Sainz niet terneergeslagen na mislopen promotie

Gepubliceerd op 12 mei 2016 13:51
image

Het mislopen van de promotie naar Red Bull Racing heeft geen sporen achtergelaten bij Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz. Red Bull gaf de voorkeur aan Max Verstappen boven de Spanjaard als vervanger van Daniil Kvyat. Sainz benadrukte tegenover Spaanse media dat hij het daar niet lastig mee heeft. "Ik ben niet teleurgesteld."

"Niemand heeft me ooit beloofd dat ik vanaf de vijfde race van dit seizoen voor Red Bull Racing zou rijden", vervolgt hij. "Het is mijn doel voor het komende jaar of het jaar daarna. Dat is waar ik me op richt. Ik snap hoe het er van buitenaf uitziet en toen ik het hoorde, had ik ook gewild dat ze voor mij hadden gekozen. Maar dit kan ook positief voor me uitpakken. Red Bull kent mijn resultaten ten opzichte van Max en misschien kan ik in 2017 of 2018 naar Red Bull Racing."

"Ik kan me overigens ook voorstellen dat ik voor andere teams race, voor Ferrari of McLaren bijvoorbeeld. Voor de korte en middellange termijn ligt mijn focus echter op Red Bull Racing. Red Bull heeft een grote investering in mijn carrière gedaan en ik wil dat vertrouwen terugbetalen."

Over zijn relatie met Verstappen bij Toro Rosso: "Er waren spanningen, maar ik kan me indenken dat het zo bij alle teams gaat. De rivaliteit tussen Max en mij stamt nog uit vorig seizoen. Deze wisseling van de wacht kan een positieve uitwerking hebben, het team komt mogelijk wat tot rust. Er komen nieuwe mensen bij en hopelijk helpt dit het team richting de vijfde plek bij de constructeurs."



Reacties (58)
Avatar
Posts: 103
"Ik kan me overigens ook voorstellen dat ik voor andere teams race, voor Ferrari of McLaren bijvoorbeeld" Die Sainz is wel altijd grappig, dat moet ik toegeven
Avatar
Posts: 2372
Sainz is wel gewoon een talent. Verder wil de pure snelheid die hij tov Verstappen mist, niet zeggen dat hij Verstappen nooit zou kunnen verslaan. En zelfs als dat waar zou zijn, so what? Dat je niet de beste bent wil niet zeggen dat je niet gewoon goed kan zijn en voor een goed team kan rijden. Kijk bijv. naar Button. Die is zelfs WK geweest. Ook mensen als o.a. Irvine, Massa, Webber en Coulthard reden voor topteams terwijl er meerderen waren waarvan we wisten dat ze gewoon beter waren dan hen. En je kan je afvragen hoe groot het verschil tussen Sainz en Max werkelijk is. Sainz had vorig seizoen ook veel pech.
Avatar
Posts: 103
@KENJU iedereen die in de F1 zit heeft talent, Sainz hoort wel bij de betere dat is niet te ontkennen. Maar om nou van jezelf te zeggen dat je kans hebt bij Ferrari of McLaren? Want dat is wat hij impliceert, is wel erg gewaagd. Waarom trouwens de vergelijking met Verstappen? Sainz heeft laten zien soms domme en zeer dure fouten te maken tijdens de race. In de vrije trainingen en kwalificatie snel zijn geeft geen punten.
NL El Salvador 12 mei 2016 18:37+1
Avatar
Posts: 1683
Steek deze maar even in je zak Sainz ""I think you always want to put your best foot forward and have the most competitive driver line-up that you can have, and I think a Ricciardo/Verstappen line-up for me is potentially one of, if not the strongest pairing, of future years," said Horner."
Posts: 2235
Sainz mocht wensen dat er rivaliteit was. Zoiets kan alleen als je op een gelijkwaardig niveau zit.

Animositeit lijkt me een beter woord hier en dan met name vanwege het geetter van Sainz die zich meer bezig hield met dwarszitten van Verstappen dan het neerzetten van een degelijk resultaat.

De media heeft ook niet geholpen door iedere keer maar Sainz op te hemelen alsof hij net zo goed als Verstappen is. Onzin natuurlijk, maar het komt heel politiek correct over.
NL F1osaurus 12 mei 2016 18:580
Posts: 3304
Sainz is gewoon geen topper. Het is zo iemand als Perez die af en toe een keer een leuke race kan neer zetten, maar de meerdereheid van de races anoniem rond rijdt of de boel zelfs compleet verkloot.

