er concrete dingen gebeuren (buiten het betalen van achterstallig loon).

Of dit is opgewarmd nieuws...
 

DE
        Grand Prix van Duitsland
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
 
Geef je mening
De strijd om de titel gaat door tot aan de laatste race van het seizoen






Circuit Hockenheimring
 
Circuit Hockenheimring
Plaats DE Hockenheim, Duitsland
Website Website
 
Team profiel
Naam CH Sauber
Oprichtingsdatum 1 jan 1970