Button staat er gewoon altijd en levert gewoon bijna altijd een goede prestatie. Daarom werd Button in 2009 kampioen en Vettel niet.

Sainz had niet meer pech dan Verstappen. Buiten dat verklaart die "pech" het verschil niet.
 
Avatar
Posts: 105
Ferrari ? Echt?
Zie hem wel langer in de F1. Verwacht volgend jaar nog een seizoen STR.
BE Cool Cat 12 mei 2016 14:13+2
Avatar
Posts: 1377
Als 2e rijder mss? Max zou nooit 2e rijder ergens willen zijn.
NL schwantz34 12 mei 2016 15:570
Avatar
Posts: 9715
Bij Ferrari? Als testrijder neem ik aan!
Avatar
Posts: 2536
Sainz zijn naam werd anders vorig jaar al genoemd voor een plek bij Ferrari.
NL Drankorgel 12 mei 2016 21:240
Avatar
Posts: 661
@ Frijns, als autopoetser?
 
Avatar
Posts: 2372
Is hier wel sprake van mislopen? Dat Max een promotie gekregen heeft betekent toch niet per definitie dat Sainz het misgelopen is?
NL JDinkelman 12 mei 2016 14:09+1
Posts: 1333
Dit dus. De promotie had meer met Max te maken dan met Kvyat. Carlos is hier naar mijn idee geen partij in geweest.
Avatar
Posts: 2702
Je hebt gelijk kenju... er is helemaal geen sprake van een promotie voor hem geweest. dus is hij ook niks mis gelopen. Dit is nou zo irritant he. Als dit mijn teamgenoot was geweest had ik hem geloof ik al een stomp op zijn neus gegeven. En dan ook nog ff melden dat hij misschien wel bij ferrari of mclaren terecht komt haha.
 
NL SuperSpecial 12 mei 2016 13:59+6
Avatar
Posts: 1526
Volwassen reactie van Sainz. Ook dat mag gezegd worden.
Avatar
Posts: 4414
Van een volwassen persoon zou ik toch wat meer zelfreflectie verwachten. Het enige dat dit artikel bevestigt, is dat Sainz absoluut niet zelfbewust is.

"Red Bull kent mijn resultaten ten opzichte van Max en misschien kan ik in 2017 of 2018 naar Red Bull Racing."

"Ik kan me overigens ook voorstellen dat ik voor andere teams race, voor Ferrari of McLaren bijvoorbeeld".

Sorry hoor, maar meneer profileert zich continu als het nieuwe wereldtalent terwijl zijn resultaten continu anders bewijzen.
NL Blackpix 12 mei 2016 15:07+2
Avatar
Posts: 1205
Eens met Kevin...
NL GPFOLLOWER 12 mei 2016 15:51+2
Avatar
Posts: 10
Helemaal mee eens Kevin.

Wat Sainz continue naar verwijst is denk ik enkel de ruwe data die laat zien hoe snel hij kan zijn over 1-3 ronden t.o.v. Max. En op dat gebied zal hij ongetwijfeld net zo snel kunnen zijn als Max of regelmatig misschien zelfs sneller.

Maar wat wij zien zijn natuurlijk vooral de races etc. waar je het moet leveren en daar komt hij op vrijwel ieder gebied net te kort ten opzichte van Max. Maar als je op deze manier wilt laten horen hoe goed je wel niet bent kan waarschijnlijk iedere coreur op de grid wel mooie verhalen ophangen over hoeveel beter die wel niet is dan de rest..
NL El Salvador 12 mei 2016 16:39+1
Avatar
Posts: 1683
Toen Sainz vertelde "I am the best" haakte ik snel af met kijken...dan word realiteit opeens comedy.....en Max...hoe cool is die gozer...18 jaar en gewoon niet van zijn stuk af te krijgen hahahahahahahahahs
 
NL Vaxmerstappen 12 mei 2016 13:59+2
Avatar
Posts: 973
Volgens mij is sainz al lang terneergeslagen na afgelopen seizoen na de rake klappen die hij van Max heeft ontvangen.
 
Avatar
Posts: 111
2017 nog bij STR
2018 bij...???

Dit is wat ik verwacht. Via de achterdeur naar buiten..
NL JDinkelman 12 mei 2016 14:100
Posts: 1333
Hij lijkt mij een prima 2e coureur voor Ferrari.
 
NL PKracing 12 mei 2016 14:00+1
Posts: 404
Pffff...comedy central iets voor hem? Mislopen van...... Hahaha , helpt het team richting 5de plek...... Haha... Wel fijn een stukje humor zo voor het weekend.
 
NL Pietje Bell 12 mei 2016 14:01+3
Posts: 3106
Olav Mol probeert de mensen van Red Bull vandaag voor de camera te krijgen.
De eerste is al meteen mislukt. Op Twitter:

Olav Mol ‏@Olav_Mol 4 minuten geleden

Franz Tost wil niet praten voor de camera,.....slappe hap. #gpbarcelona
NL Ben Dover 12 mei 2016 14:11+6
Avatar
Posts: 2105
Voor primeurs en antwoorden zou ik me ook zeker niet op Mol richten ;)
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 12 mei 2016 14:210
Posts: 13929
Avatar
Posts: 402
@ Ben, Hij doet zn naam geen eer aan...;-)
Avatar
Posts: 2372
Het gewicht van Mol is sowieso erg beperkt. Dat merk je wel. Andere media hebben een veel grotere toegang doordat ze oud-coureurs hebben en dergelijke. Jammer dat bij de Nederlandse TV er geen budget meer is en dat het beperkt blijft tot Mol en die klaploper van een Plooij.
Avatar
Posts: 402
@ Kenju: Vanaf 1 minuut je grote vriend in actie...;-)

www.youtube.com/watch?v=BZtUVZnZ0JQ
 
NL nimitznl 12 mei 2016 14:01+4
Avatar
Posts: 73
Quote: Red Bull kent mijn resultaten ten opzichte van Max en misschien kan ik in 2017 of 2018 naar Red Bull Racing

Ja daarom zit ook MAX in de RBR
Avatar
Posts: 2372
Ik denk dat hij bedoelt dat het niet per definitie slecht is en dus niet per definitie betekent dat hij nooit in aanmerking zou komen voor RedBull.

Overigens heb ik sowieso ergens het idee dat hij slimmer is dan Max. Max rijdt meer op impuls, Sainz lijkt me meer een denker. Op zich is het hebben van twee van dit soort coureurs in één team een ideale combinatie omdat je zo twee soorten strategieën kan uitdenken en ze elkaar kunnen helpen.
Posts: 1831
@Kenju, ik heb geen idee of Carlos Sainz slimmer is dan Max Verstappen. Dat is alleen te meten via een test onder gelijke omstandigheden.

De definitie van slim volgens De Van Dale: schrander, vindingrijk, scherpzinnig, m.n. in het bedenken van oplossingen, in het raden ....

Het kan zijn dat Max Verstappen de problemen die hij tegenkomt op de baan sneller oplost dan Carlos Sainz.
 
NL laagvliegerT 12 mei 2016 14:04+6
Avatar
Posts: 1250
En weer het vergelijk t.o.v. Max.
Sainz heeft alleen (weer) niet door dat ze zijn resultaten t.o.v. Max kennen en daarom gekozen hebben voor Max en niet hem.

Topsporters die continue bezig zijn met de (directe) concurrentie gaan het gewoon niet redden naar de pure top. Het in de woorden nemen van Ferrari en McLaren is in dat opzicht inderdaad lachwekkend. Er vanuitgaand dat Ferrari en McLaren de weg naar de pure top herpakken. Sainz kan wel midden- of achterin het veld als veldvulling blijven dienen, maar ook dat moet ik nog zien over een paar jaar.
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 12 mei 2016 14:22+1
Posts: 13929
Sainz heeft echt last van preoccupatie. Kan die zielenknijper van Grosjean hem niet eens onderhanden nemen?
Posts: 11
Hij zegt toch niet dat ze hem moesten kiezen? hij geeft aan dat door zijn resultaten tegenover Max ervoor kunnen zorgen dat hij naar Redbull kan, indien bijvoorbeeld Ricciardo weggaat.
Avatar
Posts: 1296
Sainz was gewoon teveel bezig met zijn privé oorlogje tegen Max in het F1 slagveld. En dat heeft hem de das om gedaan. Nu heeft hij Kvyat naast hem, en als Sainz nu weer dezelfde strategie tegen Kvyat uitvoert kon het dit jaar wel eens einde Sainz zijn. Ben echt benieuwd hoe deze 2 elkaar gaan bevechten.
 
NL Overstappen33 12 mei 2016 14:060
Avatar
Posts: 3
Sainz ferrari?!?! daar zijn ze wel ff klaar met typetjes als kvyat vriend!
 
Avatar
Posts: 227
Geen onvertogen woord; chapeau! De waarheid ligt op het circuit.
 
Avatar
Posts: 6592
Knaapje sainz moet gewoon iets gaan doen wat hij leuk vindt, F1 wordt het niet voor hem... Nog géén enkel aansprekend resultaat in anderhalf jaar, denkt hij nou serieus dat hij ooit naar een groot team gaat met niks , nada, nul resultaat...? Als kvyat hem zoek rijdt heeft Carlos een nog veel groter probleem....
Avatar
Posts: 73
Is er überhaupt interesse vanuit andere teams naar Sainz toe?
 
NL Frontwinger 12 mei 2016 14:160
Avatar
Posts: 181
Keurig neutrale PR... En door... ;-)
 
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 12 mei 2016 14:20+2
Posts: 13929
Ferrari gaat die Spaanse kneus echt niet aannemen, zelfs niet als tweede keus.
En die vijfde plek in het constructiekampioenschap gaat STR kwijt raken aan McLaren.
Avatar
Posts: 4414
Die raken ze kwijt aan Williams ;-)
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 12 mei 2016 14:430
Posts: 13929
Nee, Williams wordt vierde.

1. Mercedes GP
2. Red Bull Racing
3. Ferrari
4. Williams
5. McLaren
6. Toro Rosso
7. Haas
8. Force India
9. Renault
10. Manor
11. Sauber
Avatar
Posts: 4414
Als McLaren-fan switch ik in mijn lijstje McLaren en Williams om :P
Verschil tussen Williams en McLaren was een halve seconde in Rusland, een circuit dat McLaren niet goed ligt. Nu met de update voor Spanje waarmee McLaren een grote stap vooruit verwacht te maken, plus een Honda update in Canada, verwacht ik McLaren gauw voor Williams. Hopelijk dit weekend al, anders zeker weten vanaf Monaco.
 
Avatar
Posts: 1636
Al met al een goede reactie
 
NL MArnoldi 12 mei 2016 14:43+1
Avatar
Posts: 1649
Sainz heeft altijd veel pech....maar wie wilt nou een coureur die veel pech heeft?
Daarnaast heeft Max vorig jaar ook pech gekend. Alleen niet op de momenten dat Max echt vooraan reed. Dat is het verschil. Echter, in die wedstrijden reed Max al voor Sainz:"Austin en Hongarije.
Daarnaast is Sainz vaker voor Max gestart, maar niet voor hem geëindigd. Dat geeft te denken....
 
NL Sjoemelsoftware 12 mei 2016 14:48+2
Avatar
Posts: 543
Deze wisseling van de wacht kan een positieve uitwerkin gebben ,het team komt mogelijk wat tot rust. Met andere woorden Max was de onruststoker binnen STR. Carlos veel succes op weg naar de 5e plek in het contructeurs kampioenschap, maar ik vaag me alleen af wie daarvoor de punten moet binnenhalen, want als jij in dit tempo doorgaat met het scoren van punten staat de teller aan het eind van het seizoen voor jou op ongeveer 10 punten, dus dan moet Kvyat een bijna boven menselijke prestatie gaan leveren.
NL schwantz34 12 mei 2016 16:07+3
Avatar
Posts: 9715
Max is echt geen onruststoker. Hij is gewoon extreem prestatiegericht en gemotiveerd, daarvoor moet alles aan de kant. Zo werkt het in de topsport nou eenmaal, dikke prima toch!!
 
NL Jas Verstoppen 12 mei 2016 15:30+4
Avatar
Posts: 645
Ik herinner me ineens een tekenfilm van een kuikentje die ook altijd zij, 'zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk...

Heette dat beestje niet Carlosimero ?
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 12 mei 2016 17:56+1
Posts: 13929
Mmm, mijn eerdere reactie komt niet door. Komt vast omdat ik dat tekenfilm-kuikentje met zijn irritante piepstem Kwalitatief Uitermate Teleurstellend heb genoemd...

Maar de bijnaam Calimero Sainz vind ik wel een goeie!
 
NL Aquarius_1972 12 mei 2016 15:440
Avatar
Posts: 287
Het zou toch wel het toppunt van arrogantie zijn als hij over iets waar hij compleet in voor in beeld is terneergeslagen zou zijn geweest.

Ik zie hier nog vaak het woord pech in combinatie met de naam Sainz maar laten we er één feit bij pakken. De manier waarop hij in de afgelopen GP ingehaald werd door Button is geen pech maar gewoon gebrek aan race kwaliteit. Button kwam er aan en meneer schiet meteen in de paniek mode, blokkeert en 'laat' Button eenvoudig voorbij en verspeelt daarmee het laatste puntje voor het team. Daarmee rijd jezelf zeker in de kijker maar niet voor promotie naar een topteam. Je kunt er niet eens de plek waar je al zit mee afdwingen.

Ik zeg met een beetje pech, Kyvat rijdt hem zoek de rest van seizoen, en we zien 'm niet meer terug volgend jaar.
 
NL pacoramon 12 mei 2016 15:470
Avatar
Posts: 327
''"Er waren spanningen, maar ik kan me indenken dat het zo bij alle teams gaat. ''
 
Posts: 994
als sainz zijn mindset veranderd en zich niet de hele tijd meet met verstappen dan kan het best een goede coureur zijn. en wat betreft ferrari of mclaren ik zou dat als coureur zijne niet zo snel roepen want hier wordt je op afgerekend
 
NL Sjoemelsoftware 12 mei 2016 17:180
Avatar
Posts: 543
Oh jeeeeee, Carlos is nu nog bezig met zaken uit het vorig seizoen.Dat is de juiste professionele instelling Carlos, daar ga je ver meekomen in de F1 wereld . Wel lef hoor , dat je zelf aan Ferrari denkt. Zijn de onderhsndelingen al begonnen?
 
Avatar
Posts: 2536
Het zit wel diep hoor, die haatgevoelens richting Carlos.

Einde van het jaar is Ricciardo een hele nare gast die uit zijn nek lult en niets voorsteld. Het is alsof je hier opgeschotelt zit met groep 4 kinderen en het worden er alleen maar meer:-)
 
Posts: 9
Lol dit is zo grappig.
"Red Bull kent mijn resultaten ten opzichte van Max en misschien kan ik in 2017 of 2018 naar Red Bull Racing."
Ja dat resultaat kennen ze en dat werd per race een groter verschil.
Ik heb iedere race bijgehouden en vanaf race 1 loopt hij achter de feiten aan. Het gat naar max werd alleen maar groter. Het enige waar hij kon winnen was de quali maar ook die kon hij niet meer winnen van Max. Het gat naar Max en dan hoef je niet eens naar de punten te kijken, alleen maar groter. Max reed iedere race 0,5 tot meer dan een seconde per ronde sneller. Dat is slechter dan Kvyat en Riciardo.

Kvyat keert terug in RB, Sainz moet Kvyat verslaan om nog enigszins een kans te maken om volgend jaar nog voor RB te rijden. Als hij dat niet doet is het einde F1.

Ferrari of McLaren hahahaha er zijn zoveel betere rijders dat hij niet eens in de top 10 komt van beste rijders. Vam jong talent staat hij bijna onderaan.
 
Avatar
Posts: 1296
Ik zag anders in de persconferentie geen relaxte Sainz. Als blikken konden doden, en Kvyat enkel wat licht rode wangen.....
 

DE
        Grand Prix van Duitsland
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
12:00 - 13:00
 
 
Kwalificatie
15:00 - 16:00
 
 
 
Geef je mening
De strijd om de titel gaat door tot aan de laatste race van het seizoen






Coureursprofiel
Naam ES Carlos Sainz jr
Actief Als Renault Coureur in Formule 1
Geboortedatum 1 sep 1994 (23)
Gewicht 66 kg
Lengte 1,78m
Woonplaats Madrid